Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • timothy
    replied
    Meh, gsm is essentieel geworden in mijn leven, zowel privé als beroepsmatig. Als ik dat ding 2u negeer in een werkweek dan heb ik 7 oproepen gemist, 5 sms’en, 9 whatsappen en nog een zak e-mails er bij.

    Ik leef bovenop m’n gsm. Moet 3 x dag opladen, en neen, de batterij is niet kapot want als vakantie heb kom ik de hele dag toe.

    Leave a comment:


  • order66
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Ik doe niks met de gsm als ik aan het rijden ben, ofwel steekt die in mijn zak ofwel ligt die ergens in de middenconsole of zo.
    Gewoon gekoppeld via Bluetooth, als er een dringend telefoontje komt of ik moet zelf dringend bellen dan doe ik dat, de rest kan wel wachten tot wanneer ik gedaan heb met auto rijden.
    Idem. Heb al die andere zever niet nodig, ik bekijk het wel als ik terug thuis ben. Of misschien niet

    Leave a comment:


  • timothy
    replied
    Om de ‘leuke’ dingen te doen moet je je iPhone jailbreaken. Een film kijken of YouTube zou moeten lukken dan. Enige nut dat dat voor mij zou hebben is voor de passagier.

    Een sms in sms- of jongerentaal is ook grappig. Meestal zijn het simpele dingen zoals ‘ik ben een kwartier later, file’ of ‘ik stop aan de Carrefour. Moet er nog iets zijn?’ Dat
    ik verstuur tijdens het rijden via spraakcommando’s. Wat ook vaak voorkomt: klant belt me,
    vraagt afspraak. Dan is het nadien “hey Siri, zet een afspraak in mijn agenda dag x om y uur z, onderwerp huppeldepup.

    Allemaal vrij ‘breinloos’ eens je de commando’s gewoon bent.

    Leave a comment:


  • turboslak
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

    Ik snap het niet. GSM aan het kabeltje, en ik kan alles doen wat ik wil (sms laten voorlezen, terug antwoorden, idem whatsapp, Waze gebruiken, bellen, afspraken in mijn agenda zetten,…) zonder ooit m’n gsm aan te raken. En ik rij met een Fiat. Apple CarPlay of Android Auto zijn toch stilaan ingeburgerd aan het raken? Waarom nemen mensen hun gsm nog in hun handen?
    die van mij blijft in mijn broekzak. Als ze me nodig hebben moeten ze maar bellen en het zo kort mogelijk houden, smsen komen ook binnen op het scherm maar laten voorlezen is vrij kut zeker als het een sms in het frans is (franse zinnen uitgesproken in het nederlands is geen aanrader xD) voor een antwoord moeten ze maar wachten tot ik stil sta.
    Waarom anderen het doen kan ik alleen gokken: te tam om bluetooth in te stellen, te oude auto, Dacia, vervangwagen in combi met tam zijn, film kijken tijdens het rijden (geen idee of dat werkt met carplay?), social media checken,...

    Leave a comment:


  • knight-rider
    replied
    Ik doe niks met de gsm als ik aan het rijden ben, ofwel steekt die in mijn zak ofwel ligt die ergens in de middenconsole of zo.
    Gewoon gekoppeld via Bluetooth, als er een dringend telefoontje komt of ik moet zelf dringend bellen dan doe ik dat, de rest kan wel wachten tot wanneer ik gedaan heb met auto rijden.

    Leave a comment:


  • timothy
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten

    Dat is nu eens iets waarvoor ik privacy in mijn auto wil opgeven. Is al 20 jaar of meer dat ze ermee aan het knoeien zijn om de mensen het af te leren en het word alleen erger.
    Ik snap het niet. GSM aan het kabeltje, en ik kan alles doen wat ik wil (sms laten voorlezen, terug antwoorden, idem whatsapp, Waze gebruiken, bellen, afspraken in mijn agenda zetten,…) zonder ooit m’n gsm aan te raken. En ik rij met een Fiat. Apple CarPlay of Android Auto zijn toch stilaan ingeburgerd aan het raken? Waarom nemen mensen hun gsm nog in hun handen?

    Leave a comment:


  • timothy
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
    Dit begrijp ik dus niet:

    Een 2 vakken weg met doorlopende streep in het midden, dus niet mogelijk om voorbij te steken. Gelukkig mag je daar 90 km/u rijden. En nu komt het: kilometers achter mij rijd er niemand. Ik rijd de toegelaten snelheid van 90 km/u. Vind een vrachtwagenchauffeur het nodig om mijn vak op te draaien met waarschijnlijk een bomvolle lading, te zien aan de snelheid waarmee hij optrekt.
    Ik moet volop in de remmen en hoor het ABS rammelen dat het een lieve lust is.
    En dit is geen alleenstaand geval. Praktisch iedere morgen gebeurt het op de N42 thv de uitrit van het stort te Burst.

    ik begrijp dus niet waarop die clowns dit doen?
    Ook al vaak voorgehad. Zin om ze met hun smoel onder
    hun debiele camion die 0-70 in 200 seconden doet te leggen dan. Grrr… die uitrit moet daar dringend weg, via een ontdubbelingsweg.

    Leave a comment:


  • turboslak
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
    Gisteren, tegenligger die plots 3/4de op mijn rijstrook komt te rijden, op het gsm'ke aan t spelen.

    Daar moeten ze echt iets aan beginnen doen!

    Na voorrang issue's is dit mijn 2de grootste ergernis
    Dat is nu eens iets waarvoor ik privacy in mijn auto wil opgeven. Is al 20 jaar of meer dat ze ermee aan het knoeien zijn om de mensen het af te leren en het word alleen erger.

    Leave a comment:


  • turboslak
    replied
    Eens een ergernis van de "moderne" tijd. Mensen dat het tankpistool na het tanken niet deftig terug zetten waardoor de betaalapp de pomp als bezet ziet -.- ... Ik dacht dan maar op zijn/haar rekening te tanken maar dat ging dan ook weer niet. Heb ik zelf nog een andere pomp moeten kiezen want de app bleef zeggen dat ie bezet was nadat ik het tankpistool er defting in had gehaakt. (en om er nog eens een schepje boven op te doen bleef die pomp maar afslagen...)

    Leave a comment:


  • Tigra
    replied
    Gisteren, tegenligger die plots 3/4de op mijn rijstrook komt te rijden, op het gsm'ke aan t spelen.

    Daar moeten ze echt iets aan beginnen doen!

    Na voorrang issue's is dit mijn 2de grootste ergernis

    Leave a comment:


  • knight-rider
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Allemaal dingen die het vermelden niet waard zijn. Dat is gewoon dagelijkse kost.
    Als het om een situatie ging die je dagelijks meermaals meemaakt was het inderdaad het vermelden niet waard geweest.
    Dat was hier echter niet het geval, dit was een situatie die 9 op de 10 keer fout afloopt met een zwaar ongeval tot gevolg, gelukkig kon ik iedere keer heel snel reageren en uiteraard heb ik ook heel wat geluk gehad dat de auto's die achter mij reed ook iedere keer snel reageerden.

    Ik heb de laatste weken al enkele keren veel geluk gehad, dat het slecht had kunnen aflopen, ooit gaat dat geluk op zijn ....

    Leave a comment:


  • Jakkel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Daarstraks tot 3 keer toe iemand met een Renault camionet die voor mij in rijd (telkens eens andere), denken die "ach 't is een collega Renault, die zal ons er wel tussen laten."?
    Ik reed op de N80 richting Hasselt, het was wat drukker verkeer en ik reed op het tweede vak, als er plaats genoeg is heb ik er geen probleem mee dat er een auto tussen voegt, maar als er bijna geen plaats is en ze bijna mijn voorbumper eraf knallen omdat ik al gelijk met hun achterbumper rij is het er toch wel wat over.
    Allemaal dingen die het vermelden niet waard zijn. Dat is gewoon dagelijkse kost.

    Leave a comment:


  • knight-rider
    replied
    Daarstraks tot 3 keer toe iemand met een Renault camionet die voor mij in rijd (telkens eens andere), denken die "ach 't is een collega Renault, die zal ons er wel tussen laten."?
    Ik reed op de N80 richting Hasselt, het was wat drukker verkeer en ik reed op het tweede vak, als er plaats genoeg is heb ik er geen probleem mee dat er een auto tussen voegt, maar als er bijna geen plaats is en ze bijna mijn voorbumper eraf knallen omdat ik al gelijk met hun achterbumper rij is het er toch wel wat over.

    Leave a comment:


  • Utah
    replied
    Dit begrijp ik dus niet:

    Een 2 vakken weg met doorlopende streep in het midden, dus niet mogelijk om voorbij te steken. Gelukkig mag je daar 90 km/u rijden. En nu komt het: kilometers achter mij rijd er niemand. Ik rijd de toegelaten snelheid van 90 km/u. Vind een vrachtwagenchauffeur het nodig om mijn vak op te draaien met waarschijnlijk een bomvolle lading, te zien aan de snelheid waarmee hij optrekt.
    Ik moet volop in de remmen en hoor het ABS rammelen dat het een lieve lust is.
    En dit is geen alleenstaand geval. Praktisch iedere morgen gebeurt het op de N42 thv de uitrit van het stort te Burst.

    ik begrijp dus niet waarop die clowns dit doen?

    Leave a comment:


  • Tigra
    replied
    Ik denk dat de schatkist goed gevuld geraakt als er ipv overal maar wat staan flitsen, eens nen anonieme op de kruispunten zou postvatten om het respecteren van de voorrangsregels te controleren... kassa kassa !

    Leave a comment:


  • Metaxa
    replied
    Bij mijn broer in Kalmthout is het op een zogezegde “fietsautostrade” elke week prijs met fietsers, speedpedelecs en voertuigen. Daar hebben ze aan diverse spoorovergangen ook haaientanden voor hen geschilderd maar kijken er niet naar onder het motto, gaan met die (fiets)banaan!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    Leave a comment:


  • DACIA DUSTER DRIVER
    replied
    Veel (de meeste?) fietsers vegen hun voeten aan zo’n omgekeerde driehoek, en ik vermoed dat veel automobilisten echt geen zin hebben om een fietser een tik te geven, voorrang of niet, en daarom dan maar ”vriendelijk en beleefd” hun voorrang afstaan.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Het is een moeilijk verhaal.
    Veel auto's vertragen of stoppen uit beleefdheid. Ik vermoed dat vele bestuurders wel weten hoe het zit.
    Als fietser vin dik het soms gewoon vervelend.

    Neemt niet weg dat ik vermoed dat de auto niet de remmen dichtgooide, dus logischerwijs moet de vrachtwagen kunnen stoppen.
    Maar dikwijls zijn dergelijke situaties in real life een stuk ingewikkelder dan in een paar zinnen uit te leggen is.

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    de onderste reactie op dit moment is wat ik ook toch ervaar - hoewel veel chauffeurs onterecht vriendelijk willen zijn, zeker voor kinderen en schoon vrouwen - de driehoeken voor de fietsers zijn niet zichtbaar voor de auto's, dus nemen veel auto's het zekere voor het onzekere

    Leave a comment:


  • knight-rider
    replied
    De ergernis ivm auto's die stoppen voor fietsers waar die geen voorrang hebben is hier al vaker gepost.
    Dit kunnen de gevolgen hiervan zijn:
    Twee overstekende wielertoeristen zijn zaterdagmiddag aangereden op de Tiensesteenweg in Sint-Truiden. Een autobestuurder remde om de groep fietsers voorrang te verlenen aan de oversteekplaats, maar een vrachtwagenchauffeur reageerde niet op tijd en begon te schuiven.

    Drie overstekende fietsers zijn zaterdagnamiddag aangereden op de Tiensesteenweg in Sint-Truiden. Een autobestuurder remde om voorrang te verlenen maar een trucker reageerde te laat en begon te schuiven.


    De reacties op facebook:

    Leave a comment:

Working...
X