Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• bobo
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Een rechter maakt een afweging over schuldvraag op basis van het aantal overtredingen en de eigenlijke oorzaak van het ongeval. In zo een geval mag duidelijk zijn dat het niet de overdreven hoge snelheid is die het ongeval veroorzaakt, maar het onvoorzichtig voorrang negeren.
    het is niet de eerste keer er wenkbrouwen gefronst worden bij uitspraken van een rechter

Leave a comment:

• Metaxa
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    betaald dat goed?
    Neen

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Realiks Bekijk Berichten
    Kvin het grappig hoe je ookal weet je best dat je totaal ongelijk hebt volgens de wet, toch probeert je argumenten door te voeren en "ons" ervan te overtuigen dat wij in de fout gaan.
    Als een zatlap aan 160 per uur als slachtoffer wordt beschouwd van een aanrijding door een Turk die maar één keer in in zijn achteruitkijkspiegel keek om zijn inhaalmanoever te starten, zou ik niet zo zeker zijn dat ik ongelijk heb.

Een rechter maakt een afweging over schuldvraag op basis van het aantal overtredingen en de eigenlijke oorzaak van het ongeval. In zo een geval mag duidelijk zijn dat het niet de overdreven hoge snelheid is die het ongeval veroorzaakt, maar het onvoorzichtig voorrang negeren.

Leave a comment:

• knight-rider
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
    Als we hier nog eens een chauffeur nodig hebben mag ik je dan contacteren?
    betaald dat goed?

Leave a comment:

• Metaxa
    replied
    Het maakt niks uit waarvoor hij of zij gehaast zou zijn, de maximum snelheid geld voor iedereen (tenzij een prioritair voertuig)
    Ik had het al voorspelt he, er zitten hier op het forum nu eenmaal wel wat mensen die het fijn vinden sneller te rijden dat de maximum toegelaten snelheid
    Ik heb d'r ook geen probleem mee dat ze dat doen, zolang ik d'r maar geen last van heb.

Niet zo snel zunne, ik heb met mijne ooit 160 gedaan
    (voelde wel niet echt veilig aan)
    Als we hier nog eens een chauffeur nodig hebben mag ik je dan contacteren?

Leave a comment:

• Mr. JN.
    replied
    Ik heb ook al gemerkt dat de reactie van de snellere bestuurder sterk afhangt van de auto waarmee je als "tragere" bestuurder mee rijd.
    Als je met een kleine auto rijd dan zullen ze veel sneller agresief gaan reageren dan wanneer je met een grotere wagen rijd. (en dat is niet alleen mijn eigen ondervinding, heb dat al van verschillende mensen gehoord)
    Klopt. Ik heb leren rijden met een Suzuki Wagon R. Ongelooflijk hoe mensen daarop reageren in combinatie met zo'n blauwe L aan de achterruit.

Leave a comment:

• knight-rider
    replied
    Ik heb ook al gemerkt dat de reactie van de snellere bestuurder sterk afhangt van de auto waarmee je als "tragere" bestuurder mee rijd.
    Als je met een kleine auto rijd dan zullen ze veel sneller agresief gaan reageren dan wanneer je met een grotere wagen rijd. (en dat is niet alleen mijn eigen ondervinding, heb dat al van verschillende mensen gehoord)

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Kvin het grappig hoe je ookal weet je best dat je totaal ongelijk hebt volgens de wet, toch probeert je argumenten door te voeren en "ons" ervan te overtuigen dat wij in de fout gaan.

Kmoet u daarvoor krediet geven want ik zou het al lang opgegeven hebben.
    Toch moet ik hem gelijk geven. U trouwens ook voor een deel, want ik heb het ook al genoeg meegemaakt. Zelf doe ik er met mijn 55pk er alles aan om camions en andere hindernissen zo snel mogelijk in te halen, en als er dan iemand achter mij begint te bumperkleven en begint te flashen kan ik ook wel eens ontploffen...

Ik begrijp maar al te goed dat sommige mensen zich dan ergeren aan mijn snelheid als ze achter mij rijden. Maar als ik er alles aan doe om zo snel mogelijk in te halen, en als je ziet dat die kar niet harder kan, dan moet je niet onnozel gaan beginnen te doen

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied

F*ck de wet, lang leve de vlotheid (op een verantwoorde manier dan uiteraard)

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door nico911 Bekijk Berichten
    En de snelle rijders (mag mezelf daar ook dikwijls onder rekenen, dus wil hier niemand aanvallen) zouden beter allemaal wat defensiever rijden. Als je 2 vrachtwagens ziet inhalen met een autoke erachter dan kan je er al van uitgaan dat die mens naar links zal komen. Ga niet verwachten dat die mens zijn remmen gaat dichtgooien om jou door te laten. Los gewoon zelf wat gas laat die mens zijn zaak doen en knal erachter gewoon verder.
    Het grappige is dat dat in Duitsland andersom is: de voorrangsplichtige wacht op de voorrangsgerechtigde.

Hier in België lijkt het idd anders te zijn: de voorrangsgerechtigde moet maar opletten dat hij de voorrangsplichtige niet aantikt als die zonder goed te kijken naar het linkervak uitwijkt.

Degene die onzorgvuldig aan zijn inhaalmanoever begint kan misschien ook eens defensieve beginnen rijden en 2 keer in zijn spiegel kijken alvorens een inhaalmanoever te starten.

Leave a comment:

• knight-rider
    replied
    En nu nog even een ergernis van de dag.

Op verschillende plaatsen hebben ze blijkbaar die schelpen en platen rond de verkeerslichten weggehaald (o.a. N80 Sint-Truiden - Hasselt, maar ook andere plaatsen in Sint-Truiden en Hasselt)
    Vraag me af welke onnozelaar dat heeft beslist, want bij lage zon zoals vandaag was zie je bijna niet meer welk licht er brand

Leave a comment:

• knight-rider
    replied

+ YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
    Ja, had dat filmpje al eens gezien
    Dat wil je niet meemaken.

Leave a comment:

• knight-rider
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door nico911 Bekijk Berichten
    grappige pagina´s hiervoor.
    die jongen met de saxo lijkt me niet veel verkeerd te doen. wel een tip zet eens een gps op je dashboard en vergelijk eens met je teller. zo een saxo zeurt aan 120 al snel een kleine 10km/h volgens kennis van me. Ik zaagde vroeger opok steeds dat hij te traag reed maar die wist niet beter. Blijkbaar eigen aan die franse bakjes dus daar kan jij niet veel aan doen.
    En de snelle rijders (mag mezelf daar ook dikwijls onder rekenen, dus wil hier niemand aanvallen) zouden beter allemaal wat defensiever rijden. Als je 2 vrachtwagens ziet inhalen met een autoke erachter dan kan je er al van uitgaan dat die mens naar links zal komen. Ga niet verwachten dat die mens zijn remmen gaat dichtgooien om jou door te laten. Los gewoon zelf wat gas laat die mens zijn zaak doen en knal erachter gewoon verder.
    Bij mijn Saxo zat het er op gps een 8 à 9 km/h naast ja, maar bij mijn huidige C4 amper 2 km/h.
    Vetgedrukt: als ze dat eens zouden doen he

Leave a comment:

• knight-rider
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
    Nu ZONDER zeveren, ik heb dat al gedaan, even tussen twee camions duiken om een 'duidelijk sneller' voertuig door te laten. Doe ik wel alleen als het kalm is op de baan (vaak op tweevaks autostrades waar rechts een treintje camions tuffelt), en remmen tot exact 90 km/h is niet nodig. Ten eerste heb je wat speelruimte tussen die camions, en ten tweede rijden camions vaak 93-94 km/h. Zelden moet je onder de 105 op teller komen.

Onlangs nog op de E40 Oostende - Franse grens, rechts een bende camions met af en toe een gat van +- 3-4 wagenlengtes, ik reed al een eindje links (niemand achter of voor mij in de directe omgeving, camions aan het inhalen dus). Plots zag ik twee priemende Xenons héél hard naderen, bleek nadien een 996 Turbo te zijn. Snel tussen camions gedoken, en kon er quasi meteen weer vantussen komen, denk niet dat ik 5 km/h verloren ben aan snelheid. Die mens kon me wel bedanken door even zijn 4 pinkers op te zetten. Veel leuker dan iemand ergeren.
    Even tussen 2 camions duiken is levensgevaarlijk, ten eerste is het vaak gewoon onmogelijk omdat die pipo's vrij kort achter elkaar rijden (geen wonder dat er zo vaak ongevallen met vrachtwagens gebeuren).
    En als het dan al mogelijk zou zijn, gat van 3 - 4 wagenlengtes zoals je zegt, dan is het ook al gevaarlijk om dat te doen, want als die voorste vrachtwagen op die moment zou remmen, dan ben je morsdoos tussen die twee!

Leave a comment:

• bobo
    replied
    het verwijzen naar duitsland dat, een kat een kat noemen, als énige geen limiet hanteert, heeft meer te maken met hun eigen autoeconomie overeind te houden dan met wat anders

schaf dat af en de hele autoindustrie zal anders worden...beter ? in de ogen van 'autoliefhebbers' vast niet, in de ogen van andere mensen mss wel

Leave a comment:

• knight-rider
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
    Ik heb in Duitsland al 200+ gereden met een kind op de achterbank (uiteraard vastgemaakt in een stoeltje zoals het hoort). Daar mag dat. En daar heb je ook veel minder problemen met mensen die redeneren zoals jij (ik rij 120 km/h dus hou geen rekening met wie sneller is).
    Natuurlijk zijn de wegen daar in Duitsland ook beter geschikt om aan die snelheden te kunnen rijden.
    Last edited by knight-rider; 24/10/2011, 21:10.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied

+ YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Leave a comment:

• knight-rider
    replied
    Thohja kijk ik vind datk in men recht was en dat zen reactie compleet onnodig was. Natuurlijk dat hardrijders me ongelijk zullen geven maar zolang ik al op deze bol rondloop moogde 120 op de autostrade en al de mensen die sneller rijden zijn sowieso in overtreding. Ma enfin tzal een discussie zonder einde worden heb ik het gevoel
    Ik had het al voorspelt he, er zitten hier op het forum nu eenmaal wel wat mensen die het fijn vinden sneller te rijden dat de maximum toegelaten snelheid
    Ik heb d'r ook geen probleem mee dat ze dat doen, zolang ik d'r maar geen last van heb.
    Denk je nu echt dat ik met dat stuk frans schroot sneller dan 120 ga bollen? Tspel zou uit elkaar trillen.

Leave a comment:

• knight-rider
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
    Je weet nooit waarom die mens gehaast is.
    En als je 't zou weten is het niet aan jou om te oordelen of het terecht is.

Dus: effe plaats maken als het kan, is nog zo aangenaam voor beiden.
    Het maakt niks uit waarvoor hij of zij gehaast zou zijn, de maximum snelheid geld voor iedereen (tenzij een prioritair voertuig)

Leave a comment:

Working...
X