Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opnieuw smog-alarm

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
    Valt toch wel op dat je opsommingen vooral pro benzine zijn

Trouwens in NL is taks al jaren op het gewicht van de auto! Bijkomend voordeel dan is dat de taks voor een 2-liter bijna hetzelfde is als die kar met een 3-liter of meer...

Jouw voorstel is wel leuk voor mijn X5
    tuurlijk pro benzine en lpg want dat zijn de enige nuttige en fantsoenlijke brandstoffen (diesel is uitgevonden voor vrachtwagens,traktoren, en zware machines, niet voor in een auto)

ik weet dat NL tax op gewicht is. Wat toch het meest logische is wat je kan bedenken. Wegentax dient voor de schade die je toebrengt aan de wegen, enige wat hier een rol speeld is je gewicht en de hoeveelheid kilometers die je doet (en over dat laatste is al veel teveel discutie)

maar mijn punt was vooral dat hun SMOG alarm gewoon belachelijk is als je het bekijkt tov de andere politieke standpunten en regels.

Comment

• en als bijkoment dient de afstelling van lpg-wagens door de keuring verzegeld te worden

slecht draaien >>> naar de plaatser, verzegeling verbroken >>>> terug naar de keuring om een verzegeling

Comment

• in een smart heb je ook het gevoel in de cabine van een trekker te zitten, en ik bol sowieso ook al altijd 90, laverend achter een vrachtwagen als er toevallig eentje in de buurt rijdt

Comment

• Deze ochtend stonden ze te flitsen op de E40 in Kortenberg, richting Leuven, net aan de oprit van de parking. Daar woont geen kat.

Comment

• Stond er een auto of gwn flitser?
            En hoe laat ongeveer? Ben daar gepasseerd tegen 7u15-7u25 en heb niets gezien. (twas ook nog donker en heb toch geen flits gezien, denk ik...)

edit: nm, richting Leuven

Comment

• de flitspalen in merelbeke hebben overuren gedraaid
              ik kom van wetteren en zie diene bak aan de overkant continue staan flitsen.
              blijkbaar regelen ze die dus mee naar het smogalarm. iedereen die meer dan 90 bolt *flits*
              wimoptiek.be op

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                waren er vanochtend weer mega-files ?
                Op de E40 was het al veel beter dan gisteren, wel nog steeds meer file als anders.

Het helpt dat iedereen nu al meer zo rond de 95km/h rijdt. Gisteren was dat nog een paar aan 90, een paar aan 95, een paar aan 100, een paar aan 105, een paar aan 110, etc. En dan maar lekker slalommen, remmen, optrekken, etc wat file veroorzaakt. Vandaag lange stukken aan 95 op de CC gereden.

Comment

• Gisteren op E19 tegen 19 uur nog hééél druk!

Mijn grote ergernis is dat de truckers nu de absolute heerser zijn op de weg en hun gaspedaal niet willen opheffen. Als je 90km/u rijdt zitten ze met hun lichten te flashen en gisteren zelfs een Hollander die het op het 3e rijvak probeerde met zijn oplegger... daarnaast ook centimeters op je bumper kleven. Ze zouden maar eens 5 minuten later op bestemming zijn... Die mannen zijn knettergek!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door diddi Bekijk Berichten

Mijn grote ergernis is dat de truckers nu de absolute heerser zijn op de weg en hun gaspedaal niet willen opheffen. Als je 90km/u rijdt zitten ze met hun lichten te flashen en gisteren zelfs een Hollander die het op het 3e rijvak probeerde met zijn oplegger... daarnaast ook centimeters op je bumper kleven. Ze zouden maar eens 5 minuten later op bestemming zijn... Die mannen zijn knettergek!
                    dan rij je geen 90, pak je gps maar eens en vergelijk, er is geeneen (begrensde) truck die harder gaat als 89 per uur

dat het asociaal is van die mannen is ook natuurlijk waar

Comment

dan rij je geen 90, pak je gps maar eens en vergelijk, er is geeneen (begrensde) truck die harder gaat als 89 per uur

geen 1 die harder gaat dan 89? dat zal wel... er zit wel degelijk een verschil op die trucks
                      2015 BMW F11 520dA
                      1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• jep varieert van 89 tot 86, naargelang de staat van de banden

Comment

jep varieert van 89 tot 86, naargelang de staat van de banden
                          daar doelde ik op ook zijn niet alle afstellingsstations 100% hetzelfde uiteraard.
                          2015 BMW F11 520dA
                          1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

waren er vanochtend weer mega-files ?
                            Op de E34 stond men om 6u45 al stil in Zoersel. Door de vertraging die ik daar ben opgelopen, kwam ik in de volle spits op de E19 (file vanaf Mechelen-Noord) en in Brussel aan en dan is 't sowieso aanschuiven.

Uiteindelijk heb ik er twee en een half uur over gedaan om op mijn werk te geraken. Dat geldt als een zware filedag.
                            AutoMinded.be

Comment

Als ik in een file rijdt die 90 km/u gaat, dan kan ikzelf ook niet sneller

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                                de flitspalen in merelbeke hebben overuren gedraaid
                                ik kom van wetteren en zie diene bak aan de overkant continue staan flitsen.
                                blijkbaar regelen ze die dus mee naar het smogalarm. iedereen die meer dan 90 bolt *flits*
                                Dus toch
                                Ben er tegen 90 voorbij gereden, erna terug optrekken tot de gewone snelheid

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                  In plaats van via de E40-E17 naar Antwerpen te rijden ga ik langs de N49 gaan, daar mag je dan wel 120km/u rijden (ook al passeer je Gent-Zeehaven, waar ook volop fijn stof wordt uitgestoten).
                                  Zal me heel wat tijd en ergernissen besparen!
                                  lol, heb dat dus ook al zitten bekijken he: Brugge - Aalter (want Knesselare onderbroken ) - N49 - konijnepijp - centrum - antwerpen - E34 - E313 tot in Tongeren en dan zakken naar Geel. Juist A'pen-Ranst en centrum vertraging vermoed ik?

Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                  Toeme.
                                  Ik moet rond 13u in Antwerpen zijn, hopelijk gaat het dan al wat beter. Langs de N49 is maar 10min omrijden voor mij, dus hopelijk kan ik er toch wat voordeel uit halen.
                                  Laat wat weten he, bepaalt hoe vroeg ik morgen zal opstaan, moet zeker voor 9u in Geel zijn.

Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                                  Dat is eigenlijk een goede vraag. Op een traject, bijna volledig snelweg, van 74 km ben ik slechts 4 minuten verloren. Het zit in ons genen zeker steeds de toegestane of sneller willen rijden.

Eerlijk ik hou dat niet vol denk ik. Ik doe het gewoon omdat ik geen zin heb om boetes te betalen, op de firma zijn die 50% voor eigen rekening.
                                  Ik zal evenzeer content zijn als we woensdag terug aan de normale snelheid mogen rijden.
                                  idem!
                                  Ze leggen 90 op, stom, jammer, erg. Maar je kan er maar 't beste van maken. En ik wil helemaal geen boetekas steunen. Waar 120 mag, zal ik 120 rijden, maar bij 90 chill ik aan 90.

'k moet zeggen dat ik zaterdag met behoorlijk geladen aanhanger van Gent naar Torhout gereden heb, wegens beladingstoestand aan 90 km/u, (gps-snelheid, dus teller net geen 100). Mee met de vrachtwagens dus.
                                  Tov het bij vertrek aangegeven aankomsttijdstip en effectieve aankomst zat er slechts 4 min verschil op. Da's de 4 min die anderen verliezen door onregelmatig te rijden of door bv hun portefeuille te moeten zoeken bij het uitstappen.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door diddi Bekijk Berichten
                                    Gisteren op E19 tegen 19 uur nog hééél druk!

Als er zo'n dwaas achter mij zit op het derde rijvak los ik gewoon ff mijn gas tot ik 70 rijd. Over het algemeen is het dan zo afgelopen, maar je wordt wel getrakteerd op een lichtconcert

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                                      Als er zo'n dwaas achter mij zit op het derde rijvak los ik gewoon ff mijn gas tot ik 70 rijd. Over het algemeen is het dan zo afgelopen, maar je wordt wel getrakteerd op een lichtconcert
                                      Ik heb er zo ooit wel eens een tegen mijn bumper gehad
                                      AutoMinded.be

Comment

• Morgen is het gedaan.

Comment

• dikke zever allemaal ...geldklopperij!!! bordjes draaien en dan een flitspaaltje monteren ... ik hoop maar één ding , dat ze het geld dat ze nu " verzamelen " gaan aanwenden om de gaten in de wegen te repareren , en dat ze er weer geen mobilhome's moeten mee gaan kopen om het op te krijgen .
                                          Pure mensenkloterij !

Comment

Working...
                                          X