Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opnieuw smog-alarm

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
    Ni zeveren, in Wallonië staat er wel degelijk een onderbord.
    Depends... In Luik zijn de borden aangepast, en bij het binnenrijden in Brussel staat het ook correct.

Comment

De oorzaak van de files valt ook makkelijk te verklaren: genoeg volk dat deze morgen ostentatief aan 90 km/u ging inhalen op plekken waar de snelheidsbeperking niet geldt. Dan krijg je het accordeoneffect...

Vandaag sjans met de motor... Maar na 44 kilometer filefilteren sta je ook scheel te kijken.

Comment

Dat forensenverkeer in Vlaanderen is gewoon rampzalig. Het minste wat er gebeurt out of the ordinary en het is prijs. Vanaf volgende maand ook nog de start van grootscheepse openbare werken o.m. op de E40. Ik denk niet dat ik deze dagelijkse helletochten ooit nog weer gewoon zou kunnen worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
          Als de batterij voldoende opgeladen is, en die zijn snel leeg.
          Gisteren met de Prius toch wel een klein halfuur kunnen filerijden op de batterij.
          Ik had wel geluk dat er delen bergaf waren. Natuurlijk moet je zorgen dat je niet te snel optrekt, of net wel, want dan slaat je motor even aan en wordt de batterij dus bijgeladen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
            Dat forensenverkeer in Vlaanderen is gewoon rampzalig. Het minste wat er gebeurt out of the ordinary en het is prijs. Vanaf volgende maand ook nog de start van grootscheepse openbare werken o.m. op de E40. Ik denk niet dat ik deze dagelijkse helletochten ooit nog weer gewoon zou kunnen worden.
            mooi verwoord.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trainfreak Bekijk Berichten
              Gisteren met de Prius toch wel een klein halfuur kunnen filerijden op de batterij.
              Ik had wel geluk dat er delen bergaf waren. Natuurlijk moet je zorgen dat je niet te snel optrekt, of net wel, want dan slaat je motor even aan en wordt de batterij dus bijgeladen.
              tnx, normaal kom je met een half uur toch al ff (een half uur dus) toe

is't jouw kar, en werkt het systeem ook bij koude?

Comment

Papa heeft hem betaald, maar vooral ik rij ermee.
                Bij koude werkt het systeem niet, maar het warmt zeer snel op.
                Als ik de straat al uit ben en voor de lichten sta (na 2km) slaat de motor meestal al uit.

Je moet wel zorgen dat de batterij bijna volledig opgeladen is, maar als je ff op de autostrade rijdt is dat meestal wel zo.

't Is wel een automaat, dus hij kruipt wel, in de file hoef je dus bijna geen gas te geven.
                Radio en ventilatie stonden wel aan, als je die uitzet ga je nog verder geraken, maar of je dat effectief gaat merken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
                  Al 29 jaar dat ik dat afzie, en inderdaad deze ochtend was het weer een " bijzondere gebeurtenis "
                  truth is in the eye of the beholder

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trainfreak Bekijk Berichten
                    't Is wel een automaat, dus hij kruipt wel, in de file hoef je dus bijna geen gas te geven.
                    Radio en ventilatie stonden wel aan, als je die uitzet ga je nog verder geraken, maar of je dat effectief gaat merken?
                    tis wa ot, maar ik vraag nog maar ff raak
                    als de benzinemotor niet draait, kruipt de automaat dan ook ?
                    en wat met de chauffage, als je een half uur zou gaan staan aanschuiven, geeft dat nog wat warmte af ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      tis wa ot, maar ik vraag nog maar ff raak
                      als de benzinemotor niet draait, kruipt de automaat dan ook ?
                      en wat met de chauffage, als je een half uur zou gaan staan aanschuiven, geeft dat nog wat warmte af ?
                      Ja, dan kruipt hij ook.
                      De chauffage stond op 18 of 19°, en ik voelde het toch niet afkoelen ofzo.
                      Maar hij blijft wel lang warm vanbinnen...

Misschien kan een mod de laatste berichten naar ergens anders verplaatsen?

Comment

doe eens een draad open over je auto
                        volgens mij is't de eerste prius hier

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk Berichten
                          Ik begrijp niet waarom 90 / u = stilstaan...
                          SMOG-alarm goed of slecht is andere discussie en ik ben niet zomaar voorstander, begrijp mij goed.
                          Maar 90 / u = file kan toch niet. Is toch ook door wegenwerken, slechte toestand wegdek, mist, ...
                          Ik heb nog maar 3x geweten dat het file was van waasmunster tot de Kennedytunnel... Jep, dat waren 3 dagen waar het smog-alarm van toepassing was. Toeval of niet?

Comment

Heerlijk die 90km/u, chill rijden, muziekje op en nog eens goed voor het verbruik ook. 8,8l/100 ipv 10,7l/100 (MB Sprinter 310cdi).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                              Ik heb nog maar 3x geweten dat het file was van waasmunster tot de Kennedytunnel... Jep, dat waren 3 dagen waar het smog-alarm van toepassing was. Toeval of niet?
                              Toeval!

De vorige keren dat er smog alarm was, waren er overduidelijk minder files.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                                Heerlijk die 90km/u, chill rijden, muziekje op en nog eens goed voor het verbruik ook. 8,8l/100 ipv 10,7l/100 (MB Sprinter 310cdi).
                                Toch al iemand die niet zit te mekkeren.

Comment

Toeval!

De vorige keren dat er smog alarm was, waren er overduidelijk minder files.
                                  Ik heb dat absoluut anders ervaren! De vorige keren dat het smog-alarm was was ik telkens minstens 30min kwijt in de file alleen al!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                    De oorzaak van de files valt ook makkelijk te verklaren: genoeg volk dat deze morgen ostentatief aan 90 km/u ging inhalen op plekken waar de snelheidsbeperking niet geldt. Dan krijg je het accordeoneffect...
                                    Correct, echt hatelijk dat het niet duidelijk is dat die beperkingen niet overal gelden. Voor die kleine stukken waar het niet van toepassing is op de assen Gent-Brussel-Antwerpen-Gent zouden ze beter helemaal beperken tot 90km/u. Begrijp me niet verkeerd, het is een zinloze maatregel, maar indien men ons toch wil opzadelen met dergelijke zever, doen ze het beter duidelijk en rechtlijnig.

Comment

Ik snap je niet.
                                      Als je dat toch zo heerlijk vindt waarom doe je dat dan niet altijd?

Comment

Jij mag dat gerust elke dag doen hoor! (ga alleen niet op het linkervak voor mijn neus rijden aub)
                                        AutoMinded.be

Comment

In Waasmunster ( A'pen-Gent) stond een flitsauto deze morgen, echt die stopte niet met flitsen . Door het weer zag je die lamp echt van ver al flitsen, toch nog de ene idioot na de andere die zich liet vangen.
                                          Last edited by ; 08/02/2010, 20:00.

Comment

Working...
                                          X