Mededeling

Collapse
No announcement yet.

dieselprijs 20 cent omhoog!!!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 20 cent omhoog
    Dan krijgen we:
    • Belgie : 1,239 Euro/l
    • Nederland : 1,064 Euro/l
    • Frankrijk : 1,039 Euro/l
    • Duitsland : 1,066 Euro/l
    • Luxemburg : 0,864 Euro/l

En we gingen goedkoper blijven dan de buurlanden...
    Goed bezig!

Comment

• de buurlanden zitten met even grote putten, die zullen ook wel moeten acteren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door turboman Bekijk Berichten
        Gij ook al
        Idd. Een paar uur geleden.
        Jij ook nog niet zo lang geleden, heb ik gelezen.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Er staat ook nergens dat de dieselprijs in één keer 20 cent zou stijgen natuurlijk. Ze zouden moeten zot zijn om het wel zo te doen.
          Als het er van komt, zou ik eerder denken dat ze er in 20 keer 1 cent zouden bij doen.
          Maar goed, op twee jaar 20 cent erbij, is nog vrij snel.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
            Idd. Een paar uur geleden.
            Jij ook nog niet zo lang geleden, heb ik gelezen.
            Kben net 5 weken ver
            En te denken dat ik twijfelde tussen een 1.4tsi en toch voor de diesel ben gegaan voor de goedkopere tankbeurten Achja,ik zie het zover nog niet komen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
              Gas?
              Hier dampen ze er lustig op los in de steden, maar in het buitenland, firenze, toulouse enz, zie je heel wat bussen op gas.
              Ik veronderstel dat een vrachtwagen dat ook kan.
              Een vrachtwagen kan dat zeker. Maar geen enkel systeem biedt de performantie die een diesel biedt. Das 't probleem.

Comment

• De verhoging van de accijnzen op diesel lag dit weekend niet op tafel tijdens het begrotingsconclaaf. Dat werd vandaag vernomen op het kabinet van de premier en op andere kabinetten, na berichten daarover in de pers.

Er komen evenwel werkgroepen en als de maatregel bij de regering terechtkomt, zou de verhoging zeker niet zo hoog zijn als de bedragen waarvan sprake is.

Ruimere discussie over milieufiscaliteit

Staatssecretaris Bernard Clerfayt gaf deze ochtend op de Franstalige openbare omroep aan dat de accijnzen op diesel op termijn progressief zouden kunnen worden opgetrokken tot 20 eurocent. Dat voorstel schrijft zich echter in een ruimere discussie over milieufiscaliteit in, verduidelijkte zijn kabinet in de vooravond. Het doel is het gedrag van de burger in de richting van duurzame ontwikkeling te duwen en niet om het gat in de begroting te dichten, luidde het.

Volgens het kabinet kan er geen sprake van zijn om het verschil in fiscaliteit tussen diesel en benzine weg te werken en zo heel wat automobilisten te gijzelen. (belga/mvdb)

Voila, zo lang duurt het om zo'n fabeltjes de wereld uit te helpen. Het is niet omdat een Waalse politicus zichzelf interessant wil maken met dit soort uitspraken dat het daarom ook waarheid zal worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                  Ruimere discussie over milieufiscaliteit
                  Staatssecretaris Bernard Clerfayt gaf deze ochtend op de Franstalige openbare omroep aan dat de accijnzen op diesel op termijn progressief zouden kunnen worden opgetrokken tot 20 eurocent. Dat voorstel schrijft zich echter in een ruimere discussie over milieufiscaliteit in, verduidelijkte zijn kabinet in de vooravond. Het doel is het gedrag van de burger in de richting van duurzame ontwikkeling te duwen en niet om het gat in de begroting te dichten, luidde het.
                  Sta mij toe even te lachen.

Los van dat ben ik pro: rekeningrijden is de toekomst.

Comment

• Kak, ik had me juist verzoend met m'n diesel

Comment

• Geen nood, BHV komt er weer aan.
                      De regering valt.
                      Weer drie jaar immobilisme.
                      Tegen dan is de autotechniek weeral flink geevolueerd.
                      Maar dan gaat men de elektriciteit wel zwaar gaan belasten voor je wagen en daarna de waterstof...
                      En als op elk dak zonnepanelen liggen die ook maar aan de vierkante meter belasten.
                      Een begroting opstellen, moeilijk is dat toch niet...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                        Een begroting opstellen, moeilijk is dat toch niet...
                        Ik zie het eerlijk gezegd niet verbeteren. Stuiptrekkingen van een federale staat die steeds meer verarmd.

Comment

• Dat de diesel duurder wordt is natuurlijk spijtig, maar een compensatie tss benzine en diesel moest er natuurlijk ooit komen, namelijk:

- als je een liter benzine koopt betaal je dubbel zoveel taksen dan als je een liter diesel koopt (ik dacht 15 cent <> 35 cent, corrct me if i'm wrong).
                          - transport is te goedkoop.
                          - Eco is in belgie gelijk aan CO2. Fijn stof en NOx vergeten we even. Hell, we geven zelfs 15% korting aan jef en maria om met hun dieselke naar den bakker te gaan.

Mooier was natuurlijk geweest dat de benzine 15 cent zou dalen, en de diesel 5 cent stijgen, dan was iedereen content. En de inkomsten gingen er niet op achteruit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                            Een vrachtwagen kan dat zeker. Maar geen enkel systeem biedt de performantie die een diesel biedt. Das 't probleem.
                            diesel is niet het wondermiddel, de turbo wel bmw's 35i motor is het bewijs dat koppel bij lage toeren ook uit een benzine gehaald kan worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                              diesel is niet het wondermiddel, de turbo wel bmw's 35i motor is het bewijs dat koppel bij lage toeren ook uit een benzine gehaald kan worden.
                              aan hetzelfde rendement (verbruik) als een gelijkaardige diesel?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                                Ja, ik betaal via mijn loon later ook voor mensen die ik niet ken hun gezondheid. Belastingen zijn nu eenmaal kut en we betalen toch allemaal. En waar jij zo op hamert is maar een bijwerking. Ik denk dat als ik nr de gb ga voor iets ik nog altijd een stuk meer btw betaal dan die 2 cent die er nu door de dieselprijs bijkomen.

En benzinerijders betalen al jaren meer taks dan dieselrijders, toen was het ook niet eerlijk. Ik denk dat het nu in verhouding eerlijker is dan eerst.
                                Je zegt dat de ganse tijd, rij dan diesel he! man man! het is je eigen keuze om benzine te rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                                  Kak, ik had me juist verzoend met m'n diesel

Idd

Comment

• tis maar het spel. Milieu en opwarming van de aarde kan me aan mijn reet roesten, maar als we dan toch moeten uitgemolken worden moet de vervuiler betalen. Nu mogen ze die 20 cent wel ergens anders gaan compenseren. of eindelijk eens een systeem uitdokteren waarbij wegentaks en brandstofaccijns versmelten. of gewoon de accijnzen op benzine 20 cent laten zakken

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                    aan hetzelfde rendement (verbruik) als een gelijkaardige diesel?
                                    het kan met minder verbruik zelfs. kijk naar fiat met hun multiair toepassingen. en dit is nu ook nog maar het topje na de directe inspuiting e.d. Diesel is 10 jaar in ontwikkeling geweest, nu is het weer de tijd voor benzine.
                                    Last edited by ; 28/09/2009, 22:17.

Comment

• Bwoa... Dan ga ik wel in Nederland tanken, rij ik wel een paar km voor om...

Al vind ik het dikke mensenkloterij, voor degene die naar zijn werk moet met de wagen en meer dan 30 000km per jaar moet rijden weeral maar eens een kostelijke zaak.

Bedankt vadertje staat!

Comment

• Zo ver komt het heus niet. Een forse stijging van de dieselprijs zou een zware klap zijn voor de economie. Trouwens in het artikels stond ook het volgende:

Volgens het kabinet kan er geen sprake van zijn om het verschil in fiscaliteit tussen diesel en benzine weg te werken en zo heel wat automobilisten te gijzelen. (belga/mvdb)

Comment

• Als het er komt dan is kiezen voor een diesel alleen wegelegd voor mensen die heel veel kilometers afleggen. Waar het omslagpunt nu rond de 20k km ligt zal dit nu veel verder liggen.
                                          Bovendien worden diesels op de 2de handsmarkt veel minder waard.

Maar het moest er ooit van komen natuurlijk.

Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk Berichten
                                          - als je een liter benzine koopt betaal je dubbel zoveel taksen dan als je een liter diesel koopt (ik dacht 15 cent <> 35 cent, corrct me if i'm wrong).
                                          .
                                          Accijns benzine: 0,6136
                                          Accijns diesel: 0,3529

De pagina die u wil bereiken bestaat niet, of is verplaatst. Gebruik het menu om te vinden wat u zoekt. Ga naar de homepage. Of contacteer ons.
                                          Last edited by ; 29/09/2009, 09:52.

Comment

Working...
                                          X