Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nurburgring Lovers V2

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
    ben ik mis, of is de Ring nu niet echt het circuit om kortere versnellingen te gaan gebruiken?
    Om het zoals Speedhunter te zeggen : de ring is een circuit voor den lange pong...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Philippe_RS Bekijk Berichten
      Wat bedoel je juist met kortere "pong"?

Waar ik eigenlijk op doel is dat wanneer je de lengte van een schakelpook verlengt , wil dit toch ook zeggen dat de afstand tussen elke schakelbeweging groter wordt.
      Of zie ik dit verkeerd?
      Klopt inderdaad,ik denk dat die BMW een short shifter systeem heeft met een langere versnellingpook..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
        Om het zoals Speedhunter te zeggen : de ring is een circuit voor den lange pong...
        west-vlaams voor gevorderden

Comment

• Vorige keer dat ik daar was stond ik achter hem bij ED tankstelle aan te schuiven. Vette M3, kofferspoiler, stickers op de achterste zijruiten.. Alleen jammer dat hij zijn middenconsole afgebroken heeft voor die versnellingsbak . Hij is ook te zien op de youtube vid van the best of 2012 en deze: http://m.youtube.com/#/watch?v=Hb4gd0reOsc
          Last edited by ; 03/01/2013, 21:05.

Comment

Als ge nu in den decor gaat met zomerbanden op de ring zijt ge nog niet klaar...
            True, maar eind november ben ik mijn eerste rondjes gaan afmalen met mijn daily (Golf V TDI) met winterbanden en dat was ook schuiven tot en met...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk Berichten
              Klopt inderdaad,ik denk dat die BMW een short shifter systeem heeft met een langere versnellingpook..
              Merci! Lijkt me inderdaad de juiste verklaring. Zal dan toch niet echt toepasbaar zijn op die van mij

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jayv Bekijk Berichten
                Heeft iemand dit al gedaan? De moeite?

http://www.nuerburgring.de/nl/angebo...hleife-xl.html

Niemand die reeds de "Coureurtraining Nordschleife XL" of iets dergelijks gedaan heeft?

Comment

Niemand die reeds de "Coureurtraining Nordschleife XL" of iets dergelijks gedaan heeft?
                  Voor zoiets zou ik bij rsrnurburg gaan aankloppen. Kan je een ervaren rijder tijdens touristenfahrten meekrijgen voor €50 per lap: http://rsrnurburg.com/car-rentals--s...driver-tuition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gl3nn Bekijk Berichten
                    True, maar eind november ben ik mijn eerste rondjes gaan afmalen met mijn daily (Golf V TDI) met winterbanden en dat was ook schuiven tot en met...
                    ik ga ook op de zomerbanden gaan.

alleen zijn wij volgens sommige leden in dit topic niet oud genoeg om voor hun op de ring te mogen rijden
                    BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

alleen zijn wij volgens sommige leden in dit topic niet oud genoeg om voor hun op de ring te mogen rijden
                      Wat heeft leeftijd hiermee te maken? Er zijn even goed hooligans van 45 als jonge gasten die goed weten waar ze mee bezig zijn of zelfs opgeleid zijn...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GDV007 Bekijk Berichten
                        Wat heeft leeftijd hiermee te maken? Er zijn even goed hooligans van 45 als jonge gasten die goed weten waar ze mee bezig zijn of zelfs opgeleid zijn...
                        was ook mijn vraag paar pagina's terug:

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                        Hoe oud moet je dan zijn?minstens 30 ofzo dan?
                        Oorspronkelijk geplaatst door Frank Bekijk Berichten
                        25 j en jonger met licentie
                        Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                        Straf, ik ben 22 en heb nog maar een 10-tal rondjes gereden. Alleen en met passagiers en ik leef nog altijd en heb mijn auto nog niet tegen de vangrails gezet. Er zijn altijd onnozelaars op de baan, zelfs mensen die ouder zijn dan 25. Dat zie ik goed genoeg op trackdays. Overlaatst eentje tegengekomen die zeker ouder was dan 30 met een E46 M3. Ik wilde die inhalen met de porsche maar hij wilde niet afgeven aan een jong ventje, resultaat is dat zijn bmwke voor de vuilbak is en zijn ego heeft een serieuze deuk opgelopen.
                        BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door balliere Bekijk Berichten
                          Voor zoiets zou ik bij rsrnurburg gaan aankloppen. Kan je een ervaren rijder tijdens touristenfahrten meekrijgen voor €50 per lap: http://rsrnurburg.com/car-rentals--s...driver-tuition
                          miljaar 50€betalen om enen als passagier mee te pakken

Comment

Dat zou ik ECHT niet doen. Besef goed dat mocht je op dit tijdstip onverhoopt een ongeval krijgen met gekwetsten of erger je ALTIJD PERSOONLIJK verantwoordelijk bent voor de schade indien je met zomerbanden rijdt.

Comment

Daar lach ik eens mee.
                              Ik betaal evenveel als een ander voor een rondje en mag daar dus net zo goed gaan rijden als iemand anders. Mensen kunnen toch zever verkopen.

Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                              Dat zou ik ECHT niet doen. Besef goed dat mocht je op dit tijdstip onverhoopt een ongeval krijgen met gekwetsten of erger je ALTIJD PERSOONLIJK verantwoordelijk bent voor de schade indien je met zomerbanden rijdt.
                              Mijn winterbanden zijn zodanig versleten dat het pas onverantwoord zou zijn om daarmee helemaal naar daar te rijden. Soit, ik twijfel toch nog of ik überhaupt ga

Comment

ben je dat op de ring uberhaubt niet altijd? op de openbare weg ben je alleen persoonlijk aansprakelijk indien het kan bewezen worden dat de zomerbanden schuld treffen. morgen is het 12° en droog aan de ring. Niet bepaald een superweertje voor winterbanden..

Moest het nu vriezen en hard gaan regenen ja dan laat ik mijn winterbandne erop liggen.
                                Ik ben in april vorig jaar ook tot daar geweest terwijl het enorm aan het regenen was. ook op mijn zomerbanden en zonder enig probleem.
                                BMW X5 45e

Comment

• De ring is toch een openbare tolweg, dus gelden daar niet dezelfde regels als overal in DE?

Banden met wintereigenschappen zijn enkel verplicht tijdens "winterse omstandigheden" (sneeuw, ijzel, gladheid).

12º valt volgens mij niet onder die definitie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door balliere Bekijk Berichten
                                    Thx for the tip!

Comment

De ring is toch een openbare tolweg, dus gelden daar niet dezelfde regels als overal in DE?

Banden met wintereigenschappen zijn enkel verplicht tijdens "winterse omstandigheden" (sneeuw, ijzel, gladheid).

hangt van verzekering tot verzekering af over die tolweg.
                                      In de UK zijn er bv verzekering met een clausule dat de ring een circuit is. ik weet niet hoe dat zit bij ons.
                                      BMW X5 45e

Comment

De ring is toch een openbare tolweg, dus gelden daar niet dezelfde regels als overal in DE?

Correct, momenteel geen winterbanden nodig hoor!

Comment

ben je dat op de ring uberhaubt niet altijd? op de openbare weg ben je alleen persoonlijk aansprakelijk indien het kan bewezen worden dat de zomerbanden schuld treffen. morgen is het 12° en droog aan de ring. Niet bepaald een superweertje voor winterbanden..

Moest het nu vriezen en hard gaan regenen ja dan laat ik mijn winterbandne erop liggen.
                                          Ik ben in april vorig jaar ook tot daar geweest terwijl het enorm aan het regenen was. ook op mijn zomerbanden en zonder enig probleem.
                                          Neen je bent op de ring zeker niet altijd aansprakelijk voor een ongeval.Hoe de verzekering daarover denkt is nog een andere kwestie... De Duitse politie beschouwt dit als openbare weg. Het probleem is dat je zelfs met dit weer enorme verschillen hebt op de ring... Iedereen die daar regelmatig rijdt zal beamen dat je totaal verschillende weersomstandigheden kan hebben naargelang je je op de hogere of lagere stukken bevindt. Ik heb persoonlijk al grote problemen gezien van rijders met zomerbanden die een motorrijder aanreden die onderuit ging... dan begint de discussie omtrent remweg en omstandigheden... Allemaal ver van mijn bed natuurlijk tot je daar staan en serieus, dat zijn zorgen die je in Duitsland echt niet wil hebben...
                                          Last edited by Elwood; 04/01/2013, 13:54.

Comment

Working...
                                          X