Mededeling

Collapse
No announcement yet.

dieselprijs 20 cent omhoog!!!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
    Een heel klein beetje voorbarige reacties hier. De mogelijkheid is er, het staat nog niet vast dat de dieselprijs 20 cent naar omhoog gaat.

Ook zeer flauwe reacties van sommige benzinerijders hier. Wat win je ermee als een ander meer moet gaan betalen om te rijden?

Iedereen gelijk voor de wet,wij benzinerijders betalen al langer hogere accijzen.
    Nora!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gene Hackman Bekijk Berichten
      Iedereen gelijk voor de wet,wij benzinerijders betalen al langer hogere accijzen.
      Idd, tis niet omdat het bagger rijdt dat het goedkoper moet zijn.

Comment

Wel, waar zitten nu alle voorstanders van een stijging van de dieselprijs. Remember onze disussie gisteren nog, sibi?

Wat mij betreft heeft, economisch gezien, niemand voordeel aan deze stijging.

1/ De consumentenprijzen gaan 100% drastisch stijgen. Geen enkele transporteur gaat die 20 cent voor zijn eigen rekening nemen. Daar dokken dus ook de benzinerijders voor mede.

2/ Als en ik zeg als de dieselwagen hierdoor een succes moet inboeten tov de benzinewagen zal men ongetwijfeld dezelfde truk toepassen op de benzine- of LPG-prijs.

3/ Het is zoals gewoonlijk, veel blabla in 't begin maar geen mens die ook maar 1 kilometer minder gaat rijden door deze regel.

Geen wonder dat dit land naar de kloten gaat.

Comment

ben ik het mee eens, ik zou bijna durven zeggen dta het tijd werd!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
            Ik had liever gehad dat benzine goedkoper werd, maar het is een begin
            Oorspronkelijk geplaatst door 8000rpm Bekijk Berichten
            Alle producten die vervoerd zijn met vrachtwagens zullen ook duurder worden
            Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
            Ik kan 't ook niet meer zo goed volgen. Ik had een dikke 5 cent in gedachten, en nu blijkt 't opeens 20 cent te zijn.
            Had men niet eerst gezegd van de accijnzen te verhogen zodanig dat de pompprijs nét onder die van onze buurlanden zou komen te liggen (ca. 5 cent extra m.a.w.) ? Door de prijs met 20 cent omhoog te trekken krijgen we prijzen gelijk in de UK, alwaar diesel maar 't kleine broertje is i.t.t. hier. Meer zelfs, met die 20 cent extra zouden we van goedkoopste dieselland opeens 't duurste worden op 't Europese vasteland.
            Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
            Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten

Eindelijk!

Naft
            Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
            Ik was het daarjuist ook aan het denken

leedvermaak

Dat jullie dit echt niet lijken te snappen verbaast mij. Welk voordeel/leedvermaak valt hier te rapen?
            Dat jullie nu ook gaan meebetalen aan de kassa van Colruyt of Delhaize voor deze prijsstijging? Dat er weer massaal op rode diesel zal gaan gereden worden? Of dat er misschien meer mensen overschakelen op naft wat het voor de overheid interessant maakt deze ook nog wat te verhogen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
              Wel, waar zitten nu alle voorstanders van een stijging van de dieselprijs. Remember onze disussie gisteren nog, sibi?

Wat mij betreft heeft, economisch gezien, niemand voordeel aan deze stijging.

1/ De consumentenprijzen gaan 100% drastisch stijgen. Geen enkele transporteur gaat die 20 cent voor zijn eigen rekening nemen. Daar dokken dus ook de benzinerijders voor mede.

2/ Als en ik zeg als de dieselwagen hierdoor een succes moet inboeten tov de benzinewagen zal men ongetwijfeld dezelfde truk toepassen op de benzine- of LPG-prijs.

3/ Het is zoals gewoonlijk, veel blabla in 't begin maar geen mens die ook maar 1 kilometer minder gaat rijden door deze regel.

Geen wonder dat dit land naar de kloten gaat.
              Er is gewoon geld nodig om de crisis te betalen, het moet ergens van komen en als er iemand al jaren bevoordeeld wordt is het de man met een diesel. 20 cent is misschien veel, maar tis een goede maatregel vind ik, diesel zal nog steeds goedkoper zijn dan benzine als je veel rijdt. En das tenslotte waar diesel voor dient.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                en nu een instorting van het diesel-okkasiemarkt ?
                de lease-maatschappijen weten nu al niet meer waar te gaan met hun voorraden...
                Waarom?
                Een dieselwagen die 5 liter verbruikt aan 1.15 is nog steeds voordeliger dan een benzinewagen die 7 liter verbruikt aan 1.30...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
                  Waat zit dan je besparing tegenover benzine als het toch een leasekar is?
                  Zelfs al reed die op Avgas of kerosine, dan nog maakt het geen hol uit voor u
                  Ik ben mede eigenaar van een NV,dus ik moet er voor werken heDus het maakt wel degelijk uit...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                    En op zich vind ik het nog niet zo erg dat mensen die meer dan 30.000km per jaar rijden op diesel rijden omdat diesel gemaakt is om lange tijd aan een stuk te draaien, maar door heel die promotie-politiek van de overheid rijden zelfs jozef en maria met een diesel 5000km/jaar rond de kerk. En dat is gewoonweg belachelijk. Die 200 euro dat ze per jaar besparen aan brandstof zijn ze dubbel en dik kwijt omdat heel hun motor naar de zak gaat door die stomme EGR-regeling.
                    Het probleem is dat je met een stijging van de prijs niet diegene pakt die moeten gepakt worden. Wat kan het nu in godsnaam jozef en maria schelen dat ze 10 euro meer betalen voor een bak diesel als ze amper 5000 km/jaar doen.

De gehele distributiesector en bij uitbreiding een groot deel van onze belgische economie wordt gepakt. Jij en ik dus. Niet jozef en maria met 5000 km/jaar

Comment

Remember onze disussie gisteren nog, sibi?
                      Was dat een discussie ?!
                      Als 't er één was, dan was die belange nog niet gedaan, denk ik zo.

Btw, ben/was jij dat niet die een LPG-Toyota rijdt/reed en toen zelf de dieselrijders zat uit te lachen ?
                      Of heb ik nu iemand anders voor ?

-edit-
                      20 cent vind ik ook absoluut te veel hoor: zie mijn post in dit topic, dat overigens hierboven door jou aangehaald werd.
                      Ik denk dat 't meer effect zou hebben moesten ze die accijnscompenserende dieseltaks op de wagens zélf weer terug invoeren: de transportmaatschappijen blijven gespaard, maar Jos en Maria denken twee keer na nu de staat één grote graai in hun portemonnee doet. En veelrijders blijven gebaat met op diesel verder te rijden omdat hun profijt aan de pomp de dieseltaks tenietdoet. Kortom: diesel wordt gebruikt daar waar 't gebruikt moet worden.
                      Last edited by sibi; 28/09/2009, 18:08.
                      Life's too short. Not to. Live it.
                      1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                      2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                      2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                      2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

Totaal belachelijke en kortzichtige redenering. Als je dit gelooft dan ben je naïef.

Comment

Het probleem is dat je met een stijging van de prijs niet diegene pakt die moeten gepakt worden. Wat kan het nu in godsnaam jozef en maria schelen dat ze 10 euro meer betalen voor een bak diesel als ze amper 5000 km/jaar doen.

De gehele distributiesector en bij uitbreiding een groot deel van onze belgische economie wordt gepakt. Jij en ik dus. Niet jozef en maria met 5000 km/jaar
                          We worden al gepakt op elke euro die rond gaat sinds er een overheid is, dat beetje gaat het echt niet maken en anders verzinnen ze wel een maatregel om de transportsector een belastingsvoordeel te geven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                            Totaal belachelijke en kortzichtige redenering. Als je dit gelooft dan ben je naïef.
                            Je hebt je punt mooi uitgelegd!

Comment

Er is gewoon geld nodig om de crisis te betalen, het moet ergens van komen en als er iemand al jaren bevoordeeld wordt is het de man met een diesel. 20 cent is misschien veel, maar tis een goede maatregel vind ik, diesel zal nog steeds goedkoper zijn dan benzine als je veel rijdt. En das tenslotte waar diesel voor dient.
                              Ik zie niet in wat er bevoordeeld wordt. Als jij benzine te duur vond kon je op gas gaan rijden, of op diesel.

Ik vind het een domme regel omdat vooral jij de dupe bent, de benzinerijder. Misschien besef je 't niet goed maar jij gaat in de supermarkt meebetalen voor een stijging van de dieselprijs.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                                Btw, ben/was jij dat niet die een LPG-Toyota rijdt/reed en toen zelf de dieselrijders zat uit te lachen ?
                                Of heb ik nu iemand anders voor ?
                                Ik heb LPG gepromoot, wat ik trouwens nog steeds doe. Ik ben er immers nog steeds van overtuigd dat iemand die veel km's maakt een goede zaak doet aan gas.

Ik heb echter nooit, zoals enkelen hier, kinderachtig zitten hameren op die lage prijs voor diesel en hoe oneerlijk dat wel is...

Mensen vergeten dat onze belgische economie op dieselolie draait.

Comment

Ik zie niet in wat er bevoordeeld wordt. Als jij benzine te duur vond kon je op gas gaan rijden, of op diesel.

Ik vind het een domme regel omdat vooral jij de dupe bent, de benzinerijder. Misschien besef je 't niet goed maar jij gaat in de supermarkt meebetalen voor een stijging van de dieselprijs.
                                  Dat heb je al gezegd he, al 2 keer zelfs. Belastinggeld komt nu eenmaal van bij de bewoners van een land. Is echt geen argument, het geld zal altijd van ergens komen, tis dan zaak het eerlijk te verdelen over de verschillende burgers, en ik vind dat men hierbij dan een stap vooruit heeft gezet.

Comment

Ik vind het maar meer dan normaal! De bezine draagt al langer hogere bijdragen bij aan de schatkist.

Mensen moeten eens leren openstaan voor alternatieven... Met de laatste ontwikkelingen op vlak van LPG,aardgas en elektrische wagens.
                                    Heb een klant die paaltjes gaat plaatsen voor het opladen van elektrische wagens. De man heeft zelf een Tesla roadster in bestelling staan... Ok die kar gaat geen geweldig geluid produceren maar de prestaties zijn wel top...

Als je op hun site (Tesla) kijkt, zie je dat ze ook bezig zijn met een ruime (zeer knappe) sedan die ook enorme prestaties neerlegt voor de prijs van een gemiddelde 5-reeks, A5,...
                                    sigpic

Comment

Dat heb je al gezegd he, al 2 keer zelfs. Belastinggeld komt nu eenmaal van bij de bewoners van een land. Is echt geen argument, het geld zal altijd van ergens komen, tis dan zaak het eerlijk te verdelen over de verschillende burgers, en ik vind dat men hierbij dan een stap vooruit heeft gezet.
                                      En vind je het dan ook eerlijk dat iedere benzinerijder nu gaat meebetalen voor iedere liter diesel die in dit land wordt verstookt?

Comment

Ik heb LPG gepromoot, wat ik trouwens nog steeds doe. Ik ben er immers nog steeds van overtuigd dat iemand die veel km's maakt een goede zaak doet aan gas.

Ik heb echter nooit, zoals enkelen hier, kinderachtig zitten hameren op die lage prijs voor diesel en hoe oneerlijk dat wel is...
                                        Mijn excuses dan.

Mensen vergeten dat onze belgische economie op dieselolie draait.
                                        20 cent vind ik ook absoluut veel te veel hoor: zie mijn post in dit topic, dat overigens hierboven door jou aangehaald werd.
                                        Ik denk dat 't meer effect zou hebben moesten ze die accijnscompenserende dieseltaks op de wagens zélf weer terug invoeren: meer inkomsten voor de staat (waar 't om draait natuurlijk), de transportmaatschappijen blijven gespaard, maar Jos en Maria denken twee keer na nu de staat jaarlijks één grote graai in hun portemonnee doet. En veelrijders blijven gebaat met op diesel verder te rijden omdat hun profijt aan de pomp de dieseltaks tenietdoet.
                                        Kortom: diesel wordt dan gebruikt daar waar 't gebruikt moet worden.

Moesten ze tóch die 20 cent aanhouden (al betwijfel ik 't), vind ik wel dat ze ook alternatieven aan de bevolking moeten bieden: LPG promoten voor veelverbruikers, accijns op benzine omlaag voor de weinigrijders, ... 'k zeg maar wat.
                                        Last edited by sibi; 28/09/2009, 18:20.
                                        Life's too short. Not to. Live it.
                                        1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                                        2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                                        2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                                        2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

En vind je het dan ook eerlijk dat iedere benzinerijder nu gaat meebetalen voor iedere liter diesel die in dit land wordt verstookt?
                                          Ja, ik betaal via mijn loon later ook voor mensen die ik niet ken hun gezondheid. Belastingen zijn nu eenmaal kut en we betalen toch allemaal. En waar jij zo op hamert is maar een bijwerking. Ik denk dat als ik nr de gb ga voor iets ik nog altijd een stuk meer btw betaal dan die 2 cent die er nu door de dieselprijs bijkomen.

En benzinerijders betalen al jaren meer taks dan dieselrijders, toen was het ook niet eerlijk. Ik denk dat het nu in verhouding eerlijker is dan eerst.

Comment

Working...
                                          X