Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik weet niet of je je het nog kan herinneren maar in het derde level (Vergara's mansion) moet je ongezien () die villa zien binnen te raken maar ik weet niet hoe, en die walkthroughs op de site van SOF helpen ook niet echt.
Was dat niet via het dak in zo'n ruimte bovenaan binnengaan? Telkens met sniper de camera uitschieten en verder gaan. Ik herinner me zoiets.
ik heb een stop-motion gemaakt met windows movie maker maar gelijk hoe ik dat opsla is de kwaliteit niet zo denderend iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
1. Je weet niet welk merk harde schijven, geheugen, videokaart daar in zit. 2. Vista en dan 3GB geheugen? Vreemde combinatie.
3. De Phenom 9500 presteert echt wel ondermaats en kan je niet vergelijken met de 9600.
Voor 1000 euro kan je echt wel veel beter vinden dan dit.
Als je XP installeert, ben je beter af met 2048MB omdat dat de "sweet spot" is voor XP (die extra 1024MB is eigenlijk "verloren").
Als je Vista installeert is 2048MB eigenlijk al te weinig, maar dan ben je wel beter met 2*2 modules van 2048MB (dual channel kit) of 4*1 modules van 1024MB (2 dual channel kits) te installeren. Installeer dan meteen de 64-bits versie van Vista zodat je de volledige 4GB kan gebruiken.
Bij dit systeem weet je niet of ze 1 module van 2048MB en 1 module van 1024MB hebben geplaatst of 3 modules van 1024MB en in het geval van 3 modules, is er dan een dual channel kit bij of hebben ze gewoon 3 losse modules van 1024MB genomen?
Ik heb nu thuis een laptop met Vista Business op en 3 gig geheugen, en kameraad van mij heeft laptop met Vista Home Premium op en 2 gig geheugen. Mijn processor is iets krachtiger (niet veel), maar werkt toch wel opmerkelijk vlotter dan de zijne. En het is niet dat die vol spyware staat en de mijne niet. Dat Dual Channel is trouwens hevig overroepen vind ik, vroeger genoeg getest met verschillende geheugenlatjes en je merkte dat enkel een beetje in benchmarks, maar in gewoon gebruik en wat gamen merkte ik daar helemaal niets van. Verwaarloosbaar.
3GB is gewoon het maximum dat ondersteund wordt door Vista 32-bit. als je optimaal gebruik wil maken van 4GB RAM of meer, heb je 64-bit OS nodig en dat leveren ze (meestal) nog altijd niet standaard van de fabriek af.
Altijd dingen vergelijken die te vergelijken zijn: als je echt wil vergelijken tussen 2GB en 3GB doe dat dan op exact dezelfde computer met dezelfde versie van een besturingssysteem. Niet ongeveer.
Ik ben al jaren overtuigd van het gebruik van dual channel kits, veel hangt ook af van het moederbord en hoeveel aandacht de fabrikant ervan heeft besteed aan het op elkaar afstemmen van de geheugenbanken (zo is er soms zelfs een groot verschil of je de modules op plaats 1 en 3 zet of 2 en 4 op het moederbord).
Je moet natuurlijk ook niet hetzelfde verwachten van een valueram dual channel kit van Kingston dan van een Corsair Dominator kit.
Ok, maar dan nog. Ik vind dat Dual Channel overgewaardeerd wordt. En je gaat mij niet zeggen dat het verschil dat ik merk tussen de laptop van mij en die van m'n vriend enkel aan de iets zwaardere processor (evenveel cache en dergelijke, enkel een iets hogere clocksnelheid) en een Business ipv een Home Premium ligt. Want dan heeft Microsoft iets ongelooflijks fout gedaan in hun Home Premium en werkt de Business subliem. Heb je de mogelijkheid om 3 gb te nemen in een pc, doe dat dan. Het gaat zeker sneller werken dan 2 gb, ook al is de ene dual channel en de andere niet. Het gaat mss niet altijd de snelheidswinst geven die je had verwacht (of mag verwachten aangezien het toch 1 gb meer is), maar het zal zeker niet slechter zijn. Integendeel zelf.
Dit is natuurlijk louter gebaseerd op mijn ondervindingen ..
3GB is gewoon het maximum dat ondersteund wordt door Vista 32-bit. als je optimaal gebruik wil maken van 4GB RAM of meer, heb je 64-bit OS nodig en dat leveren ze (meestal) nog altijd niet standaard van de fabriek af.
Dat zei hij dan ook En idd, er zijn weinig laptopleveranciers die een 64-bit OS bij de mogelijke opties aanbieden. Op m'n Dell heb ik dan ook Vista 32-bit, op m'n vaste pc Vista 64-bit.
Als je Vista draait ja, onder XP (ja, M3-er, ik spreek over de 32-bits versie en het is trouwens ongeveer 3,25GB dat wordt herkend) durf ik dat te betwijfelen en aangezien Vista er hier sowieso niet in komt...
Zeg nog es, hoe moet je XP pro sp2 tweaken om 3 giga zo effectief mogelijk te gebruiken ?
Ik wil van alles wat ik heb van foto's automatisch een back-up op externe HD laten maken.
Dus 1 map op m'n C schijf die ik regelamtig aanvul met foto's. Als dat programma dan loopt dat alle nieuwe items ook daar toegevoegd worden. Let op, alleen bijschrijven, als ik iets weg gooi op de c wil ik dat op de externe HD dit wel blijft staan.
zet je aan je pc, open een notepad en doe gelijk in de goede oude tijd:
@echo off
d:\program files\tools\robocopy e:\data m:\data /e /v /purge
met e:\data mijn originele bestanden en m:\data mijn backuplocatie en /e /v /purge de parameters om volledig te synchroniseren (dus bij mij wel WISSEN op de backup als het origineel gewist is).
en bewaar dit als backup.cmd of zoiets, steek het eventueel in een scheduled task of steek het achter een snelkoppeling op je bureaublad.
Wanneer je niet wil wissen, moet je eens in de parameters snuffelen, de mogelijkheden zijn uitnodigend en onbeperkt...
Een voorbeeld van parameters:
* /S Robocopy maakt alleen een back-up van mappen waarin daadwerkelijk bestanden staan.
* /Z Zorgt ervoor dat Robocopy verder gaat met kopiëren op de plaats waar het eventueel fout is gegaan.
* /B Deze parameter zorgt ervoor dat Robocopy ook geopende bestanden kan kopiëren.
* /ZB Deze paramater zorgt dat Robocopy overschakelt naar de Backup-modus wanneer een geopend bestand zich niet laat kopiëren en is dus krachtiger dan parameter /B
* /Mir Robocopy maakt een mirror van een bestand of directory.
* /FFT Zorgt ervoor dat onnodige kopieeracties worden voorkomen bij het FAT bestandssysteem, dat een groter tijdstempel (2 seconden) gebruikt dan het NTFS bestandsysteem (dat werkt in nano-seconden)
* /Log Zorgt ervoor dat Robocopy een logboek aanlegt, waarin wordt bijgehouden hoe het kopiëren verloopt. De syntax is /Log+:<logboeknaam>.txt
Comment