Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen & oplossingen (deel 3)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Al geprobeerd om de drivers eens opnieuw te installeren?
    Of misschien werkt de koeler niet meer?
    Ik zou zoiets in ieder geval nieuw kopen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
      Al geprobeerd om de drivers eens opnieuw te installeren?
      Of misschien werkt de koeler niet meer?
      jup drivers al opnieuw geinstalleerd, nieuwe drivers geprobeerd...niks helpt. Soms schiet het scherm wel aan via die poort maar 4/5 keer niet. Heb de pc in 2007 aangekocht.

wat ik nu wel zeer raar vind, is dat ik volgens DxDiag een andere 3d kaart heb dan oorspronkelijk. Dus waarschijnlijk een foute driver geinstalleerd?
      1978 BMW E21 323i
      2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
      2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

Comment

• auw

Iemand schreef :

Kan je anders je mailadres en het antwoord op je geheime vraag eens doorgeven (via PM!) dan kijk ik wel eens anders...

Nah....

Cheers

B

Comment

• Sinds gisteravond zit ik met een raar probleem.
          Mijn pc is echt keitraag geworden. Opstarten duurt zo'n 10 minuten!

Het begon allemaal toen ik rustig wat zat te chatten. Ik merkte dat er dingen echt traag begonnen te gaan en ik startte dus mijn laptop opnieuw op. Bij het opstarten begon hij in een lus te lopen. Na hem uitgezet te hebben en opnieuw te hebben opgestart liep hij wel normaal, maar dan zeer vertraagd.

Gisteravond kreeg ik ook nog een BSOD (de code moet ik nog opzoeken)
          Ik wou scannen op spyware, maar ik kon niets installeren (Ad-Aware en Hitman Pro).

Het lijkt alsof het systeem vastloopt voor een tijdje, dan een paar seconden normaal doet, en dan weer vastloopt....
          Het lampje dat aantoont of je systeem bezig is of niet, blijft branden als min laptop vastloopt.

Is er iemand die weet wat het probleem kan zijn?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door trainfreak Bekijk Berichten
            Sinds gisteravond zit ik met een raar probleem.
            Mijn pc is echt keitraag geworden. Opstarten duurt zo'n 10 minuten!

Het begon allemaal toen ik rustig wat zat te chatten. Ik merkte dat er dingen echt traag begonnen te gaan en ik startte dus mijn laptop opnieuw op. Bij het opstarten begon hij in een lus te lopen. Na hem uitgezet te hebben en opnieuw te hebben opgestart liep hij wel normaal, maar dan zeer vertraagd.

Gisteravond kreeg ik ook nog een BSOD (de code moet ik nog opzoeken)
            Ik wou scannen op spyware, maar ik kon niets installeren (Ad-Aware en Hitman Pro).

Het lijkt alsof het systeem vastloopt voor een tijdje, dan een paar seconden normaal doet, en dan weer vastloopt....
            Het lampje dat aantoont of je systeem bezig is of niet, blijft branden als min laptop vastloopt.

Is er iemand die weet wat het probleem kan zijn?
            begin eerst te starten in veilige modos en laat je antivirus+antispyware gooed draaien.
            2014 Porsche Boxster 981
            2015 BMW serie 2 Cab 220d

Comment

• Opstarten in veilige modus duurt nog langer, zo'n 15 à 20 min.
              Ik heb daarnet al een scan gedaan. Na een halfuur zat die nog maar aan 5% (scan van het geheugen en de opstartitems)

Hij scant wel extra traag, +- 500 kB per seconde, terwijl dat normaal toch 1.5 mMB of zelfs nog meer moet zijn?

En antispyware laten draaien als je het niet kan installeren is ook niet zo simpel...
              Maar we zullen het nog eens proberen!

Comment

Opstarten in veilige modus duurt nog langer, zo'n 15 à 20 min.
                Ik heb daarnet al een scan gedaan. Na een halfuur zat die nog maar aan 5% (scan van het geheugen en de opstartitems)

Hij scant wel extra traag, +- 500 kB per seconde, terwijl dat normaal toch 1.5 mMB of zelfs nog meer moet zijn?

En antispyware laten draaien als je het niet kan installeren is ook niet zo simpel...
                Maar we zullen het nog eens proberen!
                Als je weet wat je moet zoeken kan je ook de task manager (processes) gebruiken, daar kan je in 95% van de gevallen ook alles zien (virus of andere shit)

Comment

• Jammergenoeg weet ik niet wat ik moet zoeken.
                  Bij taakbeheer zie ik geen taak staan die alle geheugen opslorpt...

Comment

• je moet bij processen kijken naar het geheugenkolommetje

Comment

• Bij mij is een virus gelijk aan hard format zowieso (gaat in de meeste gevallen ook sneller en dan ben je zeker dat hij ook weg is)

Comment

• @ tuut: OK, ik zal straks eens kijken.

@ Rikske-007: ik heb nog data staan die ik liever nog eventjes behoud...

Alle data staat wel op een andere partitie, maar toch.
                        Ik wou anders mijn back--up van in het begin terugzetten, maar als ik het anders kan oplossen dan doe ik dat liever op een andere manier...

Comment

@ tuut: OK, ik zal straks eens kijken.

@ Rikske-007: ik heb nog data staan die ik liever nog eventjes behoud...

Alle data staat wel op een andere partitie, maar toch.
                          Ik wou anders mijn back--up van in het begin terugzetten, maar als ik het anders kan oplossen dan doe ik dat liever op een andere manier...
                          Backup Rules
                          En vergeet niet dat voor sommige beestjes partities niets uitmaken hé, succes!!!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk Berichten
                            Backup Rules
                            En vergeet niet dat voor sommige beestjes partities niets uitmaken hé, succes!!!!
                            Jep, dat weet ik, maar het helpt toch...

Comment

Jep, dat weet ik, maar het helpt toch...
                              Als hij op u root directory zit

Comment

Backup Rules
                                Best oplossing is wel van een Ghost te maken van jouw nieuwe installatie met alle nodige programma's en regeling.
                                De data kunnen best op een apparte schijf staan (intern of extern)

Dat is altijd het veiligste en het snelste te herstellen bij om het even welke probleem
                                2014 Porsche Boxster 981

Comment

• De echt belangrijke data staat wel op een externe schijf hoor, maar ik zet echt niet elke avond alles over...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door blue8300 Bekijk Berichten
                                    Best oplossing is wel van een Ghost te maken van jouw nieuwe installatie met alle nodige programma's en regeling.
                                    De data kunnen best op een apparte schijf staan (intern of extern)

Dat is altijd het veiligste en het snelste te herstellen bij om het even welke probleem
                                    Snel is niet altijd beter hé, je moet ook 100% zeker zijn dat de originele "ghost" ook ok is hé
                                    Backups voor mij zijn bestanden geen volledig OS sysyteem
                                    Last edited by ; 04/01/2011, 21:18.

Comment

Snel is niet altijd beter hé, je moet ook 100% zeker zijn dat de originele "ghost" ook ok is hé
                                      Backups voor mij zijn bestanden geen volledig OS sysyteem
                                      Men maakt normaal gezien een Ghost van een "clean install" met de belangrijkste instelling + programma's, en natuurlijk zonder data.
                                      Er kan dus niets verkeerd aan zijn en dat kan men terug zetten in minder dan 1 uur.
                                      2014 Porsche Boxster 981

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door blue8300 Bekijk Berichten
                                        Men maakt normaal gezien een Ghost van een "clean install" met de belangrijkste instelling + programma's, en natuurlijk zonder data.
                                        Er kan dus niets verkeerd aan zijn en dat kan men terug zetten in minder dan 1 uur.
                                        "Er kan dus niets verkeerd aan zijn en dat kan men terug zetten in minder dan 1 uur."
                                        Minder dan een uur is misschien waar maar dat eerste forget it, zelf meegemaakt.
                                        Ieder heeft zijn werkwijze laten we het daar op houden

Comment

• Iemand een voorstel voor een goed wireless home router ding. ik heb er nu een van D link en als die bij mij in de kamer staat en ik ga in de keuken zitten werkt die al niet meer..
                                          BMW X5 45e

Comment

Working...
                                          X