Mededeling

Collapse
No announcement yet.

dieselprijs 20 cent omhoog!!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
    Een vraagje voor de tegenstanders van rekeningrijden:

    Wat zijn jullie argumenten om dit af te ketsen?
    Het zal enkel een inkomst zijn, maar zal het verkeer niet veranderen. Extra betalen om in de file te staan vind ik erover. En alle opbrengsten moeten vervolgens de investeringen en controle dekken dus netto wint niemand er iets bij, behalve de systeemintegrator die de diensten en apparatuur levert.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
      Enkele weken zo ene die al linkerbaandplakkend mijn gekleef niet kon hebben en me ook dacht te verwarren met een roetwolk. FF in 3e jassen en plots is dat dieselke klein in mijn achteruitkijkspiegel

      RESPECT Dude

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
        Het zal enkel een inkomst zijn, maar zal het verkeer niet veranderen. Extra betalen om in de file te staan vind ik erover. En alle opbrengsten moeten vervolgens de investeringen en controle dekken dus netto wint niemand er iets bij, behalve de systeemintegrator die de diensten en apparatuur levert.
        Een aanzienlijke stijging van de accijnzen op brandstof (maakt nu niet uit dewelke) betekent toch ook enkel een extra inkomst zonder repercutie op verkeersintensiteit?

        Vind jij 'de vervuiler betaalt' incorrect?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
          Een aanzienlijke stijging van de accijnzen op brandstof (maakt nu niet uit dewelke) betekent toch ook enkel een extra inkomst zonder repercutie op verkeersintensiteit?

          Vind jij 'de vervuiler betaalt' incorrect?
          Wat wooter zegt is dat rekeningrijden enkel een bruto inkomst betekent voor de overheid. Om dergelijke systemen aan te schaffen en te automatiseren zijn grote kosten onvermijdelijk. Het gevolg is dat de overheid er maar weinig netto inkomsten mee zal verwerven...

          Op je vraag ingaande: 'de vervuiler betaalt': dat doet de vervuiler nu al. Een liter benzine kost rond de 40 cent.. na accijnzen het drievoudige..
          De vervuiler verbruikt ook de meeste brandstof

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
            Een aanzienlijke stijging van de accijnzen op brandstof (maakt nu niet uit dewelke) betekent toch ook enkel een extra inkomst zonder repercutie op verkeersintensiteit?
            Het effekt van de prijs aan de pomp op de verkeersintensiteit is heel moeilijk te meten op een korte tijd. Mijn gevoel is dat het verkeer niet echt gedaald is toen de prijzen veel hoger lagen dan vandaag. Misschien hebben sommige weggebruikers hun gedrag wel aangepast, maar voor hoeveel tellen ze in de globale afstand die de pendelaars noodzakelijkerwijze afleggen ?
            Wel weten wij nu dat 1,5euro voor benzine en 1,25euro voor diesel nog niet duur genoeg is om de autos in hun garage te laten staan. Blijkbaar op 2 euros (veralgemeend) ook niet... daar de echte aternatieven er niet (zullen) zijn

            Comment


            • Duurdere prijzen hadden qua verkeer op 1 plek effect: vrijetijdsverkeer. Mensen gingen minder aan toerisme doen, en hadden dus ook geen nood meer aan toerismetransport...

              Mensen hun budget blijft identiek, en mensen zullen pas hun woonwerkverkeer aanpassen als er een alternatief is. OV is geen gelijkwaardig alternatief, dus zullen bedrijven moeten gaan kiezen tussen hogere lonen uitkeren om het verschil bij te passen, het rekeningrijden vergoeden of verhuizen naar regio's zonder rekeningrijden. Als je werkt in een sector die niet kan leven van lokale kennis, ben je bijgevolg gedoemd om het rekeningrijden bij te passen want verhuizen gaat niet helpen.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                Duurdere prijzen hadden qua verkeer op 1 plek effect: vrijetijdsverkeer. Mensen gingen minder aan toerisme doen, en hadden dus ook geen nood meer aan toerismetransport....
                hier aan zee weinig van te merken
                als sommige mensen het lieten afweten werden ze blijkbaar vervangen door andere mensen die verre vakanties vervangen (zouden...) hebben door het gebruik van wat ze toch aan zee hebben
                overvolle winkelstraten in de week-end, overvolle wegen op het einde van de week-end
                misschien iets minder dagtoeristen, maar de horeca heeft in het algemeen een schitterende zomer achter de rug (geldt nu niet voor deze die failliet gingen...)

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                  hier aan zee weinig van te merken
                  als sommige mensen het lieten afweten werden ze blijkbaar vervangen door andere mensen die verre vakanties vervangen (zouden...) hebben door het gebruik van wat ze toch aan zee hebben
                  overvolle winkelstraten in de week-end, overvolle wegen op het einde van de week-end
                  misschien iets minder dagtoeristen, maar de horeca heeft in het algemeen een schitterende zomer achter de rug (geldt nu niet voor deze die failliet gingen...)
                  Denk eraan dat de prijzen sinds de herfst van vorig jaar aanzienlijk gedaald zijn, en mensen nu terug meer over houden per maand dan in 2008.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                    hier aan zee weinig van te merken
                    als sommige mensen het lieten afweten werden ze blijkbaar vervangen door andere mensen die verre vakanties vervangen (zouden...) hebben door het gebruik van wat ze toch aan zee hebben
                    overvolle winkelstraten in de week-end, overvolle wegen op het einde van de week-end
                    misschien iets minder dagtoeristen, maar de horeca heeft in het algemeen een schitterende zomer achter de rug (geldt nu niet voor deze die failliet gingen...)

                    Dit komt door enerzijds de fantastische zomer die we gehad hebben en anderzijds omdat de mensen door de crisis ipv een verre reis te maken eerder naar de Belgische kust trokken. Waarom ze dit doen weet ik niet, onze kust is simpelweg oersaai.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                      Maffia. Net als die verhoging van OV en RV, schandalig noem ik dat...

                      I.p.v. hun uitgaven beter te beheren, verhogen ze enkel hun ontvangsten.
                      Overheid is als een dief maar dan ene die altijd terugkomt en je bent verplicht op hem binnen te laten.
                      De massa loopt verdoofd rond en heeft gewoon geen idee wat er gaande is. Efkes protesteren aan de toog en daarna weer business as usual.
                      2021 Taycan 4S
                      2021 Lexus UX250h

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                        onze kust is simpelweg oersaai.
                        vind ik ook als er teveel touristen zijn
                        de kust in de winter, dat is pas tof, geen verkeerellende (in de week)
                        een beetje als België in de jaren '50...

                        Comment

                        Working...
                        X