Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen - vragen en antwoorden - part II

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zonder een discussie op te starten pro-contra- medion.

Heeft er iemand een alternatief voor dat ding van 699 uit den aldi voor dezelfde prijs of minder met minimum dezelfde specs?

(zonder dat ik hem helemaal zelf moet knutselen?)

De deze is de geest aanhet geven, 'k krijg em regelmatig niet meer opgestart en het scherm valt ook af en toe weg

Trendprodukte des Consumer Electronics wie Notebooks, Computer und Fernseher – attraktives Design, beste Qualität, super Preis-Leistungs-Verhältnis!

Comment

• Best eens overwegen of je wel nood hebt aan een QC en zo.
      Ze zetten dat dikwijls in de boekjes, zoiets trekt aandacht. En dan liefst nog veel geheugen erbij.
      Nu, prefab systemen daar ken ik niet veel van en ik vermoed dat het moeilijk is om iets te vinden dat goedkoper is.
      Alleen in de boekskes van de Makro heb ik al systemen zien staan van Packard Bell en Fujitsu Siemens met QC en een vergelijkbare prijs.
      Nu staat er eentje in, 22" WS inclusief van PB voor 800 euro maar die heeft 'maar' 2 GB geheugen en een 250 GB HD.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
        Best eens overwegen of je wel nood hebt aan een QC en zo.
        Ze zetten dat dikwijls in de boekjes, zoiets trekt aandacht. En dan liefst nog veel geheugen erbij.
        Nu, prefab systemen daar ken ik niet veel van en ik vermoed dat het moeilijk is om iets te vinden dat goedkoper is.
        Alleen in de boekskes van de Makro heb ik al systemen zien staan van Packard Bell en Fujitsu Siemens met QC en een vergelijkbare prijs.
        Nu staat er eentje in, 22" WS inclusief van PB voor 800 euro maar die heeft 'maar' 2 GB geheugen en een 250 GB HD.
        Mja, als ik voor dat geld een QC kan hebben ben ik er maar goed mee zeker?

Vista zal wel resources genoeg opslurpen zeker?

Als iemand mij verteld wat te bestellen wil ik er zelf wel ineen puzzelen ook

Puur technisch zal ik dat wel ineen krijgen maar 't probleem is de juiste dingen te combineren.

Eignlijk heb ik gewoon een "ik surf gelijk ne freak en voor de rest speel ik wat met foto's en filmpjes" computer nodig.

Hoe rapper hoe liever, 'k heb niet veel geduld.

Nu heb ik een 2ghz met 2gig geheugen van een jaar of 7 oud, 't werkt nog wel maar soms toch wel te traag voor de dingen die ik wil ....
        Ook het gebrek aan USB2 vind ik heel lastig en vooral traag.

Comment

• Op www.alternate.be (gratis verzending deze maand) kan je een beetje smodderen met de configurator.
          Ik ken daar wel een beetje van, maar niet zo enorm veel.
          Hij controleert trouwens zelf de compatibiliteit, zodat je geen AMD op een S775-moederbord kan proppen...
          Ik heb snel eens iets in elkaar gemikt, kom uit op 650 euro:

Q6600 (die staan zo enorm laag in prijs dat een DC nemen dom zou zijn eigenlijk, of je moest toch 30 euro willen uitsparen dan heb je 2 x 2.66 GHz)
          ASUS P5K moederbord, Intel P35 chipset
          Kingston HyperX DDR2-1066 kit 2GB
          400 GB Samsung SpinPoint
          ASUS DVD-RW SATA
          Club 3D GF 8600 GT (redelijk vlotte kaart)
          En dat alles in een Antec Sonata III kast: heel stil, en met een goede voeding.

Nu, ik volg het de laatste tijd niet meer qua componenten dus er kan best wel wat beters bestaan. Maar gewoon om u een idee te geven.

Comment

• Anders, op tones.be kan je ook pc's samenstellen. Al jaren klant bij Tones (niet voor alles) en altijd heel tevreden van.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
              Op www.alternate.be (gratis verzending deze maand) kan je een beetje smodderen met de configurator.
              Ik ken daar wel een beetje van, maar niet zo enorm veel.
              Hij controleert trouwens zelf de compatibiliteit, zodat je geen AMD op een S775-moederbord kan proppen...
              Ik heb snel eens iets in elkaar gemikt, kom uit op 650 euro:

Q6600 (die staan zo enorm laag in prijs dat een DC nemen dom zou zijn eigenlijk, of je moest toch 30 euro willen uitsparen dan heb je 2 x 2.66 GHz)
              ASUS P5K moederbord, Intel P35 chipset
              Kingston HyperX DDR2-1066 kit 2GB
              400 GB Samsung SpinPoint
              ASUS DVD-RW SATA
              Club 3D GF 8600 GT (redelijk vlotte kaart)
              En dat alles in een Antec Sonata III kast: heel stil, en met een goede voeding.

Nu, ik volg het de laatste tijd niet meer qua componenten dus er kan best wel wat beters bestaan. Maar gewoon om u een idee te geven.
              Oke, maar dan heb ik voor 50 euro minder 100 gig minder aan HD, 1 gig minder aan geheugen en die kast van den aldi heeft oa een scartuitgang, kaartlezers, stat ingang voor exernal drive ....

En met minder moeite, waarom zou ik dan bovenstaande gaan nemen voor hetgeen ik dat gebruik ....

Comment

• Op tones.be iets (in mijn ogen) gelijkaardigs geconfigureerd en dan kom ik op 940 euro, toch wel een verschil he

Comment

• medion koopt gewoon een aantal budget stocks op, stellen een pc samen en hupla een nieuwe medion op de markt. Vaak zijn de specs goed, maar de merken minder. Soms werken die dingen goed samen, soms minder.

Al heb ik niet te klagen over medion. Mijn ex laptop van medion heb ik vorige week na bijna 4 jaar vervangen . Hij doet nu dienst als media center

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
                    medion koopt gewoon een aantal budget stocks op, stellen een pc samen en hupla een nieuwe medion op de markt. Vaak zijn de specs goed, maar de merken minder. Soms werken die dingen goed samen, soms minder.

Al heb ik niet te klagen over medion. Mijn ex laptop van medion heb ik vorige week na bijna 4 jaar vervangen . Hij doet nu dienst als media center
                    Idd, maar ga ik dat merken?

De deze heeft ook jaren probleemloos dienst gedaan ...

Comment

• Ah ja, en er is 36 maand garantie op

Comment

• Staar u niet blind op die garantie Voor hetzelfde geld als er iets aan mankeert ben je hem enkele weken / maanden kwijt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                          Op tones.be iets (in mijn ogen) gelijkaardigs geconfigureerd en dan kom ik op 940 euro, toch wel een verschil he
                          Maar wel allemaal kwaliteit. En ik ben iemand die kwaliteit wel weet te appreciëren. En daar leg ik graag ook iets meer voor neer. Ook al is dat 240 euro. Dan weet ik tenminste wat er echt in zit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                            Anders, op tones.be kan je ook pc's samenstellen. Al jaren klant bij Tones (niet voor alles) en altijd heel tevreden van.
                            hier zijn nog enkele mensen die daar content van zijn dacht ik

Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                            Maar wel allemaal kwaliteit. En ik ben iemand die kwaliteit wel weet te appreciëren. En daar leg ik graag ook iets meer voor neer. Ook al is dat 240 euro. Dan weet ik tenminste wat er echt in zit
                            ik heb een familielid die met zijn fujitsu siemens heel wat problemen gehad heeft (kwam uit Makro). Ik durf dat dus niet aanraden.
                            Ik heb ook meer betaald voor mijn eigen pc (zelf samengesteld destijds) om merkcomponenten te hebben: veel gemakkelijker drivers en upgrades voor te vinden na x jaar + meestal wel van betere kwaliteit.

Garantie bij Medion: zit wel snor denk ik. Gebuur van mijn schoonouders was zijn pc 2 dagen kwijt voor het vervangen van moederbord en complete check-up. Niks moeten betalen.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                            2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                              Oke, maar dan heb ik voor 50 euro minder 100 gig minder aan HD, 1 gig minder aan geheugen en die kast van den aldi heeft oa een scartuitgang, kaartlezers, stat ingang voor exernal drive ....

En met minder moeite, waarom zou ik dan bovenstaande gaan nemen voor hetgeen ik dat gebruik ....
                              Mja, ik vermoed ook dat het beter is van kwaliteit als je het zelf samenstelt maar of je daar nu echt veel van gaat merken?
                              Ik heb nu ook m'n eerste 'OEM-pc' en ik moet zeggen dat dit veel stabieler loopt dan de rommel die ik tot nu toe had. Maar dat was telkens wat op goed geluk in mekaar gerommeld.
                              Maar ik denk dat je ermee wel goed zit als je die koopt, voor jouw doeleinden.

Comment

• als je je goed informeert (neemt wel wat tijd in beslag) kan je een perfect stabiele pc in elkaar knutselen hoor. Maar je mag niet verlegen zijn wat te vragen in fora / winkels.
                                Ikzelf heb zo veel mogelijk bij msi / kingston / logitech (randapparatuur, maar dat laatste is eigenlijk toeval) gebleven, al is dat geen noodzaak, maar ik heb nog steeds een naaimachientje

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Ja maar ik ben (was) iemand die lots of bang for the buck zocht.
                                  "Ooh, een Ti4200 voor 60 euro op eBay!" ->
                                  Computers en onderdelen koop ik zelden nieuw.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ikzit 2050
                                    MSI als moederbord? Die zijn de laatste jaren aan een serieuse terugval bezig. Ik waag me er voorlopig niet aan...
                                    Kingston is natuurlijk uitstekend als budgetgeheugen, maar er bestaat veel beter.
                                    Logitech is uiteraard bijna de enige logische keuze voor toetsenborden en muizen (alhoewel ik wel de tijd van mij oude vertrouwde Cherry toetsenbord mis ).
                                    OCZ, GEILL, MushKin.. zoveel goeie merken eigenlijk
                                    soit, staar u ook ni zo blind op die DDR2 snelheden.. doe wat research, er zijn héél wat 'budget' drr2 latten met de goeie OC chips aan boord, uiteraard gemarkeerd als zijnde simpele latjes..

remember die twinmoss latjes met TCCD chips ?
                                    stond gemarkeerd als pc3200, zijnde 200MHz, die chips heb ik tegen de 300 zien draaien, echt gek
                                    't zelfde verhaaltje met de WinBond BH-5 en BH-6 reeksen, maar dan met strakkere timings..

edith: foutje van mij.. twinmoss gebruikte de BH-5 en 6 chipsets..
                                    die TCCD's zijn bij zowat elk merk in productie geweest, dus zoals eerder aangehaald, research doen
                                    Last edited by ; 18/03/2008, 08:29.

Comment

• Als ik zelf de keuze heb om het moederbord te kiezen ga ik meestal voor DFI. In mijn Shuttle had ik de keuze niet, is eentje van Shuttle zelf vermoed ik. Geheugen ofwel Corsair ofwel OCZ. Voor de invoer kies ik net zoals de meeste ook voor Logitech.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                        Als ik zelf de keuze heb om het moederbord te kiezen ga ik meestal voor DFI. In mijn Shuttle had ik de keuze niet, is eentje van Shuttle zelf vermoed ik. Geheugen ofwel Corsair ofwel OCZ. Voor de invoer kies ik net zoals de meeste ook voor Logitech.
                                        DFI, overclockers number one choice

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                                          ik heb een familielid die met zijn fujitsu siemens heel wat problemen gehad heeft (kwam uit Makro). Ik durf dat dus niet aanraden.
                                          Zwijg er mij van. Ik ben mijn laptop eens 8 maanden (!!) kwijt geweest aan de hersteldienst, moederbordje was stuk en ze konden de herstellingen blijkbaar niet volgen. Gelukkig was het ene dak via school had gekocht en heeft de school mij een vervangtoestel gegeven, anders zat ik daar 8 maanden .. Ondertussen is dat spul trouwens weer stuk, maar buiten de garantie. Ik riskeer het mij niet om dat terug op te sturen, wie weet hoeveel gaat het mij kosten en hoe lang ik dat spul kwijt ga zijn.

Comment

Working...
                                          X