Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IX
Collapse
X
-
Zelf motorrijder zijnde en al een ongeval meegemaakt(1997) waar ik nog steeds fysisch last van ondervind, kan ik ( en ik denk zowat alle motorrijders) je met het hand op het hart zeggen: je trekt bij een ongeval altijd aan het kortste einde. Grootste kans op blijvende fysische schade. Wie anders beweert moet me dat toch eens uitleggen.
- Likes 1
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenAls er een motorrijder met +200 achteraan op u inrijdt blijft er van uzelf ook maar weinig over.
Als die bij je inknalt zit die misschien nog aan 100.
Daar ga jij als autobestuurder goed uitkomen hoor, de motorrijder iets minder vrees ik.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenJa, maar da's nu niet echt "achteraan op u inrijdt", en ik denk dat als een Dodge RAM op de ring 100 rijdt, en die moto tegen 200 er achteraan inrijdt, dat "blijft er van uzelf ook maar weinig over" eerder voor die motorijder opgaat dan voor die chauffeur van de RAM.
Je neemt nu wel 2 uitersten: motor en zware pickup. Hoeveel van die pickups rijden er dagelijks op de ring tov gewone auto's?
En ik kan me ook nog goed voorstellen dat die motorrijder of motor in de nek van de bestuurder van de RAM wordt gecatapulteerd. 80kg mens of 250kg motor komt ook hard aan.
Rijden tussen de file aan te hoge snelheid vind ik ook vervelend, maar zelfs bij 120 per uur zeer druk verkeer zijn er motorrijders die er nog tussendoor willen.
Als zij 100 per uur rijden en ik wil er voorbij zijn ze een rijstrook breed, maar als zij sneller willen kunnen ze dat ineens tussen de auto's door.
Leave a comment:
-
Ja, maar da's nu niet echt "achteraan op u inrijdt", en ik denk dat als een Dodge RAM op de ring 100 rijdt, en die moto tegen 200 er achteraan inrijdt, dat "blijft er van uzelf ook maar weinig over" eerder voor die motorijder opgaat dan voor die chauffeur van de RAM.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenAls er een motorrijder met +200 achteraan op u inrijdt blijft er van uzelf ook maar weinig over.
niet lang moeten zoeken
Leave a comment:
-
Als er een motorrijder met +200 achteraan op u inrijdt blijft er van uzelf ook maar weinig over.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Een paar weken terug ook nog met de moto op de Ring van Antwerpen. Fel vertraagd verkeer, dus voorzichtig laveren tussen de auto's. Constant focussen op alles en iedereen. Komt er daar zo ene met een brede BMW RT, die vliegt daar gewoon volle bak tussendoor. Oké, die zal dat wel gewoon zijn, ik rijd daar amper ooit met de moto. Maar toch...
Dergelijke motards zorgen nog steeds voor die slechte naam bij het grote deel van de bevolking.
Ik ben zo ooit op de Parijse ring ingehaald door racende moto's. Ik hoorde ze niet komen en plots gewoon een oorverdovende "iiiiieuuuuw" (of hoe schrijf je dat) vlak naast me. Ik schrok met half dood.
Die mannen reden waarschijnlijk 200+, als het niet een stuk meer was. Als ik even 50cm uitwijk, lagen die op de grond. Of wat er nog van hen zou overblijven toch...
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenWat een autofreak lijden kan
Als autoliefhebber zou je sowieso meerdere auto's moeten hebben.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Een paar weken terug ook nog met de moto op de Ring van Antwerpen. Fel vertraagd verkeer, dus voorzichtig laveren tussen de auto's. Constant focussen op alles en iedereen. Komt er daar zo ene met een brede BMW RT, die vliegt daar gewoon volle bak tussendoor. Oké, die zal dat wel gewoon zijn, ik rijd daar amper ooit met de moto. Maar toch...
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk BerichtenGisteren weer een voorbeeldige motard op de ring van Antwerpen gespot... Mij rechts inhalen op hetzelfde moment dat ik van het 3de naar het 2de vak beweeg. (en hij kon niet vroeger rechts inhalen want er was iemand op het 2de vak).
- Likes 1
Leave a comment:
-
Gisteren weer een voorbeeldige motard op de ring van Antwerpen gespot... Mij rechts inhalen op hetzelfde moment dat ik van het 3de naar het 2de vak beweeg. (en hij kon niet vroeger rechts inhalen want er was iemand op het 2de vak).
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
Onlangs ook nog gehad. Lege parking, verderop gezet en tegen dat ik terugkwam een busje naast mij vol blutsen en krassen, moet ook moeilijk geweest zijn om eruit te kruipen.
Toen ik dan net in de wagen zat komt er nog snel iemand links van mij staan ook… ongelofelijk toch, kuddedieren!
En daarnet een in een dikke Alfa op een parking gaan staan voor mensen met kinderen, parkeren kon ze ook al niet, toch al iets beter dan de vorige keer, toen nam ze gewoon 2 plaatsen in…Ik heb de mijne nu ook zo geparkeerd, tegen mijn principes, maja
Je ziet ze gewoon hun deur openzwieren zonder kijken, vooral de passagiers. Een vleugje wind erbij en het is van dat. Ze doen het misschien niet met opzet maar ik wil geen tikken in mijn deur
Wat een autofreak lijden kan
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenHier word ik ook niet goed van. Dan parkeer je de auto op een grote parking ver van alles en iedereen af en even later zie je een slimme madame met alle moeite van de wereld uit haar auto kruipen. Ook nog met een share auto die sowieso niet ontzien wordt
Toen ik dan net in de wagen zat komt er nog snel iemand links van mij staan ook… ongelofelijk toch, kuddedieren!
En daarnet een in een dikke Alfa op een parking gaan staan voor mensen met kinderen, parkeren kon ze ook al niet, toch al iets beter dan de vorige keer, toen nam ze gewoon 2 plaatsen in…
Leave a comment:
-
thx, ik vrees dat er aan het parkeren weinig te doen is...hoewel er bepaalde gemeenteregels zijn die stellen dat een wagen bvb niet langer als 48 uur geparkeerd mag blijven (al worden die niet overal toegepast en gecontroleerd vlg mij), ik denk dat de wetgever nog eerder die regel zal weghalen dan deelauto's ontmoedigen
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenhet staat hier opeens belachelijk vol deelauto's, en het valt me op in straten waar de parkeerdruk hoog is - natuurlijk waar je geen schijf moet leggen - het éne is natuurlijk een antwoord op het andere, maar dat gaat ongetwijfeld irritaties opleveren...het zijn ev's of cng auto's...wie zou die uiteindelijk aan de stekker hangen of gaan voltanken met cng? er is hier niet dichtbij een pomp.
Tanken van cng doen ze bijvoorbeeld bij poppy zelf, ze hebben daar een speciaal team voor.
EV vind ik niet direct terug hoe ze ermee omgaan. Cambio moet je op daarvoor voorziene plek parkeren en insteken (of zo dicht mogelijk erbij en hun verwittigen als de plek bezet is).
Leave a comment:
-
het staat hier opeens belachelijk vol deelauto's, en het valt me op in straten waar de parkeerdruk hoog is - natuurlijk waar je geen schijf moet leggen - het éne is natuurlijk een antwoord op het andere, maar dat gaat ongetwijfeld irritaties opleveren...het zijn ev's of cng auto's...wie zou die uiteindelijk aan de stekker hangen of gaan voltanken met cng? er is hier niet dichtbij een pomp
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenTypisch. Sta je dan wat verder alleen, moet er zo’n ezel per sè naast u komen staan. Supermarkten hebben wij geen last van. Collect en go
Leave a comment:
-
Typisch. Sta je dan wat verder alleen, moet er zo’n ezel per sè naast u komen staan. Supermarkten hebben wij geen last van. Collect en go
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
Deur vol deuken morgen dus?
Nuja, ik heb dat thuis ook regelmatig voor, aan de Carrefour bv.
Leave a comment:
Leave a comment: