Oorspronkelijk geplaatst door Pipi Langkous
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
o))) Flits PartII o)))
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Het gaat om een inbreuk op art. 8.3 al.2 van de wegcode.
8.3. Elke bestuurder moet in staat zijn te sturen, en de vereiste lichaamsgeschiktheid en de nodige kennis en rijvaardigheid bezitten.
Hij moet steeds in staat zijn alle nodige rijbewegingen uit te voeren en voortdurend zijn voertuig of zijn dieren goed in de hand hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RangeLove Bekijk BerichtenTwee kloteflikken hebben daarjuist mijn rijbewijs ingetrokken.
Ik heb nog al eens geen document gekregen waar instaat van wat ik beschuldigd wordt.
Kan dat zomaar?
Hoe kan ik nu mijn verdediging voorbereiden?
- Woensdag namiddag, jeugdploeg wielrenners, trainen samen op de openbare weg. Alle jongetjes een boete omdat er geen volgauto was, de groep was te groot om zonder volgwagen buiten te komen.
- Zwarte mercedes met geblindeerde ruiten staat op parking, stoppen, om pv voor geblindeerde ruiten vooraan. In de bus: zwarte BMWipv Mercedes.
- Boete aan werken haachtsesteenweg: 51km/u waar 50 toegelaten is, gecorrigeerd van 54
- In Kampenhout is 1 fietswinkel: kopen hun fietsen in Hofstade ! Terwijl de winkel wel gemeentebelastingen Kampenhout betaalt. Moeten voor elk onderhoud nu met de combi en hun fietsen naar Hofstade (25 minuten heen en 25 terug). De plaatselijke handel kan de boom in.
..................Last edited by Jokke_vlo; 19/06/2010, 13:58.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door audiotronics Bekijk BerichtenZoveel zotte dingen waar je echt machteloos tegen staat. Gisteren een brief van de raadsman ontvangen betreft een strafdossier en daarin staat "het parket van de Procureur des Konings heeft besloten om het strafdossier te seponeren wegens andere prioriteiten". Om een lang verhaal kort te maken : de gemeentes, hun ambtenaren en politie hebben een vrijgeleide gekregen van het parket, die moeten niets meer betalen en mogen zelfs vernielingen aanbrengen (per ongeluk maar kostte me wel een paar duizenden euro's). Mijn Raadsman had dat nog nooit meegemaakt, een parket dat weigert om te ... werken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door audiotronics Bekijk BerichtenEn over plaatselijke handel : ik heb zelfs een verkozene eens horen verkondigen dat hij nooit in het dorp zelf iets gaat kopen want hij zou liever hebben dat er geen winkels meer in het centrum zouden zijn. Dan kon hij op een zondagnamiddag rustig met zijn kinderen door de straat wandelen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenHeb eens gezien dat er iemand met een veredelde frituur (frituur waar men, in een vaste woning, geen caravan of zo, ook snacks kan nuttigen) in de Makro buitenkwam met een ganse geluidsinstallatie om in zijn zaak te monteren, waar er bij hem thuis, slechts twee deuren verder dan zijn zaak, een collega winkelier een audio/video zaak uitbaat. Ze gunnen mekaar zelf niks maar steigeren als een particulier hun deur voorbijloopt. Trouwens, wat is de doelgroep van Makro ?? (Zelfstandigen die bij hun collega's niet willen kopen).
Comment
-
Tussen collega zelfstandigen had ik toch gedacht dat er wat meer collegialiteit zou bestaan?? Maar het is precies op het scherp van het mes (tot de laatste €-cent) dat zaken gedaan worden ? (In uw geval kan die mens wel de vuile klusjes (lekken) opknappen, daar zou men bij mij ook den boom mee in mogen hoor, dus die mens van die bandencentrale moet wel heel edelmoedig zijn, of uit noodzaak alles moeten aannemen).
Comment
-
Goh, Will... Ik ga ook 50 km verder voor mijn banden, niet alleen omdat ze goedkoper zijn maar ook omdat die kerel daar een machien heeft dat ervoor zorgt dat hij niet met een ijzeren staaf tegen mijn velgen moet jassen om die band erop of eraf te krijgen. De lokale bandenshop stuurde de eerste en laatste keer een jobstudent die de richting van het loopvlak nog niet eens kende, en de officiele dealer gaf me 2 aanzienlijk verschillende prijzen voor dezelfde banden, maar wou natuurlijk niet de goedkopere prijzen inwilligen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tiso Bekijk BerichtenOp vendredi 28 mai 2010 om 01u20, Wij, ... en ... hebben vastgesteld:
...
1830 Machelen
R0 binnenring, Kmp 34,9 (na viaduct van Vilvoorde, richting Leuven)
...
Max. toegelaten snelheid: 70km/u
Gemeten snelheid: 112km/u
Gecorrigeerde snelheid: 105km/u
...
Werken in uitvoering
...
175 euro
Omstandigheden: Niemand op de baan, snelwegverlichting op vele plaatsen uit, geen enkele bezigheid aan de werken te zien
Het mag natuurlijk niet, maar ik vind dit zinloos geflits
Al hoe lang is het daar 70 want ik ben de tel kwijt!?
In de vele keren dat ik daar gepasseerd ben, heb ik geen één wegenwerker tussen de bermen gezien..
En ook nooit de 70 km/u nageleefd (rij daar gewoon 120 km/u verder, ik ga echt niet voor een paar honderd meter mijn snelheid drastisch (50, 60 km/u) laten zakken daar. En geen kat die daar 70 per uur rijdt. En dan 's nachts..Dit is pure plagerij
Ik ben ook gepakt aan de werken (ik reed 94 km/u) en moest 95 € dokken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenTussen collega zelfstandigen had ik toch gedacht dat er wat meer collegialiteit zou bestaan?? Maar het is precies op het scherp van het mes (tot de laatste €-cent) dat zaken gedaan worden ? (In uw geval kan die mens wel de vuile klusjes (lekken) opknappen, daar zou men bij mij ook den boom mee in mogen hoor, dus die mens van die bandencentrale moet wel heel edelmoedig zijn, of uit noodzaak alles moeten aannemen).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tiso Bekijk BerichtenOp vendredi 28 mai 2010 om 01u20, Wij, ... en ... hebben vastgesteld:
...
1830 Machelen
R0 binnenring, Kmp 34,9 (na viaduct van Vilvoorde, richting Leuven)
...
Max. toegelaten snelheid: 70km/u
Gemeten snelheid: 112km/u
Gecorrigeerde snelheid: 105km/u
...
Werken in uitvoering
...
175 euro
Omstandigheden: Niemand op de baan, snelwegverlichting op vele plaatsen uit, geen enkele bezigheid aan de werken te zien
Het mag natuurlijk niet, maar ik vind dit zinloos geflits
Maar i, pas daar wel elke keer op, nadat er nog een keer iemand geflitst is geweest (een paar maanden geleden), ook daar en ook 's nachts.
Maar eigenlijk rij ik daar dan ook nooit minder dan 100, maar hou er wel rekening mee.
Mijn laatste flitsboete was trouwens op de E40 in Bertem (net na de oprit Leuven) waar ze ook aan de berm aan het werken waren.
Datum: 1 april, ik hoopte ... maar 't mocht niet zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk BerichtenHoly crap
Al hoe lang is het daar 70 want ik ben de tel kwijt!?
In de vele keren dat ik daar gepasseerd ben, heb ik geen één wegenwerker tussen de bermen gezien..
En ook nooit de 70 km/u nageleefd (rij daar gewoon 120 km/u verder, ik ga echt niet voor een paar honderd meter mijn snelheid drastisch (50, 60 km/u) laten zakken daar. En geen kat die daar 70 per uur rijdt. En dan 's nachts..Dit is pure plagerij
Ik ben ook gepakt aan de werken (ik reed 94 km/u) en moest 95 € dokken.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenHeb eens gezien dat er iemand met een veredelde frituur (frituur waar men, in een vaste woning, geen caravan of zo, ook snacks kan nuttigen) in de Makro buitenkwam met een ganse geluidsinstallatie om in zijn zaak te monteren, waar er bij hem thuis, slechts twee deuren verder dan zijn zaak, een collega winkelier een audio/video zaak uitbaat. Ze gunnen mekaar zelf niks maar steigeren als een particulier hun deur voorbijloopt. Trouwens, wat is de doelgroep van Makro ?? (Zelfstandigen die bij hun collega's niet willen kopen).
80% van de mensen die daar gaan kopen zijn gewoon particulieren.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichtenis dat niet alleen op het viaduct?Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenZelfstandigen laten kopen in 't groot.
80% van de mensen die daar gaan kopen zijn gewoon particulieren.En toen ik over collegialiteit sprak bedoelde ik in feite solidariteit...
Dit is natuurlijk totaal naast de kwestie maar toont toch aan dat het niet de 80% van de particulieren (mensen met max. zo'n 20 à 30 artikelen in hun karretje) zijn die van de Makro gebruik maken en die via een normale leverancier zouden moeten gaan.
(Los van dit alles, dit zijn alleen maar zaken die ik al opgemerkt heb, maar vermits ik mijn broeder's hoeder niet ben is het voor mij alsof het niet gebeurd).
Trouwens, ik denk dat dit totaalis.......
(En kom nu niet af met .... deze laatste zin is de enig zinnige ..... enz....)
Comment
-
Klopt, de bovenste borden 90 km zijn afgeplakt, het is al voor je het viaduct opgaat reeds 70 km/u voor iedereen. Controle vanmiddag in Bertem, thv de werken, Multa-guard container en de kassa iets verderop op de afgesloten parking Everberg. Toch een aantal mensen zonder rijbewijs daar, na het einde van die controle. Ook nog sniper-controle op de Ring van Antwerpen, in de middenberm thv Antwerpen-Zuid ri Kennedytnl , een statief met grijze beschermkap, en de auto aan de andere kant van de berm weggestopt. Ik heb hem een tijdje gade geslagen vanuit de Jeugdherberg aan de overkant, da's toch 2x minuut dat er iemand op de bon gaat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk BerichtenZuur.
Maar i, pas daar wel elke keer op, nadat er nog een keer iemand geflitst is geweest (een paar maanden geleden), ook daar en ook 's nachts.
Maar eigenlijk rij ik daar dan ook nooit minder dan 100, maar hou er wel rekening mee.
Mijn laatste flitsboete was trouwens op de E40 in Bertem (net na de oprit Leuven) waar ze ook aan de berm aan het werken waren.
Datum: 1 april, ik hoopte ... maar 't mocht niet zijn.
Enkele chauffeurs zijn daar wel geflitst geweest. Nog een geluk dat de vrouw van hun een rijbewijs hebben/hadden
Comment
Comment