Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Jakkel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
    bedoel jij de Spuydreef of echt de grote baan tussen Wechelderzande en Malle ??
    De Spuydreef naar Salphen toe is 50 geworden. De grote baan tussen Malle en Wechelderzande is daar ook absurd met die 70 per uur. Maar ja, alles is 70 in Vlaanderen, hé.

Enfin, met mijne velo kan 'k nog alles geven, da's een goede troost.

Leave a comment:

• Tigra
    replied
    bedoel jij de Spuydreef of echt de grote baan tussen Wechelderzande en Malle ??

Leave a comment:

• Jakkel
    replied
    En de absurde snelheidsbeperkingen blijven hier in de regio als paddenstoelen uit de grond rijzen...

Oude militaire baan, rechtdoor, geen bebouwing... was (heel) vroeger 90, dan 70 (zie google maps link) en nu ik daarnet er passeerde... zone 50.

https://www.google.be/maps/@51.28507...2!8i6656?hl=nl

Leave a comment:

• knight-rider
    replied
    Daarstraks reed ik in Diest van de rotonde (ik kwam van Halen en reed richting Scherpenheuvel voor de mensen die de plaats kennen), ik stopte bij het verlaten van de rotonde om een voetganger over te laten steken, kwam er een auto van rechts (uit centrum Diest) die mij moet voor laten, maar reed gewoon voor mij in toen ik net terug wilde vertrekken.
    Een stuk verder op dezelfde weg stopt die plots om een fietser over te laten steken die helemaal geen voorrang heeft op die plaats.
    Ik vraag me echt af hoe zo een mensen ooit hun rijbewijs gehaald hebben!
    https://www.google.be/maps/@50.97953...4!8i8192?hl=nl
    Last edited by knight-rider; 27/10/2021, 22:53.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

Ja, het beeld. Google eerst eens iets voor je laat uitschijnen dat iets fout is. Zo is, het beeld van een EU-koplamp anders dan dat van een US-koplamp.
    Laat ik dan uitschijnen dat iets fout is? Ma wa zeverde gij toch allemaal en wa heeft EU en US koplampen daar nu mee te maken.

Ik snap het nu bobo, zou kunnen dat meedraaiende koplampen zich meer naar beneden richten bij het activeren van de mistlichten. Ma ook da heb ik ni dus geen idee.

Als je geen voormistlichten hebt moet je sowieso je dimlichten laten branden anders helemaal geen licht vooraan. Einde discussie.

Leave a comment:

• timothy
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

Het beeld van de koplampen?
    Ja, het beeld. Google eerst eens iets voor je laat uitschijnen dat iets fout is. Zo is, het beeld van een EU-koplamp anders dan dat van een US-koplamp.

Leave a comment:

• bobo
    replied
    ja, ze gebruiken een deel de functie van de meedraaiende koplampen, veronderstel ik, om een wijder en wat meer naar beneden gericht lichtbeeld te geven

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    Lager (schijnende) lichten geven minder spiegeling op de mist

Heb ook geen mistlampen, maar als ik achtermistlamp aansteek, verandert het beeld van de koplampen ook

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Het beeld van de koplampen?

Leave a comment:

• timothy
    replied
    Juist Bobo!

Leave a comment:

• bobo
    replied
    Lager (schijnende) lichten geven minder spiegeling op de mist

Heb ook geen mistlampen, maar als ik achtermistlamp aansteek, verandert het beeld van de koplampen ook

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied

In de wegcode?

https://wegcode.be/wetteksten/sectie...hten%20branden.

30.1

Ik citeer:

"De voormistlichten mogen slechts gebruikt worden bij mist, sneeuwval of felle regen. Zij mogen de dimlichten of de grootlichten vervangen, of gelijktijdig met deze lichten branden."

Lichten uit, mistlichten aan mag perfect (en als je echt al eens in héél zware mist gezeten hebt, dan weet je dat het ook gewoon logisch is).
    Zoals ik reeds zei, ik heb geen mistvoorlichten en ja, zondagochtend trouwens en nee, lichten uitdoen in het donker met dichte mist lijkt me niet logisch. Hoe meer licht hoe meer je zichtbaar bent, grootlichten daarentegen geven geen beter zicht.

Leave a comment:

• timothy
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

Geen idee waar je het geleerd hebt, maar da heb ik nu nog nooit gehoord. Een MX-5 ND heeft ook alleen maar een mistachterlicht geen mistvoorlichten.
    In de wegcode?

https://wegcode.be/wetteksten/sectie...hten%20branden.

30.1

Ik citeer:

"De voormistlichten mogen slechts gebruikt worden bij mist, sneeuwval of felle regen. Zij mogen de dimlichten of de grootlichten vervangen, of gelijktijdig met deze lichten branden."

Lichten uit, mistlichten aan mag perfect (en als je echt al eens in héél zware mist gezeten hebt, dan weet je dat het ook gewoon logisch is).

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Jamaar, bij mist mag je toch uw kruislichten uit laten en gewoon uw mistlichten aanzetten? Is me zo aangeleerd destijds…
    Geen idee waar je het geleerd hebt, maar da heb ik nu nog nooit gehoord. Een MX-5 ND heeft ook alleen maar een mistachterlicht geen mistvoorlichten.

Leave a comment:

• timothy
    replied
    Jamaar, bij mist mag je toch uw kruislichten uit laten en gewoon uw mistlichten aanzetten? Is me zo aangeleerd destijds…

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Voordeel als je het manueel moet doen.

Wel ferm mist achterlicht!

Deze ochtend lag er eentje op zijn zij in ons straat, moet gebeurd zijn toen ik net thuis kwam want mijn vriendin vertrok na mij en twas al prijs… Geen idee hoe het gebeurd is, maar er staan daar auto’s op straat geparkeerd, ik weet da, maar moet toegeven dat je ze maar laat opmerkt in het donker in de mist.
    Last edited by ; 11/10/2021, 02:38.

Leave a comment:

• Barie
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
    Zelfs behoorlijk wat auto's gewoon zonder lichten tout court.
    Automatische verlichting heeft dikwijls problemen met mist.

En zelf even aanzetten is moeilijk blijkbaar.
    Klopt.. Deze ochtend ook veel zonder verlichting zien rijden, levensgevaarlijk met momenten. Maar nu moet ik wel zeggen, ik heb mij onlangs een Toyota Auris hybrid gekocht, en buiten een ini mini lichtje op het dashboard merk je gewoon aan niets meer of je verlichting nu aanstaat of niet. En met die felle LED dagrijverlichting van tegenwoordig lijkt het soms ook of je lichten gewoon opstaan. Ze maken het er dus ook niet gemakkelijker op.. Bij mist zet ik mijn verlichting altijd zelf op, ookal springt de sensor aan. Als ze onderweg toch zouden uitgaan omdat het zogezegd licht genoeg is kan het soms gewoon even duren voor je doorhebt.

Leave a comment:

• bobo
    replied
    ...en wat is het rottigste?

Leave a comment:

• Philken
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
    Grote ergernis is veel gezegd, maar weinig mensen die hun mistlamp weten staan deze ochtend.
    en velen zullen dan ook vergeten om ze af te zetten....

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Zelfs behoorlijk wat auto's gewoon zonder lichten tout court.
    Automatische verlichting heeft dikwijls problemen met mist.

En zelf even aanzetten is moeilijk blijkbaar.

Leave a comment:

• Tigra
    replied
    Grote ergernis is veel gezegd, maar weinig mensen die hun mistlamp weten staan deze ochtend.

Leave a comment:

Working...
X