ergernis over mezelf omdat ik geen 100% aandachtig was...en blijft altijd linke verkeerssituatie
auto uit tegenoverstelde richting remt en stopt voor zebrapad voor een klein manneke dat aan mijn kant van de straat stond te wachten...ter verschoning voor mezelf was het ventje verscholen achter een geparkeerde sprinter
als die jongen de straat was overgelopen omdat hij dacht vrije baan te hebben, kinderen reageren anders en impulsiever had ik hem opgeschept, was daar ff niet goed van
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IX
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenDe fietser die teken doet, geeft me niet het recht hem in te halen. Ik doe het niet meer.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Als ik aan het fietsen ben in een fietsstraat, en de situatie laat het toe, dan doe ik altijd teken naar auto's achter mij dat ze voorbij mogen.
Maar fietsstraten zijn dikwijls heel smalle straten waarbij een auto dikwijls amper een fiets voorbij kan steken en de wettelijke tussenafstand van 1 en 1,5m niet gerespecteerd kan worden. Dus ik begrijp de invoering van zo'n fietsstraten op sommige plaatsen wel.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk BerichtenBlijkbaar ook veel automobilisten die niet weten dat bij het inhalen van een fietser ze minimum 1 meter ruimte moeten laten in de bebouwde kom en 1,5 meter buiten de bebouwde kom, en als dat niet kan, ze achter die fietser dienen te blijven.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk BerichtenEn dan heb je weer dat soort onbenullen die zich heer en meester wanen in hun fietsstraat. Blijven tergend traag rijden in het midden van de baan. Je hebt er toch wel altijd die het moeten verkloten voor de rest.
Maar fietsstraten zijn dikwijls heel smalle straten waarbij een auto dikwijls amper een fiets voorbij kan steken en de wettelijke tussenafstand van 1 en 1,5m niet gerespecteerd kan worden. Dus ik begrijp de invoering van zo'n fietsstraten op sommige plaatsen wel.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Zelfde met de fietsers en automobilisten die een zone woonerf doorrijden, beseffen deze dus niet dat je daar om het even waar de straat mag oversteken. Of dat kinderen er op straat mogen spelen. In het dorp hier heeft de gemeente zo een zone in centrum gecreëerd. Flikken weten zelf duidelijk niet wat de regels daar zijn. Toen ik overstak op de straat, voorbij het verkeersbord dat deze zone aangeeft, kreeg ik de “ raad” om het zebrapad te gebruiken dat 15 meter verder ligt. Tja…
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
Die onbenullen zijn dan ook effectief heer en meester in zo’n fietsstraat, daarom is het nu net zo genoemd.
En of ze nu uiterst rechts, links of in het midden rijden, maakt toch niets uit, ge moogt er toch niet voorbij.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk BerichtenEn dan heb je weer dat soort onbenullen die zich heer en meester wanen in hun fietsstraat. Blijven tergend traag rijden in het midden van de baan. Je hebt er toch wel altijd die het moeten verkloten voor de rest.
En of ze nu uiterst rechts, links of in het midden rijden, maakt toch niets uit, ge moogt er toch niet voorbij.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
Behalve dan als het in een eenrichtingsstraat is waar fietsers wel beide richtingen mogen gebruiken, dan kan het ineens geen kwaad om elkaar op een halve meter van elkaar te kruisen ..
Gezien het feit dat in sommige smalle straten dit wel niet anders kan, vind ik die 1 meter regel (ik dacht dat het overal 1.5 was) geen steek houden. Hoe kan je dat trouwens meten
Niemand moet dat nameten, maar 10 cm afstand houden zoals sommigen (- in de stad velen of de meesten -) bij het inhalen... ergens tussen 50 cm en een meter kan iedereen toch inschatten me dunkt. Tenzij ze hun 5 cm lang aanhangseltje al gans hun leven ook op 25 cm schatten.
Leave a comment:
-
En dan heb je weer dat soort onbenullen die zich heer en meester wanen in hun fietsstraat. Blijven tergend traag rijden in het midden van de baan. Je hebt er toch wel altijd die het moeten verkloten voor de rest.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
Weer zo een typisch verhaal van het is iedereen zijn schuld behalve de mijne.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk BerichtenBlijkbaar ook veel automobilisten die niet weten dat bij het inhalen van een fietser ze minimum 1 meter ruimte moeten laten in de bebouwde kom en 1,5 meter buiten de bebouwde kom, en als dat niet kan, ze achter die fietser dienen te blijven.
Gezien het feit dat in sommige smalle straten dit wel niet anders kan, vind ik die 1 meter regel (ik dacht dat het overal 1.5 was) geen steek houden. Hoe kan je dat trouwens meten
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenHet was maar om te lachen.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
Weer zo een typisch verhaal van het is iedereen zijn schuld behalve de mijne.
je weet ook niet alles, was daar een aanvraag tot inschrijving bij?
alleszins wordt er wel op gecheckt dus blijkbaar
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenter sensibilisering
Inges elektrische fiets werd begin deze week in beslag genomen tijdens een willekeurige controleactie. Volgens de politie heeft het voertuig een gashendel en wordt het daarom als een bromfiets beschouwd. “Mijn fietsenhandelaar heeft mij een niet-gereglementeerd voertuig verkocht. Ik was me daar niet van bewust en voel mij onmenselijk behandeld.”
te snel en gashendel
Leave a comment:
-
Blijkbaar ook veel automobilisten die niet weten dat bij het inhalen van een fietser ze minimum 1 meter ruimte moeten laten in de bebouwde kom en 1,5 meter buiten de bebouwde kom, en als dat niet kan, ze achter die fietser dienen te blijven.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Blijkbaar veel mensen die nog steeds niet weten wat een fietsstraat is.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenBlijkbaar veel mensen die te rap rijden.
Ook vrachtwagenchauffeurs zie ik vaak met de gsm in de hand, voor mij zou dit meteen rijbewijs inleveren zijn! Geen compassie...
Gelijk nu alles zo gemakkelijk draadloos kan versta ik niet dat er toch nog enorm veel zijn die er geen gebruik van maken.
Mijn Peugeot 206 heeft helemaal niets, maar met een fm transmitter kan ik gewoon draadloos bellen en Spotify afspelen op de standaard radio...
Voor de smartphone heb ik een houder gekocht, als ik ergens naartoe moet brengt Google maps me overaal heen.
Je moet natuurlijk wel een beetje je verstand gebruiken om zoiets te gebruiken/installeren, ma goed, als je verstand hebt ga je ook niet met je gsm in de hand rijden...
- Likes 1
Leave a comment:
Leave a comment: