Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opnieuw smog-alarm
Collapse
X
-
De oorzaak van de files valt ook makkelijk te verklaren: genoeg volk dat deze morgen ostentatief aan 90 km/u ging inhalen op plekken waar de snelheidsbeperking niet geldt. Dan krijg je het accordeoneffect...
Vandaag sjans met de motor... Maar na 44 kilometer filefilteren sta je ook scheel te kijken.
Comment
-
Dat forensenverkeer in Vlaanderen is gewoon rampzalig. Het minste wat er gebeurt out of the ordinary en het is prijs. Vanaf volgende maand ook nog de start van grootscheepse openbare werken o.m. op de E40. Ik denk niet dat ik deze dagelijkse helletochten ooit nog weer gewoon zou kunnen worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk BerichtenAls de batterij voldoende opgeladen is, en die zijn snel leeg.
Ik had wel geluk dat er delen bergaf waren. Natuurlijk moet je zorgen dat je niet te snel optrekt, of net wel, want dan slaat je motor even aan en wordt de batterij dus bijgeladen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk BerichtenDat forensenverkeer in Vlaanderen is gewoon rampzalig. Het minste wat er gebeurt out of the ordinary en het is prijs. Vanaf volgende maand ook nog de start van grootscheepse openbare werken o.m. op de E40. Ik denk niet dat ik deze dagelijkse helletochten ooit nog weer gewoon zou kunnen worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door trainfreak Bekijk BerichtenGisteren met de Prius toch wel een klein halfuur kunnen filerijden op de batterij.
Ik had wel geluk dat er delen bergaf waren. Natuurlijk moet je zorgen dat je niet te snel optrekt, of net wel, want dan slaat je motor even aan en wordt de batterij dus bijgeladen.
is't jouw kar, en werkt het systeem ook bij koude?
Comment
-
Papa heeft hem betaald, maar vooral ik rij ermee.
Bij koude werkt het systeem niet, maar het warmt zeer snel op.
Als ik de straat al uit ben en voor de lichten sta (na 2km) slaat de motor meestal al uit.
Je moet wel zorgen dat de batterij bijna volledig opgeladen is, maar als je ff op de autostrade rijdt is dat meestal wel zo.
't Is wel een automaat, dus hij kruipt wel, in de file hoef je dus bijna geen gas te geven.
Radio en ventilatie stonden wel aan, als je die uitzet ga je nog verder geraken, maar of je dat effectief gaat merken?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk BerichtenDat forensenverkeer in Vlaanderen is gewoon rampzalig. Het minste wat er gebeurt out of the ordinary en het is prijs. Vanaf volgende maand ook nog de start van grootscheepse openbare werken o.m. op de E40. Ik denk niet dat ik deze dagelijkse helletochten ooit nog weer gewoon zou kunnen worden.truth is in the eye of the beholder
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door trainfreak Bekijk Berichten't Is wel een automaat, dus hij kruipt wel, in de file hoef je dus bijna geen gas te geven.
Radio en ventilatie stonden wel aan, als je die uitzet ga je nog verder geraken, maar of je dat effectief gaat merken?
als de benzinemotor niet draait, kruipt de automaat dan ook ?
en wat met de chauffage, als je een half uur zou gaan staan aanschuiven, geeft dat nog wat warmte af ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtentis wa ot, maar ik vraag nog maar ff raak
als de benzinemotor niet draait, kruipt de automaat dan ook ?
en wat met de chauffage, als je een half uur zou gaan staan aanschuiven, geeft dat nog wat warmte af ?
De chauffage stond op 18 of 19°, en ik voelde het toch niet afkoelen ofzo.
Maar hij blijft wel lang warm vanbinnen...
Misschien kan een mod de laatste berichten naar ergens anders verplaatsen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk BerichtenIk begrijp niet waarom 90 / u = stilstaan...
SMOG-alarm goed of slecht is andere discussie en ik ben niet zomaar voorstander, begrijp mij goed.
Maar 90 / u = file kan toch niet. Is toch ook door wegenwerken, slechte toestand wegdek, mist, ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk BerichtenIk heb nog maar 3x geweten dat het file was van waasmunster tot de Kennedytunnel... Jep, dat waren 3 dagen waar het smog-alarm van toepassing was. Toeval of niet?
De vorige keren dat er smog alarm was, waren er overduidelijk minder files.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk BerichtenHeerlijk die 90km/u, chill rijden, muziekje op en nog eens goed voor het verbruik ook. 8,8l/100 ipv 10,7l/100 (MB Sprinter 310cdi).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk BerichtenToeval!
De vorige keren dat er smog alarm was, waren er overduidelijk minder files.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenDe oorzaak van de files valt ook makkelijk te verklaren: genoeg volk dat deze morgen ostentatief aan 90 km/u ging inhalen op plekken waar de snelheidsbeperking niet geldt. Dan krijg je het accordeoneffect...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk BerichtenHeerlijk die 90km/u, chill rijden, muziekje op en nog eens goed voor het verbruik ook. 8,8l/100 ipv 10,7l/100 (MB Sprinter 310cdi).
Als je dat toch zo heerlijk vindt waarom doe je dat dan niet altijd?
Comment
-
Comment
Comment