Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
idd, maar dat geldt tegen 50km/u eigenlijk ook al.
Feit is dat er op de autostrade weinig muren oversteken en je dan meer rekening dient te houden met ander objecten zoals rijdende en stilstaande vrachtwagens enz, dan kan die 20km/u wel een verschil maken, ergens is er altijd een grans.
Of die goed ligt bij 120 laat ik in het midden ....
in sommige gevallen is 120 op de snelweg bijzonder gevaarlijk.
Maar soms is 140 dan weer perfect mogelijk zonder of met evenveel gevaar als tegen 120.
Flexibiliteit in het hoofd is hierin bijzonder handig
Ik zal hier maar even het correcte antwoord posten:
In België is het besturen van een voertuig, dus niet noodzakelijk een motorvoertuig, strafbaar gesteld (indien strafbare alcoholintoxicatie) Dus ook een fiets. Betrapt worden met de fiets kan eveneens resulteren in een intrekking van het autorijbewijs, of, desgevallend tot het inhouden van de fiets. De boetes en strafmaten blijven ook hetzelfde.
in sommige gevallen is 120 op de snelweg bijzonder gevaarlijk.
Maar soms is 140 dan weer perfect mogelijk zonder of met evenveel gevaar als tegen 120.
Flexibiliteit in het hoofd is hierin bijzonder handig
Ik heb bijvoorbeeld liever een klapband tegen 120 dan tegen 140. Misschien verhoogt het risico niet maar de impact van snelheid op de gevolgen is wel groot.
Maar zoals Jupke al zei laat ik in het midden of 120 dan de goeie grens is.
Ah, maar Josenjef, heb je dan ook liever een klapband tegen 100 ipv tegen 120? En ik neem aan dat een klapband aan 80 dan ook veiliger is dan tegen 100. En tegen 60 ben je dan nog beter af. Een klapband tegen 10 veroorzaakt zelfs nauwelijks schade!
De vraag is dus: welk risico willen we accepteren in ruil voor onze mobiliteit?
Ah, maar Josenjef, heb je dan ook liever een klapband tegen 100 ipv tegen 120? En ik neem aan dat een klapband aan 80 dan ook veiliger is dan tegen 100. En tegen 60 ben je dan nog beter af. Een klapband tegen 10 veroorzaakt zelfs nauwelijks schade!
De vraag is dus: welk risico willen we accepteren in ruil voor onze mobiliteit?
Dat zet ik er toch zelf bij dat de vraag is waar de goeie grens ligt. Ik ga alleen niet mee in de redenering dat 120 even gevaarlijk is als 140. Er is een verschil, dat dat aanvaardbaar is of niet laat ik in het midden.
Dronken man kruipt in kofferbak om controle te ontvluchten
Een dronken bestuurder probeerde in Hoegaarden, in de buurt van de E40, een alcoholcontrole te ontlopen door in zijn kofferbak te kruipen.
Spijtig genoeg voor de man hadden de agenten hem opgemerkt, en moest hij alsnog een alcoholcontrole ondergaan.
Agenten van de politiezone Tienen-Hoegaarden waren volop bezig alcoholcontroles uit te voeren, toen ze opeens een voertuig opmerkten dat vlakbij hen stopte.
De bestuurder kroop 'stiekem' uit de wagen, en ging in zijn kofferbak liggen.
Ijdele hoop
Nadien verklaarde de man proberen te ontspannen aan de alcoholcontrole. Ijdele hoop zo bleek, want de agenten onderwierpen hem alsnog aan een (positieve) alcoholtest.
In Duitsland heeft de politie een man opgepakt die bij een alcoholcontrole maar liefst 7,67 promille alcohol in zijn bloed bleek te hebben.
De 44-jarige man werd woensdagavond tegengehouden in de Duitse havenstad Stralsund. De enorme hoge waarde alcohol in het bloed van de man deed de agenten versteld staan.
Even werd er aan een defect toestel gedacht, maar dat werd later uitgesloten.
Volgens een Duitse gerechtsdokter is het mogelijk dat iemand die jarenlang veel drinkt, dergelijke enorm hoge waarden kan laten optekenen.
Toch zijn zulke pieken levensgevaarlijk.
Bron :
http://www.gva.be/nieuws/in_de_rand/default.asp?art={675F68D1-E604-4F3C-841C-7418AC6B600B}
in sommige gevallen is 120 op de snelweg bijzonder gevaarlijk.
Maar soms is 140 dan weer perfect mogelijk zonder of met evenveel gevaar als tegen 120.
Flexibiliteit in het hoofd is hierin bijzonder handig
Soms rijd ik ook trager dan 120, soms wil ik liever 160 rijden, maar houd ik het gewoonlijk bij ergeren aan de beperking (en 125 rijden of zo). Het probleem is dat je daarna in drukkere gebieden komt, ma naar 100km ergeren ben je dan vaak geen zin meer om nog (meer) te minderen en probeer je gewoon die 125 aan te houden.
Misschien is het wel geen goed idee om 160 te rijden als je gedronken hebt, maar ik let altijd op wanneer ik nog moet rijden, hoewel ik dan niet kan garanderen dat ik nooit tussen de 0.5 en 0.8 gezeten heb maar het grootste probleem daaromtrent is dat je nooit weet hoeveel je juist in je bloed hebt. Daarenboven is 0.8 jarenlang toegelaten geweest en zijn er Amerikaanse staten waar zelfs 1.0 toegelaten is...
Vrouw met 4,19 promille krijgt drie maanden rijverbod
De politierechtbank van Sint-Niklaas heeft vandaag een 59-jarige vrouw veroordeeld tot drie maanden rijverbod nadat ze betrapt was met liefst 4,19 promille alcohol in het bloed.
De dame liep op 11 december 2007 om 15 uur tegen de lamp nadat ze op een kruispunt in Sint-Niklaas tegen enkele paaltjes was gereden.
Een getuige alarmeerde de politie en de vrouw werd korte tijd later teruggevonden in haar wagen terwijl ze met het hoofd op het stuur lag te slapen.
1.100 boete
De rechter veroordeelde haar niet alleen tot een rijverbod van drie maanden, maar legde er ook een geldboete van 1.100 euro bovenop.
Bovendien moet de vrouw medische en psychologische proeven afleggen als ze haar rijbewijs wil terugkrijgen.
Een record is 4,19 promille evenwel niet. Een bejaarde vrouw uit Tienen werd begin 2004 tegengehouden met 4,77 promille alcohol in het bloed.
Vorig jaar werd in Sint-Niklaas een 52-jarige vrouw veroordeeld met 4,48 promille. (belga/mvdb)
Comment