Mededeling

Collapse
No announcement yet.

dieselprijs 20 cent omhoog!!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
    20 cent omhoog
    Dan krijgen we:
    • Belgie : 1,239 Euro/l
    • Nederland : 1,064 Euro/l
    • Frankrijk : 1,039 Euro/l
    • Duitsland : 1,066 Euro/l
    • Luxemburg : 0,864 Euro/l

    En we gingen goedkoper blijven dan de buurlanden...
    Goed bezig!
    Onbegrijpelijk.

    De Vlaamse regering zoekt imo op de juiste(re) manier om de put niet groter te laten worden, namelijk door aan de kant van de uitgaven te snijden. En wat doet de federale regering? Huuuyyyy, inkomsten optrekken.

    Gaan die mannen dat nooit leren?

    Comment


    • Overigens wél akkoord met een gelijktrekken van de prijs van diesel en benzine. Diesel zou duurder moeten zijn, omdat 't minder milieuvriendelijk is. De situatie tot nu toe was belachelijk.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
        Gaan die mannen dat nooit leren?
        Guy Vanhengel: "België is virtueel failliet". Hip hip hoera.

        Comment


        • Waarom diesel goedkoper is , altijd goedkoper geweest is,en altijd goedkoper zal blijven...
          Zoals veel gezegd,
          Belgie is een transitland, Belgie DRAAIT op vrachtwagens... we teren er op...
          Dus maakt Belgie de diesel lekker goedkoop om zijn positie als ideaal transitland te verstevigen..
          En dat zal imho niet snel veranderen.. en je wil niet weten hoeveel geld er gepaard gaat met dat transit gebeuren, banden, onderhoud, chauffeurs, terminals...
          ik kan u zeggen dat dat nog 100 keer erger is dan een opelfabriekske dat sluit...

          voor mij pesoonlijk. Of diesel nu goedkoper wordt of niet , al doen ze er 50 cent bij...
          ik kan het gerust betalen.. ze doen maar ... voor mij part maken ze ALLE brandstoffen 50 cent duurder...
          Dan laten mss is wat meer mensen, die eigenlijk geen wagen nodig hebben (verplaatsing kortbij etc), de wagen staan en kan ik rustig en op men gemak naar het werk ...
          En of ik nu met diesel of benzine rijdt, maakt me niet uit... het is allebei een fossiele brandstof, afkomstig van hetzelfde goedje... met elk zijn specifieke voor en nadelen. Weiger je dat te zien, en staar je je blind op 1 facet. Dan ben je dom en heb je een gemiddeld IQ lager dan dat van de homosexuele rood-bruin gerande bosmier in Zuid-Botswana...
          Zeker als je je daarmee nog verkneukeld op de eventuele komende (financiele) miserie voor een ander
          En over 2 - 3 jaar hoop ik mijn droomwagen te kunnen aanschaffen dus boeit het me (zoals gezegd) eigenlijk niet wat er gebeurd.
          Ik vind het vooral erg voor de mensen die er effectief wel last van zullen hebben, vooral voor die mensen die er hun broodwinning mee verdienen.

          Dit topic laat vooral zien dat er nog veel "kindjes" op het forum zitten... die niet verder kijken dan hun varkensneusje lang is

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
            Logisch is het rijden zelf duurder te maken, dus aan de pomp, maar herleid dan aub de jaarlijkse rijtaks en schaf de BIV af, mensen zullen sneller geneigd zijn een andere/zuinigere wagen te kopen, da's dan ook goed voor de economie ...
            Dat is een non-argument.
            De enige mensen die echt last hebben van die BIV zijn mensen zoals jij en ik die auto's kopen met vermogens van meer dan 211pk. De gemiddelde ecomotive-bak kost geen hol aan BIV.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
              Overigens wél akkoord met een gelijktrekken van de prijs van diesel en benzine. Diesel zou duurder moeten zijn, omdat 't minder milieuvriendelijk is. De situatie tot nu toe was belachelijk.
              Ze hadden natuurlijk de prijs van benzine naar beneden kunnen halen

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                Waarom diesel goedkoper is , altijd goedkoper geweest is,en altijd goedkoper zal blijven...
                Zoals veel gezegd,
                Belgie is een transitland, Belgie DRAAIT op vrachtwagens... we teren er op...
                Dus maakt Belgie de diesel lekker goedkoop om zijn positie als ideaal transitland te verstevigen..
                En dat zal imho niet snel veranderen.. en je wil niet weten hoeveel geld er gepaard gaat met dat transit gebeuren, banden, onderhoud, chauffeurs, terminals...
                ik kan u zeggen dat dat nog 100 keer erger is dan een opelfabriekske dat sluit...

                voor mij pesoonlijk. Of diesel nu goedkoper wordt of niet , al doen ze er 50 cent bij...
                ik kan het gerust betalen.. ze doen maar ... voor mij part maken ze ALLE brandstoffen 50 cent duurder...
                Dan laten mss is wat meer mensen, die eigenlijk geen wagen nodig hebben (verplaatsing kortbij etc), de wagen staan en kan ik rustig en op men gemak naar het werk ...
                En of ik nu met diesel of benzine rijdt, maakt me niet uit... het is allebei een fossiele brandstof, afkomstig van hetzelfde goedje... met elk zijn specifieke voor en nadelen. Weiger je dat te zien, en staar je je blind op 1 facet. Dan ben je dom en heb je een gemiddeld IQ lager dan dat van de homosexuele rood-bruin gerande bosmier in Zuid-Botswana...
                Zeker als je je daarmee nog verkneukeld op de eventuele komende (financiele) miserie voor een ander
                En over 2 - 3 jaar hoop ik mijn droomwagen te kunnen aanschaffen dus boeit het me (zoals gezegd) eigenlijk niet wat er gebeurd.
                Ik vind het vooral erg voor de mensen die er effectief wel last van zullen hebben, vooral voor die mensen die er hun broodwinning mee verdienen.

                Dit topic laat vooral zien dat er nog veel "kindjes" op het forum zitten... die niet verder kijken dan hun varkensneusje lang is
                Die homoseksuele rood-bruin gerande bosmier uit Zuid-Botswana kan tenminste zonder fouten schrijven !

                Comment


                • Dat jij een mierenneuker bent, is al langer geweten...
                  dus je mag de schrijvfauten houden

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                    Dat is een non-argument.
                    De enige mensen die echt last hebben van die BIV zijn mensen zoals jij en ik die auto's kopen met vermogens van meer dan 211pk. De gemiddelde ecomotive-bak kost geen hol aan BIV.
                    En 't is de logica zelve dat wanneer je meer verdient, ook meer bijdraagt...
                    (Ik twijfel echter al jaren om van die stelling een vraag te maken )
                    Anyway's, als je 't kan betalen, is de belasting mss ook gegrond. Ten andere, deze auto's worden meestal netjes op de vennootschap ingeschreven. Maar voor de brave burger die droomt van een betaalbare Honda S2000, is die BIV absoluut een zure appel.

                    Om die reden alleen al mag er een hervorming komen vind ik.
                    - Ten eerste mag die belasting heel wat hoger zijn voor de wagens die ingeschreven zijn op een vennootschap.
                    - zou er geen bovengrens aan BIV mogen zijn. Dat een Ferrari uiteindelijk "maar" 5000 euro BIV moet kosten, is niet te snappen.
                    - de veelrijder moet meer betalen, maar procentueel gezien minder dan de weinigrijder. Een hogere instapkost om de minder noodzakelijke verplaatsingen te beperken zodat de veelrijder tenminste nog kan blijven rijden in ons filelandje.
                    - enzovoort... enzoverder...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                      Dat jij een mierenneuker bent, is al langer geweten...
                      dus je mag de schrijvfauten houden
                      Caoimhin is helemaal geen mierenneuker.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                        20 cent omhoog
                        Dan krijgen we:
                        • Belgie : 1,239 Euro/l
                        • Nederland : 1,064 Euro/l
                        • Frankrijk : 1,039 Euro/l
                        • Duitsland : 1,066 Euro/l
                        • Luxemburg : 0,864 Euro/l

                        En we gingen goedkoper blijven dan de buurlanden...
                        Goed bezig!
                        Wel, de benzine was al duurder dan in alle EU landen, behalve Denemarken.

                        Misschien moeten ze in de EU eens werk maken van het gelijktrekken van de accijnzen op alle goederen. Het is toch niks logisch dat er na 17 jaar "EU" nog steeds 'sigaretten, alcohol en brandstof'-toerisme is.
                        Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                          - Ten eerste mag die belasting heel wat hoger zijn voor de wagens die ingeschreven zijn op een vennootschap.
                          Dat klopt niet met het principe van beroepskosten. Het enige wat je zou kunnen doen is sleutelen aan de belasting voordeel in natura op het inkomen van de privé-persoon die de auto die op de vennootschap is ingeschreven mag gebruiken.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                            Misschien moeten ze in de EU eens werk maken van het gelijktrekken van de accijnzen op alle goederen. Het is toch niks logisch dat er na 17 jaar "EU" nog steeds 'sigaretten, alcohol en brandstof'-toerisme is.
                            Zolang beslissingen unaniem genomen moeten worden gaat dat er niet doorkomen..


                            Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                            cc

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                              En op zich vind ik het nog niet zo erg dat mensen die meer dan 30.000km per jaar rijden op diesel rijden omdat diesel gemaakt is om lange tijd aan een stuk te draaien, maar door heel die promotie-politiek van de overheid rijden zelfs jozef en maria met een diesel 5000km/jaar rond de kerk. En dat is gewoonweg belachelijk. Die 200 euro dat ze per jaar besparen aan brandstof zijn ze dubbel en dik kwijt omdat heel hun motor naar de zak gaat door die stomme EGR-regeling.
                              Ik denk niet dat Jef en Maria wakker liggen van de brandstofkost bij 5000km/jaar, dat is echt niks vergeleken met de afschrijving van een auto. En in het huidige klimaat brengt een benzine alleen nog iets op als het over een kleine auto of sportieve auto gaat, een middenklasser op benzine schrijft astronomisch hard af.

                              Dus als Jef en Maria een nieuwe Focus of Mondeo kopen om rond de kerktoren te bollen dan is het een TDCI, want een 2e hands benzine is niet te slijten.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten
                                Ik denk niet dat Jef en Maria wakker liggen van de brandstofkost bij 5000km/jaar, dat is echt niks vergeleken met de afschrijving van een auto. En in het huidige klimaat brengt een benzine alleen nog iets op als het over een kleine auto of sportieve auto gaat, een middenklasser op benzine schrijft astronomisch hard af.

                                Dus als Jef en Maria een nieuwe Focus of Mondeo kopen om rond de kerktoren te bollen dan is het een TDCI, want een 2e hands benzine is niet te slijten.
                                Das een beetje kip en ei he.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                                  Caoimhin is helemaal geen mierenneuker.
                                  hoe komt het dan, dat hij weet dat de homoseksuele rood-bruin gerande bosmier uit Zuid-Botswana, zonder fouten kan schrijven?
                                  wimoptiek.be op

                                  Comment


                                  • My point exactly

                                    Comment


                                    • Feit is zo dat grootste deel van de bevolking auto nodig heeft voor naar zijn werk te gaan en nogeens zoveel procent zeker bv in de provincie limburg nogeens het meeste km's wat de wagen doet, gemaakt zijn door woon en werk verkeer
                                      Dus wat krijg je, een gewone werkmens, betaald al genoeg aan vader staat, voor allerlei taksen belastingen enz. en die willen ze nog duurder maken, dus feitelijk word dat broodroof, en het gaat niet perse om die 20cent maar het principe, een mens die gaat werken word gewoonweg nogeens harder gestraft, dus als dat zo blijft krijg je terug de situatie van de jaren 80-90terug, dat bedrijven mensen moet komen halen om te gaan werken, want in gezinssituatie, die pas gebouwd hebben kinderen hebben en 2auto's moeten hebben om te gaan werken weegt dat enorm zwaar op het budjet en kan zelfs nijpend worden zeker in deze tijd

                                      Comment


                                      • En "ter compensatie" willen ze dan meer middelen geven aan de lage inkomens (lees, doppers en steuntrekkers). En ondertussen moet je dan lezen dat ze asielzoekers op hotel steken enzo. Hoe zou het toch komen dat de gemiddelde werkmens alsmaar meer verzuurt....

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door edge Bekijk Berichten
                                          Benzine of diesel, het is toch gewoon heel triestig dat de overheid de makkelijke oplossing kiest en de (nu toch al zwaar belaste) automobilist weeral laat opdraaien voor het gat in de begroting.
                                          Bwa, ze zeggen altijd "de vervuiler betaald", diesel vervuild meer dan naft en toch is het goedkoper.
                                          Ze zijn op alles extra taksken aan't heffen, plastic verpakkingen en zo ook al, dus waarom dan de diesel niet duurder maken?
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                          Comment

                                          Working...
                                          X