Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Wat antwoord je dan wél op een dergelijke vraag? Want niks zeggen of "geen commentaar" gaat hen niet direct beter gezind maken.
- "Ik reed 70 km/u, meneer" (vermeld gewoon de toegelaten snelheid, ook al reed je 140).
Als men je dan een filmpje laat zien waar je overduidelijk 140 km/u reed, dan antwoord je gewoon met "ik heb daar niets over te zeggen" of "ik wens geen verklaringen af te leggen".
Een kwaaie flik maakt fouten. Hoe meer stoom er uit z'n oren komt, hoe beter voor jou. Zorg enkel dat je correct en vriendelijk blijft. Enige redenen of excuses waarom jij iets deed wat niet mocht, of dingen waarvan hij jou beschuldigd maar niet zijn gebeurd, laat je pas voor later. Best zelfs pas voor de rechtzaak, want tegen dan heeft het OM natuurlijk zich daar niet tegen verdedigd en moet jij simpelweg aantonen dat het PV vol fouten zit - de agent kan die fouten niet zomaar weer verbeteren.
Bottom line: er is nog nooit een verdachte beter geworden door met de politie te praten .
nou vind ik ook wel dat veel politieagenten nogal stuurs zelfs boertig tov hun buitenlandse collega's
maar dat kan je doortrekken naar heel wat vlamingen, met 2 woorden spreken blijft moeilijk
Ben je zeker dat die buitenlandse collega's even vriendelijk en joviaal zijn tegenover hun eigen landgenoten ? Of is het alleen als ze een buitenlandse nummerplaat zien ??
Er is een zeker verschil tussen Duitse en Nederlandse politieagenten, en Belgische. Dat sjampetter-gevoel zit er nog altijd in, met uitdijende wapenriemen, toepassing van lokale dialecten en nogal boerse omgang met burgers.
Zaterdagmiddag reed ik omstreeks 14 uur op de E19 t.h.v. Peutie naar Zaventem.
Ze stonden daar in de middenberm met een grijze toyota avensis break te flitsen. Net voor een brugpijler.
Ik reed er tegen 135 voorbij maar heb geen flits gezien.
Zou ik geluk hebben?
Of zie je overdag geen flits.
Ik heb em wel bij niemand zien afgaan.
Die ene keer dat ik eens gehaast ben staan ze er toch wel zeker. En op q-music hadden ze ook niks gezegd.
135 op gps of op je teller?
Op de teller zit meestal al een afwijking naar boven , dus effectief zal je minder snel gereden hebben dan die aangeeft .
Tel daar bij dat ze niet van 121km/u flitsen maar ook nog wat afwijking naar boven toestaan en je zou wel eens geluk kunnen hebben.
135 op gps of op je teller?
Op de teller zit meestal al een afwijking naar boven , dus effectief zal je minder snel gereden hebben dan die aangeeft .
Tel daar bij dat ze niet van 121km/u flitsen maar ook nog wat afwijking naar boven toestaan en je zou wel eens geluk kunnen hebben.
Zaterdagmiddag reed ik omstreeks 14 uur op de E19 t.h.v. Peutie naar Zaventem.
Ze stonden daar in de middenberm met een grijze toyota avensis break te flitsen. Net voor een brugpijler.
Ik reed er tegen 135 voorbij maar heb geen flits gezien.
Zou ik geluk hebben?
Of zie je overdag geen flits.
Ik heb em wel bij niemand zien afgaan.
Die ene keer dat ik eens gehaast ben staan ze er toch wel zeker. En op q-music hadden ze ook niks gezegd.
Tijdje geleden gelijkaardig geval gehad overdag op de A8 in Tubize. Hoelang duurt het ongeveer voor de brief in de bus zit?
normala heb je toch een boete binnen de 14 dagen in je bus steken.
ik heb net gezien dat de avensis een multanova 6F heeft. En die heeft een flits eigenlijk echt nodig als het donker is.
Dat worden 14 bange dagen voor mij
Eergisteren geflitst. Stond een klootzak op de Martelarenlaan in Kessel-Lo (in Leuven gekend als "de baan achter 't station"), ongeveer 30-40 meter na een bord van max. 30 km/u. Ik reed ongeveer 50. Er zijn daar werken aan de gang, ietsje verder nog wordt het echt smaller én zijn twee oversteekplaatsen, daar word je dus "op natuurlijke wijze" gedwongen om niet meer dan een 30 te gaan rijden, maar ja, dáár staan flitsen gaat natuurlijk niet veel opbrengen dan. Vandaag stond hij er weer, de zilvergrijze Astra, op dezelfde plaats . Als ik hem deze week nóg eens zie krijgt hij de finger. Lul .
Comment