Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • knight-rider
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
    Het is ook veelzeggend dat in die contracten staat dat de gemeentes niet te veel snelheidsremmende maatregelen mogen nemen.
    Voor de verkeersveiligheid
    Binnen een trajectcontrole is het niet de bedoeling om snelheidsremmende maatregelen te hebben.
    Het is immers de bedoeling dat je je binnen een trajectcontrole aan een bepaalde max snelheid houd (50 of 70 km/h), maar als je moet gaan afremmen en soms zelfs stoppen voor wegversmallingen en dergelijke, dan betekend dat dat je tussen die snelheidsremmers net een stuk sneller kunt gaan rijden om uiteindelijk nog altijd een gemiddeld te behalen dat onder die maximum snelheid ligt en dat is uiteraard niet de bedoeling.

    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    ja, das een vreemd verhaal van die trajectcontroles

    ...moet wel zeggen, ik kom nu wat vaker in uw cote...de westvlamingen rijden snel(ler) ! bij ons rijdt er kwasi niemand nog te snel (behalve zone 30), maar aan de westkust komen ze nogal gatplakken als je je aan de regels houdt...en - voor mij - ook vreemd, buiten de bebouwde kom wegen waar je nog 90 mag
    Hier in Limburg hebben we toch ook nog wel wat plaatsen waar je nig 90 mag.

    Leave a comment:


  • flappy
    replied
    ik begrijp die hetse om de snelheid niet. 30 is 30, of zie ik het anders? hulpmiddelen genoeg, gaande van cruise control, snelheidsbeperker tot apps die u waarschuwen bij te snel rijden.
    en de snelheid die op de boete staat is al een correctie van 7%...2 maal, want de meeste snelheidsmeters in een auto staan ook optimistisch afgesteld. Genre 5 km/h meer dan ge.werkelijk rijdt. Dus als ge een 37 hebt, dan staat er op uw meter al bijna 45 km/h. Da's niet even verstrooid zijn.

    en opnieuw: straf dat ze in het buitenland die problemen blijkbaar niet hebben. blijkbaar vinden wij als belgen het doodnormaal om de wet maar te blijven buigen naar onze goesting.

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    ja, das een vreemd verhaal van die trajectcontroles

    ...moet wel zeggen, ik kom nu wat vaker in uw cote...de westvlamingen rijden snel(ler) ! bij ons rijdt er kwasi niemand nog te snel (behalve zone 30), maar aan de westkust komen ze nogal gatplakken als je je aan de regels houdt...en - voor mij - ook vreemd, buiten de bebouwde kom wegen waar je nog 90 mag

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Op zich is een zone 30 om sluipverkeer t e vermijden ook een complet verkeerde redenering.
    In mijn eigen straat is het nu ook zo. Amper minder verkeer, misschien net iets minder vrachtwagens.
    Maar het zijn de bewoners die de prijs betalen. Het regent boetes van 31 tem 35-36 km/u.

    Da's even niet opletten en je hangt er al aan. Het is een gewestweg met doorgaand verkeer.
    Deze week ook m'n eerste GAS boete binnen gekregen. 37 per uur. Levensgevaarlijk en asociaal rijgedrag op een stuk van 100 meter trakectcontrole om 7u30 's morgens.
    Lo-Reninge heeft 3000 inwoners en 5 (!) trajectcontroles.

    Het is ook veelzeggend dat in die contracten staat dat de gemeentes niet te veel snelheidsremmende maatregelen mogen nemen.
    Voor de verkeersveiligheid

    Leave a comment:


  • flappy
    replied
    weinig last van gehad eerlijk gezegd. het waren eerder de buitenlanders die links bleven plakken

    Leave a comment:


  • David67
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

    Qua snelheid wel ja.

    Maar tegenwoordig kunnen die Duitsers evengoed links/middenhangen zoals de eerste beste Nederlander.
    Maar onnodig linksrijden is toch een uitvinding die uit Holland komt.

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    Uitzonderingen op de regel zijn er altijd natuurlijk. Ik kan alleen maar zeggen wat ik met mijn vele kilometer in Duitsland telkens vaststel.

    Leave a comment:


  • kefkie
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

    Klopt! Zoals ik hier nogal schreef rijden de Duitsers een pak gedisciplineerder dan onze landgenoten. Als je op de Autobahn een zot door de werken ziet scheuren tegen 120 km/h is het een Belg of een Hollander

    Ah ja, want in Duitsland is toch geen snelheidsbeperking
    Qua snelheid wel ja.

    Maar tegenwoordig kunnen die Duitsers evengoed links/middenhangen zoals de eerste beste Nederlander.

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
    in duitsland vond ik het opmerkelijk dat in het dorpje waar we verbleven hoe goed iedereen zich aan de 30 km/h hield. Hier wordt het aanzien als een straf...
    Klopt! Zoals ik hier nogal schreef rijden de Duitsers een pak gedisciplineerder dan onze landgenoten. Als je op de Autobahn een zot door de werken ziet scheuren tegen 120 km/h is het een Belg of een Hollander

    Ah ja, want in Duitsland is toch geen snelheidsbeperking

    Leave a comment:


  • flappy
    replied
    in duitsland vond ik het opmerkelijk dat in het dorpje waar we verbleven hoe goed iedereen zich aan de 30 km/h hield. Hier wordt het aanzien als een straf...

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
    Lang geleden, maar vandaag nog eens uitgestapt voor een gevalletje verkeersagressie. Sta als eerste bij de verkeerslichten en achter mij staat een oudere heer op een Harley met daarachter een snotneus in een BMW 520d. Licht springt op groen en ik rij verder tegen 30km/h wat daar de geldende max. snelheid is. De Harley gaat me met het nodige theater voorbij en de Beemer zit zeer kort op m'n kont met continu flikkerende lichten. Toch efkes gestopt en gevraagd wat zijn probleem was. Kerel zag er niet heel helder uit en zijn antwoord getuigde ook niet van enige originaliteit. Maar ingestapt en verder gereden. Dus als ge een BMW 520d met nr.plaat 1-KUS 857 ziet rijden beter goed opletten.
    Typisch voor deze tijd dit

    Hier is het in de hele wijk 30 km/h en terecht. Ik schat echter dat 80% van het klootjesvolk dat hier dagelijks voorbij geraasd komt en onze omgeving als sluipweg gebruikt zich daar niet aan houdt. De aanduiding van de max snelheid staat in koeien van letters op de grond geschilderd en de platen staan overal.

    Ik ben ook geen voorstander van overdreven controles om de kas te vullen maar hier kunnen ze niet genoeg flitsen of verkeersremmers leggen. Er moeten altijd eerst een paar onschuldige dodelijke slachtoffers vallen eer er daadwerkelijke oplossingen komen

    Leave a comment:


  • flappy
    replied
    ben vorige ook uitgestapt voor agressie voor mij. eentje met bmw x3 die het eerst nodig vond mij volle bak voorbij te steken en bijna mijn buitenspiegel mee te nemen. daarna aan een kruispunt vond 'm dat het niet rap genoeg vooruit ging en is 'm uutgestapt en van zijn oren gaan maken. Ben ook uitgestapt, 'm uitgescholden voor alles wat ik kon opkomen en netjes op gewezen dat mijn dashcam alles wat'm heeft gedaan en nog zou gaan doen gefilmd heeft/nog gaat filmen. 't was direct al een pak minder met zijn gemuil, stapt in en rijdt vanaf dan een pak kalmer.

    Paar dagen daarvoor, paar jong gasten die gek deden. Ik haal vrachtwagen in die traag rijdt. zie daarvoor auto's rijden maar voor mij plek genoeg om in te halen. Ik haal in, jonge gasten ook.... maar die halen mij onmiddellijk ook in met een veel te hoge snelheid. Ik reed al rechts gaspedaal los omdat ik hem zag komen, maar ondertussen al tegenligger en de auto's voor ons waren ook al te dicht gekomen. Vier auto's bijna op elkaar omdat mijnheer met zijn lelijk ringbaartje vond dat hij er nog tussen kon.

    Leave a comment:


  • David67
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
    Ge hebt hem toch een tong gedraaid?
    Euh, nope, ik ben niet van de herenliefde.

    Leave a comment:


  • DACIA DUSTER DRIVER
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
    Dus als ge een BMW 520d met nr.plaat 1-KUS 857 ziet rijden beter goed opletten.
    Ge hebt hem toch een tong gedraaid?

    Leave a comment:


  • David67
    replied
    Lang geleden, maar vandaag nog eens uitgestapt voor een gevalletje verkeersagressie. Sta als eerste bij de verkeerslichten en achter mij staat een oudere heer op een Harley met daarachter een snotneus in een BMW 520d. Licht springt op groen en ik rij verder tegen 30km/h wat daar de geldende max. snelheid is. De Harley gaat me met het nodige theater voorbij en de Beemer zit zeer kort op m'n kont met continu flikkerende lichten. Toch efkes gestopt en gevraagd wat zijn probleem was. Kerel zag er niet heel helder uit en zijn antwoord getuigde ook niet van enige originaliteit. Maar ingestapt en verder gereden. Dus als ge een BMW 520d met nr.plaat 1-KUS 857 ziet rijden beter goed opletten.

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    update

    De Fietsbus blijft door de Liefkenshoektunnel rijden
    Port of Antwerp-Bruges besliste in het kader van efficiëntie om het traject van de Fietsbus vanaf 1 oktober te beperken tot de Tijsmanstunnel omdat DeWaterbus de rol van de Fietsbus kan overnemen voor de oversteek van de Schelde.
    Deze beslissing deed heel wat stof opwaaien binnen de havengemeenschap. Op initiatief van havenschepen Annick De Ridder zat het Havenbedrijf deze week samen met diverse stakeholders.
    Hierna is beslist om de huidige dienstverlening van de Fietsbus te behouden, ook na 1 oktober 2023. De Fietsbus blijft dus door de Liefkenshoektunnel rijden.
    Iedereen zal zijn of haar woon-werkverkeer op dezelfde slimme en aangename manier met de fiets kunnen blijven doen.

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    De Fietsbus werd in 2018 opgestart als een testproject om de toegankelijkheid van het havengebied voor de fietser te vergroten. Ze zorgt ervoor dat fietsers het Kanaaldok en de Schelde kunnen kruisen via de Tijsmans- en de Liefkenshoektunnel en bespaart hen zo een omweg van tientallen kilometers. Het huidige contract met de uitvoerder loopt op 30/09/2023 af.

    Sinds 2018 is er heel wat veranderd. Zo vaart DeWaterbus nu ook tussen Liefkenshoek en Lillo en biedt dus op vrijwel dezelfde plaats als de Fietsbus ook een Scheldekruising aan. Daarnaast staat de bus helaas nog vaak in de file in de tunnels, waardoor de dienstverlening verstoord wordt. Dit leidt vaak tot frustraties en ongemak bij de gebruikers.
    Daarom hebben MLSO en het Havenbedrijf Antwerpen-Brugge besloten om vanaf 01/10 het aanbod van de fietsbus aan te passen naar de kruising van één tunnel, de Tijsmanstunnel. Zo hopen ze een stabieler en evenwichtiger aanbod te kunnen voorzien met minder impact van mogelijke filevorming.
    Voor het traject Noorderlaan – Scheldelaan met de Fietsbus wordt in elke richting een doortocht om de 15 minuten aangeboden. Hiervoor worden afhankelijk van het tijdstip één of twee bussen ingelegd. Het kortere traject vermindert de kans op vertragingen waardoor de gebruikers kunnen rekenen op een stabielere dienstverlening.
    Voor de Scheldekruising kunnen de gebruikers beroep doen op de Waterbus, een dienstverlening die ook door het Havenbedrijf werd opgestart en al een zeer grote, positieve impact heeft gehad op de bereikbaarheid van de haven. Uit overleg met Aqualiner (de operator van deWaterbus) is gebleken dat er op de as Lillo – Liefkenshoek voldoende capaciteit is (50 fietsers per Waterbus). Aqualiner heeft ook gegarandeerd dat vanaf september de normale dienstregeling terug gevolgd zal worden. Zo is er voor slechts 1 euro elk half uur een oversteek.
    De gebruikers die nu de volledige doorsteek maken (8% van de passagiers) kunnen dat vanaf 1 oktober doen door de Fietsbus en DeWaterbus te combineren.
    De Fietsbus blijft zeven dagen op zeven rijden, met de eerste rit om 4u45 en de laatste om 23u.

    terug gedaan met het openbaar vervoer in de waaslandhaven, waterbus covert niet alle shift-uren

    Leave a comment:


  • Jakkel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

    Het was een grapje, niks persoonlijk, overal zit kaf tussen het koren.
    Weet ik wel hoor.
    Ik heb het gewoon moeilijk met altijd dat gebash op het wielertoerisme, vooral op sociale media, terwijl er minstens zoveel incidenten zijn met 'andere' fietsers en weggebruikers die in de media amper onder de aandacht komen. Ik heb dit jaar al bijna 12.000 km's met de fiets gereden. Ik rijd niet alleen met de koersfiets, ook met de MTB, gravel en met een gewone stadsfiets. Ik mag me dus wel enigszins als een ervaringsdeskundige beschouwen. De meeste incidenten die ik zie of tegenkom onder de tweewielers zijn die met 25km/h e-bikes, vooral dan met wat oudere mensen erop, op twee staan de speedpedelecs, op drie de fietsende schoolgaande jeugd en pas op vier de wielertoeristen. Niks vooroordelen of vooringenomenheid, enkel een objectieve waarneming.

    Leave a comment:


  • flappy
    replied
    het maakt niet uit met wat ge rijdt. zij die de ezel uithangen doen dat met elk voertuig.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Het probleem is dat je dat dus wel constant achter het hoofd geslingerd krijgt.
    Ik gedraag me hoffelijker dan 90-95% van de fietsers, en dat is geen 'eigen log stinkt'. Ook in de auto doe ik dat.

    Maar minstens 1 à 2 keer per dag krijg ik dat te horen.
    Maar blijkbaar is 10-15 per uur fietsen, slingeren van links naar rechts, hardnekkig naast elkaar blijven rijden, stilstaan midden op de weg, zonder kijken of reden uitwijken,... doodnormaal op een fiets.
    Het is de koersfietser die drie keer belt zonder gevolg en dan maar inhaalt waar het kan, die onverantwoord is.
    Ik maak me er op de weg al lang niet meer druk in, al durf ik wel even remmen als ik nageroepen wordt om vriendelijk uitleg te vragen. Die ik dan meestal niet krijg.

    O ja, https://www.strava.com/athletes/993267

    Leave a comment:

Working...
X