Mededeling

Collapse
No announcement yet.

dieselprijs 20 cent omhoog!!!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
    Ook opvallend is dat weinig benzinerijders, dewelke dieselrijders verwijten milieuverontreinigend te rijden, zélf hun verantwoordelijkheid niet opnemen en bvb gaan LPG-rijden. Milieu is blijkbaar zéér belangrijk zolang het niets kost.
    Op termijn zou LPG-rijden toch goedkoper moeten zijn (mits aftrek van installatiekosten) dan blijven rijden met benzine? Dus is het niet omwille van hun portemonnee dat ze niet op LPG rijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
      Op termijn zou LPG-rijden toch goedkoper moeten zijn (mits aftrek van installatiekosten) dan blijven rijden met benzine? Dus is het niet omwille van hun portemonnee dat ze niet op LPG rijden
      De handicap van vele mensen is dat er niet gedacht wordt op lange termijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
        Sorry voor het intermezzo maar 'k ben het daar principieel niet mee eens. Profiteurs zorgen mede voor de verzuring van onze maatschappij, de ene bedrijfsleider die een financiele constructie gebruikt om minder belastingen te betalen zorgt dat onze economie draait ipv op z'n gat ligt. Is het eerlijk dat we kunnen profiteren van ons sociaal stelstel? Vriend van me is huisdokter, 'k word -ironisch genoeg- ziek als ik zijn ervaringen met OCMW patiënten hoor. Voorbeelden legio, maar 't ergste vond ik de moeder die steeds met haar kind naar de doktor moet, wegens aanhoudende bronchitis. De moeder ligt echter aan de basis doordat ze kettingrookster is. Nu komt het al zover, dat ze de doktersbezoeken niet meer betaalt, ze zegt: 'gaat het geld maar halen bij het OCMW'. Voor het kind, maakt de dokter hier geen scène van. Komt erop neer dat ze wél haar sigaretten kan betalen en niet die ene euro dat de dokter uiteindelijk kost (sociaal tarief). Daarbovenop krijgt de doktor op een dag een berg papierwerk in de bus (uiteraard in de brievenbus, want een consultatie zou eens geld kunnen kosten), die hij dan maar onbezoldigd moet invullen zodat dat mens nog meer overheidssteun kan krijgen. De doktor weigert en 2 weken later krijgt hij zelfs telefonisch onder z'n voeten van een "sociaal assistent" bij het OCMW. De Doktor reageert furieus en gelukkig verontschuldigde die assistent zich na het aanhoren van dat verhaal. Bestaat er nog dat beetje gerechtigheid op deze wereld?

Hoeveel werkende mensen heb je eigenlijk nodig om één profiteur te onderhouden? Ik interpreteer uw houding als een instemmende, alsof profiteurs niet anders kunnen? Sommige mensen kunnen echt niet anders, daarvoor ben ik wel blij dat wij een degelijk sociaal vangnet hebben. Maar 'k ben van mening dat de economie al meer dan genoeg kop van jut geweest is. Dat de overheid daarom maar dringend werkt maakt van bezuinigen en efficiëntie binnenshuis.
        Ik denk dat we niemand moeten opgeven, maar het is mijns inziens beter meer energie te steken in mensen die meer kansen hebben om uit de steun te komen. Niet elke steuntrekker is ook een marginaal, maar er zijn nu eenmaal mensen met mentale en fysieke problemen die niet kunnen.

Ik ken inderdaad steuntrekkers die er de kantjes aflopen net zoals er ondernemers zijn die er de kantjes aflopen, ik kan geen van beiden goed praten. Maar ik ken ook steuntrekkers die 5 maand geleden nog een salaris hadden van 7000 euro per maand en nu hard op zoek zijn naar een nieuwe job. Die worden maar mooi meegenomen in heel het pleidooi tegen steuntrekkers

Ondernemers zorgen in de eerste plek voor zichzelf net als elke arbeider of bediende dat doet, en dat is niet meer dan normaal. Ik weiger ze te zien als een soort van weldoeners al houden ze misschien zelf wel van dat beeld

In de "economie" heb je iedereen nodig en zelfs steuntrekkers spelen hierin hun rol.
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

Comment

Het klinkt waarschijnlijk als oude-venten-praat maar wat mij betreft hoeft een student hélemaal geen wagen te hebben. Integendeel zelfs. Een student moet leven, op kot gaan als dat mogelijk is.

Een jong iemand moet gehard worden voor hij in 't leven stapt. Dat bereik je niet door hem op zijn 18 jaar een splinternieuwe Golf onder zijn verwende reet te duwen.
          Volledig mee eens.

Comment

• Trouwens, wat is quality time? Het huishouden en de kinderen spreiden en elk z'n deel doen? De ene vroeger weg 's ochtends, de andere de gasten naar school brengen, de ene de gasten 's avonds afhalen van school en de andere ze in bed steken...

of

Tesamen 's ochtends hollen en spurten om de kinderen naar school te sturen of bij de onthaalmoeder te brengen, dan elk apart een uur in de file gaan staan, 's avonds weer elk apart file rijden om om 17.00 de kinderen van bij de onthaalmoeder te gaan halen?
            Nee in shiften eten 's avonds want tegen dat jij thuiskomt moeten uw klein mannen in bad en gaan slapen, en dat is allemaal nogal lastig als je om 19.30 thuiskomt en nog moet beginnen met eten.
            En als jouw werkdag 3 uur later begint dan die van je vrouw (er vanuit gaande dat jij 's ochtends kinderen naar school/opvangt doet) mag je er ook vanuit gaan dat dat zich dat vertaalt in wanneer de uren slaap vallen. Moeten trouwens leuke dagen zijn. Pas om 10h op je werk beginnen, maar toch al om 7h uit de veren om 's morgens de klein mannen af te zetten, en dan 2 uur "op te vullen" voor je naar je werk vertrekt. Ik heb toch liever al mijn niet-werk-tijd achter mekaar na het werk eerlijk gezegd.

Voor mij ligt de oplossing niet in het decentraliseren van de uren, maar in het decentraliseren van de bedrijven. Ipv allemaal als een bende domme kloten zich in het Brusselse te gaan installeren (waarom eigenlijk ) en ons allemaal te verplichten naar ginder te gaan 's morgens.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
              . Ipv allemaal als een bende domme kloten zich in het Brusselse te gaan installeren (waarom eigenlijk ) en ons allemaal te verplichten naar ginder te gaan 's morgens.
              ge weet maar al te goe waarom da is. Mensen hebben geen zelf beheersing. Zelf nu, nu dat ze allemaal samen op een buro zitten en ieder moment gecontroleerd kunnen worden, dan nog zitten er hopen ganse dagen op facebook, fora en zo meer... Wat zou dat dan zijn als ze thuis zitten...

Verder is en blijft het belangrijk dat de mensen sociaal contact hebben. Wanneer ieder contact op de werkvloer wegvalt, gaan er veel mensen zijn die razendsnel gaan vereenzamen, verzuren en elke vorm van relativatie en realistisch perspectief zullen verliezen. Het is en het blijft dus belangrijk om mensen op regelmatige basis bij elkaar te plaatsen en samen te laten werken.
              Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
              Motoren & Tjeurisme

Comment

Nee in shiften eten 's avonds want tegen dat jij thuiskomt moeten uw klein mannen in bad en gaan slapen, en dat is allemaal nogal lastig als je om 19.30 thuiskomt en nog moet beginnen met eten.
                En als jouw werkdag 3 uur later begint dan die van je vrouw (er vanuit gaande dat jij 's ochtends kinderen naar school/opvangt doet) mag je er ook vanuit gaan dat dat zich dat vertaalt in wanneer de uren slaap vallen. Moeten trouwens leuke dagen zijn. Pas om 10h op je werk beginnen, maar toch al om 7h uit de veren om 's morgens de klein mannen af te zetten, en dan 2 uur "op te vullen" voor je naar je werk vertrekt. Ik heb toch liever al mijn niet-werk-tijd achter mekaar na het werk eerlijk gezegd.
                Een dag telt 24h, 2u daarvan in de file staan -wat nu es puur verloren tijd is, betekent bijna 10% van je dag gewoon verscheten.

Als jij pas om 10.00 start kan je gerust een deel van het huishouden op jou nemen vooraleer je start met werken. Dat is tijd die je vrouw 's avonds niet in 't huishouden moet steken, gezellige niet-werk-tijd bij mekaar. Mensen die in ploegen werken doen dat constant.

Ik ga me niet moeien in je persoonlijke situatie maar ik vind file-tijd verloren tijd. Één oplossing daarvoor zijn alternerende uren.

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                Voor mij ligt de oplossing niet in het decentraliseren van de uren, maar in het decentraliseren van de bedrijven. Ipv allemaal als een bende domme kloten zich in het Brusselse te gaan installeren (waarom eigenlijk ) en ons allemaal te verplichten naar ginder te gaan 's morgens.
                Ik geloof niet in thuiswerk.
                Last edited by ; 02/10/2009, 11:23.

Comment

De handicap van vele mensen is dat er niet gedacht wordt op lange termijn.
                  en dat lpg vaak kutterij is waar je moet mee omkunnen

er zit hier nog een alfa-mito spliksplinternieuw op gas met afstelprobs
                  en zolang er afstelprobs zijn ook geen goeie uitstoot, naar milieu toe

Comment

• Ik vraag me af wat voor job Stefanus doet, want hij heeft geen voeling met de kenniswerkers, noch met de arbeiders in shiften als het op verplaatsingen aan komt... En een gezinsleven lijkt hij ook niet te hebben...

Comment

Ik geef u GROOT gelijk daarin, kijk naar limburg, hoeveel proc van de bevolking werkt effectief in limburg. Ze moeten ofwel naar leuven,brussel of eindhoven.. omdat ze in limburg alles afgenomen hebben. Ze verplichtten iedereen om te rijden en dan te zagen dat file geld kost hoe DOM zijn ze, met alle communicatie middelen die er zijn en ipv alles de centraliseren, kunnen ze wat trouwens pak goeiekoper alles mooi verdelen. Dat leid ook nogeens dat de ouders er meer voor de kinderen kunnen zijn en het leven een stuk minder gejaagder word

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                        Ik vraag me af wat voor job Stefanus doet, want hij heeft geen voeling met de kenniswerkers, noch met de arbeiders in shiften als het op verplaatsingen aan komt... En een gezinsleven lijkt hij ook niet te hebben...
                        Ik begeleid bouwprojecten. Mijn job bestaat voornamelijk uit het instrueren van werfbedienden en arbeiders. Bouwwerven liggen meestal nogal verspreid.

Jouw analyse is, om het zacht uit te drukken, nogal verkeerd.

Om het nog even verder uit te diepen: in 2001 heb ik meegewerkt aan een bouwproject in hartje Brussel. Toen al hebben wij besloten om te gaan werken in 2 shiften, zowel voor onze bedienden als voor onze arbeiders.

De eerste shift (2 bedienden voor de papiermolen en 3 ploegen arbeiders) startten om 06.00 's ochtends en stopten om 15.00u. Voor het gros van hen betekende dat vertrekken om 05.30 en thuis om 15.30. De tweede shift startte om 09.30 en werktte door 18.30. Sporadisch (vooral bij grote betonstorten) werd er nog langer doorgewerkt.

Wel, ik kan je heel eerlijk zeggen dat zowat iedereen bijzonder tevereden was met dat systeem. Er werden geen uren verscheten in de file, mensen haalden het maximum uit hun dag en aanvoer en afvoer van materialen stond los van verkeersproblemen gezien er minstens 12u per dag permanentie was. Meer zelfs, men ging onderling zelfs schiften wisselen, iemand die de ene week wat vroeger thuis wou zijn werktte de andere week langer door.

Ik zuig dit niet uit mijn duim, mijn voorkeur voor zo'n systeem is gebasseerd op een uiterst positieve ervaring ermee.
                        Last edited by ; 02/10/2009, 11:35.

Comment

Voila al die invalswegen zitten overvol met mensen die veel te lang onderweg zijn omdat in hun regio geen passende job gevonden kan worden.

Bedrijven die hier niet aan meedoen zoals bijvoorbeeld Jansen Pharma in de kempen zouden voor mij moeten beloond worden. Die bedrijven hebben ook niet toevallig een veel grotere tevredenheid van het personeel. Als consultant heb ik al op verschillende plaatsen gewerkt en het is echt opvallend hoe groot het verschil is in bedrijfscultuur in bedrijven met een lokale verankering. In Brussel of Antwerpen een uurtje langer blijven kan er veel minder snel af omdat je al snel 10 uur van huis bent op een dag en dat weegt op een mens en zijn flexibiliteit.
                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

Ik geloof niet in thuiswerk.

Wie heeft het over thuiswerk?

Ik heb het over decentraliseren van bedrijven....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                              Nu haal je ook echt hét landsdeel eruit he.
                              Kweet Ik ben fier om limburger te zijn en daar kan je mee lachen, maar ook kheb nu een relatie dat word als het blijft duren een supergroot probleem, om een voorbeeld te pakken waar ga je u settelen, zij zal wss werk vinden aan de kanten hasselt of leuven en ik werk achter eindhoven om maar vb te pakken en dan alles word duurder oke zorgen voor later maar toch

Comment

²²²²²
                                Ik heb dat ooit eens gevraagd aan mijn toenmalig werkgever en zijn antwoord was:
                                Omwille van de internationale bekendheid. 'Brussels' staat beter als adres dan 'Jemeppe-Sur-Sambre'. Mensen weten het ook direct te situeren.
                                Ik krijg altijd als antwoord de nabijheid van de luchthaven. Maar soms doe je er vanuit brussel langer over tot in Zaventem dan vanuit de wijde omgeving van brussel

Bovendien gaat het wekelijks om een 2-tal vluchten intussen moeten honderden mensen dagelijks uren onderweg zijn om hier te raken.
                                '15 Volvo XC60 D3

Comment

Nu haal je ook echt hét landsdeel eruit he.
                                  Nog een chance dat hij niet Wallonië zei

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                    Voila al die invalswegen zitten overvol met mensen die veel te lang onderweg zijn omdat in hun regio geen passende job gevonden kan worden.

Bedrijven die hier niet aan meedoen zoals bijvoorbeeld Jansen Pharma in de kempen zouden voor mij moeten beloond worden. Die bedrijven hebben ook niet toevallig een veel grotere tevredenheid van het personeel. Als consultant heb ik al op verschillende plaatsen gewerkt en het is echt opvallend hoe groot het verschil is in bedrijfscultuur in bedrijven met een lokale verankering. In Brussel of Antwerpen een uurtje langer blijven kan er veel minder snel af omdat je al snel 10 uur van huis bent op een dag en dat weegt op een mens en zijn flexibiliteit.

Ik geloof zelfs in een combinatie van beiden. Flexibele uren, ieder huisgezin is anders, en decentralisatie.

Comment

en decentralisatie.
                                      Ik geloof niet in thuiswerken

Comment

ons allemaal te verplichten naar ginder te gaan 's morgens.
                                        Wie heeft het over thuiswerk?

Ik heb het over decentraliseren van bedrijven....
                                        Ik geloof niet in thuiswerken
                                        Ik meende dat jij met 'naar ginder' gaan, naar het werk gaan bedoelde. Thuiswerken dus.

Comment

Ik zuig dit niet uit mijn duim, mijn voorkeur voor zo'n systeem is gebasseerd op een uiterst positieve ervaring ermee.
                                          ... Van ocharme 5 bedienden, waarvan de helft op dit moment wel dagelijks in de file zou staan, want om 9u30 is het nu nog altijd filerijden.

Nu moet je eens 5000 bedienden in twee shiften laten werken, wetende dat er bedienden zijn met rollen zoals project managers, team leaders, engineers en dies meer. Plan dan eens een meeting voor een project waar je 6 teamleaders bijeen moet krijgen. Plots is je werkbare "window" 4 uren groot ipv 8 uren...

Overigens knap dat je op je werf om 6 uur mocht beginnen. Veel werven in Brussel beginnen niet vroeger dan 7 uur, en dan nog is het met lawaaiklachten.

Nee, die ene keer dat je 8 jaar geleden met een sample size van een tiental man in shiften hebt gewerkt is voor mij niet voldoende om je onzin over het rekeningrijden op je woord te geloven. Je houdt met je betoog geen rekening met de werkelijke hedendaagse filetijden, het aantal uren dat mensen collectief aanwezig moeten zijn, de investeringen in infrastructuur en controle die moeten gedaan worden om dit alles te bewerkstelligen en je geloof dat al deze dingen een vrijwillige verschuiving van de mobiliteit zou betekenen...

Decentralisatie is leuk. Totdat je beseft dat Kontich misschien erg toegankelijk is voor Antwerpenaren en Brusseleirs, maar volledig dwars ligt voor Limburgers of Oost-Vlamingen. Als je activiteiten vereisen dat je goed geschoold personeel nodig hebt, moet je gaan waar dat goed geschoold personeel gaat. In Gent zal je zo heel wat meer moeite hebben om iemand uit Limburg aan te trekken, en idem voor een bedrijf uit Hasselt dat een Oost-Vlaming wil aantrekken... En dan is Brussel een logische keuze.

Comment

Working...
                                          X