Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opnieuw smog-alarm

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichten
    zalig toch dat belgië.
    "het verkeerscentrum raad aan om thuis te blijven" voor nen f*cking centimeter sneeuw. In oostenrijk rijden de harmonca-bussen met zo'n wegen tegen 90 door de bergen.
    Als ze in andere landen die een wat meer centraal klimaat ipv zeeklimaat hebben zo zouden denken dan kunnen ze daar beter alles toe doen van oktober tot maart. Ah maar wacht, daar rijden ze niet allemaal met hun kale zomderbanden rond en raken ze wel een helling van 2% op zonder moeite.
    Alsof 1000km file te maken heeft met wel of niet rijden met winterbanden.
    Ik rijd met bijna kale pirelli's achteraan vandaag en ging overal perfect door. Is wel kwestie van kopke te gebruiken.

Of zelf met mijn Minerva's op de Impreza bol ik door een laagje sneeuw

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk Berichten
      Alsof 1000km file te maken heeft met wel of niet rijden met winterbanden.
      Ik rijd met bijna kale pirelli's achteraan vandaag en ging overal perfect door. Is wel kwestie van kopke te gebruiken.

Of zelf met mijn Minerva's op de Impreza bol ik door een laagje sneeuw
      neen die file heeft te maken met algeme massa hysterie als er eens 1cm sneeuw valt. In meer oostelijke buurlandne lachen ze ons eens goed uit en tuffen rustig verder tegen 100

het al dan niet winterbanden maakt het alleen maar erger omdat er dan nog wat meer gebeurd

en 4WD laten we er even buiten

Comment

• Gisteren over heel de dag 400 km gereden over onze Belgische 'snel'wegen waarvan de helft aan 90 km/u..
        Gelukkig zijn we vandaag niet op de baan geweest. Smog, sneeuw, wegenwerken .. wat is dat allemaal voor gedoe laatste tijden

Comment

• Blij dat ik deze morgen in theorie weer 120 mocht
          2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Papillon Bekijk Berichten
            Voor het verbruik ?
            WAAR HEBBEN ZE DAT NU WEER UITGESLAAN IEDEREEN WEET TOCH DAT HET ALLEEN IS VOOR MINDER SNELHEID TE MAKEN

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vincentw Bekijk Berichten
              WAAR HEBBEN ZE DAT NU WEER UITGESLAAN IEDEREEN WEET TOCH DAT HET ALLEEN IS VOOR MINDER SNELHEID TE MAKEN

Comment

• edit: nee

Comment

• Vandaag heerlijk kunnen cruisen op steenwegen.
                  Ik kon gelukkig de snelwegen links laten liggen.

Efkes serieus en los van vandaag; eergisteren was er een pipo die vertelde dat dankzij het smogalarm hij een liter meer vebrruikte/ 100km omdat hij 30/u trager reed. komaan. Met zo mannen wil ik wel naar de rechtbank.

Comment

• die was vergeten dat hij een 5e (of desgevallend 6e) versnelling kon gebruiken aan snelheden lager dan 120 ofzo...
                    M'n schoonvader was ook zo enen: 5e is voor op de autostrade

2015 Volvo V60 D2 aut.
                    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                      die was vergeten dat hij een 5e (of desgevallend 6e) versnelling kon gebruiken aan snelheden lager dan 120 ofzo...
                      M'n schoonvader was ook zo enen: 5e is voor op de autostrade
                      Ik ken er zo nog

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk Berichten
                        Ik ken er zo nog
                        90, dat rijd ik met mijn auto in 2e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk Berichten
                          Vandaag heerlijk kunnen cruisen op steenwegen.
                          Ik kon gelukkig de snelwegen links laten liggen.

Efkes serieus en los van vandaag; eergisteren was er een pipo die vertelde dat dankzij het smogalarm hij een liter meer vebrruikte/ 100km omdat hij 30/u trager reed. komaan. Met zo mannen wil ik wel naar de rechtbank.
                          In enkele wagens kan dat effectief zo zijn. Ik ken mensen die minder verbruiken aan 140 dan aan 120.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                            In enkele wagens kan dat effectief zo zijn. Ik ken mensen die minder verbruiken aan 140 dan aan 120.
                            Welke wagens hebben die mensen dan wel? Ik ben benieuwd!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk Berichten
                              Welke wagens hebben die mensen dan wel? Ik ben benieuwd!
                              Mensen met een zeer performante, aërodynamische wagens.
                              Hangt af van versnellingsbak ratio's enz, maar het kan wel.
                              Bvb ik ken een wagen die minder verbruikt bij 110km/h (CC) dan 90km/h (CC).
                              Hangt af van toerental en versnellingsbak icm met aërodynamica.

Comment

• Het houdt toch geen steek ergens dat je beweert meer energie te verbruiken bij het rijden van een lagere snelheid.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                  Het houdt toch geen steek ergens dat je beweert meer energie te verbruiken bij het rijden van een lagere snelheid.
                                  Ik wil zelfs de test met jou doen
                                  Je hoort me niet zeggen dat je minder verbruikt, met bepaalde wagens, als je 180 rijdt dan als je 90 rijdt.
                                  Maar zelfs bij een doorsnee wagen zoals bvb de Zafira is er wel degelijk zo'n moment waar je meer verbruikt bij een iets lagere snelheid dan bij 55-60 bvb

Comment

• Als je tegen 120 km/u 20% meer verbruikt per uur dan aan 90 km/u, ben je dus zuiniger om 120 te rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
                                      Als je tegen 120 km/u 20% meer verbruikt per uur dan aan 90 km/u, ben je dus zuiniger om 120 te rijden.

Comment

• Cruise control aan op 130 is zoiezo zuiniger dan constant moeten remmen omdat er een aap 85 rijdt op het linkervak. Dus iedereen moet maar 130 rijden op CC.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                          Klopt toch, je gaat dan toch 30% sneller?

Comment

Working...
                                          X