Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen - vragen en antwoorden - part II

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
    De 2e natuurlijk: 2 harde schijven, snellere WiFi-standaard en ik _denk_ een betere grafische kaart.
    'k Ben geen fan van de 17", maar ze hebben het beide, dus ja... .

De CPU is imo snel genoeg.
    Ik heb nu een T7100 en die voldoet ook, en 'k gebruik die best intensief. Mijn single core Athlon64 in mijn desktop maakt echter brandhout van die laptop-CPU als 't over snelheidsgevoel bij dagdagelijks gebruik gaat, maar als je zwaar begint te compileren e.d. merk je 't nut van dual core wel.

Ik vind de € 70 extra voor de tweede laptop geen slechte deal m.a.w..
    Kortingen op het moment, die maken veel goed. Dus een zwaardere processor is echt niet nodig/noodzakelijk?

Comment

• De 2de is idd een betere deal, al zou ik (indien mogelijk) wel opteren voor een kleiner scherm (persoonlijke mening) en een harde schijf met minder capaciteit maar wel 7200RPM. 5400RPM kan (imo) niet genoeg mee met de rest van het systeem. En hopelijk zijn ze bij Dell slim genoeg om een 64-bit versie van Vista mee te leveren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
        Waar wil je de laptop voor gebruiken? Wat zijn de prijzen van de 2 configs?
        1ste kost 1124 euro, 2de kost 1196 euro

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
          De 2de is idd een betere deal, al zou ik (indien mogelijk) wel opteren voor een kleiner scherm (persoonlijke mening) en een harde schijf met minder capaciteit maar wel 7200RPM. 5400RPM kan (imo) niet genoeg mee met de rest van het systeem. En hopelijk zijn ze bij Dell slim genoeg om een 64-bit versie van Vista mee te leveren.
          De enige harde schijf met 7200 rpm is eentje van 400 gb en kost 290 euro meer Ik had daar ook al naar gekeken, voor eentje van 120 gb en dan 7200 rpm, maar dat is allemaal niet meer mogelijk. Vorige week was dit wel nog mogelijk... Misschien willen ze hun stock kwijt?

Comment

• Het scherm wordt sowieso een 17". Het is de bedoeling dat er ook nog eindwerken enzo op gemaakt gaan worden, en dan kijk ik toch liever naar een 17" ipv een 15"(persoonlijke mening uiteraard)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
              Het scherm wordt sowieso een 17". Het is de bedoeling dat er ook nog eindwerken enzo op gemaakt gaan worden, en dan kijk ik toch liever naar een 17" ipv een 15"(persoonlijke mening uiteraard)
              En gaat de laptop veel mee op de baan? Anders kan je opteren voor een 15" (of zelf kleiner, ik heb 13,1") en een extern scherm voor thuis. Is praktisch onderweg en heel praktisch thuis.

Comment

En gaat de laptop veel mee op de baan? Anders kan je opteren voor een 15" (of zelf kleiner, ik heb 13,1") en een extern scherm voor thuis. Is praktisch onderweg en heel praktisch thuis.
                Op het moment praktisch nooit, misschien naar de toekomst toe meer, dat weet ik niet.

Comment

De enige harde schijf met 7200 rpm is eentje van 400 gb en kost 290 euro meer Ik had daar ook al naar gekeken, voor eentje van 120 gb en dan 7200 rpm, maar dat is allemaal niet meer mogelijk. Vorige week was dit wel nog mogelijk... Misschien willen ze hun stock kwijt?
                  Ja dat is wel wat van het goede teveel. Soms willen ze idd hun stock kwijt om ruimte te maken voor nieuwe producten. Zeker bij Dell kan er op korte tijd veel veranderen, wat de keuze om te beslissen niet altijd even gemakkelijk maakt.

Comment

Ja dat is wel wat van het goede teveel. Soms willen ze idd hun stock kwijt om ruimte te maken voor nieuwe producten. Zeker bij Dell kan er op korte tijd veel veranderen, wat de keuze om te beslissen niet altijd even gemakkelijk maakt.
                    En dat staat mij niet echt aan, ik had graag 2.2GHz gehad, misschien toch nog maar wat wachten dan? Tegen eind van de maand kan er veel veranderd zijn he.

Comment

En dat staat mij niet echt aan, ik had graag 2.2GHz gehad, misschien toch nog maar wat wachten dan? Tegen eind van de maand kan er veel veranderd zijn he.
                      Hoe dringend heb je die laptop nodig? Anders zou ik idd nog wat de kat uit de boom kijken, ik heb zo ook een hele goede deal gedaan. Maar ik had niet onmiddellijk een laptop nodig, dus ik had tijd genoeg om te wachten.

Comment

Hoe dringend heb je die laptop nodig? Anders zou ik idd nog wat de kat uit de boom kijken, ik heb zo ook een hele goede deal gedaan. Maar ik had niet onmiddellijk een laptop nodig, dus ik had tijd genoeg om te wachten.
                        Het is niet dringend. Eind van de maan nog eens kijken wat ze in de aanbieding hebben, dan zullen ze wel van hun stock afzijn, hoop ik

Comment

• ik zeg 1 ding: dell

voor de rest: verouderde CPU en verouderde grafische kaart.
                          2015 BMW F11 520dA
                          1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3'er Bekijk Berichten
                            ik zeg 1 ding: dell

voor de rest: verouderde CPU en verouderde grafische kaart.
                            In beide gevallen een verouderde grafische kaart? Het is wel niet de bedoeling om er games op te spelen. Waarom zo tegen dell?

Comment

• Waarom is HP beter dan Dell?

Comment

Idem hier. Wilde het eigenlijk niet zeggen, maar Dell: pfff

Je kan veel beter voor HP of Lenovo gaan. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
                                Vandaar ook mijn vraag: waarvoor ga je hem gebruiken?
                                Gamen, bureautica of bewerken van foto's maken een wereld van verschil.
                                Zo ook zoals caoimhin opmerkt: Gaat hij mee op de baan? Maar ook: is de batterijduur belangrijk, moet hij tegen een stoot kunnen, enz.

Ikzelf werk met een HP, zit enorm veel op de baan (en in het vliegtuig) en heb een docking station met scherm voor thuis. Dit werkt echt oneindig veel beter dan een 17" scherm op de laptop, en mijn batterij houdt het vol onderweg.
                                Ik heb een HP en kan me niet voorstellen dat iemand ooit meer problemen heeft gehad met zijn laptop dan mij... maar't is een Pavillion (Media PC) en da's blijkbaar niet de beste kwaliteit (ik gok da'k een maandagochtendmodelletje heb gekocht).

Over die 17": de resolutie is even belangrijk als de fysieke grootte he. 15" is handiger en kan ook van een deftige resolutie voorzien worden. Maar als je zoals mij graag eens een filmpje kijkt op de laptop of vaak twee documenten naast elkaar wilt kunnen zetten is 17" aan te raden.

Comment

• Mijn nonkel heeft ook een HP pavillion en ik vind dat ook voor geen meter werken

Comment

Idem hier. Wilde het eigenlijk niet zeggen, maar Dell: pfff

Je kan veel beter voor HP of Lenovo gaan. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
                                    Vandaar ook mijn vraag: waarvoor ga je hem gebruiken?
                                    Gamen, bureautica of bewerken van foto's maken een wereld van verschil.
                                    Zo ook zoals caoimhin opmerkt: Gaat hij mee op de baan? Maar ook: is de batterijduur belangrijk, moet hij tegen een stoot kunnen, enz.

Ikzelf werk met een HP, zit enorm veel op de baan (en in het vliegtuig) en heb een docking station met scherm voor thuis. Dit werkt echt oneindig veel beter dan een 17" scherm op de laptop, en mijn batterij houdt het vol onderweg.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                                    Mijn nonkel heeft ook een HP pavillion en ik vind dat ook voor geen meter werken
                                    HP zou ik nu ook wel niet nemen

gewoon al veel slechte ervaringen gehoord en ondervonden met Dell

merken als Asus, Toshiba, Lenovo en natuurlijk Apple zijn de betere.
                                    2015 BMW F11 520dA

Comment

• Ik ben wel pro Dell. Heb zelf een D505 Latitude en ben daar heel tevreden, prima service ook!

HP ben ik minder fan van, hier op 't werk heb ik een Lenovo en dat is ook wel een deftig toestelletje!
                                      Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3'er Bekijk Berichten
                                        HP zou ik nu ook wel niet nemen

gewoon al veel slechte ervaringen gehoord en ondervonden met Dell

merken als Asus, Toshiba, Lenovo en natuurlijk Apple zijn de betere.
                                        Op school zitten er verschillende die een laptop aangekocht hebben via school, en die vinden dat toch goede laptops. Apple zal het sowieso niet worden, eerst wou ik het wel, maar die dingen kosten 2500 euro in 17", en dat is echt te veel.

Comment

In beide gevallen een verouderde grafische kaart? Het is wel niet de bedoeling om er games op te spelen. Waarom zo tegen dell?
                                          in beide gevallen ja de 8xxx reeks van nVidia is de oudere, de 9xxx is de recenste

ik betwijfel of je het gaat merken, maar ik ben dan natuurlijk ook iemand die altijd het nieuwste van het nieuwste wil hebben als het niet de bedoeling is te gamen, voldoet die 8400M GS van de 1e laptop trouwens, de 8600GT is al een stapje hoger (en dus ook duurder), geld dat je bv. beter dan in een nieuwere processor kan steken
                                          2015 BMW F11 520dA

Comment

Working...
                                          X