Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Utah
    replied
    Zelf motorrijder zijnde en al een ongeval meegemaakt(1997) waar ik nog steeds fysisch last van ondervind, kan ik ( en ik denk zowat alle motorrijders) je met het hand op het hart zeggen: je trekt bij een ongeval altijd aan het kortste einde. Grootste kans op blijvende fysische schade. Wie anders beweert moet me dat toch eens uitleggen.

Leave a comment:

• Metaxa
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
    Als er een motorrijder met +200 achteraan op u inrijdt blijft er van uzelf ook maar weinig over.
    Dan moet die al 300km/u gereden hebben.
    Als die bij je inknalt zit die misschien nog aan 100.
    Daar ga jij als autobestuurder goed uitkomen hoor, de motorrijder iets minder vrees ik.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Leave a comment:

• Chris_147
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
    Ja, maar da's nu niet echt "achteraan op u inrijdt", en ik denk dat als een Dodge RAM op de ring 100 rijdt, en die moto tegen 200 er achteraan inrijdt, dat "blijft er van uzelf ook maar weinig over" eerder voor die motorijder opgaat dan voor die chauffeur van de RAM.
    Een motorrijder is sowieso dood bij 100 per uur verschil.
    Je neemt nu wel 2 uitersten: motor en zware pickup. Hoeveel van die pickups rijden er dagelijks op de ring tov gewone auto's?
    En ik kan me ook nog goed voorstellen dat die motorrijder of motor in de nek van de bestuurder van de RAM wordt gecatapulteerd. 80kg mens of 250kg motor komt ook hard aan.

Rijden tussen de file aan te hoge snelheid vind ik ook vervelend, maar zelfs bij 120 per uur zeer druk verkeer zijn er motorrijders die er nog tussendoor willen.
    Als zij 100 per uur rijden en ik wil er voorbij zijn ze een rijstrook breed, maar als zij sneller willen kunnen ze dat ineens tussen de auto's door.

Leave a comment:

• RX-8
    replied
    Ja, maar da's nu niet echt "achteraan op u inrijdt", en ik denk dat als een Dodge RAM op de ring 100 rijdt, en die moto tegen 200 er achteraan inrijdt, dat "blijft er van uzelf ook maar weinig over" eerder voor die motorijder opgaat dan voor die chauffeur van de RAM.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
    Als er een motorrijder met +200 achteraan op u inrijdt blijft er van uzelf ook maar weinig over.
    Da's ook waar... Er circuleert zo'n foto op internet van een moto die half in een auto zit.
    niet lang moeten zoeken

Leave a comment:

• order66
    replied
    Op de ring rond Parijs is dat normaal… ze maken er een sport van.

Last edited by order66; 17/08/2021, 08:08.

Leave a comment:

• David67
    replied

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Een paar weken terug ook nog met de moto op de Ring van Antwerpen. Fel vertraagd verkeer, dus voorzichtig laveren tussen de auto's. Constant focussen op alles en iedereen. Komt er daar zo ene met een brede BMW RT, die vliegt daar gewoon volle bak tussendoor. Oké, die zal dat wel gewoon zijn, ik rijd daar amper ooit met de moto. Maar toch...
    Het is niet omdat het kan en je het kan, dat het ook maar moet gebeuren.
    Dergelijke motards zorgen nog steeds voor die slechte naam bij het grote deel van de bevolking.
    Ik ben zo ooit op de Parijse ring ingehaald door racende moto's. Ik hoorde ze niet komen en plots gewoon een oorverdovende "iiiiieuuuuw" (of hoe schrijf je dat) vlak naast me. Ik schrok met half dood.

Die mannen reden waarschijnlijk 200+, als het niet een stuk meer was. Als ik even 50cm uitwijk, lagen die op de grond. Of wat er nog van hen zou overblijven toch...
    Last edited by ; 16/08/2021, 21:09.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
    Wat een autofreak lijden kan
    Met je favo auto waar je hard voor gewerkt en gespaard hebt is het altijd een beetje stress om daar mee rond te rijden/parkeren, heb sinds kort een 2de wagentje die al wat krassen en deuken heeft en das echt relaxed rijden/parkeren, ik zet mij daarmee zelf zo dicht mogelijk bij de ingang van de winkel, lang niet meer gedaan!

Als autoliefhebber zou je sowieso meerdere auto's moeten hebben.

Leave a comment:

• Utah
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Een paar weken terug ook nog met de moto op de Ring van Antwerpen. Fel vertraagd verkeer, dus voorzichtig laveren tussen de auto's. Constant focussen op alles en iedereen. Komt er daar zo ene met een brede BMW RT, die vliegt daar gewoon volle bak tussendoor. Oké, die zal dat wel gewoon zijn, ik rijd daar amper ooit met de moto. Maar toch...
    De E40 Brussel kust zit vol met van die would be MotoGP piloten.

Leave a comment:

• Jakkel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten
    Gisteren weer een voorbeeldige motard op de ring van Antwerpen gespot... Mij rechts inhalen op hetzelfde moment dat ik van het 3de naar het 2de vak beweeg. (en hij kon niet vroeger rechts inhalen want er was iemand op het 2de vak).

Leave a comment:

• turboslak
    replied
    Gisteren weer een voorbeeldige motard op de ring van Antwerpen gespot... Mij rechts inhalen op hetzelfde moment dat ik van het 3de naar het 2de vak beweeg. (en hij kon niet vroeger rechts inhalen want er was iemand op het 2de vak).

Leave a comment:

• Jocar
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

Onlangs ook nog gehad. Lege parking, verderop gezet en tegen dat ik terugkwam een busje naast mij vol blutsen en krassen, moet ook moeilijk geweest zijn om eruit te kruipen.
    Toen ik dan net in de wagen zat komt er nog snel iemand links van mij staan ook… ongelofelijk toch, kuddedieren!
    En daarnet een in een dikke Alfa op een parking gaan staan voor mensen met kinderen, parkeren kon ze ook al niet, toch al iets beter dan de vorige keer, toen nam ze gewoon 2 plaatsen in…
    Idd ergerlijk zo'n dingen. Vandaag zie ik er hier staan op 2 parkeerplaatsen, pal op de witte streep Ik heb de mijne nu ook zo geparkeerd, tegen mijn principes, maja

Je ziet ze gewoon hun deur openzwieren zonder kijken, vooral de passagiers. Een vleugje wind erbij en het is van dat. Ze doen het misschien niet met opzet maar ik wil geen tikken in mijn deur

Wat een autofreak lijden kan

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
    Hier word ik ook niet goed van. Dan parkeer je de auto op een grote parking ver van alles en iedereen af en even later zie je een slimme madame met alle moeite van de wereld uit haar auto kruipen. Ook nog met een share auto die sowieso niet ontzien wordt

Onlangs ook nog gehad. Lege parking, verderop gezet en tegen dat ik terugkwam een busje naast mij vol blutsen en krassen, moet ook moeilijk geweest zijn om eruit te kruipen.
    Toen ik dan net in de wagen zat komt er nog snel iemand links van mij staan ook… ongelofelijk toch, kuddedieren!
    En daarnet een in een dikke Alfa op een parking gaan staan voor mensen met kinderen, parkeren kon ze ook al niet, toch al iets beter dan de vorige keer, toen nam ze gewoon 2 plaatsen in…

Leave a comment:

• bobo
    replied
    thx, ik vrees dat er aan het parkeren weinig te doen is...hoewel er bepaalde gemeenteregels zijn die stellen dat een wagen bvb niet langer als 48 uur geparkeerd mag blijven (al worden die niet overal toegepast en gecontroleerd vlg mij), ik denk dat de wetgever nog eerder die regel zal weghalen dan deelauto's ontmoedigen

Leave a comment:

• turboslak
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    het staat hier opeens belachelijk vol deelauto's, en het valt me op in straten waar de parkeerdruk hoog is - natuurlijk waar je geen schijf moet leggen - het éne is natuurlijk een antwoord op het andere, maar dat gaat ongetwijfeld irritaties opleveren...het zijn ev's of cng auto's...wie zou die uiteindelijk aan de stekker hangen of gaan voltanken met cng? er is hier niet dichtbij een pomp
    In Mechelen hebben buurtbewoners al in de krant geklaagd over deelauto's dat voor hun deur staat. Bleek dan dat de parkeerzone van die deelwagens net die straat was, beetje lotterij of je gekloot bent of niet. Krant had ook reactie gekregen van 1 van die bedrijven: als ze in de weg staan kunnen ze altijd de wagen reserveren en zelf verplaatsen .

Tanken van cng doen ze bijvoorbeeld bij poppy zelf, ze hebben daar een speciaal team voor.
    EV vind ik niet direct terug hoe ze ermee omgaan. Cambio moet je op daarvoor voorziene plek parkeren en insteken (of zo dicht mogelijk erbij en hun verwittigen als de plek bezet is).

Leave a comment:

• bobo
    replied
    het staat hier opeens belachelijk vol deelauto's, en het valt me op in straten waar de parkeerdruk hoog is - natuurlijk waar je geen schijf moet leggen - het éne is natuurlijk een antwoord op het andere, maar dat gaat ongetwijfeld irritaties opleveren...het zijn ev's of cng auto's...wie zou die uiteindelijk aan de stekker hangen of gaan voltanken met cng? er is hier niet dichtbij een pomp

Leave a comment:

• Jocar
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
    Typisch. Sta je dan wat verder alleen, moet er zo’n ezel per sè naast u komen staan. Supermarkten hebben wij geen last van. Collect en go
    Idd! En die parkeren dan ook nog niet op een normale manier naast u, maar scheef en heel dicht zodat uitstappen zonder uw auto te raken bijna onmogelijk wordt

Leave a comment:

• order66
    replied
    Typisch. Sta je dan wat verder alleen, moet er zo’n ezel per sè naast u komen staan. Supermarkten hebben wij geen last van. Collect en go

Leave a comment:

• Jocar
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten

Deur vol deuken morgen dus?
    Nee, nee! Ik ben dadelijk gaan kijken en zie toch niks gelukkig. Ik heb 'm ondertussen even verder gezet. Benieuwd hoelang het duurt eer er weer zo'n kieken arriveert

Nuja, ik heb dat thuis ook regelmatig voor, aan de Carrefour bv.

Leave a comment:

Working...
X