heeft ons typisch belgisch spray (en in de regen snachts vreselijk spiegelend) asfalt dit jaar de f1 van francorchamps de das omgedaan?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IX
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
Niet om mezelf op te hemelen, maar dat is toch maar normaal. Bij een auto-tegenligger doet iedereen dat toch ook? Hoop ik toch?
Zulke doodsimpele dingen maken het toch wat aangenamer in het verkeer?
Leave a comment:
-
ja da's waar, maar is het mij eerder te doen om het feit dat die eerste groep wielertoeristen dat niet deed. Zelfs eerder omgekeerd gedrag: kwade gebaren en vooral de onwil om zelf ook maar enige moeite te doen om wat opzij te gaan. De andere fietsers verderop gingen zelf ook aan de kant net zoals ik en dat werd door zowel langs mijn kant als lang hun kant gewaardeerd.
2 keer hetzelfde gedrag, 2 maal anders ontvangen.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk BerichtenDan toch straf dat je op diezelfde weg fietsers tegenkomt die zich compleet anders gedragen en zelfs handje uitsteken als je ruimte maakt voor hen.
Zulke doodsimpele dingen maken het toch wat aangenamer in het verkeer?
Leave a comment:
-
Guest repliedOf het nu fietsers, moto's of auto's zijn, het is ongelooflijk hoeveel mensen een blinde bocht afsnijden.
Ben zo als fietser ooit bijna geplet door een lijnbus die vol op het ander rijvak ging en natuurlijk kwam er net een tegenligger. Hij gewoon vol naar rechts, goed wetende dat ik en en ander fietsers daar reden. Je hebt ook hier een stuk minder zicht dan Street view doet vermoeden. Rechts stond het helemaal vol geparkeerd. Ik heb me tussen twee auto's kunnen smijten. Deie jongen op z'n fiets viel tegen een auto aan. Bus gewoon verder. Even gepolst hoe het met hem ging want die jongen (een jaar of 14) was echt de kluts kwijt.
Klacht ingediend bij de Lijn en het was de chauffeur z'n eerste stunt al niet meer.
Leave a comment:
-
en die zaten hier in Limburg? tsss, ben al van Antwerpen gevlucht naar hier voor de rust en dan nog komen ze u zoeken
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenach die was ik vergeten: de motorrijders. Diezelfde zaterdag, iets verderop dan dan de fietstoeristen: 5 motards die dus een bocht afsneden net op de moment dat ik daar aankwam. Ene zat er bijna op.
't was precies de dag van de weekendrijders zaterdag. Het is schoon weer en de ratten komen naar buiten...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Leave a comment:
-
ach die was ik vergeten: de motorrijders. Diezelfde zaterdag, iets verderop dan dan de fietstoeristen: 5 motards die dus een bocht afsneden net op de moment dat ik daar aankwam. Ene zat er bijna op.
't was precies de dag van de weekendrijders zaterdag. Het is schoon weer en de ratten komen naar buiten...
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
Dat is waar, maar als zij mij met mijn jong gezin (vrouw en 2-jarig dochtertje) beginnen te belagen, dan schieten mijn instincten ook in gang.
De enige reden dat een motorrijder iemand in een auto iets kan aandoen, is omdat die autobestuurder meer fatsoen heeft en die motorrijder niet wil om maaien. Maar dat stopt ook ergens natuurlijk.
Op een motor heb je niets te zeggen, zelfs niet met 20. (zo lang we blijven rijden)
Leave a comment:
-
Ik stond daarnet in de file waar een ongeval gebeurd was, alle auto's plaats aan het maken voor de befaamde "reddingstrook", komen ze allemaal over de pechstrook gevlamd en maar van hun kloten maken dat ze te weinig plaats hadden.Last edited by knight-rider; 24/08/2021, 18:41.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
Met zo'n mannen kunde beter ook gewoon de confrontatie NIET aangaan
De enige reden dat een motorrijder iemand in een auto iets kan aandoen, is omdat die autobestuurder meer fatsoen heeft en die motorrijder niet wil om maaien. Maar dat stopt ook ergens natuurlijk.
Op een motor heb je niets te zeggen, zelfs niet met 20. (zo lang we blijven rijden)
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147Blue Angels
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk BerichtenLater op de dag met eigen auto: kom groep wielertoeristen tegen op smalle weg. Doe mijn uiterste best om zoveel mogelijk opzij te rijden (zit met rechterkant op de berm te rijden) en nog is het niet genoeg voor de heren. Zelfs nog van hun kloten maken dat ik niet ver genoeg opzij ging. Nog verder en ik had in de beek gezeten... Dan toch straf dat je op diezelfde weg fietsers tegenkomt die zich compleet anders gedragen en zelfs handje uitsteken als je ruimte maakt voor hen.
In het echt zie je minder wat er aan komt dan op deze foto. Camera staat vrij hoog op Google auto's.
Wielertoeristen in groep en motorrijders komen daar van rechts de bocht omgevlogen zonder naar iets te kijken. (zone 50)
Zij moeten eigenlijk voorrang verlenen aan wie voor hun van rechts komt: doen ze nooit. Als de maïs daar hoog staat in de zomer, moet je echt stoppen om te zien of er iets komt.
Wielertoeristen rijden vaak op mijn vak, motorrijders rijden helemaal links op hun vak, maar hangen zo ver dat hun helm ongeveer ter hoogte van mijn buitenspiegel is of zelfs onderkant voorruit.
Ik kan niet verder naar rechts want gracht en betonblokken die je velgen kapot rijden.
Ik heb daar al veel hun leven gered door serieus in mijn remmen te gaan en allemaal heel boos op mij die netjes op mijn eigen weghelft rijdt en wel op tijd kan remmen. Wat zij niet kunnen. Stank voor dank.
Ieder jaar is het ook een wielerdag in de buurt op zaterdag, die altijd langs daar gaat. Iedere keer raak. (allee, net niet!)Last edited by Chris_147; 24/08/2021, 17:34.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk kwam van de week nog dit filmpje van een domme Hollander op een moto tegen... . Ik zou er nog niet aan denken om zulke dingen uit te steken vanop m'n moto. Nu, hij zal het ook niet meer snel opnieuw doen na z'n pakske slaag.
20 jaar geleden zat ik ook te rijden op de Antwerpse Singel. Komt daar zo'n hele motorclub voorbij. Blue Angels waren het denk ik.
En maar lastig doen en in de weg rijden en agressief doen omdat ik niet ruim baan maakte voor hen (ik was volledig in mijn recht)
Wilde daar een kerel mijn auto gaan beschadigen door zijn been uit te steken naar mijn buitenspiegel en zo.
Ik dacht bij mezelf: "kerel, jij beseft toch dat je maar 1 kleine stuurbeweging van een smak op het asfalt af bent?"
Het enige wat me tegenhield was mijn menslievendheid en dat ik er dan nog 20 andere moest omkegelen om veilig weg te geraken.
En wie gaat er nu aggressief doen tegen een Opel Meriva huurwagen van Keddy? Je weet toch dat ik een vast forfait heb voor schade en dat daarmee de kous af is? Hoe dom kan je zijn?
Gelukkig draaiden zij aan het sportpaleis naar links en ik naar rechts.Last edited by Chris_147; 24/08/2021, 15:06.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk BerichtenLater op de dag met eigen auto: kom groep wielertoeristen tegen op smalle weg. Doe mijn uiterste best om zoveel mogelijk opzij te rijden (zit met rechterkant op de berm te rijden) en nog is het niet genoeg voor de heren. Zelfs nog van hun kloten maken dat ik niet ver genoeg opzij ging. Nog verder en ik had in de beek gezeten...
Bij mij zouden ze nen hoop verwensingen terug gekregen hebben, garantie !Last edited by Tigra; 24/08/2021, 11:16.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Tjah, idioten: Je komt ze helaas in alle lagen van het verkeer tegen, van suïcidale voetgangers tot gekke vrachtwagenchauffeurs, en alles daartussen.
- Likes 1
Leave a comment:
-
deze zaterdag: oude man op koersfiets stak zonder te kijken vanaf het fietspad de rijbaan over vlak voor mijn auto. Alles moeten dichtgooien om ongeval te vermijden. Toen ik klaxonneerde kon hij enkel zijn schouders ophalen, maw het kon hem niets schelen.
Diezelfde zaterdag: bmw 1 met vier gasten erin, auto had Z plaat. Ik vermoed dus een testrit. Kwam de leswagen vol voorbij gevolgen en kon nog net een aanrijding vermijden met de tegenligger. Maar plezier... ja, dat hadden ze wel.
Later op de dag met eigen auto: kom groep wielertoeristen tegen op smalle weg. Doe mijn uiterste best om zoveel mogelijk opzij te rijden (zit met rechterkant op de berm te rijden) en nog is het niet genoeg voor de heren. Zelfs nog van hun kloten maken dat ik niet ver genoeg opzij ging. Nog verder en ik had in de beek gezeten... Dan toch straf dat je op diezelfde weg fietsers tegenkomt die zich compleet anders gedragen en zelfs handje uitsteken als je ruimte maakt voor hen.
Leave a comment:
-
Gisterennacht een jongeheer met de fiets op een boerebaan zonder zijn verlichting aan en camouflagekleding in de stromende regen. Heb hem pas gezien op het allerlaatste moment en kon nipt een botsing vermijden. Pfff, verleden week bijna een joekel van een everzwijn en nu dit.
Ben wel gestopt om hem aan te spreken. Kreeg duizendmaal excuses terug. Had ook anders kunnen gaan.
Leave a comment:
-
Ik kwam van de week nog dit filmpje van een domme Hollander op een moto tegen... . Ik zou er nog niet aan denken om zulke dingen uit te steken vanop m'n moto. Nu, hij zal het ook niet meer snel opnieuw doen na z'n pakske slaag.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk BerichtenZelf motorrijder zijnde en al een ongeval meegemaakt(1997) waar ik nog steeds fysisch last van ondervind, kan ik ( en ik denk zowat alle motorrijders) je met het hand op het hart zeggen: je trekt bij een ongeval altijd aan het kortste einde. Grootste kans op blijvende fysische schade. Wie anders beweert moet me dat toch eens uitleggen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Leave a comment:
Leave a comment: