Oorspronkelijk geplaatst door Izzy
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
PC problemen - vragen en antwoorden - part II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenIk wil me binnenkort een extra PC aanschaffen, hoeft geen toeters en bellen te hebben.
Omdat ik vaststel dat Vista heel traag opstart en je quasi elke dag updates te verwerken krijgt, zou ik geneigd zijn om opnieuw XP te vragen : maar wordt dat nog verkocht, kant en klaar geïnstalleerd ?
Is er een goede reden om toch Vista te kiezen ?
XP is vandaag nog steeds de beste keuze, als je een no-nonsense PC wilt, die ook nog es performant is. De hardware loopt altijd een paar jaar achter op de software (het OS). Ideaal is dus een ietwat ouder OS, op een nieuwe PC. Het blijft wel een compromis, want je zal altijd wel iets missen, maar bij Vista weet ik nog steeds niks dat ik op XP mis.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichtenik heb nogaltijd da probleem. Niemand?
Heb XP, ik zie niks van updates
edit : screenshot gezien
Heb jij XML dingen nodig ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichtenik heb nogaltijd da probleem. Niemand?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk BerichtenWat voor een update is het?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door M3'er Bekijk Berichtenjaja, op 32 draait hij goed, maar op 64bit dus niet
Iemand die toevallige een database draait op zijn PC ? En ik bedoel daarmee geen Microsoft shit, die maken geen databases.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk BerichtenBeste jupke, jij bent slim genoeg:
zet je aan je pc, open een notepad en doe gelijk in de goede oude tijd:
@echo off
d:\program files\tools\robocopy e:\data m:\data /e /v /purge
met e:\data mijn originele bestanden en m:\data mijn backuplocatie en /e /v /purge de parameters om volledig te synchroniseren (dus bij mij wel WISSEN op de backup als het origineel gewist is).
en bewaar dit als backup.cmd of zoiets, steek het eventueel in een scheduled task of steek het achter een snelkoppeling op je bureaublad.
Wanneer je niet wil wissen, moet je eens in de parameters snuffelen, de mogelijkheden zijn uitnodigend en onbeperkt...
Een voorbeeld van parameters:
* /S Robocopy maakt alleen een back-up van mappen waarin daadwerkelijk bestanden staan.
* /Z Zorgt ervoor dat Robocopy verder gaat met kopiëren op de plaats waar het eventueel fout is gegaan.
* /B Deze parameter zorgt ervoor dat Robocopy ook geopende bestanden kan kopiëren.
* /ZB Deze paramater zorgt dat Robocopy overschakelt naar de Backup-modus wanneer een geopend bestand zich niet laat kopiëren en is dus krachtiger dan parameter /B
* /Mir Robocopy maakt een mirror van een bestand of directory.
* /FFT Zorgt ervoor dat onnodige kopieeracties worden voorkomen bij het FAT bestandssysteem, dat een groter tijdstempel (2 seconden) gebruikt dan het NTFS bestandsysteem (dat werkt in nano-seconden)
* /Log Zorgt ervoor dat Robocopy een logboek aanlegt, waarin wordt bijgehouden hoe het kopiëren verloopt. De syntax is /Log+:<logboeknaam>.txt
Bovendien is alles zo gratis als lucht:
Ik werk al jaren zo en heb nog nooit problemen gehad.
Want nu had ik het eindelijk tegoei in orde en dan wissel ik van PC natuurlijk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichtenals je dezelfde robocopy.exe gebruikt wel ja
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichtenik bedoelde dus eigenlijk, kan ik datzelfde installprog gebruken om dat te installen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk BerichtenWerkt dit onder vista ook?
Want nu had ik het eindelijk tegoei in orde en dan wissel ik van PC natuurlijk
Misschien werkt dat
Kopieer naar ofwel uw werk-path, ofwel een path in de PATH variabele:
echo %PATH%
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk BerichtenProbeer eens gewoon die robocopy.exe alleen, mee te kopieren
Misschien werkt dat
Kopieer naar ofwel uw werk-path, ofwel een path in de PATH variabele:
echo %PATH%
En in c: kan je blijkbaar alleen als admin iets uitvoeren onder vista. Dus als ik 'uitvoeren als administrator' doe dan werkt het perfect.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichtenvoila, vraag is beantwoord door jezelf
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ikzit 2050Is Synctoy niet veel eenvoudiger i.p.v. al dit gedoe?
Eenvoudiger vervalt in het niets, als de functionaliet lager ligt, he. "COPY" is ook eenvoudig. OK, je kan er niks mee doen, maar het is eenvoudiger. 'k wil niet zeggen dat Synctoy even simpel is als het "copy"-command, maar je snapt wat ik bedoel ...
edit: Je kan ermee synchen, op zich is dat al vrij sterk, zeker voor een GUI-tool
Comment
-
Intel® Core™2 Duo Processor T7250 (2,00 GHz, 2 MB L2-cache, 800 MHz FSB)
Legitieme Windows Vista™ Home Premium
Geheugen4.096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
Intern toetsenbord - Belgisch (AZERTY)
nVidia® GeForce™ Go 8400M GS met 128 MB DDR2 toegewezen grafisch geheugen
160 GB (5.400 rpm) SATA harde schijf
Dell™ Premium optische USB-muis met schuifwiel
56,6K/V92 geschikte interne modem & adapter
Vast intern 8x DVD+/-RW-station met software
Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Minikaart - Europa - Core 2 Duo Microsoft-softwareMicrosoft® Works 9.0
1 jaar basisgarantie
Voeding90 W wisselstroomadapterBluetoothDell™ Wireless 355 Bluetooth 2.0-module (tot 3 Mbps) met Enhanced Data rate -
Primaire Batterij9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 W/h)
DVD met hulpbronnen
LCD-scherm17,0-inch WXGA+ (1.440 x 900) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™Media Center-verbeteringen
Afstandsbediening
Ik heb mij eens enkele laptops samengesteld op de site van Dell. Dit is er eentje van. Wat denken jullie hiervan? Is dit een goede configuratie?
Vorige week zag ik dat je nog snellere processors kon nemen dan 2.0GHz, maar nu is dat niet meer het geval(of je zou de XPS gaming moeten nemen). Mijn vraag hierbij is: Volstaat deze processor icm de rest van de samenstelling?
Ik heb ook nog een andere geconfigureerd:
Intel® Core™2 Duo Processor T7250 (2,00 GHz, 2 MB L2-cache, 800 MHz FSB)
Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands
4.096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
Intern toetsenbord - Belgisch (AZERTY)
nVidia® GeForce™ Go 8600M GT met 256 MB DDR2 toegewezen grafisch geheugen
320GB (5.400 rpm) Dual SATA harde schijven (2 x 160 GB)
56,6K/V92 geschikte interne modem & adapter - België
Vast intern 8x DVD+/-RW-station met software
Intel® Wireless-N-minikaart van de volgende generatie - Europa - Microsoft-softwareMicrosoft® Works 9.0 -
90 W wisselstroomadapter
Dell™ Wireless 355 Bluetooth 2.0-module (tot 3 Mbps) met Enhanced Data rate -
Primaire Batterij9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 W/h)
DVD met hulpbronnen
LCD-scherm17,0-inch WXGA+ (1.440 x 900) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™Media Center-verbeteringen
Afstandsbediening
Dit is dus de tweede configuratie. Deze systemen schillen zich maar 70 euro. Welke zouden jullie kiezen? Ik ben geneigd om voor de 2de te gaan. Again, die processor, is dat voldoende volgens jullie? De bedoeling is toch om die laptop te verslijten, dus ik wil er toch een hele tijd mee verder willen.
Comment
-
De 2e natuurlijk: 2 harde schijven, snellere WiFi-standaard en ik _denk_ een betere grafische kaart.
'k Ben geen fan van de 17", maar ze hebben het beide, dus ja... .
De CPU is imo snel genoeg.
Ik heb nu een T7100 en die voldoet ook, en 'k gebruik die best intensief. Mijn single core Athlon64 in mijn desktop maakt echter brandhout van die laptop-CPU als 't over snelheidsgevoel bij dagdagelijks gebruik gaat, maar als je zwaar begint te compileren e.d. merk je 't nut van dual core wel.
Ik vind de € 70 extra voor de tweede laptop geen slechte deal m.a.w..Life's too short. Not to. Live it.
1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Comment
Comment