Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• bobo
    replied
    Zelfs in de steden zal er hopelijk nog wat volk overblijven dat naast alleen shoppen nog werkt in de maakindustrie (ook al is dat co2 intensief en wil men dat ook liever in china oid)

Alleen door alles en vooral energie duur te houden en het onbetaalbaar te maken zal voor veel mensen de reden zijn om hun auto weg te doen…de jeugd is wat minder autominded mss, maar vooral omdat taxi-mapa hen voert…want het ov in de steden is naast de spits niet het veiligst aanvoelend vervoermiddel

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Leave a comment:

• DACIA DUSTER DRIVER
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Correctie, de overheden maken de stadscentra kapot en pushen de mensen op die manier in de richting van online winkels en winkelcentra buiten het centrum.
    Die massa auto’s die zich vastrijden in de stadscentra zoals Antwerpen, Gent enz... om o.a. te gaan shoppen, dat zijn hoofdzakelijk overheidsauto’s? Of wat bedoel je met de stelling dat ’de overheid’ de stadscentra kapot maakt? Ik heb de indruk dat veel steden pogingen doen om hun centra terug wat leefbaarder te maken, weliswaar de één met wat meer of minder succes dan de ander.

Leave a comment:

• knight-rider
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
    Elke keer dat ge iets online koopt maakt ge uw eigen stadscentra kapot.
    Correctie, de overheden maken de stadscentra kapot en pushen de mensen op die manier in de richting van online winkels en winkelcentra buiten het centrum.

Leave a comment:

• David67
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
    we hebben er vaak zelf massaal voor gekozen om ipv naar de iets duurdere buurtwinkel te gaan, te kiezen voor de winkelcentra buiten de grote steden. als er voldoende alternatieven zijn om lokaal te blijven dan heb je vaak geen auto meer nodig. En een nog steeds stijgende trend is die van de pakjesdiensten. Waarom nog naar de winkel gaan als men het aan de deur levert?
    Elke keer dat ge iets online koopt maakt ge uw eigen stadscentra kapot.

Leave a comment:

• Utah
    replied
    Bestaan omgekeerde driehoeken en stopstrepen niet voor speedpedelec warriors en koersfiets fanaten? Iedere dag zie ik ze weer over de steenweg stormen zonder stoppen. Alsof ze voorrang hebben op iedere weggebruiker. Voetgangers moeten zich reppen om uit de weg te zijn.

Leave a comment:

• flappy
    replied
    we hebben er vaak zelf massaal voor gekozen om ipv naar de iets duurdere buurtwinkel te gaan, te kiezen voor de winkelcentra buiten de grote steden. als er voldoende alternatieven zijn om lokaal te blijven dan heb je vaak geen auto meer nodig. En een nog steeds stijgende trend is die van de pakjesdiensten. Waarom nog naar de winkel gaan als men het aan de deur levert?

Leave a comment:

• David67
    replied
    Goh, ik zie die evolutie van autootjes pesten in het centrum toch oprukken.

Leave a comment:

• bobo
    replied
    Het inmasseren van het bannen van persoonlijk individueel vervoer

You'll own nothing but you must be happy, dat gaan we nog zien

Leave a comment:

• de.majoor
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

is er iemand over uw pietje gereden….
    Nee hoor mijn pietje is gelukkig nog intact...

en wat taksen betreft…. We weten al jaren dat auto’s niet genoeg taksen betalen om alle directe en indirecte kosten te vergoeden die ze veroorzaken.
    21% BTW op de aankoop van een wagen + BIV + jaarlijkse rijtaks + accijnzen op de brandstof? Come'on...

Ik ga nu veel liever naar Mechelen dan naar Antwerpen. In Mechelen is de fiets de baas, en wordt de auto getolereerd.
    In Antwerpen is het omgekeerd. Raad eens waar de meeste ongevallen gebeuren?
    Je vergelijkt nu een provinciestad met de grootste stad van Vlaanderen. Appelen en peren?

Ik doe ook fietstoertjes, met een beetje gezond verstand en hoffelijkheid heb ik geen problemen gehad. Je moet je plaats kennen. Als ik wandel op een jaagpad, dan weet ik dat ik continu voorbijgezoefd word door fietsers, en als ik fiets in een park beschouw ik mezelf als gast, en hebben voetgangers de voorrang.
    En ja, idioten vind je overal… wandelaars met de hond los op een jaagpad. Kan best snappen dat die af en toe vervloekt worden. Of kindjes die breeduit over een fietsautostrade lopen… dikke nope.
    Blij te lezen dat jij je plaats kent. Enkel maar respect hiervoor. Ik ken die van mijn ook, maar ondervind dat steeds minder mensen die plaats kennen en dat frustreert enorm.. :-/

Leave a comment:

• Tommie1
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door de.majoor Bekijk Berichten
    Tja, met alle respect, maar het is de fietser zelf die het verkloot. Echt waar: (1) kruispunten worden conflictvrij gemaakt zodat fietsers veilig kunnen oversteken -> ik zie dagelijks vele fietsers het rode licht negeren zodat ik mij afvraag wat voor nut dit heeft. (2) als ik mij op het werk van de parking naar mijn bureau begeef moet ik over een wandelpad waar ook collega's met de fiets gebruik van maken. Er staat een duidelijk bord "fietsers afstappen". Hoeveel fietsers doen dit denkt u? Juist ja, 0,5 op 10, en maar bellen om uit de weg te gaan. (3) overal voorrang negeren, (4) op het jaagpad/dijk iedereen van de weg fietsen alsof ze de Tour de France aan het rijden zijn,... Ik kan zo nog eindeloos doorgaan, zonder licht fietsen, richting negeren, op de weg rijden terwijl er een schitterend fietspad naast ligt... En maar klagen... Wie betaalt er eigenlijk wegentaks? Misschien moeten we het geld eens gaan halen bij "koning" fietser. Mss beter lid worden van "fietsforum"?
    is er iemand over uw pietje gereden….

Denk eens 2 keer na voor je zoiets schrijft.
    Wat wil je door je straat? 10 auto’s of 10 fietsers?

en wat taksen betreft…. We weten al jaren dat auto’s niet genoeg taksen betalen om alle directe en indirecte kosten te vergoeden die ze veroorzaken.

Het enige wat helpt is meer plaats voor fietsen en voetgangers.
    Ik ga nu veel liever naar Mechelen dan naar Antwerpen. In Mechelen is de fiets de baas, en wordt de auto getolereerd.
    In Antwerpen is het omgekeerd. Raad eens waar de meeste ongevallen gebeuren?

En voor elke fietsterrorist zijn er 2 cowboys in de auto. Als het tot conflicten komt is de fiets altijd zwakker.

Ik doe ook fietstoertjes, met een beetje gezond verstand en hoffelijkheid heb ik geen problemen gehad. Je moet je plaats kennen. Als ik wandel op een jaagpad, dan weet ik dat ik continu voorbijgezoefd word door fietsers, en als ik fiets in een park beschouw ik mezelf als gast, en hebben voetgangers de voorrang.
    En ja, idioten vind je overal… wandelaars met de hond los op een jaagpad. Kan best snappen dat die af en toe vervloekt worden. Of kindjes die breeduit over een fietsautostrade lopen… dikke nope.

Leave a comment:

• RX-8
    replied
    Tja, met alle respect, maar...
    Er lijkt mij niet veel respect in de rest van jouw post te zitten. Dus als je geen respect hebt, moet je niet zeggen "met alle respect". Het is wel duidelijk dat je dat niet hebt.
    Typisch zo'n zin : ergens zogezegd mee akkoord gaan en volledig begrijpen, en dan na de komma die "maar" en je volledig laten gaan. Ga er dan gewoon niet mee akkoord. Zeg dan gewoon dat je er niet mee akkoord gaat of dat je er geen respect voor hebt.

Leave a comment:

• JosV
    replied
    Tja, met alle respect, maar het is de fietser zelf die het verkloot. Echt waar: (1) kruispunten worden conflictvrij gemaakt zodat fietsers veilig kunnen oversteken -> ik zie dagelijks vele fietsers het rode licht negeren zodat ik mij afvraag wat voor nut dit heeft. (2) als ik mij op het werk van de parking naar mijn bureau begeef moet ik over een wandelpad waar ook collega's met de fiets gebruik van maken. Er staat een duidelijk bord "fietsers afstappen". Hoeveel fietsers doen dit denkt u? Juist ja, 0,5 op 10, en maar bellen om uit de weg te gaan. (3) overal voorrang negeren, (4) op het jaagpad/dijk iedereen van de weg fietsen alsof ze de Tour de France aan het rijden zijn,... Ik kan zo nog eindeloos doorgaan, zonder licht fietsen, richting negeren, op de weg rijden terwijl er een schitterend fietspad naast ligt... En maar klagen... Wie betaalt er eigenlijk wegentaks? Misschien moeten we het geld eens gaan halen bij "koning" fietser. Mss beter lid worden van "fietsforum"?
    Of, heel misschien, denken dat degene die in de fout gaan aangepakt moeten worden maar zelf niet mee fouten gaan maken als autobestuurder? Je haalt hier situaties aan waarover Bobo en ik het in Kapellen niet over hebben. Als je een ouder met kind door het centrum ziet fietsen en het is al moeilijk genoeg omdat onze leuke overheid het weer eens verkloot heeft is het m.I niet teveel gevraagd om wat te vertragen of die mensen de tijd en ruimte te geven om op een veilige manier over te steken.
    Over de idioten (fiets of auto maakt helemaal niets uit) geef ik u gelijk, een soort van idiotentaks zou tof zijn.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Leave a comment:

• de.majoor
    replied
    Last edited by de.majoor; 18/06/2022, 01:32.

Leave a comment:

• JosV
    replied
    En dat terwijl de praktijkexamens meer inhoud krijgen. Maarja, mentaliteit krijg je niet mee tijdens zo een opleiding, dat komt van thuis.

Leave a comment:

• Jakkel
    replied
    _______
    Last edited by Jakkel; 18/06/2022, 14:41.

Leave a comment:

• bobo
    replied
    er wordt daar idd te weinig geweefd

over hetzelfde punt begrijp ik niet dat naast het standbeeld de aangebrachte fietstekens op het wegdek blijkbaar voor niemand zichtbaar zijn en hen geen plaats wordt gegund

Leave a comment:

• JosV
    replied
    Het wordt erger: een tijd geleden is er in Kapellen een aanpassing gebeurd in het centrum, waarbij enkele straten 1 richting zijn geworden. Nu moeten auto's die tegenover elkaar aan een licht staan dezelfde straat in. Er zijn 2 vakken voorzien zodat elks op zijn eigen vak kan rijden en wat verder kan wisselen van vak indien nodig. In het begin deden sommige mensen dat fout door meteen al van vak te willen wisselen en zo het hele kruispunt te blokkeren met een hoop gefrustreerde mensen als gevolg.
    Nu is deze situatie al enkele jaren zo en zou je denken dat iedereen er wat aan gewend is en het kruispunt niet meer blokkeert. Maar wat blijkt, het gebeurt net vaker.
    En dat ergert mij dus. Als ik die bocht kan nemen met mijn 7 reeks zonder de borduur of een mede weggebruiker te raken moet iemand met een polo dat ook kunnen, maar neen…

Leave a comment:

• bobo
    replied
    Ja dat dacht ik ook, is de er een aanpassing van de wet geweest op hun verlichting?

Leave a comment:

• turboslak
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    de flikkenkarren van onze zone hebben sinds kort aan de voor- en achteruit rood-blauwe ledzwaailichten

das geen ergernis, maar ik dacht dat 'red and blue' in belgie niet wettelijjk was...heeft er iemand meer info over

uit wiki...ik weet dat het geen referentie is

Een rood zwaailicht is een niet-erkende kleur voor hulpverleningsvoertuigen in Nederland en België waardoor deze niet terugkomt op hulpverleningsvoertuigen. In andere (Europese) landen wordt deze kleur zwaailamp wel toegepast voor voorrangsvoertuigen. In Japan bijvoorbeeld

Hieruit zou ik denken dat ze op zijn minst geen rood zwaailicht vooraan mogen hebben.

Leave a comment:

• bobo
    replied
    de flikkenkarren van onze zone hebben sinds kort aan de voor- en achteruit rood-blauwe ledzwaailichten

das geen ergernis, maar ik dacht dat 'red and blue' in belgie niet wettelijjk was...heeft er iemand meer info over

uit wiki...ik weet dat het geen referentie is

Een rood zwaailicht is een niet-erkende kleur voor hulpverleningsvoertuigen in Nederland en België waardoor deze niet terugkomt op hulpverleningsvoertuigen. In andere (Europese) landen wordt deze kleur zwaailamp wel toegepast voor voorrangsvoertuigen. In Japan bijvoorbeeld

Leave a comment:

Working...
X