Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen - vragen en antwoorden - part II

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Toch maar even hier vragen:

Onlangs mijn muziek via een externe schijf gekopieerd naar een andere pc. Later moest ik dan m'n muziek terug kopieren via die externe.

Bij het kopieren (via 'Ctrl X") kreeg ik een redundancy error. Daarna verwijderde ik de bestanden van de externe. Allemaal geen probleem maar ik was vergeten dat ik op cut geklikt had ipv copy. Bijgevolg ben ik ze dus kwijt...

GetDataback for NTFS geprobeerd maar die krijgt nix te pakken, de map zelf vindt ie terug, maar die is leeg. Ik kan enkel zoeken op de vaste schijf omdat de externe geformateerd geweest is en GetDataBack nix kan vinden.

Iemand een ander idee???

Comment

• En de bron-PC dan ? Wat is daarmee gebeurd (en vooral met de HD) ?

Comment

• Daarom ben ik dus bezig met die GetDataBack en dat programma vindt gewoon een lege folder...

Raar want anders verricht dat programma wonderen en nu niet

Comment

• Misschien dat de format er voor zorgt dat alles definitief gewist wordt?

Comment

• Mijn laatste probleem:
            Aanmelden met Windows Live Messenger lukt niet of zeer traag. Hij kan letterlijk een half uur bezig zijn met 'aanmelden' Ligt dat aan mijn brol-pc, aan MSN zelf of aan de installatie? Ook hotmail werkt verschrikkelijk traag de laatste tijd, dus ik begin te denken dat ze bij hotmail de pest hebben aan mij.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
              Toch maar even hier vragen:

Onlangs mijn muziek via een externe schijf gekopieerd naar een andere pc. Later moest ik dan m'n muziek terug kopieren via die externe.

Bij het kopieren (via 'Ctrl X") kreeg ik een redundancy error. Daarna verwijderde ik de bestanden van de externe. Allemaal geen probleem maar ik was vergeten dat ik op cut geklikt had ipv copy. Bijgevolg ben ik ze dus kwijt...

GetDataback for NTFS geprobeerd maar die krijgt nix te pakken, de map zelf vindt ie terug, maar die is leeg. Ik kan enkel zoeken op de vaste schijf omdat de externe geformateerd geweest is en GetDataBack nix kan vinden.

Iemand een ander idee???
              kopiëren is ctrl+c he ctrl+x is knippen (of dus cut zoals je het zelf noemt )

maar probeer eens een ander recoveryprogramma? R-studio bv.
              2015 BMW F11 520dA
              1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Wel ja, cut heb ik gedaan, zo ver ben ik ook wel

zal es die R studio opzoeken!

Comment

• 't is een trail, maar daar zal het wel mee lukken voor deze ene keer he
                  2015 BMW F11 520dA
                  1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• De trial is enkel voor files kleiner dan 640kb...

Maar ik vind wel iets

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3'er Bekijk Berichten
                      't is een trail, maar daar zal het wel mee lukken voor deze ene keer he
                      Dergelijke programmas zijn typisch eenmaal te gebruiken (je draait dat niet constant), dus ze zullen de gebruiksbeperking wel op een andere manier ingebouwd hebben

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk Berichten
                        Mijn laatste probleem:
                        Aanmelden met Windows Live Messenger lukt niet of zeer traag. Hij kan letterlijk een half uur bezig zijn met 'aanmelden' Ligt dat aan mijn brol-pc, aan MSN zelf of aan de installatie? Ook hotmail werkt verschrikkelijk traag de laatste tijd, dus ik begin te denken dat ze bij hotmail de pest hebben aan mij.
                        MSN doet dat wel vaker

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk Berichten
                          Misschien dat de format er voor zorgt dat alles definitief gewist wordt?
                          Neeneen, format doet veel dingen, maar een disk schoonvegen is niet inbegrepen in format

Er bestaan tools die het wel kunnen, en dat is wel eventjes iets meer dan een format :

oa

ID.nl helpt je bij het kiezen én gebruiken van alles wat je leven gezonder, duurzamer, comfortabeler, slimmer, goedkoper of leuker maakt!

format en fdisk zijn niet voldoende, zie hier :

Active@ Kill Disk is a hard drive eraser software for secure formatting of hard drives without any possibility of following data recovery.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tiso Bekijk Berichten
                            Vroeger heb ik eens emails voor een tante teruggehaald met OE mail recovery, misschien dat ge het nog ergens kunt downloaden. Zoek ook eens op *.dbx files.
                            Sorry voor het late antwoord, maar het is gelukt met dat programmatje, thx

Comment

• HELP!

Laptop doet al een paar dagen vreemd.
                              Bij het opstarten is Iexplore actief maar er is geen venster zichtbaar, ik heb last van popups ( nieuw :S ) en pc slaat af en toe af van zichzelf.

Ik heb gezien dat er iets van een fout moet zijn wanneer pc zichzelf afsluit ( blauw scherm en pc scant zichzelf in 3 stappen ). Heb alles al gescant maar ik vind niets ( avg, aaware, spybot, ... ).

Nu probeer ik te defragmenteren en er komt deze melding op :

Schijfdefragmentatie heeft vastgesteld dat het uitvoeren van Chkdsk is gepland op het volume XXXX(C).
                              Voer chkdsk uit.
                              wa is er mis met mijnen laptop !!??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
                                ik heb last van popups ( nieuw :S ) en pc slaat af en toe af van zichzelf.
                                ie + funforum = mucho bordello

Comment

• Vraagje.

In XP heb je de "wizard scanners en camera's" waarmee je makkelijk foto's van je camera een naam kan geven en in de juiste map kan copieren.

Vista heeft iets gelijkaardigs maar je kan blijkbaar de foto's niet afzonderlijk selecteren.

Stel bvb dat er van 2 verschilelnde feestjes foto's op staan dan kon je in XP de foto's van feestje 1 selecteren, een naam geven copieren en verwijderen, daarna een stap terug gaan in de wizard en voor het 2e hetzelfde doen.

In Vista kan je precies enkel een naam geven en weg laten schrijven zonder de foto's individueel te selecteren.

Doe ik iets verkeerd waardoor het toch zou moeten lukken of is dat gewoon vista ...

In het 2e geval, heeft iemand een alternatief?

Comment

• run = uitvoeren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ikzit 2050
                                      Thanks, 'k zal het even aanpassen.
                                      Heb niet de gewoonte met de Nederlandstalige versie te werken.
                                      Zowel op het werk als thuis altijd XP in het Engels.

Nu enkel hopen dat het niet op zijn c: drive is, anders gaat de problemen pas echt beginnen.
                                      De problemen GAAN beginnen.
                                      Het gaat echt niet goed de laatste tijd .

Comment

• Wat kan een mens eraan doen als bepaalde sites (beursduivel en hotmail) enorm traag gaan?

Comment

• Ook MSN doet de laatste weken enorm lastig. Wil niet of maar zeer traag aanmelden.

Oorspronkelijk geplaatst door ikzit 2050
                                          Als het enkel bepaalde sites zijn, kan je behalve geduld hebben niet veel doen.
                                          Beursduivel lijkt hier alleszins vlot binnen te komen.
                                          Kan het liggen aan kotnet? Nochtans heeft mijn vriendin hier geen problemen met hotmail.

Comment

Working...
                                          X