Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Hoe gaat het er eigenlijk in de praktijk aan toe? Ik zit regelmatig op de fiets met een glaasje te veel op, ah ja, want met de auto rijden is geen optie en ik moet thuis raken natuurlijk. Is er een zeker gedoogbeleid? Ik ben nog nooit controles tegengekomen voor fietsers...
Ik kan me wel voorstellen dat iemand die ladderzat is, wordt tegengehouden, en dan naar de agent in kwestie begint te schelden zijn rijbewijs aan de misnoegde agent moet afgeven? En als je zegt dat je geen rijbewijs hebt, wordt dat dan nagegaan?
En in extremis: Is dat een zware overtreding van het kaliber dat je als "nieuwe bestuurder" (nog geen twee jaar rijbewijs dus) verplicht herstelexamens moet afleggen?
Hoe gaat het er eigenlijk in de praktijk aan toe? Ik zit regelmatig op de fiets met een glaasje te veel op, ah ja, want met de auto rijden is geen optie en ik moet thuis raken natuurlijk. Is er een zeker gedoogbeleid? Ik ben nog nooit controles tegengekomen voor fietsers...
Ik kan me wel voorstellen dat iemand die ladderzat is, wordt tegengehouden, en dan naar de agent in kwestie begint te schelden zijn rijbewijs aan de misnoegde agent moet afgeven? En als je zegt dat je geen rijbewijs hebt, wordt dat dan nagegaan?
En in extremis: Is dat een zware overtreding van het kaliber dat je als "nieuwe bestuurder" (nog geen twee jaar rijbewijs dus) verplicht herstelexamens moet afleggen?
Als je nog een beetje normaal kan fietsen komt dat allemaal in orde.
Het is pas vanaf dat je echt begint half omver te vallen enzo dat ze er iets van zeggen.
Als je nog een beetje normaal kan fietsen komt dat allemaal in orde.
Het is pas vanaf dat je echt begint half omver te vallen enzo dat ze er iets van zeggen.
Zolang je niet dom doet zeggen ze er inderdaad op. Vorige zomer: poepeloere zat,wene vant lachen en zonder licht. Combi zei gwn dawe volgende keer maar moesten zorgen voor eentje. En was zich aant beklagen dat hij toen niet op café zat.
Ma nu hebk dus mijn rijbewijs, en mijn broer een brommerke 45peruur.Nu is mijn plan daar altijd mee op café tegaan, strak plan of kank mijn rijbewijs dan gemakkelijk kwijtspelen?
Zolang je niet dom doet zeggen ze er inderdaad op. Vorige zomer: poepeloere zat,wene vant lachen en zonder licht. Combi zei gwn dawe volgende keer maar moesten zorgen voor eentje. En was zich aant beklagen dat hij toen niet op café zat.
Ma nu hebk dus mijn rijbewijs, en mijn broer een brommerke 45peruur.Nu is mijn plan daar altijd mee op café tegaan, strak plan of kank mijn rijbewijs dan gemakkelijk kwijtspelen?
Kameraad is zo z'n rijbewijs kwijt geraakt
Rijdt voorbij de controle zonder licht. Flik houdt em tegen en zegt dat ie z'n licht moet opzetten en toch maar voorzichtig moet zijn.
Kameraad zet z'n licht aan en rijdt verder.
100m verder zet ie het terug uit
Flikken combi in en achterna, proces openbare dronkenschap en 14 dagen rijbewijs kwijt
SINT-NIKLAAS - Een 56-jarige vrouw uit Sint-Niklaas moet zes maanden haar rijbewijs inleveren en een boete van 687 euro betalen.
Ze moet ook medische en psychologische proeven afleggen wil ze het terugkrijgen. De vrouw maakte het op 28 juli vorig jaar erg bont.
Ze zat met 4,46 promille alcohol in het bloed achter het stuur.
In de Slachthuisstraat in Sint-Niklaas reed ze in de flank van een auto. Ze vluchtte weg maar reed van de ene kant van de straat naar de andere. De politie kon de vrouw klemrijden. Ze was zo dronken dat ze geen woord meer kon uitbrengen en werd opgesloten in een politiecel. (dbs)
vind ik ook achterlijk. Da's de mensen aanmoedigen om toch dronken achter het stuur te kruipen: ahja, want als we met de fiets gaan zijn we het evengoed kwijt.
Heb op dat vlak wel al geluk gehad. Int stad op zo'n 8km van thuis op café geweest. Vertrekken naar huis, zo'n 500m verder stond er een groepje flikken. M'n voorlicht werkte niet meer, dynamo kapot fzo, politie doet me stoppen. Ja sorry mijnheer, dynamo kapot enzo. Die flik vraagt, moet ge nog ver. Kzeg neje, beetje voorbij het station, wat 500m verder is.
Sgoed zegtie, ga dan maar te voet. Ik stap af en begin te wandelen. Maat van ne maat die mee is, luidop genoeg zodat de flik het kon horen: "ma, ge moet gij toch nog zeker 5 km?"
Kon hem ter plekke neerschieten. Flik had het gelukkig niet gehoord of deed alsof ie het niet hoorde. 100m verder terug op de fiets gesprongen
disclaimer: ik weet dat ik een groot risico neem door zonder licht te rijden. Ik neem dan ook meestal binnenbaantjes waar je geen auto's tegenkomt midden in de nacht. Als ik wel auto's zie aankomen zorg ik dat ik op tijd anticipeer en rij ik enorm defensief. Meestal rij ik dan ook mét licht.
Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Rijbewijs als je niet eens met de wagen bent... Ze hebben toch z'n visvergunning ook ingetrokken?
Als ze die van je brommer intrekken en das ook je B (en evt C en evt D) rijbewijs, dan heb je pech - je bent ze allemaal kwijt.
Bekijk het anders, zou een beetje absurd zijn als je je A en C rijbewijs kwijt bent omdat je jezelf in gevaarlijke situaties zet, maar wel je B en D rijbewijs zou mogen behouden.
Zelfde geldt trouwens voor pilootlicenties, als - in teorie - Hamilton zat op zen brommerke gepakt wordt kan die naar zijn F1 karriere fluiten...
Het gaat dus om de persoon en zijn gedrag, niet over het voertuig...
HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.
2,4 jaar cel voor doodrijder die vluchtte
De 20-jarige Kristof Depoorter uit Ardooie is door de politierechtbank van Veurne veroordeeld tot 2 jaar en vier maanden cel, een boete van 4.950 euro en een rijverbod van 6 jaar voor het dodelijk ongeval dat Depoorter veroorzaakte op 20 juni 2008 in Diksmuide.
Dronken
Hij maaide die dag om 10.30 uur in de Esenweg in Diksmuide een 58-jarige fietser van de baan. Depoorter had op dat ogenblik 2,16 promille alcohol in zijn bloed na een nachtje stappen. In de plaats van zich over het slachtoffer te bekommeren, vluchtte hij weg.
Van de uitgesproken straf moet Depoorter 1 jaar en 2 maanden de cel in, 2.475 euro effectief betalen en moet hij zijn rijbewijs effectief voor 3 jaar inleveren. (belga/vsv)
Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Stel het u gewoon even voor. Die kreeg nooit nog een rijbewijs van me. En 'ie mocht nog wat langer gaan brommen.
Hoe belachelijk trouwens: er wordt 2.4 jaren uitgesproken en dan krijgt hij de helft van de uitgesproken straf. Kan hij nu ook nog eens na 1/3 daarvan vrijkomen?
Comment