Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• DACIA DUSTER DRIVER
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Inderdaad goed gevonden. Allemaal dezelfde, die mannekes in hun spannende lycra pakskes, ze denken allemaal dat ze Van Aert of Evenepoel zijn. Al een geluk dat al de e-bikes steeds zo hoffelijk zijn, mooi naast elkaar fietsen op de rechterhelft van de rijbaan of fietspad, altijd oplettend als ze een blinde bocht aansnijden, ze horend ie wielerterroristen ook altijd al van ver aankomen en maken dan onmiddellijk plaats, enz... Stel je voor dat ze zich ook zo zouden gedragen als al dat gedrocht op die kromme stuur fietskes, er zouden nog veel meer ongelukken gebeuren. Over de automobilisten kan ik kort zijn, die zijn immers altijd zeer hoffelijk tegenover fietsers.
    Het was een grapje, niks persoonlijk, overal zit kaf tussen het koren.

Leave a comment:

• Jakkel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
    Ik vond het koosnaampje ”Strava-stoefers” goed gevonden.
    Inderdaad goed gevonden. Allemaal dezelfde, die mannekes in hun spannende lycra pakskes, ze denken allemaal dat ze Van Aert of Evenepoel zijn. Al een geluk dat al de e-bikes steeds zo hoffelijk zijn, mooi naast elkaar fietsen op de rechterhelft van de rijbaan of fietspad, altijd oplettend als ze een blinde bocht aansnijden, ze horend ie wielerterroristen ook altijd al van ver aankomen en maken dan onmiddellijk plaats, enz... Stel je voor dat ze zich ook zo zouden gedragen als al dat gedrocht op die kromme stuur fietskes, er zouden nog veel meer ongelukken gebeuren. Over de automobilisten kan ik kort zijn, die zijn immers altijd zeer hoffelijk tegenover fietsers.

Leave a comment:

• flappy
    replied
    dat hebben ze ook gedaan... een deel heeft zich al verontschuldigd

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Als het echt op Strava staat, kunnen ze gewoon achterhalen welke groep het was.

Leave a comment:

• DACIA DUSTER DRIVER
    replied
    Ik vond het koosnaampje ”Strava-stoefers” goed gevonden.

Leave a comment:

• flappy
    replied
    gezond verstand gebruiken zit er toch niet meer in

Leave a comment:

• DACIA DUSTER DRIVER
    replied
    Het is bijna een half jaar geleden dat er nog eens geërgerd werd:

Wat een leuk daguitstapje moest worden voor Zwevegemse wielerclub Zwefie naar Breskens, eindigde vrijdagochtend in een traumatische ervaring op het jaagpad in Nevele. De fietsers van Zwefie werden van de weg gereden door een stoer peloton dat aan een rotvaart uit de tegenovergestelde richting kwam. Barbara Deloose (44) uit Waregem liep een sleutelbeenbreuk op. “Het toppunt is dat de groep wielrenners gewoon doorreed, alsof er niets gebeurd was.”

Leave a comment:

• Utah
    replied
    Vandaag weer eens van dat… kilometers achter mij niemand te zien. Moet er toch weer een idioot voor mij de steenweg opdraaien in mijn rijrichting zodat ik volop in de remmen mag gaan, waar hebben die hun rijbewijs gehaald?

Leave a comment:

• Jakkel
    replied
    Last edited by Jakkel; 06/02/2023, 20:07.

Leave a comment:

• kefkie
    replied
    Vandaag sinds lange tijd nog eens in de ochtendspits gezeten op de Antwerpse ring. Wat een drama is dat voor iets.

Wel een gefrustreerde motard gezien. Op het middenvak hangt een vrachtwagen die iets te veel links rijdt op z'n vak en op het linkse vak een Range Rover die in het midden rijdt. Komt er eentje aangevlogen, moto met zijkoffers (te snel voor tussen een file te rijden), en maar claxoneren en flashen met z'n lichten om dan af te sluiten om 2x op de Range te slagen .

Die Range had mss kunnen ospchuiven maar om dan zo belachelijk te doen.

Leave a comment:

• Jakkel
    replied
    Zie je op de spitsstrook E313 in Wommelgem ook heel vaak hoor.

Leave a comment:

• Igor
    replied
    Nou, weinig ergernissen hier, dat is op zich mooi.
    Gisteren nog eens, doe ik niet zo vaak, met auto gependeld naar/van Brussel. 's Avonds E40 naar Leuven, geen file maar wel beetje regen, iedereen reed zo een 90-100 km/u. Maar echt grappig hoe weinig die spitsstrook wordt gebruikt, ik reed er haast alleen. Je zou toch denken dat de overgrote hoop van automobilisten daar gisteren NIET voor de eerste keer op de E40 reden. Die spitsstrook ligt er nu toch ook al wel even (jaar of tien?). De veel recentere spitsstrook op de E314 Leuven -> Aarschot werd zowaar wel redelijk goed gebruikt

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Ik koop vooral producten online die ik niet zomaar vind in m'n omgeving. En met die algemene verkeersellende vind ik het sowieso nog een ramp om m'n auto te nemen om wat verder weg nog iets in een winkel te gaan kopen.
    Idem eigenlijk.
    De keuze is online ook gigantisch terwijl je in de grote zaak aan de rand van de dichtste centrumstad misschien 5 verschillende modellen vind. Het kost me veel tijd, benzine, en meestal weten die verkopers van toeten nog blazen. Tenzij je bij speciaalzaken koopt, gaat de winst evengoed naar aandeelhouders en CEO's en managers allerhande.

Ik zie de meerwaarde niet om bij bv. de fietsenboer een helm te gaan kopen. Die weten er - met alle respect- echt niet meer van dan ikzelf.
    Winst maken doen die trouwen gewoon op onderhoud en te snel nieuwe onderdelen installeren.
    Het hield bij mij op toen ze na een goeie anderhalve maand alweer remschijven, remblokjes,... (een heleboel) gingen vervangen.

- Ja, da's helemaal versleten hé
    - Da's wel wat raar. Jullie hebben nog maar net alles vervangen voor quasi 250 euro.
    - ...

En sindsdien nooit meer binnen geweest.
    Dan koop ik die spullen zelf wel en installeer ze ook. Eigenlijk is 80% van onderhoud écht niet moeilijk.

En zo zetten ze zichzelf soms echt buitenspel. Vroeger had je weinig andere keuze. Die tijd is voorbij...

Leave a comment:

• bobo
    replied
    10 jaar oud

Brug in Noorwegen stort in: 2 voertuigen belanden in het water https://www.hln.be/buitenland/brug-i...ater~a40d4a5e/

Klimaatsverandering wrs

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Leave a comment:

• Gixxer
    replied
    Bij veel grote online winkels kan je nu ook kiezen voor een eco levering.
    Je kan het ook de dag er na ontvangen of maximaal 5 dagen na bestelling naargelang de route die ze moeten rijden. Weekend telt wel mee in die 5 dagen.

De prijs verschillen zijn inderdaad soms te groot.

Tellers voor in de meterkast die online goedkoper zijn dan wat mijn zelfstandige neef er moet voor betalen via zijn zaak.
    Buiten lampen van 175€ in de dhz zaak die je online voor 76€ kan kopen.
    Beide online winkels waarvan hier sprake hebben ook een fysieke winkel.
    Zwembad stofzuiger die overal tussen 130 en 150€ kost in een speciaal zaak gevonden voor 67€.
    Die had er nu wel veel meer in zijn winkel liggen dan de andere winkels die allerlei spullen verkopen maar het prijsverschil is enorm.
    Enkele weken nog iets gekocht in een winkel terwijl ik wist dat het 20€ duurder was dan online maar ik stond er nu toch.
    Maar ook 20€ is eigenlijk al veel om er zelf om te moeten komen.

Leave a comment:

• Jakkel
    replied
    Ik koop vooral producten online die ik niet zomaar vind in m'n omgeving. En met die algemene verkeersellende vind ik het sowieso nog een ramp om m'n auto te nemen om wat verder weg nog iets in een winkel te gaan kopen.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Doe bijna al mijn aankopen online, de winkeliers hebben er destijds zelf voor gezorgd trouwens met hun slechte service en lange wachttijden. Als je de prijzen vergelijkt is het soms ni te geloven wat ze in de winkel durven vragen voor hetzelfde item, als ze het al op stock hebben tenminste…
    Uiteindelijk kijk ik naar mijn eigen portemonnee en waarom meer betalen als het goedkoper en nog is gratis geleverd kan?

Leave a comment:

• RX-8
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten

Elke keer dat ge iets online koopt maakt ge uw eigen stadscentra kapot.
    Gisteren heeft Coolblue mij een koelkast geleverd, geplaatst waar ik hen wees en mijn oude meegenomen.
    Ik heb geen stadscentrum - laat staan een stadscentra - waar je een koelkast kan kopen. Moet ik dan 10 km met mijn fiets naar je zogezegde stadscentra met mijn oude koelkast op de bagagedrager, en dan met de nieuwe er op zo terug naar huis dan ?

Leave a comment:

• bobo
    replied
    ben het bewust lang blijven volhouden...maar door de (voor mij persoonlijk vervloekte en het zaadje voor toekomstige malaise) lockdown toch wel het ongelooflijke gemak leren kennen ...ik beleef nu sowieso niet echt plezier aan shoppen, behalve je zeeen van tijd hebt tijdens vakantie als tijdverdrijf

Leave a comment:

• flappy
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten

Elke keer dat ge iets online koopt maakt ge uw eigen stadscentra kapot.
    ik koop online omdat ik het niet meer zie zitten om nog naar de stad te rijden. ge komt er geld uitgeven maar langs de andere kant doet men er alles aan om u buiten te houden en veel te veel laten betalen voor een te kleine parking. En dan vaak de houding van de winkeliers... ik wil het niet veralgemenen maar er zijn er genoeg die het niet de moeite vinden om met hun klanten bezig te zijn. Als ik dan moet vergelijken met Nederland gaat het daar veel gemoedelijker aan toe, ook al koop je niets.

Leave a comment:

Working...
X