Oorspronkelijk geplaatst door 8000rpm
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
dieselprijs 20 cent omhoog!!!!
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bart_6 Bekijk BerichtenBron? Van mij mogen ze het zo regelen.
En oh ja, voor al die benzinerijders die het milieu als argument hanteren om een prijsverantwoording te rechtvaardigen, dus ook de grootste vervuiler.
Comment
-
Is er een alternatief voor diesel in de transportsector dan ?
Kan zijn hoor, 't is maar een vraag... .Life's too short. Not to. Live it.
1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bart_6 Bekijk BerichtenBron? Van mij mogen ze het zo regelen.
is zo te zien wel maar de bijzondere accijns
Comment
-
Ik vind een kilometerheffing rechtvaardiger. Naar alle waarschijnlijkheid is het trouwens tussen dit en 5 jaar zover, betalen voor elke kilometer.
Zij die veel rijden betalen veel, zij die amper rijden betalen amper. Liefst van al gekoppeld aan een variabel tarief in functie van het tijdstip.
Zo'n maatregel heeft meer invloed dan de brandstofprijzen te verhogen. De file's worden meer gespreid én mensen worden belast per km.
Comment
-
Schandalig is het! We komen geld tekort in de begroting DUS we gaan de mensen wat meer uitmelken en we gaan de diesel opslaan. Fantastisch ideeZij zullen het geld wel opdoen en wij zullen wel elk jaar bijpassen.
Bij m'n volgende auto ga ik toch eens 2x nadenken of ik dan nog voor een dieselstoof ga of voor het fantastisch geluid van een naft...Senna, Driven To Perfection
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk BerichtenIs er een alternatief voor diesel in de transportsector dan ?
Kan zijn hoor, 't is maar een vraag... .
Dat is nét mijn punt. Geen enkel bedrijf dat omwille van hogere dieselprijzen zijn dieselwagens gaat vervangen door benzinewagens. Geen enkele benzinemotor kan de voordelen van een pakweg VW bluemotion evenaren, zelfs al wordt diesel dubbel zo duur.
Het gevolg zal zich snel laten voelen: niet minder diesels op onze baan maar wél wagens met een lager verbruik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk BerichtenEr is gewoon geld nodig om de crisis te betalen, het moet ergens van komen en als er iemand al jaren bevoordeeld wordt is het de man met een diesel. 20 cent is misschien veel, maar tis een goede maatregel vind ik, diesel zal nog steeds goedkoper zijn dan benzine als je veel rijdt. En das tenslotte waar diesel voor dient.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichtenze denken over 20cent.
komaan zeg zo maar ineens 0.2€ bij een liter bijflappen, en wij achterlijken gaan dat natuurlijk weer zomaar laten gebeuren....
Eigenlijk puur nog meer geld halen uit hetgeen waar de staat al het meest aan verdient. €0,2/L vind ik toch wel heel erg veel.
Comment
-
Wat voor zever benzine vs diesel.
Ik heb van beide soorten één in een wagen zitten en wordt gebruikt waarvoor het dient. Beide zijn belastend voor het milieu maar dat zijn vele andere dingen nog veel erger. Als men vroeger bepaalde technieken verder had ontwikkeld dan hadden wij al lang niet meer het zwarte goud nodig gehad.1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI
Comment
-
Ze zouden beter eens al die profiteurs die van de sociale zekerheid genieten er gewoon vangooien, want dat zijn er een pak.. In plaats van het geld te investeren in 34939439439 flitskasten zouden ze beter mensen aannemen die controles / nazicht uitvoeren op het al dan niet nodige/rechtvaardige toepassen van de sociale zekerheid enz.
Maar nee, in plaats van enorme onnodige geldverspillingen tegen te houden / te stoppen (wat op zich wel wat re-organisatie nodig heeft) bewandelen ze liever the easy way, en laten ze de eerlijke werkmens nog maar eens betalen.
En what about separatisme ? Vlaanderen heeft Wallonië niet nodig, maar ach nee, wat gaan we dan met ons Koningshuis (om nog maar te zwijgen hoe decadent veel geld daar naartoe gaat) en onzen o-zo-belangrijke Albert doen hé
Viva la belgica..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door \/\/outer Bekijk BerichtenZe zouden beter eens al die profiteurs die van de sociale zekerheid genieten er gewoon vangooien, want dat zijn er een pak.. In plaats van het geld te investeren in 34939439439 flitskasten zouden ze beter mensen aannemen die controles / nazicht uitvoeren op het al dan niet nodige/rechtvaardige toepassen van de sociale zekerheid enz.
Oorspronkelijk geplaatst door \/\/outer Bekijk BerichtenEn what about separatisme ? Vlaanderen heeft Wallonië niet nodig, maar ach nee, wat gaan we dan met ons Koningshuis (om nog maar te zwijgen hoe decadent veel geld daar naartoe gaat) en onzen o-zo-belangrijke Albert doen hé
Viva la belgica..
Comment
-
Euhm. En dit lees ik nu ik net een nieuwe wagen op diesel besteld heb ... Goed bezig.
Dat we een duur dieselland zouden worden, geloof ik niet. Als de dieselprijs bij ons zo stijgt, zal die in veel andere landen ook wel stijgen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenEuhm. En dit lees ik nu ik net een nieuwe wagen op diesel besteld heb ... Goed bezig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk BerichtenNiet waar. Of moet iedere regio die het op dit moment economisch voor de wind gaat zich afsplitsen van de zwakke? Dan had Wallonië Vlaanderen een tijd geleden al van zich af moeten schudden...(Ik weet het, zowiezo is een Vlaming een Belg, but you get the point)
Tja, dat indertijds met de koolmijnindustrie Wallonië sterker stond, kan zijn, Vlaanderen is groot geworden op zichzelf. Nu de kolen niet meer draaien, lukt het Wallonië niet om weer op niveau te raken, ik vraag me dus af of je dat kunt vergelijken..
Snap me niet verkeerd, heb niks tegen een Waal persoonlijk, maar je kan gewoon niet ontkennen dat Wallonië ook een reden is waarom België aan het leegbloeden is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk BerichtenIs er een alternatief voor diesel in de transportsector dan ?
Kan zijn hoor, 't is maar een vraag... .
Hier dampen ze er lustig op los in de steden, maar in het buitenland, firenze, toulouse enz, zie je heel wat bussen op gas.
Ik veronderstel dat een vrachtwagen dat ook kan.
Comment
Comment