Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opnieuw smog-alarm

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
    Ik snap je niet.
    Als je dat toch zo heerlijk vindt waarom doe je dat dan niet altijd?
    Dat is eigenlijk een goede vraag. Op een traject, bijna volledig snelweg, van 74 km ben ik slechts 4 minuten verloren. Het zit in ons genen zeker steeds de toegestane of sneller willen rijden.

Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
    Jij mag dat gerust elke dag doen hoor! (ga alleen niet op het linkervak voor mijn neus rijden aub)
    Eerlijk ik hou dat niet vol denk ik. Ik doe het gewoon omdat ik geen zin heb om boetes te betalen, op de firma zijn die 50% voor eigen rekening.
    Ik zal evenzeer content zijn als we woensdag terug aan de normale snelheid mogen rijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
      Ik heb vandaag bijna de volledige bovenrand van m'n stuur opgefret.
      Charleroi - Stoumont (Spa) - Charleroi: niet normaal.

Mensen zijn dat niet gewoon om zo traag te rijden, en gaan dan heel rare dingen doen, zoals:
      - Links rijden aan 95-100/uur
      - Veranderen van rijvak zonder boe, ba of pinker
      - Links aan 90 rijden en rechts voorbijgestoken worden (al dan niet door een vrachtwagen)

en bumperkleven! Echt ni normaal. In alle rijvakken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
        Ik heb dat absoluut anders ervaren! De vorige keren dat het smog-alarm was was ik telkens minstens 30min kwijt in de file alleen al!
        Vorig jaar was dat toch midden in het kerstverlof? Toen was het heel rustig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
          Toeval!

De vorige keren dat er smog alarm was, waren er overduidelijk minder files.
          Toen tijdens de kerst of allerheiligenvakantie bedoel je?
          AutoMinded.be

Comment

Het was zalig rijden vandaag tegen 90 per uur. Ik had een gemeten verbruik van 3.7 l/100 met mijn A3 TDI wat ongeveer 1 liter minder is dan normaal.Voor mij mogen ze dat permanent invoeren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ferdinand Bekijk Berichten
              Het was zalig rijden vandaag tegen 90 per uur. Ik had een gemeten verbruik van 3.7 l/100 met mijn A3 TDI wat ongeveer 1 liter minder is dan normaal.Voor mij mogen ze dat permanent invoeren.
              Niet overdrijven ook hé. Niemand houd je tegen om dit dagelijks te doen.
              Maar in ieder geval is dit ook een goede bewustmaking hoe een hogere snelheid en grote invloed heeft op het verbruik van een auto.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ferdinand Bekijk Berichten
                Wie houdt er u tegen om dat elke dag te doen?

Comment

Als mensen niet kunnen rijden aan 90/u verdienen ze hun rijbewijs niet. Punt uit, wa is da nu. Hoe kan nu een goede chauffeur plotseling slecht worden aan 90/u?
                  Met andere woorden: smog alarm of niet, de problemen ontstaan niet bij de snelheidsbeperking. Alsof het elke dag file is op de steenwegen. Of d ebebouwde kom: 30/u man. Wat een files!

Comment

zelfs file op de e403, belachelijk! :s

Comment

De federale wegpolitie heeft maandag, de eerste dag van het smogalarm, 2.866 bestuurders (4,7 procent) betrapt op overdreven snelheid. De hoogst vastgestelde snelheid was 165 km/uur. Dat laat de federale politie weten.
                      Smogalarm = hoogdag voor de staatskas.

En dan vanmorgen op de radio: "de federale politie laat weten dat er geen extra snelheidscontroles zijn in het kader van het smogalarm". Een beetje later: "geplande controles worden wel geheroriënteerd naar bepaalde zones".

De heilige koe wordt gewoon verder gemolken als je 't mij vraagt.

Comment

Rond Luik was het vandaag ook 90/h.
                        EN ze stonden te flitsen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door a123456789b Bekijk Berichten
                          Rond Luik was het vandaag ook 90/h.
                          EN ze stonden te flitsen.
                          Idem in de regio van Bergen. Flitsers en zwaantjes aan 't patrouilleren.

Comment

Op de A12 richting Antwerpen na Wolvertem bleef bijna iedereen maar 90 rijden terwijl daar geen smogalarm meer is. En sommige dan nog flikkeren met hun lichten als ik hen aan 120 voorbijrijd, sukkelaars.

Comment

Welke wegenwerken beginnen binnenkort?

Edit : op VTM was zo een kaart te zien maar zonder tijdstippen, waar kan je zo een kaart vinden met alles wat ze van plan zijn?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door a123456789b Bekijk Berichten
                                Welke wegenwerken beginnen binnenkort?

Edit : op VTM was zo een kaart te zien maar zonder tijdstippen, waar kan je zo een kaart vinden met alles wat ze van plan zijn?
                                Wegenwerken ... en planning. Dat gaat proper worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Garf Bekijk Berichten
                                  Vorig jaar was dat toch midden in het kerstverlof? Toen was het heel rustig.
                                  Vorig jaar is het wel meer smogalarm geweest dan enkel in het kerstverlof hé.

Ik merk aan 90km/u dat ik extreem dromerig word. Ik ben sowieso minder gefocused aan 90 dan aan 120.

Comment

das gewoonte, alle sjans worden de meeste truckers ni slaperig in hun extreem comfortabele cabine

tis natuurlijk kiezen of delen met onze rotwegen 90km rijden vanweg de putten, 90 rijden owv de smog, of stilstaan omdat ze de wegen proberen te herstellen

Comment

Nog zo een grap:

"Opgelet. Door de verhoogde concentraties fijn stof wordt het afgeraden zware inspanningen te doen in de buitenlucht."

10 seconden later:
                                      "Door de verhoogde concentraties fijn stof wordt het afgeraden de auto te gebruiken en raden we de mensen aan van het openbaar vervoer of de fiets te gebruiken."

AJA

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oveRRide Bekijk Berichten
                                        Wegenwerken ... en planning. Dat gaat proper worden.
                                        2 man die alles afzetten en die dan verdwijnen voor 2 maand.

Comment

• Tussen Mechelen-Noord en afrit UZ A moogt ge toch 120 hé?
                                          Er staan geen borden van 90 na de oprit Mechelen-Noord en pas terug 90 vanaf variabel bord thv. afrit UZ A.

edit: gaat over E19 Brussel-Antwerpen

Comment

Working...
                                          X