Oorspronkelijk geplaatst door RX-8
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IX
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door utah Bekijk Berichtenhet gaat niet over de kost van dat rijbewijs. Maar over het feit dat 1500€ als een peulschil aanzien word..
Leave a comment:
-
Het gaat niet over de kost van dat rijbewijs. Maar over het feit dat 1500€ als een peulschil aanzien word. En mensen kunnen ook financieel tegenslag hebben door werkloosheid, ziekte, scheiding, enz. Dus het is allemaal niet zo simpel als het geteld word om een bijkomend baantje te zoeken.
Leave a comment:
-
Oh, en als een rijbewijs al te veel kost laat het dan maar zo, want dan ga je nooit een auto kunnen kopen, of een verzekering, of naft, of onderhoud, of ..
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten1500€ maakt men niets van? Zelf chef geweest zijnde van een 50 tal werknemers weet ik dat er een groot deel is dat maar net rondkomt op de maand. En geen reserve heeft om een nieuwe mazoutbrander te bestellen. Laat staan dat ze überhaupt een spaarboekje hebben waar 5k opstaat.
En als werknemers niet rondkomen, hebben ze 2 mogelijkheden :
- hun geld beter leren beheren
- een tweede job zoeken
Nogmaals jongens :
EEN RIJBEWIJS KOST 217 € !
En dat blijft zo goed als levenslang geldig hee, dus als je daar van je 18 tot je 78 kan mee rijden komt dat op 30 cent per maand ..
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
waarom moeten mijn kinderen hun rijbewijs betalen als het mij niets, maar ook dan niets kost? Alles voorhanden via het werk. Mag ze zelfs van mijn baas les geven met het lesvoertuig. Moet zelfs de benzine niet betalen. Dus ik snap uw punt niet.
Waar zeg ik dat iedereen die zijn rijlessen betaalt krijgt rotverwende kinderen zijn. Da's uw interpretatie. Ik wil enkel meegeven dat ik een duidelijk onderscheid zie tussen wie het zelf betaalt en wie het krijgt. Die er zelf voor zorgen zijn meee gemotiveerd omdat ze heel goed weten wat het kost. Die het krijgen malen er veel minder om dat ze nog eens 6 uur les moeten bijvolgen omdat papa het toch altijd betaalt. Die zijn ook meer dan de anderen te laat voor de les, nonchalanter en dergelijke meer. Zij die het krijgen en wel de waarde van het geld hebben meegekregen van thuis hebben dit niet. Maar dat heb ik al gezegd trouwens.
En wat gij allemaal voor uw kinderen betaalt kiest gij zelf. Waar ik ze voor laat werken trouwens ook. Dan zal uw manier van opvoeden verschillen vd mijne.
Dat is ook een deel van de opvoeding.
- Likes 1
Leave a comment:
-
1500€ maakt men niets van? Zelf chef geweest zijnde van een 50 tal werknemers weet ik dat er een groot deel is dat maar net rondkomt op de maand. En geen reserve heeft om een nieuwe mazoutbrander te bestellen. Laat staan dat ze überhaupt een spaarboekje hebben waar 5k opstaat.
Leave a comment:
-
waarom moeten mijn kinderen hun rijbewijs betalen als het mij niets, maar ook dan niets kost? .. ik snap uw punt niet..
En ge maakt dat dan zelf in Photoshop of zo ?
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
Maar je ziet het zelf zo :
Dus mijn kinderen moeten hun rijbewijs niet zelf betalen, en ik moet het anders zien, maar je betaalt zelf ook je kinderen hun rijbewijs ?
Zijn de jouwe dan "rotverwend en laten ze papa of mama opdraven met de bankkaart" ?
Ik moet helemaal niets anders zien, mijn kinderen zijn helemaal niet rotverwend, en beseffen zelf wel hoe duur iets is of hoeveel iets kost (niet hoe duur iets kost dus).
Dat neemt niet weg dat wij hun pampers gekocht hebben die ze zelf volgescheten hebben, wij hun zwemlessen betaald hebben, hen meerdere fietsen gekocht hebben tijdens het groeien, we hen een wekelijkse pree geven, hun schoenen betalen, hun jaarlijks lidgeld in de sportclub, en vanzelfsprekend ook hun rijbewijs.
Ik vind het straf dat hier over gediscussieerd wordt. Het is simpel, ouders hebben verantwoordelijkheid over hun kinderen, en betalen hun rijbewijs, dat helemaal niet duur is.
217 € voor iets dat zo goed als levenslang geldig is ? Tel eens al je abonnementen op Netflix, PS Network, GSM, internet, TV, fitness, Spotify, Streamz en wat nog allemaal op, dat kost op 1 jaar al meer. Dat ik mijn zoon zijn GSM abonnement betaal maakt hem toch niet rotverwend ..
Waar zeg ik dat iedereen die zijn rijlessen betaalt krijgt rotverwende kinderen zijn. Da's uw interpretatie. Ik wil enkel meegeven dat ik een duidelijk onderscheid zie tussen wie het zelf betaalt en wie het krijgt. Die er zelf voor zorgen zijn meee gemotiveerd omdat ze heel goed weten wat het kost. Die het krijgen malen er veel minder om dat ze nog eens 6 uur les moeten bijvolgen omdat papa het toch altijd betaalt. Die zijn ook meer dan de anderen te laat voor de les, nonchalanter en dergelijke meer. Zij die het krijgen en wel de waarde van het geld hebben meegekregen van thuis hebben dit niet. Maar dat heb ik al gezegd trouwens.
En wat gij allemaal voor uw kinderen betaalt kiest gij zelf. Waar ik ze voor laat werken trouwens ook. Dan zal uw manier van opvoeden verschillen vd mijne.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Ik weet dat je 't niet graag hoort. Mijn dochter heeft de laatste les vlak voor haar examen haast net hetzelfde traject gereden dan tijdens het examen, dat doet héél veel. Met mijn motorrijbewijs zo'n kleine 20 jaar terug ook. Ik reed al een hele tijd met een manueel geschakelde 125cc die 120km/u haalde, maar voor een echte moto moet je dan wel plots een A-rijbewijs hebben. Het enigste wat ik daar geleerd heb is die achtjes rijden, daar had ik in 't begin wat moeilijkheden mee, de rest kon ik allemaal. Dat kostte me (toen al) zo'n dikke 800 euro, van geldklopperij gesproken.
Enfin, ik reed de laatste les vlak voor m'n examen ook haast hetzelfde traject als op het examen. De instructeurs zeggen precies waar je op welke locaties overal op moet letten. En dat is ook logisch als je gans der dagen niets anders doet. Dat verhoogt de slaagkans enorm.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenTuurlijk, als je soms ziet wat voor simpele zielen ooit met een auto rijden.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
En in feite, dat examen, (bijna) iedereen moet kunnen slagen, dus als je een beetje snugger en bij de pinken bent, en je bereid bent om er moeite voor te doen, dan moet dat toch lukken voor iedereen ?
De vraag is alleen: hoelang hebben ze erover gedaan om het te behalen?
Leave a comment:
-
Wel, dat was hier ook het geval: als het paste (of we het konden laten passen), dan reed zij overal naartoe. Lange ritten is ook iets wat ze moeten kunnen, en voor een beginnend chauffeur behoorlijk vermoeiend. Ik liet ze zowel rijden met de Mini, als met mijn C-klasse (automaat), als met de Audi A3 van mijn ma.
Deze zomer heb ik ze laten rijden in Sicilië, landwegen (waar er serieus doorgepeerd wordt), hectische stadscentra (met héél kleine straatjes en héél veel auto's), en ook 's nachts langs onverlichte banen. Mijn vrouw was hiervoor niet echt te vinden (ze rijdt liever zelf niet in Italië), maar het was wel een goeie leerschool.
En in feite, dat examen, (bijna) iedereen moet kunnen slagen, dus als je een beetje snugger en bij de pinken bent, en je bereid bent om er moeite voor te doen, dan moet dat toch lukken voor iedereen ?
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten@A160
awel goed bezig geweest dan. Als ge een stresskip in de auto hebt kunt ge die maar 1 raad geven: niet gaan oefenen, maar belachelijk veel gaan oefenen. Zo veel dat alles een automatisme wordt. Heb er zo al genoeg gehad en als die de raad hebben opgevolgd dan rijden die ondanks de daver op hun lijf vaak een foutloos parcours. 2 heb ik moeten doorverwijzen naar externe hulp om hun zenuwen onder controle te leren krijgen en die waren er de keee daarop wel door.
En als een examinator zo doet bij mij in de auto dan zal ik die er achteraf over aanspreken...desnoods met de examendirecteur erbij. Het enigste wat die mogen zeggen tijdens de rit is: links, rechts, zoveelste afrit, hier parkeren... en voor de rest mogen die zwijgen. Evaluatie gebeurd NA de rit, niet tijdens net om dergelijke situaties te vermijden.
Ook wat ik nog vaak hoor is het in de val lokken. Mag NIET!!! Dus zeggen hier links terwijl het niet mag, mag de ewaminator niet doen. En toch gebeurd het nog bij vrije begeleiding. Bij mij doen ze het niet omdat ze dan al weten waar de klepel hangt.
Mijn eerste examen was ik eerlijk gezakt, had een slechter aangeduid voorsorteer vak over het hoofd gezien maar voor de rest zo kalm als iets. Maar het tweede examen was een ramp kreeg ik al direct commenteer en we waren de baan nog niet op (mijn rugleuning was iets te ver naar achter...) wat volgde was zoals A160 zijn dochter. Fout na fout want je begin gewoon aan alles te twijfelen en elke fout was extra commentaar. Hadden we het geweten dat het niet mocht dan had ik niet direct rijlessen moeten volgen... Maar soit heb toch wat geleerd met de 2de rijinstructeur. (de eerste had niet veel te vertellen buiten richting geven.)
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenmisschien het anders zien...
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk BerichtenEn hier moeten ze hun rijbewijs niet betalen ..
Zijn de jouwe dan "rotverwend en laten ze papa of mama opdraven met de bankkaart" ?
Ik moet helemaal niets anders zien, mijn kinderen zijn helemaal niet rotverwend, en beseffen zelf wel hoe duur iets is of hoeveel iets kost (niet hoe duur iets kost dus).
Dat neemt niet weg dat wij hun pampers gekocht hebben die ze zelf volgescheten hebben, wij hun zwemlessen betaald hebben, hen meerdere fietsen gekocht hebben tijdens het groeien, we hen een wekelijkse pree geven, hun schoenen betalen, hun jaarlijks lidgeld in de sportclub, en vanzelfsprekend ook hun rijbewijs.
Ik vind het straf dat hier over gediscussieerd wordt. Het is simpel, ouders hebben verantwoordelijkheid over hun kinderen, en betalen hun rijbewijs, dat helemaal niet duur is.
217 € voor iets dat zo goed als levenslang geldig is ? Tel eens al je abonnementen op Netflix, PS Network, GSM, internet, TV, fitness, Spotify, Streamz en wat nog allemaal op, dat kost op 1 jaar al meer. Dat ik mijn zoon zijn GSM abonnement betaal maakt hem toch niet rotverwend ..
Leave a comment:
-
En de examinatoren zijn vaak strenger bij de rijschool omdat ze weten hoe er les wordt gegeven en waar wij op letten.
Enfin, ik reed de laatste les vlak voor m'n examen ook haast hetzelfde traject als op het examen. De instructeurs zeggen precies waar je op welke locaties overal op moet letten. En dat is ook logisch als je gans der dagen niets anders doet. Dat verhoogt de slaagkans enorm.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Uiteraard, maar ja, de slaagkansen met de rijschool liggen dan ook wel een pak hoger. De redenen heb ik al enkele keren aangehaald. Dus ben je haast verplicht om met de (dure) rijschool te leren rijden. En dan staan we op plaats vijf in Europa voor het behalen van een rijbewijs. Twee keer buizen is sowieso lessen volgen, dacht ik. Enfin, een rijbewijs halen in totaliteit is gewoon een dure aangelegenheid, voor veel mensen is dat een serieuze hap uit hun budget, zelfs voor 'normale' gezinnen. Maar ja, je kan er amper onderuit, en iets dat moet, dat kost in verhouding altijd (veel) geld.
https://www.hln.be/binnenland/feiten...-ook~a37a8df7/
En de examinatoren zijn vaak strenger bij de rijschool omdat ze weten hoe er les wordt gegeven en waar wij op letten.
Leave a comment:
-
@A160
awel goed bezig geweest dan. Als ge een stresskip in de auto hebt kunt ge die maar 1 raad geven: niet gaan oefenen, maar belachelijk veel gaan oefenen. Zo veel dat alles een automatisme wordt. Heb er zo al genoeg gehad en als die de raad hebben opgevolgd dan rijden die ondanks de daver op hun lijf vaak een foutloos parcours. 2 heb ik moeten doorverwijzen naar externe hulp om hun zenuwen onder controle te leren krijgen en die waren er de keee daarop wel door.
En als een examinator zo doet bij mij in de auto dan zal ik die er achteraf over aanspreken...desnoods met de examendirecteur erbij. Het enigste wat die mogen zeggen tijdens de rit is: links, rechts, zoveelste afrit, hier parkeren... en voor de rest mogen die zwijgen. Evaluatie gebeurd NA de rit, niet tijdens net om dergelijke situaties te vermijden.
Ook wat ik nog vaak hoor is het in de val lokken. Mag NIET!!! Dus zeggen hier links terwijl het niet mag, mag de ewaminator niet doen. En toch gebeurd het nog bij vrije begeleiding. Bij mij doen ze het niet omdat ze dan al weten waar de klepel hangt.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenzijn genoeg leerlingen die de lessen in stukken betalen of zelfs les per les. en die doen net heel veel moeite om er te geraken omdat ze maar al te goed weten hoeveel het kost.
Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) krijgt op sociale media heel wat kritiek te verwerken na zijn aankondiging dat wie vanaf juli zijn rijbewijs haalt na zes maanden verplicht naar de rijschool moet voor een zogenaamd terugkommoment. Maar de kritiek is het hem waard, zegt Weyts. Bovendien blijft ons land nog altijd een van de goedkoopste van Europa om je rijbewijs te behalen. Klopt dat?
Leave a comment:
Leave a comment: