Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen & oplossingen (deel 3)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Booten met een install-cd en ne repair proberen.

Op eigen risico

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
      Koppelingen tussen extensies (WMV., ...) en programmas (RealPlayer,...) worden in een mailprogramma soms apart ingesteld, apart van hoe ze in Windows opgezet worden. Als het probleem is dat uw email-client eenzelfde file niet kan openen, zou dat dan ook kunnen liggen aan het feit dat uw email programma dezelfde file met een ander programma wilt openen.

Om dat te testen : ipv de file af te spelen IN uw browser, sla de file op (op schijf), en dubbelklik dan.

Als dat niet het probleem is, verander dan gewoon van speler. Realplayer is niet mijn favoriet, VLC is beter, maar zeker niet perfect. Maar de kans is groot dat er een bepaalde codec niet correct staat, of aanwezig is. En dat is prullen en zoeken, Jan en Piertje brengt codecs uit, en elk subtype van eenzelfde extensie werkt met codecs, en versies ... doe gewoon : download codecs, installeer wat, en heb vooral geluk. Er is niet 1 set van codecs die werkt voor alles, en mocht je die toch vinden, dan werkt ie morgen niet meer.
      We hebben hier VLC (icoontjes zijn verkeerskegels of iets in die aard).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
        Booten met een install-cd en ne repair proberen.

Op eigen risico
        wauw, bedankt om te herhalen wat ik zei

Comment

• gvd nu zit ik met een zeer irritant probleem
          situatie: 2 laptops in draadloos LAN met router naar de telenetmodem

van zodra msn is aangemeld op 1 van de 2 computers, valt het internet uit van beide laptops om de minuut. msn op alletwee de computers is totaal uit den boze want dan valt het internet uit om de paar sec.

aan de routerledjes te zien valt niet het draadloos signaal weg, maar gewoonweg de hele internetlijn!

help
          2015 BMW F11 520dA
          1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
            gvd nu zit ik met een zeer irritant probleem

van zodra msn is aangemeld op 1 van de 2 computers, valt het internet uit van beide laptops om de minuut. msn op alletwee de computers is totaal uit den boze want dan valt het internet uit om de paar sec.

aan de routerledjes te zien valt niet het draadloos signaal weg, maar gewoonweg de hele internetlijn!

help
            ip's manueel instellen, might do the trick

Comment

• nope... helpt niet.
              2015 BMW F11 520dA

Comment

• Telenet abonnement aanvragen voor 2pc's...

Comment

• grappig
                  2015 BMW F11 520dA

Comment

gvd nu zit ik met een zeer irritant probleem

help
                    Gebeurt hetzelfde bij het opstarten van een web-browser ? Of bij andere web-applicaties ?

Zoniet : consider using something else than MSN, er zijn zoveel chat-clients, MSN is de bekendste, maar niet de beste

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audi_Fanaat Bekijk Berichten
                      Op mijn andere pc krijg ik de melding:
                      NTLDR onbreekt
                      Start de computer opnieuw op door op ctrl alt del te drukken

Dit heb ik enkele malen geprobeerd maar de melding komt steeds terug .
                      En kan mij dus niet aanmelden op mijn pc.
                      Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
                      Hmmja, daarvoor dient nu een opstartdiskette of opstart CD ... en dan bedoel ik niet de Windows installatie CD.

De melding in kwestie is niet altijd correct (zijnde dat de file ontbreekt), maar het probleem is dat je de file niet kan herstellen, omdat je niet kan opstarten !

Tot zover, de analyse.

Nu, de oplossing ... euhm, wat staat er op uw C-schijf dat er NIET af mag ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk Berichten
                        We hebben hier VLC (icoontjes zijn verkeerskegels of iets in die aard).
                        verkeerskegel

Comment

Gebeurt hetzelfde bij het opstarten van een web-browser ? Of bij andere web-applicaties ?

Zoniet : consider using something else than MSN, er zijn zoveel chat-clients, MSN is de bekendste, maar niet de beste
                          neen, enkel msn... heb trouwens daarstraks ontdekt dat het te maken heeft met de MSN op mijn pc, als MSN op de andere pc aanstaat zijn er geen problemen.

heb ondertussen ook al eens MSN opnieuw geïnstalleerd, nog altijd... met webmessenger zijn er geen problemen.

en andere programma's of niet, ik zou toch wel willen weten waarom in godsnaam MSN op 1 pc, de internetverbinding voor het hele netwerk doet uitvallen
                          2015 BMW F11 520dA

Comment

• morgen eens kijken of hetzelfde gebeurd met het schoolnetwerk
                            2015 BMW F11 520dA

Comment

Koppelingen tussen extensies (WMV., ...) en programmas (RealPlayer,...) worden in een mailprogramma soms apart ingesteld, apart van hoe ze in Windows opgezet worden. Als het probleem is dat uw email-client eenzelfde file niet kan openen, zou dat dan ook kunnen liggen aan het feit dat uw email programma dezelfde file met een ander programma wilt openen.

Om dat te testen : ipv de file af te spelen IN uw browser, sla de file op (op schijf), en dubbelklik dan.

Als dat niet het probleem is, verander dan gewoon van speler. Realplayer is niet mijn favoriet, VLC is beter, maar zeker niet perfect. Maar de kans is groot dat er een bepaalde codec niet correct staat, of aanwezig is. En dat is prullen en zoeken, Jan en Piertje brengt codecs uit, en elk subtype van eenzelfde extensie werkt met codecs, en versies ... doe gewoon : download codecs, installeer wat, en heb vooral geluk. Er is niet 1 set van codecs die werkt voor alles, en mocht je die toch vinden, dan werkt ie morgen niet meer.
                              Filmpke opslaan en afspelen lukt wel.

Comment

neen, enkel msn... heb trouwens daarstraks ontdekt dat het te maken heeft met de MSN op mijn pc, als MSN op de andere pc aanstaat zijn er geen problemen.

heb ondertussen ook al eens MSN opnieuw geïnstalleerd, nog altijd... met webmessenger zijn er geen problemen.

en andere programma's of niet, ik zou toch wel willen weten waarom in godsnaam MSN op 1 pc, de internetverbinding voor het hele netwerk doet uitvallen
                                Ik weet waarom : MSN is bucht

Soms moet ge ni te ver zoeken

Comment

Filmpke opslaan en afspelen lukt wel.
                                  Da's omdat dan Windows de koppeling maakt tussen extensie en programma, anders uw mailprogramma

Comment

Da's omdat dan Windows de koppeling maakt tussen extensie en programma, anders uw mailprogramma
                                    Is het mogelijk dat er een stuk ontbreekt?

Comment

Is het mogelijk dat er een stuk ontbreekt?
                                      Neenee, da's gewoon de link die ofwel niet ofwel anders is opgezet

Wil je die file echt bekijken vanuit mail ? (zonder op te slaan)

Comment

• Da's toch veel gemakkelijker?
                                        Soms kan ik zoooo tam zijn hé

Comment

Da's toch veel gemakkelijker?
                                          Soms kan ik zoooo tam zijn hé
                                          Vertel es wat uw emailprogramma is

Comment

Working...
                                          X