Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen & oplossingen (deel 3)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• volgend probleem:

Ik heb uit een oude niet meer werkende PC nog 2 (interne) harde schuiven uitgehaald, omdat hier nog 't één en 't ander opstaat dat ik zou willen recupereren. Het gaat om Seagate Barracuda ATA IV ST3400 16A schijven (40Gb). Is er een manier waarop ik die zou kunnen uitlezen op m'n laptop (Vista), via een of ander usb->(sata?) kabeltje ofzo?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dogzilla Bekijk Berichten
      volgend probleem:

Ik heb uit een oude niet meer werkende PC nog 2 (interne) harde schuiven uitgehaald, omdat hier nog 't één en 't ander opstaat dat ik zou willen recupereren. Het gaat om Seagate Barracuda ATA IV ST3400 16A schijven (40Gb). Is er een manier waarop ik die zou kunnen uitlezen op m'n laptop (Vista), via een of ander usb->(sata?) kabeltje ofzo?
      Ik gebruik thuis zoiets hiervoor: http://tones.be/shop_product.php?idx=108579

Comment

• Ik gebruik dit.

Met externe voeding meegeleverd en lekker snel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
          Ik vraag me toch af wat die prutsers daar bij HP aan het uitsteken zijn met m'n laptop, ben em nu al 5 weken kwijt...tbegint erg tegen te steken.

(Heb ik eigenlijk ergens rechten op dat gebied als consument?)
          Nee, alle merken zoals hp, acer, asus, msi, .... moeten garantie geven op hun producten. Meestal pick up and return garantie. Nu staat er bijna nooit iets beschreven van de maximale tijd die de fabrikant mag gebruiken om de laptop te vermaken. M.a.w moet je wachten. Je kan natuurlijk wel wat druk uitoefenen door dagelijks te bellen en hun mailbox te bestoken. Maar of dat veel gaat uithalen weet ik niet.

De professionele laptops krijgen meestal onsite business garantie. Het toestel wordt ter plaatse hersteld en na max 2 dagen heb je hem terug.

Comment

• probleempje van een maat van:

"Ik heb een probleem met windows 7, hier thuis geen problemen, maar zodra ik op het netwerk op 't unief zit, crasht de printerspooler constant!
            Dus van zodra je ergens in een programma wil pagina-instellingen of zo wijzigen, crasht het spel en dan moet je je spooler handmatig weer aanzetten en ik weet echt niet waardoor dat komt"

Kan iemand van jullie soms helpen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dogzilla Bekijk Berichten
              volgend probleem:

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem:

Ik heb een 6 jaar oude Acer laptop die sinds enkele dagen niet meer werkt. Op de harde schijf stonden echter nog gegevens waarvan ik geen backup heb. Heeft iemand een tip waarmee ik deze gegevens alsnog kan van de schijf halen/recupereren?

dank!

Comment

• Makkelijkste is zo'n externe usb voeding kopen voor interne schijven, dan schroef je je laptop hdd los, en sluit je die aan met usb aan je nieuwe.

Kost nu ook de wereld niet, en kan later altijd nog van pas komen

Comment

• Wij zullen een nieuwe computer kopen. Een laptop is niet echt nodig gezien er voornamelijk in het bureau wordt gewerkt. In principe zou een desktop voldoende wezen. Een scherm hebben we.

Wat raden jullie aan, wetende dat word, excel, internet en nu & dan wat photoshop de meest gebruikte toepassingen zijn?

Comment

• Aparte grafische kaart is aangeraden
                    Al de rest maakt tegenwoordig al niet veel uit, al is qua processor sneller altijd beter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Double A Bekijk Berichten
                      Aparte grafische kaart is aangeraden
                      Al de rest maakt tegenwoordig al niet veel uit, al is qua processor sneller altijd beter
                      Jij kan zo bij onze plaatselijke pc boer beginnen

Oorspronkelijk geplaatst door svbt Bekijk Berichten
                      Wij zullen een nieuwe computer kopen. Een laptop is niet echt nodig gezien er voornamelijk in het bureau wordt gewerkt. In principe zou een desktop voldoende wezen. Een scherm hebben we.

Wat raden jullie aan, wetende dat word, excel, internet en nu & dan wat photoshop de meest gebruikte toepassingen zijn?
                      Welke versie van PS en wat is je budget?
                      Last edited by ; 25/08/2010, 14:43.

Comment

• Bon, ik ging hier vragen of het eenvoudig is om thuisgroep/netwerk op te stellen.
                        Maar als ik het hier allemaal zo lees, dan is dat allicht niet het geval?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                          Dat is 5 minuten werk, en echt simpel.
                          Die thuisgroep? Probleem is dat ik in mijn netwerkcentrum wel de pc's zie tussen dewelke het moet gebeuren, maar dan ben ik een absolute noob en zou ni weten hoe eraan te beginnen.

edit: zo'n thuisgroep is poepsimpel in te stellen, maar enkel op Windows 7 PC's blijkbaar. Lukt dus niet om die te verbinden met mijn laptop die Vista nog draait.
                          Last edited by ; 25/08/2010, 16:36.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk Berichten
                            Die thuisgroep? Probleem is dat ik in mijn netwerkcentrum wel de pc's zie tussen dewelke het moet gebeuren, maar dan ben ik een absolute noob en zou ni weten hoe eraan te beginnen.

edit: zo'n thuisgroep is poepsimpel in te stellen, maar enkel op Windows 7 PC's blijkbaar. Lukt dus niet om die te verbinden met mijn laptop die Vista nog draait.
                            is idd enkel voor Windows 7

Comment

• Oplossing:
                              macs kopen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                Oplossing:
                                macs kopen
                                idd, en dan Windows op zetten!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                                  domain of werkgroup opzetten is toch versie-onafhankelijk?
                                  domein kan enkel met pro of hoger
                                  werkgroep is onafhankelijk
                                  maar werkgroep is iets anders dan thuisgroep. Thuisgroep is poepsimpel, maar echter vanaf Windows 7

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk Berichten
                                    Jij kan zo bij onze plaatselijke pc boer beginnen
                                    Hoezo rikske?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door svbt Bekijk Berichten
                                      Wij zullen een nieuwe computer kopen. Een laptop is niet echt nodig gezien er voornamelijk in het bureau wordt gewerkt. In principe zou een desktop voldoende wezen. Een scherm hebben we.

Ik heb hetzelfde eisenlijstje,+ misschien wat gaming... Had deze in gedachten, weet iemand of dat any good is?

Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                      Bestelt
                                      1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                                        Ik heb hetzelfde eisenlijstje,+ misschien wat gaming... Had deze in gedachten, weet iemand of dat any good is?

http://www.webstore.be/CAH_Products/...rr=0#x1170W728
                                        Voor diezelfde prijs steek ik een beter toestel in elkaar, met dezelfde garantie.

indien interesse of een prijsvoorstel op maat: PM

Comment

• Jup, confectie-PC's zijn niet noodzakelijk slecht, maar voor hetzelfde geld kan je quasi altijd meer waar krijgen bij de PC-winkel. € 1000 om dan "maar" een GT 230 te krijgen, mja, dat kan beter natuurlijk. Om een voorbeeldje te geven: http://www.jaha.be/product_info.php?...75c1d98c903431 , die is goedkoper maar zal in de praktijk een pak vlotter werken dan je voorgestelde HP. En je weet tenminste welke componenten er gebruikt werden.
                                          Life's too short. Not to. Live it.
                                          1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                                          2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                                          2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                                          2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

Working...
                                          X