Mededeling

Collapse
No announcement yet.

dieselprijs 20 cent omhoog!!!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    ... Van ocharme 5 bedienden, waarvan de helft op dit moment wel dagelijks in de file zou staan, want om 9u30 is het nu nog altijd filerijden.
    18 bedienden, 32 arbeiders en ongeveer 40 man aan onderaannemers, maar soit, das nog steeds peanuts tov jouw 5000.

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Nu moet je eens 5000 bedienden in twee shiften laten werken, wetende dat er bedienden zijn met rollen zoals project managers, team leaders, engineers en dies meer. Plan dan eens een meeting voor een project waar je 6 teamleaders bijeen moet krijgen. Plots is je werkbare "window" 4 uren groot ipv 8 uren...
    Praktische problemen als deze zijn verwaarloosbaar. Ik denk van projectmanagers, teamleaders of ingenieurs te mogen verwachten dat zij zich voor hun goed geremunereerde job flexibel opstellen naar werkuren toe.

Het probleem zit hem in de duizenden bureauknechten die hun 8 uurtjes presteren en nadien zo snel mogelijk naar huis willen en daardoor half brussel gijzelen in de file.

Overigens knap dat je op je werf om 6 uur mocht beginnen. Veel werven in Brussel beginnen niet vroeger dan 7 uur, en dan nog is het met lawaaiklachten.
    Dat is zowel project- als bouwdirecrtiegebonden en doet bijgevolg niets terzake.

Nee, die ene keer dat je 8 jaar geleden met een sample size van een tiental man in shiften hebt gewerkt is voor mij niet voldoende om je onzin over het rekeningrijden op je woord te geloven. Je houdt met je betoog geen rekening met de werkelijke hedendaagse filetijden, het aantal uren dat mensen collectief aanwezig moeten zijn, de investeringen in infrastructuur en controle die moeten gedaan worden om dit alles te bewerkstelligen en je geloof dat al deze dingen een vrijwillige verschuiving van de mobiliteit zou betekenen...
    Jij kan onmogelijk verwachten dat ik met mijn beperkte kennis van verkeerswezen hier een kant en klare oplossing voor het Belgisch fileprobleem op tafel gooi. Ik doe een voorstel, gebasseerd op een positieve ervaring, die daarenboven volgens jou verwaarloosbaar is.

Decentralisatie is leuk. Totdat je beseft dat Kontich misschien erg toegankelijk is voor Antwerpenaren en Brusseleirs, maar volledig dwars ligt voor Limburgers of Oost-Vlamingen. Als je activiteiten vereisen dat je goed geschoold personeel nodig hebt, moet je gaan waar dat goed geschoold personeel gaat. In Gent zal je zo heel wat meer moeite hebben om iemand uit Limburg aan te trekken, en idem voor een bedrijf uit Hasselt dat een Oost-Vlaming wil aantrekken... En dan is Brussel een logische keuze.
    Dat probleem ga je ALTIJD hebben met decentralisatie. De vraag is of die problemen opwegen tegen de financiele gevolgen van 10% file-verlies per werkdag.
    Last edited by ; 02/10/2009, 12:02.

Comment

Decentralisatie is leuk. Totdat je beseft dat Kontich misschien erg toegankelijk is voor Antwerpenaren en Brusseleirs, maar volledig dwars ligt voor Limburgers of Oost-Vlamingen. Als je activiteiten vereisen dat je goed geschoold personeel nodig hebt, moet je gaan waar dat goed geschoold personeel gaat. In Gent zal je zo heel wat meer moeite hebben om iemand uit Limburg aan te trekken, en idem voor een bedrijf uit Hasselt dat een Oost-Vlaming wil aantrekken... En dan is Brussel een logische keuze.
      En alle jobs zijn zo specifiek dat je geen geschoold personeel gaat vinden in Hasselt van hetzelfde niveau als die in Gent?

En zelfs als dat zo zou zijn moeten dan al die verschillende takken van je bedrijf dagelijks te samen zijn in zijn geheel?

Natuurlijk moeten niet alle bedrijven weg uit Brussel en zeker al niet in hun geheel. Maar ik heb bijvoorbeeld bij een bedrijf gewerkt in Wemmel met de financiële dienst in Hasselt. Dat werkt perfect, in plaats van 10 mensen die dagelijks de verplaatsing maken, kwam er af en toe is iemand naar Wemmel voor enkele meetings.
      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
        Wie heeft het over thuiswerk?

Ik heb het over decentraliseren van bedrijven....
        Bij KBC werkt dat al aardig. Over heel het land zijn er docks verspreid, waar je tot 3x per week (nooit langer dan 2 dagen na elkaar weliswaar) kan gaan werken. Zo heb je docks in Brugge, Roeselare, Aalst, Mechelen, Brussel, Leuven, Antwerpen, Hasselt, .. Al zijn er natuurlijk altijd kloefkappers die van die docks profiteren waardoor de regels strenger worden. Zo is de dock van Aalst vlakbij de E40. Elke dag gingen er enkelen de E40 af in Aalst, gaan prikken, en dan tijdens de werkuren verder in de file gaan staan. En 's avonds omgekeerd, gingen ze uitprikken in Aalst. Zo pik je gemakkelijk 2 uur per dag.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
          Praktische problemen als deze zijn verwaarloosbaar. Ik denk van projectmanagers, teamleaders of ingenieurs te mogen verwachten dat zij zich voor hun goed geremunereerde job flexibel opstellen naar werkuren toe.
          Et voila: deze mensen moeten dus toch maar tijdens die fileuren op de baan, en extra betalen voor dat voorrecht...

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
          Het probleem zit hem in de duizenden bureauknechten die hun 8 uurtjes presteren en nadien zo snel mogelijk naar huis willen en daardoor half brussel gijzelen in de file.
          Misschien had ik inderdaad beter gestudeerd voor inboeken-van-inkoopfacturen ipv wat ik nu doe... Maar hoeveel van deze mensen zitten elke dag in de wagen? De loze ambtenarenjobs gaan met de trein, en eenieder die zich niet moet verplaatsen krijgt een vergoeding waar je zeker geen nieuwe auto van kan betalen en dus kiezen voor trein of een oud krel. En toch zitten de snelwegen vol van bestelwagens en leasekarren. Snij de lompe jobs eruit, en ik vrees dat je nog altijd snelwegen vol met leasekarren hebt.

Dat probleem ga je ALTIJD hebben met decentralisatie. De vraag is of die problemen opwegen tegen de financiele gevolgen van 10% file-verlies per werkdag.
          Filerijden is voor de werkgever geen verliespost.

Comment

Het probleem zit hem in de duizenden bureauknechten die hun 8 uurtjes presteren en nadien zo snel mogelijk naar huis willen en daardoor half brussel gijzelen in de file..
            Om nogmaals KBC er bij te halen .. Daar heb je variabele werkuren. Je begint tussen 7 en 10, en je stopt tussen 15u04 en 18u04. Dan heb je een window van 5 uur. Maar how, je kan gaan eten van 11 tot 14. Geloof me vrij, voor projectmanagers en dergelijke is dit een hel. Mensen moeilijk te bereiken (of enkel via mail), aangezien ze veel vergaderen is het moeilijk om altijd iedereen ter plaatse te krijgen, vooral tijdens het "window" zitten praktisch altijd alle vergaderzalen vol, .. Ik heb er daar genoeg zien zweten.

Comment

• Een keer je in die rol zit, zie ik veel van die mensen gewoon hun lunch skippen, en overuren maken om toch hun werk gedaan te krijgen. Als je op je eentje je werk hebt dat je op je eentje kan oplossen, zijn flexibele uren leuk. Iemand die inkomende facturen moet boeken heeft het zo makkelijk. Maar om een project draaiende te houden...

Pas op, ik ben er in sé voor. Ik heb een tijd gewerkt in een scenario waar ik 7-16 kon werken, en als ik op meerdere locaties moest zijn kon telewerken en van hot naar haar rijden op een dag. Zou er zo weer voor tekenen. Maar om iedereen te verplichten erg kromme uren te gaan werken of te telewerken, ben ik niet zo zeker van ofdat dat zomaar gaat werken. Tenslotte wordt het rekeningrijden toch betaald door de klant, die het weer doorrekent naar de eindklant: de consument.

Comment

• Nu wat een feit is om over limburg te spreken veel jongeren van mijn leeftijd die een bachelor hebben in technische richtingen werken bijna allemaal in nederland omdat daar de flexibiliteit stuk beter is en de bedrijven veel meer doen voor mensen die verder moeten rijden.ik werk zelf in nederland en wat ze voor de crisis deden voor belgische technisch opgeleide mensen deed niemand in belgie dan als je bv voor een bedrijf in leuven zou kiezen. Ik zeg niet overal maar zo geraakt belgie veel technisch opgeleide mensen kwijt en dat zullen ze toekomst gericht ferm gaan merken

Comment

Filerijden is voor de werkgever geen verliespost.
                  Voor iemand die enkel voor zijn woon-werk verkeer de baan op moet is filerijden geen verliespost. Voor mensen die tijdens de werkuren de baan op moeten zeer zeker wel.

Los van 't puur financiële is een gemotiveerd werknemer een beter werknemer. Een werknemer motiveer je niet door hem dagelijks enkele uren te gijzelen in een file.

Dat file geen verliespost is voor een werkgever is dus je reinste onzin!

Comment

Pas op, ik ben er in sé voor. Ik heb een tijd gewerkt in een scenario waar ik 7-16 kon werken, en als ik op meerdere locaties moest zijn kon telewerken en van hot naar haar rijden op een dag. Zou er zo weer voor tekenen. Maar om iedereen te verplichten erg kromme uren te gaan werken of te telewerken, ben ik niet zo zeker van ofdat dat zomaar gaat werken.
                    7-16 vind ik absoluut geen kromme uren, integendeel eerder zeer mooie uren.

Comment

Voor iemand die enkel voor zijn woon-werk verkeer de baan op moet is filerijden geen verliespost. Voor mensen die tijdens de werkuren de baan op moeten zeer zeker wel.
                      En hoeveel files staan er dan tijdens de werkuren?

Los van 't puur financiële is een gemotiveerd werknemer een beter werknemer. Een werknemer motiveer je niet door hem dagelijks enkele uren te gijzelen in een file.
                      Ik kan ook kort bij thuis werken. Ik heb dan geen file. Maar ik verdien natuurlijk dan ook niet zoveel als in Brussel, en het aanbod van open posities is natuurlijk heel wat beperkter dan in Brussel. Het aantal afgestudeerde ITers aan de Limburgse hogescholen is teveel om ze enkel in Limburg tewerk te stellen, dus moet het merendeel wel uit noodzaak uitwaaien naar Antwerpen, Brussel, Eindhoven etc. om een functie in lijn van hun opleiding te vinden.

Dat file geen verliespost is voor een werkgever is dus je reinste onzin!
                      Voor transportbedrijven is file een kostenpost. Voor iedereen de verplaatsing van en naar het werk zelf moet doen is enkel het mogelijke meerverbruik van de leasewagen een kostenpost voor de werkgever. En er staan minder files tijdens de werkuren.

Comment

7-16 vind ik absoluut geen kromme uren, integendeel eerder zeer mooie uren.
                        7-16 is mooi. 6-15 is zwaar, want dat betekent voor vele snelle mensen nog altijd opstaan om 4u30. Op dat uur is het OV ook geen optie meer, en is met de wagen komen quasi verplicht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kijkesaan Bekijk Berichten
                          smeerlapperij... eerst de aankoop van een diesel zwaar aanmoedigen, en wanneer iedereen in ééntje rondrijdt plots de prijs de hoogte in jagen.
                          let maar op, hetzelfde gaat met gas gebeuren.

Nu is de beslissing tussen naft en diesel voor mij in ieder geval niet meer zo moeilijk :p

Comment

• met gas ligt het ewa anders, propaan in bulk heb je nog veel in dardennen (en kleurt niet rood zoals mazout), er zouden wel eens mensen durven experimenteren hun auto ermee te vullen

Comment

• alsof ze daar nix op vinden

Comment

En hoeveel files staan er dan tijdens de werkuren?
                                Men komt hier enkele pagina's terug (niet ik, anderen) net te zeggen dat op een doordeweekse ochtend er richting Brussel, zelfs om 9.30, nog heus wat file kan staan. Ik denk dat 9.30 voor de gemiddelde werknemer al 'tijdens' de werkuren mag gerekend worden.

Voor transportbedrijven is file een kostenpost. Voor iedereen de verplaatsing van en naar het werk zelf moet doen is enkel het mogelijke meerverbruik van de leasewagen een kostenpost voor de werkgever. En er staan minder files tijdens de werkuren.
                                Jij gaat ervan uit dat iedereen een leasewagen rijdt. Dat is zeker niet het geval. En nogmaals, dagelijks 2h filerijden is ongeveer 10% van uw dag gewoon kwijt, dat demotiveert de werknemer en ook dat is op termijn een kostenpost.

Want zoals je zelf aanhaalt:

Ik kan ook kort bij thuis werken. Ik heb dan geen file. Maar ik verdien natuurlijk dan ook niet zoveel als in Brussel, en het aanbod van open posities is natuurlijk heel wat beperkter dan in Brussel. Het aantal afgestudeerde ITers aan de Limburgse hogescholen is teveel om ze enkel in Limburg tewerk te stellen, dus moet het merendeel wel uit noodzaak uitwaaien naar Antwerpen, Brussel, Eindhoven etc. om een functie in lijn van hun opleiding te vinden.
                                als men zonder financiële gevolgen hetzelfde kan verdienen zonder in de file te staan zullen velen akkoord gaan.

Comment

• Gaat ons loon ook omhoog? wss niet
                                  BMW 118D E87 M-pack

Comment

Men komt hier enkele pagina's terug (niet ik, anderen) net te zeggen dat op een doordeweekse ochtend er richting Brussel, zelfs om 9.30, nog heus wat file kan staan. Ik denk dat 9.30 voor de gemiddelde werknemer al 'tijdens' de werkuren mag gerekend worden.
                                    9u30 staat er nog file naar Brussel op de E40 en E19. Als je op dat uur uit Brussel rijdt, is er geen probleem.

Jij gaat ervan uit dat iedereen een leasewagen rijdt. Dat is zeker niet het geval.
                                    Even kijken naar het rijdende wagenpark zegt genoeg. De KBC Lease-nummerplaathouders zijn nog het makkelijkst te herkennen. Daarnaast de legers Axa- en ING-stickers, en stickers van allerlei ICT-clubs.

En nogmaals, dagelijks 2h filerijden is ongeveer 10% van uw dag gewoon kwijt, dat demotiveert de werknemer en ook dat is op termijn een kostenpost.
                                    Een kostenpost omwille van het hogere loon. Als je start met rekeningrijden zal deze kostenpost niet verdwijnen, en zal er enkel een kostenpost "rekeningrijden" bijkomen.

als men zonder financiële gevolgen hetzelfde kan verdienen zonder in de file te staan zullen velen akkoord gaan.
                                    Ook niet. Op 20 km van thuis kan ik niet het verschil maken wat ik in Brussel kan maken. En soms moet ik al vaststellen dat het aanbod in Brussel maar magertjes is als je écht grote projecten wil doen.

Comment

Even kijken naar het rijdende wagenpark zegt genoeg. De KBC Lease-nummerplaathouders zijn nog het makkelijkst te herkennen. Daarnaast de legers Axa- en ING-stickers, en stickers van allerlei ICT-clubs.
                                      Heb tegen m'n garagist gezegd dat ie de KBC nummerplaathouder boven z'n bed mocht hangen, en ene van hem erop hangen. Die vond dat niet zo erg.
                                      1991 BMW E30 318is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                        Bijvoorbeeld voor een uitstapje naar de kust heb je de keuze uit je eigen wagen of de trein. Op dit moment is het heel moeilijk te becijferen wat de werkelijke kost is en lijkt de trein alvast heel duur. Dat moet in mijn ogen veranderen.
                                        De trein lijkt niet heel duur, die IS gewoon heel duur!
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                          De trein lijkt niet heel duur, die IS gewoon heel duur!
                                          ... En wordt bovendien ook nog eens platgesubsidieerd...

Comment

Working...
                                          X