Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen & oplossingen (deel 3)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik heb vroeger ook veel probs gehad met zulke dingen. Bij mij bleef het scherm zwart. Gebeurde vooral als ik van gebruiker veranderde of bij het aan- of afmelden.

Ik heb nu een GeForce en nooit meer problemen gehad. Een goei excuus dus om een nieuwe grafa te kopen
    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Ik heb de laatste tijd hier ook een irritant probleem op de laptop. Het is al een vrij oud model, dus misschien ligt het daar aan. Maar wanneer de laptop enorm lang opstaat, begint hij rare kuren te hebben. Er komen glitches op het scherm, en een heleboel artifacts, en uiteindelijk loopt de PC gewoon vast. Normaal moet ik hem dan gewoon afzetten (resetten helpt niet, hij werkt enkel weer goed als ik hem een hele tijd af laat staan) want ik krijg geen foutmelding.

Tot vandaag, tot ik toch een foutmelding kreeg. Mijn schermresolutie verkleinde naar 640x480 (ook de kleuren waren anders), en ik kreeg een foutmelding dat te maken had met mijn 'NV4_DISP'.

Iemand enige ervaring met deze fout?
      www.flickr.com/photos/bramvds
      www.last.fm/user/lender

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lender Bekijk Berichten
        Ik heb de laatste tijd hier ook een irritant probleem op de laptop. Het is al een vrij oud model, dus misschien ligt het daar aan. Maar wanneer de laptop enorm lang opstaat, begint hij rare kuren te hebben. Er komen glitches op het scherm, en een heleboel artifacts, en uiteindelijk loopt de PC gewoon vast. Normaal moet ik hem dan gewoon afzetten (resetten helpt niet, hij werkt enkel weer goed als ik hem een hele tijd af laat staan) want ik krijg geen foutmelding.

Tot vandaag, tot ik toch een foutmelding kreeg. Mijn schermresolutie verkleinde naar 640x480 (ook de kleuren waren anders), en ik kreeg een foutmelding dat te maken had met mijn 'NV4_DISP'.

Iemand enige ervaring met deze fout?
        display driver error, te wijten aan een overheating graka

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Black-Ang3l Bekijk Berichten
          lijkt me dan eerder om een hardwarematige fout te gaan, want zelfs al loopt er iets mis met een driver-install, bios boot up moet ge sowiezo te zien krijgen :/

probeer es kaartje eruit te halen en opnieuw in te steken, niks te zien krijgen kan wijzen op een slecht contact ergens.
          of CMOS resetten, door het 'jumperke' te switchen van positie of moederbord batterijtje er een half uurtje uit te halen
          problem 1 solved, pc start terug op. Heb andere kabel gebruikt dus waarschijnlijk slecht contact

nu nog nieuwe drivers downloade en installeren voor de graka
          1978 BMW E21 323i
          2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
          2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

Comment

display driver error, te wijten aan een overheating graka
            Gezien de leeftijd kan uitblazen mss helpen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Japy Bekijk Berichten
              Dat probleem had ik ook met nvidia drivers na een verse windows installatie.

Ik denk dat ik toen in veilige modus ben opgestart en de driver verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
              Hij geraakt daar zelfs niet, en de bios zal je altijd zien zelfs zijn de drivers in windows niet juist (de pc kent die op dat moment zelfs nog niet).
              Als je dit niet ziet is er toch iets anders dan software fout, kaart,kabel,mobo?
              Moeilijk ook te zeggen iedere pc is anders.

Oorspronkelijk geplaatst door Tracer Bekijk Berichten
              problem 1 solved, pc start terug op. Heb andere kabel gebruikt dus waarschijnlijk slecht contact

nu nog nieuwe drivers downloade en installeren voor de graka

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                Gezien de leeftijd kan uitblazen mss helpen?
                vermoedelijk, ja. ikzelf zou eerder 't boeltje volledig opensmijten en grondig uitkuisen. ge zou nog is kunnen verschieten hoeveel 'vast gekoekt' stof er in zo'n ding kruipt

Comment

vermoedelijk, ja. ikzelf zou eerder 't boeltje volledig opensmijten en grondig uitkuisen. ge zou nog is kunnen verschieten hoeveel 'vast gekoekt' stof er in zo'n ding kruipt
                  Inderdaad heb ooit een gezien waar de teer van de nicotine in een vettige pap rond de fan van de cpu zat
                  Zijn cpu had warmte problemen zei hij

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk Berichten
                    Hij geraakt daar zelfs niet, en de bios zal je altijd zien zelfs zijn de drivers in windows niet juist (de pc kent die op dat moment zelfs nog niet).
                    Als je dit niet ziet is er toch iets anders dan software fout, kaart,kabel,mobo?

eigenlijk een 'onnozel' probleempje als je dat zo bekijkt hé

maar toch bedankt voor de tips iedereen
                    1978 BMW E21 323i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tracer Bekijk Berichten

's niks joh, de rekening volgt wel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tracer Bekijk Berichten

Hehehe, is meestal altijd zo hoor
                        Bij de simpele zaken beginnen bij troubleshooten

Comment

's niks joh, de rekening volgt wel
                          Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk Berichten
                          Hehehe, is meestal altijd zo hoor
                          Bij de simpele zaken beginnen bij troubleshooten
                          rekening, rekening???
                          1978 BMW E21 323i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk Berichten
                            Bij nader inzien had ik volgens mij gewoon van de windows dvd opgestart en een herstel uitgevoerd.

Ah ja want ik had geen beeld en de pc startte gewoon normaal op (), uiteindelijk toch gewoon een format gedaan omdat ik problemen had met Visual Studio en SQL Server 2005 die niet goed werkte en herinstallatie hielp niet.

Comment

• Hoe kan ik in Word een achtergrondafbeelding instellen die zich iedere (nieuwe) pagina herhaalt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
                                Hoe kan ik in Word een achtergrondafbeelding instellen die zich iedere (nieuwe) pagina herhaalt?
                                Pagina indeling --> Opvuleffecten --> tabblad Afbeelding

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Japy Bekijk Berichten
                                  Pagina indeling --> Opvuleffecten --> tabblad Afbeelding
                                  thx !

Comment

• Weet iemand waar ik de nieuwste drivers voor een Nivdia Geforce FX go5200 kan downloaden? Ik vind daar absoluut niets van terug op google
                                    www.flickr.com/photos/bramvds
                                    www.last.fm/user/lender

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                                      geen PC probleem maar wel een vraag over een laptop

waar kan je op een laptop vinden wat zijn kenmerken zijn ?

iemand die ik ken verkoopt haar 1 jaar oude laptop en ik was benieuwd of het de moeite is om hem te kopen .

het is 1 van het merk HP Pavillion Center dv9630eb
                                      serial SCNF7452W5R

nieuwprijs was ongeveer 1400€

normaal was ze van plan om 1000€ te vragen voor eventueele kopers maar ik mag hem hebben voor 900€

en , is dit een koopje ???

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                                        normaal was ze van plan om 1000€ te vragen voor eventueele kopers maar ik mag hem hebben voor 900€

en , is dit een koopje ???
                                        900 en een sausisse, 'k vind da goed

Neen, daar weet ik niks van, zorry

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                                          900 en een sausisse, 'k vind da goed

Neen, daar weet ik niks van, zorry

dit weekend moet ik beslissen , want maandag zet ze de laptop te koop op internet

Comment

Working...
                                          X