Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opnieuw smog-alarm

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
    Nog zo een grap:

"Opgelet. Door de verhoogde concentraties fijn stof wordt het afgeraden zware inspanningen te doen in de buitenlucht."

10 seconden later:
    "Door de verhoogde concentraties fijn stof wordt het afgeraden de auto te gebruiken en raden we de mensen aan van het openbaar vervoer of de fiets te gebruiken."

AJA
    milieumaatschappij: SMOG heeft effect
    toruing: SMOG haalt niets uit

Overheid: koop nu ecodiesels, 15% gratis (leve Klootyoto norm)
    Bond beter leefmilieu: koop geen diesels, vooral niet in stedelijke omgeving (leve onze gezondheid)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rames
      Kzou zeggen, probeer het eens en hou u brievenbus in het oog...

90 is 90, dus ook waar ze een bord zijn vergeten te zetten.
      Betalen zul je toch...

Heb net de kaart gevonden op verkeerscentrum.be

Die strook staat niet aangeduid

Comment

Ok ga er voor...
        Achteraf niet zeggen dak u niet gewaarschuwd heb e
        Jij bent zo'n pipo die overal 90 rijdt, of er nu een bord staat of niet? Heel de E34 reed gisteren en vanmorgen vol met van die klojo's
        AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
          Jij bent zo'n pipo die overal 90 rijdt, of er nu een bord staat of niet? Heel de E34 reed gisteren en vanmorgen vol met van die klojo's
          Echt he.

De op A54 ook deze morgen. Die snelweg is zelfs niet beperkt

Comment

• Nice
            Is er eigenlijk smog-alarm in Wallonië?

Comment

• Op de E42 in elk geval wel.

Comment

• een smogritje van gisteren (E17), dit is niet van mijn fietscomputer
                3u file of een uurtje normaal rijden wat zou nu het beste zijn? Voer voor professoren of gewoon "gezond" (whats in a word) verstand?

Comment

• Ikzelf was gisteren op de baan van Gent naar Lokeren, en kreeg allerhande 'flitsers'(en neen, geen flitscamera's) achter mij. Op de terugweg was er echter wel een smog-aanduiding. Gelukkig was m'n angst(namelijk dat ik op de heenweg mogelijk een plakkaat over het hoofd zag) volgens volgende map ongegrond.

--> http://www.verkeerscentrum.be/verkee...f_kaart_08.pdf
                  Last edited by ; 09/02/2010, 10:54.

Comment

Kzou zeggen, probeer het eens en hou u brievenbus in het oog...

90 is 90, dus ook waar ze een bord zijn vergeten te zetten.
                    Betalen zul je toch...
                    Uh, nee...

Er is een vlek op de E19 waar je 120 mag.

Comment

• ja anders moet je rieken dat je er maar 90 mag ofwat?

neen als er geen bord staat na een oprit dan mag je er 120 wat ze ook beweren.
                      je mag zelf 90 als er een boom voor het bord van 50 groeit zodat je het bord niet ziet. Als je dat dan op het formulier van de boete aangeeft dan staan de mannen van de gemeente de week erna de boom te snoeien

Comment

• altijd in je eigen voordeel kiezen he

ja paar pagina's terug heb ik het al aangehaald. Er moet toch iets mentaal mis zijn met de man/vrouw die die kaartjes inkleurt. Als ik dat zou moeten doen dan zou ik toch vragen stellen bij mijn bezigheid en vooral bij de stukken waar het zo percies een onderbroken lijn is met witte vlekken
                        Last edited by ; 09/02/2010, 11:52. Reden: vergeten dat het ook een vrouw kan zijn die de kaartjes inkleurt :)

Comment

• Ik heb het kaartje geprint om straks in de auto op te hangen

Comment

• 'k blijf 120 rijden. zeikerds.
                            2015 BMW F11 520dA
                            1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
                              'k blijf 120 rijden. zeikerds.
                              waar? ik heb nog geen fileloze smog-zone gezien

Comment

• btw een veel betere politiek dan deze zever zou volgens mij hetvolgende inhouden:

- wegentax hervormen naar een tax op het gewicht van je wagen (wegen zien af van het gewicht, en wegentax dient om de wegen in goede staat te houden)
                                - taxen op brandstoffen naar de hoeveelheid CO2 die 1l brandstof veroorzaakt (dwz: diesel duurder als benzine en deze duurder als lpg)
                                - extra taxen op roetuitstoot: (dwz tax op diesels, kleinere tax als je roetfilter hebt, geen tax op benzines)
                                - eventueel brandstoffen nog een klein percentage tax op leggen naar uitstoot van andere schadelijke stoffen (zwavel, ...)
                                - en stop die stomme eco promoties van 15% op diesels.

ipv roet-test op de keuring (die nutteloos en totaal geen betekenins heeft voor de werkelijke roetontwikkeling tijdens het rijden van de wagen) kan je beter wagens testen op NOx uitstoot (voor diesels) en CO uitstoot voor benzines aangezien dit een indicatie is voor de afstelling van motor en werking van de katalysator.

mijn gedacht he ipv deze zever die we nu meemaken.

Comment

• - en een tax voor het ontrekken van grondstoffen uit de aarde, dwz diesel weinig, en benzine meer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    - en een tax voor het ontrekken van grondstoffen uit de aarde, dwz diesel weinig, en benzine meer
                                    en waarom zou je dat belasten? alst op is ist op dan doe je er zeker geen kwaad meer mee

kan je wel ergens volgen hoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                                      ²²²²

Hoewel er grote stukken deze morgen op de E17 redelijk kalm waren en je makkelijk 120 kon gaan hoor. Of meer
                                      jup e17 e19 ook gisteren.
                                      2015 BMW F11 520dA
                                      1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Mmmm smog. Heerlijke maatregel toch :-)

deze morgen lekker ontspannen 60km aan 90km/h liggen tuffen terwijl de uitlaat zich lekker vulde met fijn stof en roet, vervolgens dan de stad binnen rijden richting mijn school en af en toe eens optrekken in de stad aan de andere scholen waar de astmatische kindjes LO lessen aan het doen zijn. Natuurlijk vliegt mijn stof dan de lucht in met alle gevolgen van dien.

Prachtige maatregel \o/
                                        Captain Turbo
                                        General Von Driftenstein

Oorspronkelijk geplaatst door C_X
                                        Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

Comment

• je moet in de stad al je stof er niet uitsmijten he, je kunt ook altijd wachten tot je weer buiten de kern bent

waren er vanochtend weer mega-files ?

Comment

Working...
                                          X