Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nurburgring Lovers V2

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ook wel spijt da'k nooit ben meegegaan, maar als de taxi nu nog wel zou rijden, zou ik ook weer geen ritje hoeven. Beetje gemengd gevoel, echt missen ga ik het niet. Als ik Schmitz tegen 't lijf loop vraag ik ze wel eens of ze eens ni wilt rijden met Daffy.

Wanneer is em nu eigenlijk echt terug open? Want der staan wa datums op maar of die just zijn? 18 maart staat er eerste opening, en de week erop donderdag heel de dag open

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door serial Bekijk Berichten
      Eerder een café zonder die 1ne knappe barvrouw.
      Ok het is spijtig dat ze er niet meer is, maar zolang er bier is en je je er uit kan leven zal ik niet laten van gaan, moest er geen bier meer zijn is dat een ander verhaal
      Zolang de ring maar open blijft, hoe onbetaalbaar het ook wordt.. ik laat er zelfs mijn pintje voor. Maar toch wat een zonde, Sabine was een publiekstrekker, toch net het geen ze ginder nodig hebben.. win=win

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vinox Bekijk Berichten
        Ook wel spijt da'k nooit ben meegegaan, maar als de taxi nu nog wel zou rijden, zou ik ook weer geen ritje hoeven. Beetje gemengd gevoel, echt missen ga ik het niet. Als ik Schmitz tegen 't lijf loop vraag ik ze wel eens of ze eens ni wilt rijden met Daffy.

Wanneer is em nu eigenlijk echt terug open? Want der staan wa datums op maar of die just zijn? 18 maart staat er eerste opening, en de week erop donderdag heel de dag open
        Op het bord aan de ingang stond 20 maart.

Comment

Ook wel spijt da'k nooit ben meegegaan, maar als de taxi nu nog wel zou rijden, zou ik ook weer geen ritje hoeven. Beetje gemengd gevoel, echt missen ga ik het niet. Als ik Schmitz tegen 't lijf loop vraag ik ze wel eens of ze eens ni wilt rijden met Daffy.

Die datums lijken mij redelijk up-to-date tegenwoordig. Denk wel dat ze de 18e opengaat, tenzij we nog wat sneeuw krijgen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wakeboarderxxx Bekijk Berichten
            Zolang de ring maar open blijft, hoe onbetaalbaar het ook wordt.. ik laat er zelfs mijn pintje voor. Maar toch wat een zonde, Sabine was een publiekstrekker, toch net het geen ze ginder nodig hebben.. win=win
            Sabine zelf zal er nog zijn hé, haar ouders runnen een B&B in Nürburg en ze woont er ook in de buurt. Enkel de M5 Ring Taxi zoals we die nu kennen blijkt te gaan verdwijnen.

De ring zelf zal waarschijnlijk nooit ophouden bestaan, hopelijk met touristenfahrten al vermoed ik sterk van wel. Veel duurder moet het voor mij in ieder geval niet worden, enkel al aan rondenkaartjes zat ik al aan 4 cijfers voor de komma, en dan hebben we nog niks gezegd over andere bestedingen ter plekke zoals brandstof, overnachting, eten, uitgaan,...

Alles is reeds een pak duurder geworden, en dit jaar staat waarschijnlijk op kop.
            En dat terwijl men vorig jaar nog groot uitpakte met het feit dat er geen prijsstijgingen waren.

Wel, dat mogen we blijkbaar dit jaar extra betalen.

Dit zijn de prijzen van toen ik voor het eerst ging: (2006)

01 lap : 16,00 EUR
            04 laps: 56,00 EUR
            08 laps: 108,00 EUR
            15 laps: 195,00 EUR
            25 laps: 305,00 EUR
            Season card: 798,00 EUR

Dit zijn de prijzen nu+ prijsstijging over de 5 jaar)
            1 Runde: 24,- €......................+50%
            4 Runden:
            89,- €,..................+58%
            15 Runden:
            310,- €,..............+58%
            25 Runden:
            470,- €,..............+54%
            Jahreskarte:
            1.350,- €........+69% (!!!!!)

De jaarkaart is dus (als mijn berekeningen kloppen) net geen 70% duurder geworden dan wat het amper 5jaar terug kostte. Dus de trouwste klanten (en die de gehele regio het meest steunen) worden het hardst "gepakt"

Als ze hetzelfde gedaan hebben met de B2B contracten en licenties snap ik wel dat sommige constructeurs en fabrikanten zich stilaan beginnen terugtrekken.

Een regelrechte schande is het en het moet zeker niet duurder meer worden.
            Er was geen enkele vraag naar hun onnozel themapark maar wij en vooral de regio mogen wel ferm dokken voor het geklungel van de huidige Gmbh.....
            Last edited by ; 07/03/2011, 14:59.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door serial Bekijk Berichten
              enkel al aan rondenkaartjes zat ik al aan 4 cijfers voor de komma,

Had je beter een jaarkaart gepakt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                Had je beter een jaarkaart gepakt
                I know
                Maar het begon met een weekje ter plaatse en de eerste dag was enorm druk (2u open geweest van geplande volledige dag en 1 lap kunnen doen), dus maar gewoon bij 25ronden kaart gehouden. Dan kwam ik niet toe want de dagen erna waren énorm rustig.
                Dus met nog 2 of 3 dagen te gaan nog 15 ronden kaart gekocht (ook dagje ringwerk gedaan wegens slecht weer) en dan nog eens 8, niet wetende of ik überhaupt nog de tijd zou vinden om terug te keren en ik wou niet met laps overzitten.

Erna terug telkens een week of iets langer geweest en 25-laps en 15-laps kaarten gekocht, met het idee van "het is nu toch de moeite niet meer" en uiteindelijk heb ik een serieus stuk meer betaald dan wat de jaarkaart me zou gekost hebben.

Mja, is ook niet zo een heel evidente uitgave als student om de eerste ringtrip van het jaar een week logement te betalen, semi slicks gekocht te hebben speciaal voor die trip, eten en drinken,.... en daar dan nog 1070eur bij voor jaarkaart waarvan ik niet wist of ik de laps eruit ging halen. Enfin je snapt het wel denk ik :p

50 laps kaart was in mijn geval een stuk handiger geweest, toen was het 25laps of jaarkaart en die haalde je er vorig jaar na 68 laps uit als ik me niet vergis (in vergelijking met 25lap kaart) wat ik nooit had gedacht te halen. Uiteindelijk is het bijna het dubbele geworden
                Voor mij is het in ieder geval vooral vorig jaar een enorme verslaving geworden die uiteindelijk hopen geld kost voor enkel wat tijdelijke adrenaline.
                Maar kvind het in ieder geval beter dan vergif in mn aderen spuiten dus al bij al valt dat nog wel mee qua verslaving
                Last edited by ; 07/03/2011, 14:58.

Comment

• Gij kunt idd beter een jaarkaart pakken ze C, korte pijn! 'k Denk echt dat gij dat eruit haalt, zelfs nu nog met die abnormaal zotte prijsstijging. Ik hou het voorlopig bij multirondenkaartjes voor een dag of een paar dagen, ik haal het er nog niet uit.

Comment

Gij kunt idd beter een jaarkaart pakken ze C, korte pijn! 'k Denk echt dat gij dat eruit haalt, zelfs nu nog met die abnormaal zotte prijsstijging. Ik hou het voorlopig bij multirondenkaartjes voor een dag of een paar dagen, ik haal het er nog niet uit.
                    Uiteraard haal ik die eruit, na ergens rond de 70 laps draaide je vorig jaar break even in vergelijking met 25-ronden kaart.(Voor de liefhebbers: dit jaar draai je break-even na 72 laps als je vergelijkt met 25-laps kaart)

Ik zat al na de 2de trip over de 70 laps en ik heb er 4 gedaan + nog eens 2 random dagen.
                    Mja zoals ik zei, het is op zeer korte tijd voor een student als mezelf een zeer grote uitgave en ik was niet zeker of ik het eruit zou halen.
                    De jaren ervoor kwam ik amper rond de 50 laps ofzo en toen dacht ik al dat ik veel ging

Dit jaar sowieso ook geen jaarkaart want ik heb echt een pak minder tijd, maar volgend jaar (als alles goed loopt met de ring en huidige studies) zit de kans er dik in.
                    Dan zit ik namelijk een paar maanden in de buurt van Keulen om mijn studies af te maken, op een 60-tal km van de ring.

Comment

• Zalig!

Ik vraag me eigenlijk af met een jaarkaart, moest de eigenaar de wagen door de slagboom rijden, en na de paaltjes, auto aan de kant & wisselen van bestuurder, of dat een manier is om een jaarkaart met 2 te delen.

Of bij de 2e oprit, is daar ook controle?
                      Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                      Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten

daar ZOU je het kunnen flikken, want er is een "parkingske" tussen de slagbomen en de eigenlijke RING,
                        maar o wee als ze je pakken, RINGcard = bye bye

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
                          Zalig!

Ik vraag me eigenlijk af met een jaarkaart, moest de eigenaar de wagen door de slagboom rijden, en na de paaltjes, auto aan de kant & wisselen van bestuurder, of dat een manier is om een jaarkaart met 2 te delen.

Ik zou het ni riskeren.

Comment

• Hmm ik zou het eerlijk gezegd ook niet riskeren, als je ziet voor wat een pietluttigheden ze zelf al rechtzaken starten bij de Nurburgring gmbh....
                            En sowieso is het ook de bedoeling niet dat je zomaar even uitstapt en van plaats wisselt eens je de kegels voorbij bent eh, denk dat ze het wel snel in de mot zouden hebben

edit: vanwaar komt uw sig Asserti? Ben eigenlijk benieuwd wat het verhaal achter die strafpunten is, mag in PM of op msn hoor

Comment

• + YouTube Video
                              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Crazy.

Comment

• Even aan de kenners hier: Zijn alle ongelukken in bovenstaand filmpje te wijten aan gebrek aan baankennis of wagencontrole, of zijn er ook nog andere factoren in het spel?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dsCedric Bekijk Berichten
                                  Even aan de kenners hier: Zijn alle ongelukken in bovenstaand filmpje te wijten aan gebrek aan baankennis of wagencontrole, of zijn er ook nog andere factoren in het spel?
                                  Niet dat ik meteen een kenner ben, maar de meeste crashes lijken (zonder aanvullende info) te wijten te zijn aan te snel de bocht in gaan, vaak gevolgd door lift off oversteer of een kerb meepakken als het nat is. Röhrl himself heeft niet voor niks gezegd dat de Nordschleife in de regen 1 van de gevaarlijkste circuits ter wereld is

Maar zoals ik al zei is het bij sommige moeilijk om precies in te schatten als je niet alle info hebt, kan hier en daar ook gewoon olie of koelvloeistof zijn op de baan ipv lift off oversteer, al lijken de meeste ongevallen eerder de fout van de chauffeur dan iets anders. De Porsche net voor de karussel kan bvb ook komen door falende remmen, wat niet meteen de schuld van de piloot hoeft te zijn.

De onboard porsche net voor de karrussel lijkt me een probleem met de remmen te hebben en de rode porsche die overkop gaat kan evengoed een vettige plek meegehad hebben.
                                  Voor de rest denk ik dat vrijwel alle andere ongevallen eerder te wijten zijn aan de piloot dan iets anders.
                                  Last edited by ; 07/03/2011, 19:31.

Comment

• Lift off oversteer is overstuur ten gevolge van het verminderen van gas in een bocht?

Comment

Lift off oversteer is overstuur ten gevolge van het verminderen van gas in een bocht?
                                      Jup, plots uw gas lossen in de bocht zorgt voor een plotse massatransfer die de wagen in een bocht in onbalans kan brengen

Comment

Even aan de kenners hier: Zijn alle ongelukken in bovenstaand filmpje te wijten aan gebrek aan baankennis of wagencontrole, of zijn er ook nog andere factoren in het spel?
                                        Vergeet vooral teveel zelfvertrouwen niet.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door dsCedric Bekijk Berichten
                                        Lift off oversteer is overstuur ten gevolge van het verminderen van gas in een bocht?
                                        Jep. Gas lossen -> Overstuur.

Comment

• motorrem in combinatie met lastwissel, gewicht dat op de voortrein gaat en van de achteras af => weinig grip = zwip
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                                          Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

Working...
                                          X