Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • David67
    replied
    Dat ze eens beginnen met wat meer lussen in de wegen te leggen bij verkeerslichten zodat ge niet de helft van de tijd voor een rood licht staat terwijl er vanuit de andere kant geen andere auto te bespeuren is.

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Gisteren viel me weer op hoeveel mensen er nog door het rood rijden.
    lijkt wel nationale sport als er geen cams hangen

    Leave a comment:


  • McLarenboy
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
    In dit topic is al ettelijk keren de ergernis vanuit het ander standpunt gepost.

    Zet ik me mooi apart van al de rest, komt er een pippo vlak naast me parkeren!!
    Als de parking zo goed als leeg is en die mercedes zou geparkeerd staan zoals het moet dan sla ik zeker een plaats over.

    Leave a comment:


  • knight-rider
    replied
    Gisteren viel me weer op hoeveel mensen er nog door het rood rijden.

    Leave a comment:


  • Tigra
    replied
    Ja, waarom doe je dit? Graag een deuk scoren in je eigen deur ??

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    In dit topic is al ettelijk keren de ergernis vanuit het ander standpunt gepost.

    Zet ik me mooi apart van al de rest, komt er een pippo vlak naast me parkeren!!

    Leave a comment:


  • McLarenboy
    replied
    Parkeren over twee vakken op een moment waarbij er quasi geen kat is in de winkel.
    Dus ja, dan zit ik me er gewoon naast. Na het nemen van de foto draai ik me om en zag ik madam afkomen met haar kar
    Opmerkelijk verschil van hoeveelheid glas, ik zie allesinds véél meer rondom mij.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Als auto niet nee...

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    Geen ergernis, integendeel…die snor die je nu op die werkverkeer tractoren ziet


    Rij je toch niet zo makkelijk onder zo’n beest


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten
    Waarom anderen het doen kan ik alleen gokken: te tam om bluetooth in te stellen, te oude auto, Dacia, vervangwagen in combi met tam zijn, film kijken tijdens het rijden (geen idee of dat werkt met carplay?), social media checken,...
    Je zou versteld staan van welke mogelijkheden een Dacia heeft tegenwoordig

    Leave a comment:


  • Utah
    replied
    De moment waarop ik het meeste wordt gebeld of in calls zit, is als ik in de auto zit. Stoort me soms. Maar dan zeg ik dat ook onmiddellijk.

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    Allemaal gewoonte idd, die Duitsers drinken koffie met 1 handje aan 200 per uur


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    Leave a comment:


  • timothy
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
    niemand rijdt 100% focus rond

    wie dat beweert, begrijpt niets van het menselijk brein
    Ok, maar ik denk dat jij als instructeur niet blij zou zijn als je met mij zou meerijden.

    1 hand aan het stuur (soms zelfs heel losjes), veel drinken in de auto (geen alcohol uiteraard, koffie/blikjes), luide muziek, ...

    Dat is niet écht hoe je het aangeleerd wordt hé, maar wel iets wat het huidige verkeer met z'n absurd lage snelheidslimieten met je doet vind ik.

    Als ik in Frankrijk 135 op cc aan het rijden ben, ben ik al veel geconcentreerder.

    Als ik in Duitsland eens ga 'knallen', dan is het twee handen aan het stuur en absoluut geen luide muziek + focus.

    Leave a comment:


  • flappy
    replied
    niemand rijdt 100% focus rond

    wie dat beweert, begrijpt niets van het menselijk brein

    Leave a comment:


  • timothy
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

    Ik begrijp je wel hoor. Maar mij, en niet enkel mij als ik soms zie hoe sprekende mensen die alleen in een auto zitten rijden, leidt handsfree bellen teveel af. In het verkeer hou ik me enkel met het verkeer bezig, zeker als het wat druk is.
    Je hebt ook gewoon gelijk hoor, ik merk het van mezelf dat ik absoluut niet graag bel als ik ergens in een situatie zit die 'nieuw' is of die me niet geheel bekend is. Ik ga niet gaan bellen als ik in centrum Brussel of Antwerpen zit te rijden, iets dat ik niet vaak doe.

    Het ritje naar het werk is taffelen in rij, als ik geluk heb aan 90 km/h of 70 km/h. Dat is ook gewoon op automatische piloot, ook al zou het niet mogen, dat merk ik ook aan andere dingen (één hand op het stuur, andere nonchalant op de armsteun, luide muziek, bellen, ...).

    Ik wéét dat het in theorie altijd 100% focus moet zijn, maar ik durf hands down toegeven dat dat niet altijd het geval is.

    Om het een beetje goed te praten: ik rij enorm defensief rond

    Leave a comment:


  • timothy
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
    Dan gaat dat ook niet aan uw rijstijl te merken zijn hé Timothy als je dat op deze manier aan het doen bent.

    Ik heb het over die clowns die met hun ogen naar beneden gericht achter het stuur zitten. Gisteren was er een overschot van ik schat 10 meter. En een geluk dat ik nog een beetje kon uitwijken richting fietspad, of ik zat er frontaal op

    Geluk moet je hebben, maar met dergelijke stommeriken achter het stuur heb je dat niet altijd in de hand...

    Hij stak wel z'n hand uit om te excuseren nog, maar ik heb een wegwerpgebaar teruggegeven
    Volledig eens, op een schermpje staren is enorm gevaarlijk. Doe ik nooit. Ik vind het gevaarlijker zelfs dan non-handsfree bellen met de GSM.

    Ogen op de weg, altijd.

    Leave a comment:


  • Jakkel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

    Ik zeg niet dat ik onmisbaar ben, verre van. Op 1-2-3 vervangbaar.

    Ik zeg wel dat ik geen zin heb om na iedere (wat langere) rit een half uur in te halen qua gemiste telefoons en dergelijke terwijl ik ze kan afwerken terwijl ik in de auto zit.

    Zolang het wettelijk toegestaan is wat ik doe, zal ik het ook blijven doen. Handsfree dus, ik raak het toestel niet aan. Alles gebeurt via toetsen op het stuur en spraakcommando’s.
    Ik begrijp je wel hoor. Maar mij, en niet enkel mij als ik soms zie hoe sprekende mensen die alleen in een auto zitten rijden, leidt handsfree bellen teveel af. In het verkeer hou ik me enkel met het verkeer bezig, zeker als het wat druk is.

    Leave a comment:


  • Tigra
    replied
    Dan gaat dat ook niet aan uw rijstijl te merken zijn hé Timothy als je dat op deze manier aan het doen bent.

    Ik heb het over die clowns die met hun ogen naar beneden gericht achter het stuur zitten. Gisteren was er een overschot van ik schat 10 meter. En een geluk dat ik nog een beetje kon uitwijken richting fietspad, of ik zat er frontaal op

    Geluk moet je hebben, maar met dergelijke stommeriken achter het stuur heb je dat niet altijd in de hand...

    Hij stak wel z'n hand uit om te excuseren nog, maar ik heb een wegwerpgebaar teruggegeven
    Last edited by Tigra; 09/09/2021, 10:52.

    Leave a comment:


  • timothy
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Een GSM moet je negeren in de auto, ook handsfree, of je moet op een lege autostrade rijden, maar die vinden we hier niet veel meer. Ik heb ook een verantwoordelijke job met een gans team onder mij en ben soms blijkbaar ook onmisbaar als ik niet aan het werken ben. Die whatsapp berichten, mails, SMS'en,... ik zal die buiten m'n werk wel beantwoorden wanneer het mij uitkomt. Het kerkhof ligt vol met onmisbaren
    Ik zeg niet dat ik onmisbaar ben, verre van. Op 1-2-3 vervangbaar.

    Ik zeg wel dat ik geen zin heb om na iedere (wat langere) rit een half uur in te halen qua gemiste telefoons en dergelijke terwijl ik ze kan afwerken terwijl ik in de auto zit.

    Zolang het wettelijk toegestaan is wat ik doe, zal ik het ook blijven doen. Handsfree dus, ik raak het toestel niet aan. Alles gebeurt via toetsen op het stuur en spraakcommando’s.

    Leave a comment:


  • Jakkel
    replied
    Een GSM moet je negeren in de auto, ook handsfree, of je moet op een lege autostrade rijden, maar die vinden we hier niet veel meer. Ik heb ook een verantwoordelijke job met een gans team onder mij en ben soms blijkbaar ook onmisbaar als ik niet aan het werken ben. Die whatsapp berichten, mails, SMS'en,... ik zal die buiten m'n werk wel beantwoorden wanneer het mij uitkomt. Het kerkhof ligt vol met onmisbaren

    Leave a comment:

Working...
X