Mededeling

Collapse
No announcement yet.

o))) Flits PartII o)))

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ^^ daar.

Comment

• Fak... daar stonden ze zaterdagnacht ook denk ik...

't Gaat me geld kosten...
      1991 BMW E30 318is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
        In Mechelen Noord staan ze zowat om de 2 dagen. Toch maar beter uitkijken daar. Waar stonden ze juist in Duffel?
        Dat zal 9 op 10 op de oude liersebaan geweest zijn (baan Mechelen - Lier)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ken_DS Bekijk Berichten
          Weet iemand wat tegenwoordig gebeurd bij een overtreding van door het orange rijden ?

Deze morgen aan de kant gezet door een politieman die de fietsers helpt oversteken... zag me nog snel door het orange glippen (het was pas orange, geen excuus maarja) en zette me dus aan de kant... afwachten op het proces verbaal dus.
          Spellingslessen volgen lijkt mij een faire sanctie
          1963 Land Rover Series IIa
          1994 Mercedes SL320
          2015 Land Rover Discovery SDV6
          2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
            Vanmorgen om 10u hoorde ik dat ze stonden te flitsen op de E403 richting Brugge in Ruddervoorde ... normaal neem ik daar de afrit; maar omdat ik er nog nooit een flitser had zien staan wilde ik die eens opzoeken

Een anderhalve kilometer voorbij de afrit Ruddervoorde staat een bruin, groot bord, langs de rechterkant van de weg: "Brugge, UNESCO Werelderfgoed". Vlàk daarachter; on-mo-ge-lijk zichtbaar in de rijrichting die je neemt, staat er een driepikkel; zonder auto in de buurt.

Bij deze weet ik dus ook dat ik daar moet afremmen als ik toch nog eens doorrij richting Brugge ... en er zullen wel nog mensen zijn die daar eens passeren; opletten dus

=> Goed opletten; vanmorgen stonden ze er opnieuw, maar niet achter het bord Unesco ... maar 300 meter vóór het bord, verstopt achter een brugpilaar

Deze week stonden ze er ook al, maar dan in Lichtervelde ..

Valt me op dat ze die brugpilaar-trick telkens doen in de richting van Brugge.
            1963 Land Rover Series IIa
            1994 Mercedes SL320
            2015 Land Rover Discovery SDV6
            2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke Bekijk Berichten
              Geen idee, heb het niet gelezen. Gewoon betaald...

Waar is dat eigenlijk dat ze juist staan in Mechelen Noord? Stond niet gespecifieerd in de boete...
              Als je van Brussel richting Antwerpen op de E19 rijdt dan kom je eerst Mechelen Zuid tegen. Tussen Mechelen Zuid en Mechelen Noord staan ze.

Mechelen Noord heeft een hele grote brede oprit net na een brede brug over de E19. Vroeger stonden ze ter hoogte van deze oprit achter een groen plakkaat met grote inham op de middenberm. Maar door de vernieuwing van de E19 en ook de betonnen vangrails is het blijkbaar onmogelijk om daar nog te staan.

Nu staan ze dus op de middenberm net VOOR afrit Mechelen Noord achter een groen plakkaat. Daar is een grote inham in de middenberm.

Ook opletten want iets achter afrit Rumst staat er een flitspaal op de middenberm. En nog een eindje verder staan er meerdere flitspalen in beide richtingen vlak voor de Craeybeckxtunnel.
              The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
              BMW F10 520da 2012
              MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
              BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
              Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
              VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

• De flitspaal op de ring van Brugge (tussen de Kruispoort en de Langerei), werkt die? Ooit hang ik er daar aan...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                  Het is naar de zak... Je hebt toegegeven dat het oranje was...
                  Wat moet ik dan zeggen ? het was groen... ? Die kerel is ook niet achterlijk he.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ken_DS Bekijk Berichten
                    Wat moet ik dan zeggen ? het was groen... ? Die kerel is ook niet achterlijk he.
                    Túúrlijk zeg je dat het groen was! Want van waar hij stond kon hij niet zien welk licht jij had! Eerst zal ie zeggen "manee, ik zag dat de tegenliggers oranje kregen!" en dan zeg jij "wat die tegenliggers zien, weet ik niet... Ik had groen meneer!".

Er zijn verschillende kruispunten waar, om de ontruimingspijl te laten werken, tegenliggend verkeer al rood krijgt voor je eigen richting rood krijgt.

En als die agent dan de moeite neemt om te analyseren ofdat dat kruispunt zo een type regeling heeft, denkt die "pff, ik heb zoveel zin niet" en laat u rijden...

Serieus... Ik heb al een paar keer domme dingen gedaan, en enkel door glashard te liegen geen boete gekregen. Je ziet die agenten zo twijfelen aan hun eigen, en zelf ben je natuurlijk erg overtuigd van je gelijk... dat die kerels het risico en de moeite niet nemen en hoogstens even met de vinger zwaaien en "nie meer doen!" zeggen
                    Last edited by ; 24/11/2009, 17:27.

Comment

Túúrlijk zeg je dat het groen was! Want van waar hij stond kon hij niet zien welk licht jij had
                      De lichten hebben langs beide kanten een weergave van wat het is, dus dat gaat niet pakken...

Comment

• Heb vorige bericht aangepast.. Deze passage slaat op je antwoord:
                        Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                        Er zijn verschillende kruispunten waar, om de ontruimingspijl te laten werken, tegenliggend verkeer al rood krijgt voor je eigen richting rood krijgt.
                        Bovenal, al heeft de agent gelijk, dan nog is er nergens een verklaring dat je je fout toegeeft als je liegt. Liegen tegen een agent is niet strafbaar hoor

Comment

Bovenal, al heeft de agent gelijk, dan nog is er nergens een verklaring dat je je fout toegeeft als je liegt. Liegen tegen een agent is niet strafbaar hoor
                          Idd, ofwel geef je geen verklaring ofwel ontken je je fout ... iets anders kan nooit in je voordeel werken.
                          AutoMinded.be

Comment

• Maar liegen haalt ook niks uit, mijn woord tege het zijne en dat zal ik toch nooit winnen.

En die gast heeft me al een paar keer tegen gehouden 's nachts met een anonieme wagen, maar kon me toen niks maken. Nu zag hij de kans, en die zal hij zeker niet zien liggen om me te pakken...

Comment

• Je bent tenminste eerlijk geweest, en dat siert je ook.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                Je bent tenminste eerlijk geweest, en dat siert je ook.

Tegen je vriendin of vrouw misschien, maar tegen een agent eerlijk zijn is enkel goed voor 1 ding:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cimonium Bekijk Berichten
                                  dikke paniek!!!

Vader en broer: willem wete gij wat die camera's doen op de brug tussen Aalst en Erpe-mere?

ik:

Ik weet dat mijn K1 daar piept maar nooit rekening mee gehouden.
                                  Heeft er iemand meer nieuws?

Ik doe dit dagelijks,
                                  Gewichtsmeting van camiongs
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                                  Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dogzilla Bekijk Berichten
                                    Dat zal 9 op 10 op de oude liersebaan geweest zijn (baan Mechelen - Lier)
                                    Ah dat maakt niet uit. Daar komt mijn vrouwke nooit. Enkel tussen Duffel en Mechelen
                                    The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                                    BMW F10 520da 2012
                                    MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

• Er werd in de media een jaar geleden al aangekondigd dat er op de vlaamse wegen nog een heel aantal volautomatische installaties voor allerhande controles gingen komen zoals o.a. voor weegbruggen in het wegdek ingebouwd (WIM; Wheight In Motion) waarbij de vrachtwagens al rijden gewogen worden, blijkbaar ook voor vrachtwagensluizen en ook voor de controle op tussenafstand voor vrachtwagens. Op de E40 Tussen Aalst en Erpe-Mere is men blijkbaar gestart met de installatie van kentekenlezers aan de 2de brug na oprit Aalst.

Zoals je kan zien hangt er boven elke rijstrook een kentekenlezer(witte camera) en een bijhorende "zwarte bol" als Infrarood verlichting, zelfs boven de pechstrook. Het is dezelfde apparatuur als die voor de trajectcontrole in Gentbrugge . Waarvoor deze installatie gaat gebruikt worden is volgens ons ofwel een WIM systeem (weegbrug in de weg) ofwel een volautomatisch controlessysteem om de minimale tussenafstand van vrachtwagens (50m) onderling te controleren. Allereerst is er de opstelling van de camera's. Die staan allemaal opkomend gericht naar je toe en dat is dus niet gelijk een trajectcontrole waar de installatie afgaand controle doet. Een andere reden is de opstelling van een extra zijdelingse camera (helemaal links op de foto) om de nummerplaten van de vrachtwagens die kort achter elkaar rijden toch te kunnnen identificeren. Deze zijdelingse of tweede camera zie je ook met de mobiele versie die de Wegpolitie af en toe gebruikt voor controle tussenafstanden. Als dit via de frontale camera moet dan zou het wel eens kunnen dat de nummerplaat niet leersbaar is door de korte afstand op de voorligger. Mogelijk is de zijdelingse camera van een andere type.
                                      Deze installatie gaat vermoedelijk ook het pechstrookrijden en het eventuele inhaalverbod voor vrachtwagens controleren als dat er zou zijn. Verder zijn er vermoedelijk ook toekomstgerichte uitbreidingsmogelijkheden voor deze installatie zoals controle op tussenafstand personenwagens. Volgens mijn gegevens is dit een juridisch probleem omdat er voor personenwagens geen minimale afstand wettelijk vastgelegd is dacht ik maar dat is tegenwoordig snel aangepast in de wet. Een andere mogelijkheid is dat deze installatie misschien ook te gebruiken is als start of eindportaal voor een trajectcontrole maar de hoofdfunctie van deze installatie gaat volgens ons de controle op overlading zijn met vermoedelijk dus ook pechstrookrijden (personenwagens en vrachtwagens) en eventueel inhaalverbod (enkel vrachtwagens). De bevestiging van het doel van deze installatie gaan we pas krijgen als er een 100 tal meters voor de brug drie dwarse volle witte wegmarkeringen zijn aangebracht met een afstand van 50 meter van de eerste tot de derde dwarse markering. Dan dient deze zeker voor controle op tussenafstand. Moesten deze niet geplaatst zijn dan zal dit systeem meer dan waarschijnlijk een weegbrug in de weg zijn. In Vlaanderen zouden er momenteel nog een tiental van deze installaties in opbouw zijn. Voor zover wij in deze lijst van WIM weegbruggen en locaties controle tussenafstanden zien is deze installatie dus vermoedelijk een WIM weeginstalla

Comment

• een betere investering dan de flitspalen!
                                        (truckers denken hier waarschijnlijk hetzelfde over als wij over de flitspalen)
                                        1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xxx Bekijk Berichten
                                          Gisterenavond op de ring Ieper - Poperinge geflitst , daar is het max. 90 km/h. Toen ik op mijn teller keek reed ik 140-142 km/h. Dat is wel een serieuze tegenvaller, want als ik ga moeten voorkomen.. Het was een bemande camera!

Of zou ik nog kans hebben op een minnelijke schikking?

Ik reed tijdje terug 160 (cruise control) op autostrade, was dan geflitst aan 154, correctie eraf was nog 145 km/h. De kans zit er dan in dat ik mss geen rechtbank ga hebben van gisteren?
                                          Gemeten snelheid 138 km/h.

Heb gebeld met inspecteur verkeerspolitie en hij zei dat ik enorm veel geluk had want aan 139 km/h was het intrekking rijbewijs en naar de rechtbank !

Comment

Working...
                                          X