Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opnieuw smog-alarm

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Als ik autosnelweg hoor, dan denk ik aan de E313, die ligt niet al te ver van me af... spijtig genoeg.

Da's megadikke ellende daar... nagenoeg elke dag. Van mij mogen ze tussen Antwerpen en Ham de snelheid permanent op 90 zetten.
    Is daar geen autoweg alternatief type steenweg?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk Berichten
      Gast ... Een volstrekt logisch argument of wa? Tis hier wel België he, haloooo? .....

EL PEE GEE? Da eeft ganen roetfielter he en da dienkt nog gelaak t'ebbe oef wa!
      strijk goan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk Berichten
        Is daar geen autoweg alternatief type steenweg?
        Ja, maar die zitten sowieso altijd al eivol. Je kan ook langs Grobbendonk rijden. Minpuntje is wel dat je daar al een jaar of drie of vier geschrankt de brug over het Albertkanaal over moet omdat er ene de brug destijds aangereden heeft met z'n uitstekende kraan. Nu zijn ze er aan beginnen werken, werken duren nog tot april 2012. Da's nog twee jaar fileleed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          Ja, maar die zitten sowieso altijd al eivol. Je kan ook langs Grobbendonk rijden. Minpuntje is wel dat je daar al een jaar of drie of vier geschrankt de brug over het Albertkanaal over moet omdat er ene de brug destijds aangereden heeft met z'n uitstekende kraan. Nu zijn ze er aan beginnen werken, werken duren nog tot april 2012. Da's nog twee jaar fileleed.
          zucht...

Veel succes!

Comment

Vanaf 6h 's morgens, jaja.. Hier staan de borden al om 23h op de E42...

Nuja, voor de rest maakt het niet veel uit, als ik zie hoeveel stukken E19 en R0 al beperkt zijn tot 90 wegens bombardement op het wegdek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              tis idd alleen maar wat bewustmaking denk ik ook, en daar is nix mis mee
              Goh ja, ik moest er echt wel eens dringend over bewustgemaakt worden dat er af en toe een smogwolk vanuit het Ruhrgebied en Oost-Europa over de Benelux waait

Vanochtend ben ik al meer dan 15 minuten langer onderweg geweest dan gewoonlijk, hoewel ik al om 5:50 vertrokken was. Dat belooft voor vanavond
              AutoMinded.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
                'k vraag me af... als LPG-rijder zijnde... als ik geflitst word, weiger te betalen en mij moet verantwoorden voor de rechtbank... zou ik gelijk krijgen?
                Wat denk je nu zelf ?

De reden van de snelheidsbeperking mag dan misschien niet van toepassing zijn op jou(w wagen), maar da bord van "90" staat er dus wel voor iedereen hé

'k Vind het ook bijzonder vervelend, al is het maar voor 16km bij mij (op 65km)

Comment

aha, dat verklaart waarom iedereen maar 90 reed deze morgen richting Gent op de E40.

Comment

Als het snelheidsborden zijn met onderaan een blauw bord "SMOG" maak je misschien nog een kans, maar in Wallonië en Brussel hebben ze het zo aangepakt dat de snelheidsbeperking er zonder onderbord staat en dan is het al moeilijk om je er nog uit te lullen...

Overigens deze morgen extra vroeg vertrokken, maar was er aan voor de moeite want om 6u20 stond het verkeer al stil in Bekkevoort. Dat is 44 kilometer tot Brussel...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                      Als het snelheidsborden zijn met onderaan een blauw bord "SMOG" maak je misschien nog een kans, maar in Wallonië en Brussel hebben ze het zo aangepakt dat de snelheidsbeperking er zonder onderbord staat en dan is het al moeilijk om je er nog uit te lullen...

Overigens deze morgen extra vroeg vertrokken, maar was er aan voor de moeite want om 6u20 stond het verkeer al stil in Bekkevoort. Dat is 44 kilometer tot Brussel...
                      hoorde het ook op de radio en ben wijselijk in bekkevoort rechtdoor naar leuven gereden (wat vlot ging) en niet de E314 genomen. Als het echt vast zit vanaf bekkevoort of zelfs nog vanaf tielt-winge dan kan je beter in bekkevoort over de leuvensesteenweg tot leuven rijden (en u geen hol aantrekken van de bordjes 70 )en dan in leuven via tervuusrepoort naar de oprit van de E314 valk aan de wissel naar de E40 rijden. Dan heb je het ergste (de 314 mooi overgeslagen)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                        Ni zeveren, in Wallonië staat er wel degelijk een onderbord.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                          aha, dat verklaart waarom iedereen maar 90 reed deze morgen richting Gent op de E40.
                          Jij kijkt niet naar verkeersborden ofzo?

Comment

Als iedereen nu eens terug met benzine ging rijden in dit apenland, dan hadden we geen last van al dat smog en fijn stof.
                            Who cares about CO2, een gemiddelde goed-verzorgde poedel stoot op een jaar meer samengetelde Co2 uit in totaal dan een SUV.
                            2015 Renault Mégane Coupe GTI - Blauw - 1.5 dCI 110 pk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Thorens Bekijk Berichten
                              Als iedereen nu eens terug met benzine ging rijden in dit apenland, dan hadden we geen last van al dat smog en fijn stof.
                              Vooral omdat het van de buurlanden komt

Comment

bwaa dan hadden de idioten in brussel geen reden om ons 90 doen te rijden in ieder geval. Probleem is dat het stof voor 95% niet van de wagens maar van industrie is en als de wind dan nog eens op het gemakje alles van het rhur-gebied naar hier blaast dan ist helemaal omzeep.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                  Vooral omdat het van de buurlanden komt
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichten
                                  bwaa dan hadden de idioten in brussel geen reden om ons 90 doen te rijden in ieder geval. Probleem is dat het stof voor 95% niet van de wagens maar van industrie is en als de wind dan nog eens op het gemakje alles van het rhur-gebied naar hier blaast dan ist helemaal omzeep.
                                  Beetje onlogisch van dan met de vinger naar de auto te gaan wijzen, hé...
                                  2015 Renault Mégane Coupe GTI - Blauw - 1.5 dCI 110 pk

Comment

Vooral omdat vrachtwagens ook 90 blijven rijden

Comment

is ook onlogische. maar heb je ooit het woord poletieke-beslissing en logsische-beslissing aan elkaar gelijk kunnen stellen in belgië. Ik denk het niet.

Trouwens dat 90 rijden helpt een beetje voor de mensen die op 100m van de snelweg wonen maar voor de rest maakt dat geen hol uit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                        Vooral omdat vrachtwagens ook 90 blijven rijden
                                        ja als we die mensen, wat volgens mij de enige mensen zijn die rechtvaardig gebruik maken van diesel motoren, ook nog eens gaan ambeteren en trager laten rijden dan kan je beter thuis blijven volgens mij. Want vooraleer je dan op je werk bent kan je best al terug richting huis vertrekken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                                          Beuh, dat wordt weer heerlijk irritant op de plaatsen waar je toch 120 mag rijden er steeds 90 blijven rijden omdat ze niet zeker zijn. Dan doen ze beter ineens max. 90 over het gehele snelwegnet.

http://www.verkeerscentrum.be/verkee...f_kaart_08.pdf
                                          Inderdaad. Verschrikkelijk op de E17 Kortrijk - Gent. Iedereen blijft daar aan 90 à 100 tot Gent op het linkervak rijden, terwijl de beperking enkel geldt rond Kortrijk (t.e.m. Kruishoutem).

En dan maar hevig gesticuleren als je ze uiteindelijk voorbijrijdt.

Comment

Working...
                                          X