Zelfs in de steden zal er hopelijk nog wat volk overblijven dat naast alleen shoppen nog werkt in de maakindustrie (ook al is dat co2 intensief en wil men dat ook liever in china oid)
Alleen door alles en vooral energie duur te houden en het onbetaalbaar te maken zal voor veel mensen de reden zijn om hun auto weg te doen…de jeugd is wat minder autominded mss, maar vooral omdat taxi-mapa hen voert…want het ov in de steden is naast de spits niet het veiligst aanvoelend vervoermiddel
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IX
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenCorrectie, de overheden maken de stadscentra kapot en pushen de mensen op die manier in de richting van online winkels en winkelcentra buiten het centrum.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenElke keer dat ge iets online koopt maakt ge uw eigen stadscentra kapot.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenwe hebben er vaak zelf massaal voor gekozen om ipv naar de iets duurdere buurtwinkel te gaan, te kiezen voor de winkelcentra buiten de grote steden. als er voldoende alternatieven zijn om lokaal te blijven dan heb je vaak geen auto meer nodig. En een nog steeds stijgende trend is die van de pakjesdiensten. Waarom nog naar de winkel gaan als men het aan de deur levert?
Leave a comment:
-
Bestaan omgekeerde driehoeken en stopstrepen niet voor speedpedelec warriors en koersfiets fanaten? Iedere dag zie ik ze weer over de steenweg stormen zonder stoppen. Alsof ze voorrang hebben op iedere weggebruiker. Voetgangers moeten zich reppen om uit de weg te zijn.
Leave a comment:
-
we hebben er vaak zelf massaal voor gekozen om ipv naar de iets duurdere buurtwinkel te gaan, te kiezen voor de winkelcentra buiten de grote steden. als er voldoende alternatieven zijn om lokaal te blijven dan heb je vaak geen auto meer nodig. En een nog steeds stijgende trend is die van de pakjesdiensten. Waarom nog naar de winkel gaan als men het aan de deur levert?
Leave a comment:
-
Goh, ik zie die evolutie van autootjes pesten in het centrum toch oprukken.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
is er iemand over uw pietje gereden….
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
en wat taksen betreft…. We weten al jaren dat auto’s niet genoeg taksen betalen om alle directe en indirecte kosten te vergoeden die ze veroorzaken.
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Ik ga nu veel liever naar Mechelen dan naar Antwerpen. In Mechelen is de fiets de baas, en wordt de auto getolereerd.
In Antwerpen is het omgekeerd. Raad eens waar de meeste ongevallen gebeuren?
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Ik doe ook fietstoertjes, met een beetje gezond verstand en hoffelijkheid heb ik geen problemen gehad. Je moet je plaats kennen. Als ik wandel op een jaagpad, dan weet ik dat ik continu voorbijgezoefd word door fietsers, en als ik fiets in een park beschouw ik mezelf als gast, en hebben voetgangers de voorrang.
En ja, idioten vind je overal… wandelaars met de hond los op een jaagpad. Kan best snappen dat die af en toe vervloekt worden. Of kindjes die breeduit over een fietsautostrade lopen… dikke nope.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door de.majoor Bekijk BerichtenTja, met alle respect, maar het is de fietser zelf die het verkloot. Echt waar: (1) kruispunten worden conflictvrij gemaakt zodat fietsers veilig kunnen oversteken -> ik zie dagelijks vele fietsers het rode licht negeren zodat ik mij afvraag wat voor nut dit heeft. (2) als ik mij op het werk van de parking naar mijn bureau begeef moet ik over een wandelpad waar ook collega's met de fiets gebruik van maken. Er staat een duidelijk bord "fietsers afstappen". Hoeveel fietsers doen dit denkt u? Juist ja, 0,5 op 10, en maar bellen om uit de weg te gaan. (3) overal voorrang negeren, (4) op het jaagpad/dijk iedereen van de weg fietsen alsof ze de Tour de France aan het rijden zijn,... Ik kan zo nog eindeloos doorgaan, zonder licht fietsen, richting negeren, op de weg rijden terwijl er een schitterend fietspad naast ligt... En maar klagen... Wie betaalt er eigenlijk wegentaks? Misschien moeten we het geld eens gaan halen bij "koning" fietser. Mss beter lid worden van "fietsforum"?
Denk eens 2 keer na voor je zoiets schrijft.
Wat wil je door je straat? 10 auto’s of 10 fietsers?
en wat taksen betreft…. We weten al jaren dat auto’s niet genoeg taksen betalen om alle directe en indirecte kosten te vergoeden die ze veroorzaken.
Het enige wat helpt is meer plaats voor fietsen en voetgangers.
Ik ga nu veel liever naar Mechelen dan naar Antwerpen. In Mechelen is de fiets de baas, en wordt de auto getolereerd.
In Antwerpen is het omgekeerd. Raad eens waar de meeste ongevallen gebeuren?
En voor elke fietsterrorist zijn er 2 cowboys in de auto. Als het tot conflicten komt is de fiets altijd zwakker.
Ik doe ook fietstoertjes, met een beetje gezond verstand en hoffelijkheid heb ik geen problemen gehad. Je moet je plaats kennen. Als ik wandel op een jaagpad, dan weet ik dat ik continu voorbijgezoefd word door fietsers, en als ik fiets in een park beschouw ik mezelf als gast, en hebben voetgangers de voorrang.
En ja, idioten vind je overal… wandelaars met de hond los op een jaagpad. Kan best snappen dat die af en toe vervloekt worden. Of kindjes die breeduit over een fietsautostrade lopen… dikke nope.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door de.majoor Bekijk BerichtenTja, met alle respect, maar...
Typisch zo'n zin : ergens zogezegd mee akkoord gaan en volledig begrijpen, en dan na de komma die "maar" en je volledig laten gaan. Ga er dan gewoon niet mee akkoord. Zeg dan gewoon dat je er niet mee akkoord gaat of dat je er geen respect voor hebt.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door de.majoor Bekijk BerichtenTja, met alle respect, maar het is de fietser zelf die het verkloot. Echt waar: (1) kruispunten worden conflictvrij gemaakt zodat fietsers veilig kunnen oversteken -> ik zie dagelijks vele fietsers het rode licht negeren zodat ik mij afvraag wat voor nut dit heeft. (2) als ik mij op het werk van de parking naar mijn bureau begeef moet ik over een wandelpad waar ook collega's met de fiets gebruik van maken. Er staat een duidelijk bord "fietsers afstappen". Hoeveel fietsers doen dit denkt u? Juist ja, 0,5 op 10, en maar bellen om uit de weg te gaan. (3) overal voorrang negeren, (4) op het jaagpad/dijk iedereen van de weg fietsen alsof ze de Tour de France aan het rijden zijn,... Ik kan zo nog eindeloos doorgaan, zonder licht fietsen, richting negeren, op de weg rijden terwijl er een schitterend fietspad naast ligt... En maar klagen... Wie betaalt er eigenlijk wegentaks? Misschien moeten we het geld eens gaan halen bij "koning" fietser. Mss beter lid worden van "fietsforum"?
Over de idioten (fiets of auto maakt helemaal niets uit) geef ik u gelijk, een soort van idiotentaks zou tof zijn.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Leave a comment:
-
Tja, met alle respect, maar het is de fietser zelf die het verkloot. Echt waar: (1) kruispunten worden conflictvrij gemaakt zodat fietsers veilig kunnen oversteken -> ik zie dagelijks vele fietsers het rode licht negeren zodat ik mij afvraag wat voor nut dit heeft. (2) als ik mij op het werk van de parking naar mijn bureau begeef moet ik over een wandelpad waar ook collega's met de fiets gebruik van maken. Er staat een duidelijk bord "fietsers afstappen". Hoeveel fietsers doen dit denkt u? Juist ja, 0,5 op 10, en maar bellen om uit de weg te gaan. (3) overal voorrang negeren, (4) op het jaagpad/dijk iedereen van de weg fietsen alsof ze de Tour de France aan het rijden zijn,... Ik kan zo nog eindeloos doorgaan, zonder licht fietsen, richting negeren, op de weg rijden terwijl er een schitterend fietspad naast ligt... En maar klagen... Wie betaalt er eigenlijk wegentaks? Misschien moeten we het geld eens gaan halen bij "koning" fietser. Mss beter lid worden van "fietsforum"?Last edited by de.majoor; 18/06/2022, 01:32.
- Likes 3
Leave a comment:
-
En dat terwijl de praktijkexamens meer inhoud krijgen. Maarja, mentaliteit krijg je niet mee tijdens zo een opleiding, dat komt van thuis.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Leave a comment:
-
er wordt daar idd te weinig geweefd
over hetzelfde punt begrijp ik niet dat naast het standbeeld de aangebrachte fietstekens op het wegdek blijkbaar voor niemand zichtbaar zijn en hen geen plaats wordt gegund
Leave a comment:
-
Het wordt erger: een tijd geleden is er in Kapellen een aanpassing gebeurd in het centrum, waarbij enkele straten 1 richting zijn geworden. Nu moeten auto's die tegenover elkaar aan een licht staan dezelfde straat in. Er zijn 2 vakken voorzien zodat elks op zijn eigen vak kan rijden en wat verder kan wisselen van vak indien nodig. In het begin deden sommige mensen dat fout door meteen al van vak te willen wisselen en zo het hele kruispunt te blokkeren met een hoop gefrustreerde mensen als gevolg.
Nu is deze situatie al enkele jaren zo en zou je denken dat iedereen er wat aan gewend is en het kruispunt niet meer blokkeert. Maar wat blijkt, het gebeurt net vaker.
En dat ergert mij dus. Als ik die bocht kan nemen met mijn 7 reeks zonder de borduur of een mede weggebruiker te raken moet iemand met een polo dat ook kunnen, maar neen…
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Leave a comment:
-
Ja dat dacht ik ook, is de er een aanpassing van de wet geweest op hun verlichting?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtende flikkenkarren van onze zone hebben sinds kort aan de voor- en achteruit rood-blauwe ledzwaailichten
das geen ergernis, maar ik dacht dat 'red and blue' in belgie niet wettelijjk was...heeft er iemand meer info over
uit wiki...ik weet dat het geen referentie is
Een rood zwaailicht is een niet-erkende kleur voor hulpverleningsvoertuigen in Nederland en België waardoor deze niet terugkomt op hulpverleningsvoertuigen. In andere (Europese) landen wordt deze kleur zwaailamp wel toegepast voor voorrangsvoertuigen. In Japan bijvoorbeeld
Hieruit zou ik denken dat ze op zijn minst geen rood zwaailicht vooraan mogen hebben.
Leave a comment:
-
de flikkenkarren van onze zone hebben sinds kort aan de voor- en achteruit rood-blauwe ledzwaailichten
das geen ergernis, maar ik dacht dat 'red and blue' in belgie niet wettelijjk was...heeft er iemand meer info over
uit wiki...ik weet dat het geen referentie is
Een rood zwaailicht is een niet-erkende kleur voor hulpverleningsvoertuigen in Nederland en België waardoor deze niet terugkomt op hulpverleningsvoertuigen. In andere (Europese) landen wordt deze kleur zwaailamp wel toegepast voor voorrangsvoertuigen. In Japan bijvoorbeeld
Leave a comment:
Leave a comment: