Dat ie niet aan het racen was, tiens!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
o))) Flits PartII o)))
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door sliderkeDaarom ook dat ze meestal vragen om te blijven zitten en je sleutels op het dashboard te leggen.
Ik : euh, dat gaat niet, t'is een kaart, draadloos.
Agent : SLEUTELS OP HET DASHBOARD !
2°agent tegen 1°ste agent : Da's ne Mégane, die hebben zo'n kaart, da is zo.
Ik haal de kaart uit mijn binnenzak en leg ze op het dashboard.
Agent haalt ze weg, en gooit ze naar 2°agent die naast de combi staat " Nu is't gedaan met spelen hé menneke".
Ik : "Nee hoor, mijn vrouw heeft ook nog zo'n kaart in haar handtas, maar die moogt ge er zelf uithalen, een kat vindt haar jong daar niet in terug".
Agent 2 kan een glimlach niet onderdrukken en Agent 1 gaat compleet door het lint.
Onnodig te zeggen dat ze werkelijk ALLES, maar dan ook ALLES gecontroleerd hebben,
tot zelfs de vervaldatum van mijn brandblusser.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirkbruijns Bekijk BerichtenAgent : sleutels op het dashboard mijnheer.
Ik : euh, dat gaat niet, t'is een kaart, draadloos.
Agent : SLEUTELS OP HET DASHBOARD !
2°agent tegen 1°ste agent : Da's ne Mégane, die hebben zo'n kaart, da is zo.
Ik haal de kaart uit mijn binnenzak en leg ze op het dashboard.
Agent haalt ze weg, en gooit ze naar 2°agent die naast de combi staat " Nu is't gedaan met spelen hé menneke".
Ik : "Nee hoor, mijn vrouw heeft ook nog zo'n kaart in haar handtas, maar die moogt ge er zelf uithalen, een kat vindt haar jong daar niet in terug".
Agent 2 kan een glimlach niet onderdrukken en Agent 1 gaat compleet door het lint.
Onnodig te zeggen dat ze werkelijk ALLES, maar dan ook ALLES gecontroleerd hebben,
tot zelfs de vervaldatum van mijn brandblusser.
Ze moesten agenten eens een keer meer anoniem controleren...
Comment
-
kheb ook ooit een flik gehad die dacht dat hij het was ...
Gewoon laten doen en op het einde vriendelijk zijn gegevens gevraagd en nummerplaat opgeschreven. Diezelfde middag naar het commissariaat geweest om met zijn hogere te praten over het voorval maar daar weinig gehoord gevonden natuurlijk (en het was in Brussel ook nog :p)
Boete natuurlijk vriendelijk teruggezonden samen met het antwoordformulier en Commitee P een leuke brief verzonden. één week later een brief teruggekregen van onze C. P vrienden dat ze de personen gecontacteerd hadden met de vermelding dat ik ze mocht opbellen om te vragen hoe ze dit gingen aanpakken.
Van de boete, nu bijna 2 jaar later, nooit meer iets van gehoord.
Toppie van Comitee P, had zulke 'correcte' afhandeling niet verwacht van mijn klacht (ook al kunnen zijn niet beslissen op mijn boete verticaal te klasseren, i know.
De flik, die alleen was ook, had waarschijnlijk gewoon een slechte ochtend, dat begrijp ik, no hard feelings. Maar als ik een slechte dag heb moet ik tegenover mijn baas of klanten ook vriendelijk blijven in alle omstandigheden, een flik dan ook if you ask me.Hier stond eens mijn auto vermeld.
Comment
-
Net in de bus een invordering van een geldboete ontvangen, naar aanleiding van een uitspraak van de politierechter 03/2008. Dik twee jaar geleden dus. Ik was al vergeten waarover het ging.
Ik moet m'n cursus strafrecht er 'ns bij nemen, is zoiets nog invorderbaar? Verjaart de straf van overtredingen niet na 1 jaar?
Comment
-
Vanochtend ben ik goed aan het doorrijden en word ik ff voorbij gestoken door de Nissan X-TRAIL van PZ Knokke. Ondertussen was ik zeker dat ze niet stonden en kon ik hem weer gaan inhalen.
Dank u wel vriendelijke meneer!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk BerichtenNet in de boete een invordering van een geldboete ontvangen, naar aanleiding van een uitspraak van de politierechter 03/2008. Dik twee jaar geleden dus. Ik was al vergeten waarover het ging.
Ik moet m'n cursus strafrecht er 'ns bij nemen, is zoiets nog invorderbaar? Verjaart de strafvordering van overtredingen niet na 1 jaar?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door lorre Bekijk BerichtenVerjaringstermijnen ken ik ook niet meer uit het hoofd, maar is het geen wanbedrijf ipv overtreding?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door lorre Bekijk BerichtenVerjaringstermijnen ken ik ook niet meer uit het hoofd, maar is het geen wanbedrijf ipv overtreding?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk BerichtenJe schetst een wanbeeld!
Jij bent gewoon waanzinnig!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk BerichtenNet in de boete een invordering van een geldboete ontvangen, naar aanleiding van een uitspraak van de politierechter 03/2008. Dik twee jaar geleden dus. Ik was al vergeten waarover het ging.
Ik moet m'n cursus strafrecht er 'ns bij nemen, is zoiets nog invorderbaar? Verjaart de strafvordering van overtredingen niet na 1 jaar?
De strafvordering was blijkbaar niet verjaard; er is een veroordelend vonnis tussengekomen.
Politiestraffen verjaren door verloop van 1 jaar.
Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk BerichtenWanbedrijf = correctioneel hé...
Correctionele straffer verjaren door verloop van 5 jaren.
Of de straf al dan niet verjaard is hangt dus af van het antwoord op de vraag of je werd veroordeeld wegens een wanbedrijf of wegens een overtreding ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pipi Langkous Bekijk BerichtenEr is een verschil tussen de verjaring van de strafvordering en de verjaring van de straf.
De strafvordering was blijkbaar niet verjaard; er is een veroordelend vonnis tussengekomen.
Politiestraffen verjaren door verloop van 1 jaar.
Niet noodzakelijk. In jouw cursus strafrecht staat waarschijnlijk ook iets over "contraventionalisering". Hierdoor kunnen wanbedrijven worden verwezen naar de politierechtbank.
Correctionele straffer verjaren door verloop van 5 jaren.
Of de straf al dan niet verjaard is hangt dus af van het antwoord op de vraag of je werd veroordeeld wegens een wanbedrijf of wegens een overtreding ...
Een overtreding van de wegcode is dat doorgaans geen overtreding? Ik ken het concept van gecontraventionaliseerde wanbedrijven, maar ik denk niet dat dat hier het geval is. De PK zou mij dan naar de politierechtbank hebben doorverwezen ipv. de correctionele? Ik vermoed dat een gecontraventionaliseerd wanbedrijf de verjaringstermijn van een wanbedrijf behoudt?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk BerichtenDe strafvordering is toch letterlijk het 'vorderen van de uitgesproken straf', da's toch de relevante term hier? Jij hebt 't over de verjaring van de straf.
Alles tot en met de veroordeling (van 03/2008 ) was strafvordering, om het even eenvoudig te stellen. De politierechter heeft een straf uitgesproken (geen strafvordering).
Jij vraagt je af of de straf verjaard is. Tenzij ik je verkeerd begrijp natuurlijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk BerichtenEen overtreding van de wegcode is dat doorgaans geen overtreding? Ik ken het concept van gecontraventionaliseerde wanbedrijven, maar ik denk niet dat dat hier het geval is. De PK zou mij dan naar de politierechtbank hebben doorverwezen ipv. de correctionele? Ik vermoed dat een gecontraventionaliseerd wanbedrijf de verjaringstermijn van een wanbedrijf behoudt?
Een gecontraventionaliseerd wanbedrijf behoudt inderdaad de verjaringstermijn van een wanbedrijf, wat de uitvoering van de straf betreft.
Comment
Comment