Mededeling

Collapse
No announcement yet.

o))) Flits PartII o)))

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk Berichten
    70 rijden ging niet?
    Ik ging bij de terugweg vlot mee met het verkeer en zag tegelijkertijd dat ik mooi 100 op teller reed

Staan ze ook rond 08h? Ik wist niets van die wegenwerken en pas laat heb ik mijn snelheid (van 1XX) naar omlaag gehaald

Comment

• Die wegenwerkers gaan echt niet dood van 120 km/u hoor... Die gaan pas dood als je aan een snelheid (en dat kan dus ook 70 km/u zijn) uit je baanvak sukkelt. En dan heb je ook een overtreding begaan, want je mag niet op de werken rijden

Tradie, van mij mag je er zwaantjes zetten maar we hebben niet genoeg zwaantjes om al die camions tegen te houden, laat staan parking om ze ergens een half uurke te zetten .

Overigens, in het pre-70km/u-tijdperk in de Kennedytunnel heeft de FedPol ooit eens een chauffeur van een auto even verder aan de kant gezet toen ie halstarrig 80 km/u aanhield op de rechter rijstrook, omdat ie het verkeer aanzienlijk hinderde.

Is 70 traag? Is 70 snel? In Nederland en Duitsland legt men versmalde rijstroken in van nauwelijks een vrachtwagen breed op het rechtervak, en nauwelijks een auto breed op het linkervak. En dan is 70 km/u al hard genoeg. Hier slaat men met 50 en 70 rond de oren terwijl je er nog een volwassen Cessna kan landen... Logisch dat men dan massaal de snelheidslimieten gaat negeren, in een land waar zowiezo snelheidslimieten er al staan om de kassa te doen rinkelen...

Comment

• Wooter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
          Die wegenwerkers gaan echt niet dood van 120 km/u hoor... Die gaan pas dood als je aan een snelheid (en dat kan dus ook 70 km/u zijn) uit je baanvak sukkelt. En dan heb je ook een overtreding begaan, want je mag niet op de werken rijden

Tradie, van mij mag je er zwaantjes zetten maar we hebben niet genoeg zwaantjes om al die camions tegen te houden, laat staan parking om ze ergens een half uurke te zetten .

Overigens, in het pre-70km/u-tijdperk in de Kennedytunnel heeft de FedPol ooit eens een chauffeur van een auto even verder aan de kant gezet toen ie halstarrig 80 km/u aanhield op de rechter rijstrook, omdat ie het verkeer aanzienlijk hinderde.

Is 70 traag? Is 70 snel? In Nederland en Duitsland legt men versmalde rijstroken in van nauwelijks een vrachtwagen breed op het rechtervak, en nauwelijks een auto breed op het linkervak. En dan is 70 km/u al hard genoeg. Hier slaat men met 50 en 70 rond de oren terwijl je er nog een volwassen Cessna kan landen... Logisch dat men dan massaal de snelheidslimieten gaat negeren, in een land waar zowiezo snelheidslimieten er al staan om de kassa te doen rinkelen...
          Goed dan doen we niets en vlammen we tegen 120 langs de werken met 1m tussenafstand.
          En raar maar waar, nederlanders en duitsers houden zich aan de snelheidlimiet bij werken, breed of smal.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
            Ja! Goed idee! Laat ons de snelheidslimieten bepalen op basis van vooroordelen en door mensen in kotjes te duwen!

Blij dat jij geen politieker bent.
            geeuw

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
              En raar maar waar, nederlanders en duitsers houden zich aan de snelheidlimiet bij werken, breed of smal.
              Nee hoor, daarstraks in Affligem kwamen de buitenlanders vlotjes doorgesjeesd..Hollanders, Duitsers, Fransen,..met de kleinste en de oudste auto's nog het snelst..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                Nee hoor, daarstraks in Affligem kwamen de buitenlanders vlotjes doorgesjeesd..Hollanders, Duitsers, Fransen,..met de kleinste en de oudste auto's nog het snelst..
                In hun eigen land.........

Comment

• Twas weer feest daarnet op de E40. Op een stuk waar normaal nooit file is rond 18u30 (Tussen Tienen en Lincent richting Luik), stond ineens alles stil. 2 linkerrijvakken versperd door een nieuwe A4 Avant die met zijn snuit tegen de betonnen muur van de middenberm gereden was . Andere auto stond in zijn flank. 100 meter verder een (mof) Passat Variant met kapotte achterkant op de pechstrook.

Leuk detail, 100 meter voor het ongeval is aan de rechterkant een inham voor de diensten van de NMBS om aan de HST lijn Leuven - Brussel te raken. Vaak staan daar net achter het muurtje de flikken en idd ... daar stond zo een nieuw type camera in een container met daarnaast een anonieme camionette. Zou me niet verbazen dat de combinatie snel rijden (wat vaker het geval is met Passat Variant en A4 Avant), linkerrijvakongeval en containerflitser hier voor iets tussenzit. Te toevallig dat de camera er niets mee te maken zou hebben

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                    idem bij smogalarm.. daar waar de meeste Belgen redelijk goed de snelheidsbeperking volgen, trekken de buitenlanders zich daar niks van aan (niet veralgemenen ik weet het maar het viel wel op) en sjeezen rustig door.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox Bekijk Berichten
                      Twas weer feest daarnet op de E40. Op een stuk waar normaal nooit file is rond 18u30 (Tussen Tienen en Lincent richting Luik), stond ineens alles stil. 2 linkerrijvakken versperd door een nieuwe A4 Avant die met zijn snuit tegen de betonnen muur van de middenberm gereden was . Andere auto stond in zijn flank. 100 meter verder een (mof) Passat Variant met kapotte achterkant op de pechstrook.

Leuk detail, 100 meter voor het ongeval is aan de rechterkant een inham voor de diensten van de NMBS om aan de HST lijn Leuven - Brussel te raken. Vaak staan daar net achter het muurtje de flikken en idd ... daar stond zo een nieuw type camera in een container met daarnaast een anonieme camionette. Zou me niet verbazen dat de combinatie snel rijden (wat vaker het geval is met Passat Variant en A4 Avant), linkerrijvakongeval en containerflitser hier voor iets tussenzit. Te toevallig dat de camera er niets mee te maken zou hebben
                      tja, weer een snelheidsduivel van de baan zullen we maar zeggen zeker?? Als je snel wil rijden moet je maar niet zo laf zijn om op je rem te gaan staan als je een flitser ziet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                        idem bij smogalarm.. daar waar de meeste Belgen redelijk goed de snelheidsbeperking volgen, trekken de buitenlanders zich daar niks van aan (niet veralgemenen ik weet het maar het viel wel op) en sjeezen rustig door.
                        Eerst volgende parking, wagen langs de kant, boete betalen of definitieve inbeslagname wagen. We zijn veel te tolerant tov dit soort ongedierte welke onze autowegen mee om zeep helpt.
                        truth is in the eye of the beholder

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door spg900 Bekijk Berichten
                          In Affligem kijken ze blijkbaar ook goed toe op de snelheid... door die eerst stiekem te meten, en dan achteraf de rekening op te sturen. Wat is het nut? Veiligheid van de wegenwerkers alleszins niet, want dan zetten ze een paar flitsbakken goed in 't zicht, en enkele borden die duidelijk aangeven dat er gecontroleerd wordt. Nu brengt het enkel geld op.
                          Er staan duidelijk en van 5km op voorhand borden dat er werken mét snelheidsbeperking aan de gang zijn.

De chauffeur die dan nog op eigen initiatief beslist van de snelheidsbeperking te gaan overtreden moet niet beloond worden met goed zichtbare flitsers.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                            Oh fok, nog zo ene die denkt dat het aan snelheid lag...

Ge weet toch dat
                            • rijdende werven nooit een aparte snelheidsbeperking dragen
                            • een vrachtwagen nog altijd maximum 90 kan. Het lijkt me niet dat 20 km/u trager plots magisch het ongeval had kunnen vermijden (net omdat snelheid hier niet de oorzaak, noch in die mate een aandeel heeft gespeeld in de gevolgen)
                            • heel veel rijdende werven incorrecte signalisatie dragen
                            • er waarschijnlijk sprake is van verblinding van de vrachtwagenchauffeur die oostwaards reed tijdens de ochtend
                            Ik vraag me toch altijd af wat flitspaalridders zien wat ik niet zie... Want ik zie gewoon iedereen de frein op gaan voor een flitspaal, en erna terug accelereren. Procentueel gezien, als snelheid zo een groot aandeel in de ongevalsoorzaken zou moeten hebben, zouden er zich elke 5 minuten 5 bestuurders zich dood moeten rijden in mijn zichtsveld, maar dat is dus niet zo... Wonderbaarlijk genoeg worden veel snelwegkilometers aan +140 km/u afgelegd, met aanzienlijk weinig ongevallen tot gevolg.

Misschien klopt jouw theorie wel. Alleen zegt mijn gezond boerenverstand dat op rijstroken die 30% smaller zijn dan normaal het ten eerste rustiger rijden is en ten tweede beter in te schatten is wat uw medeweggebruikers gaan doen dan aan 120 km/u.

Jij mag daar nu van denken wat je wil.

Comment

• Fak, als ze Pater Damiaan hier heilig komen verklaren, gaat de Paus nog niet direct naar huis kunnen. Wat een hoop heiligen bijeen op autoforum.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk Berichten
                                Fak, als ze Pater Damiaan hier heilig komen verklaren, gaat de Paus nog niet direct naar huis kunnen. Wat een hoop heiligen bijeen op autoforum.
                                Zeikerds als jij staan hier wel als eerste om te komen blijten als ze weer één of andere boete in de bus gekregen hebben. Erg stoer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                                  In hun eigen land.........
                                  Wat zijn de snelheidslimieten in hun eigen land bij werken? En hoe dun zijn de rijstroken daar?

Nederlanders leggen een nieuwe bestrating aan 's nachts op hun snelwegen, zodat je overdag lustig kan doorrijden.

En dat Duitsers zich stipt aan de snelheidslimieten houden is ook verleden tijd, net omwille van het groot aantal lagere snelheidslimieten dat hun overheid daar doorvoert...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                    Zeikerds als jij staan hier wel als eerste om te komen blijten als ze weer één of andere boete in de bus gekregen hebben. Erg stoer.
                                    Zeikerds? Waaraan heb ik die belediging al verdiend.
                                    Ow ja, mijn twee flitsmomenten op mijn CV die ik hier heb gepost: 92 en 91 op wegen waar je 90 mocht. Nu je het zegt, ik ben rambo-like stoer.

In plaats van je in allerlei bochten te wringen om toch maar de forumanarchist proberen te zijn, zou je beter eens objectief beide zijde van gans de heksenjacht analyseren. Misschien kwam je dan tot meer realistische omschrijving dan "ahja, die boete had je kunnen vermijden als je 90 reed é." Probeer het eens, relativeren...

Comment

• Maar, die boete had je inderdaad toch kunnen vermijden door niet sneller dan 90 te rijden...

Over wegenwerkers en verkeersveiligheid gaan die boetes natuurlijk niet. Het zijn arbitrair gekozen nummers, en ga je boven dat nummer krijg je een prijs.

Het enige probleem is dat sommigen denken dat die arbitraire nummers een relatie hebben met verkeersveiligheid. Rij je het dubbele van toegelaten, kan je daar misschien wel een punt hebben, maar het verschil tussen 90 en 91 km/u is op verkeersveiligheidsgebied natuurlijk quasi nihil.

Waarom verkeersovertredingen zo populair zijn, is net dezelfde reden waarom illegaal downloaden zo populair is: beiden zijn 'victimless crimes'. Soms valt er inderdaad een dode of lijdt iemand schade, maar in het merendeel van de gevallen ondervindt niemand negatieve gevolgen van iemand die 140 km/u rijdt op de snelweg, of 90 doorheen wegenwerken. Dat een vrachtwagen dan in een botswagen beukt en er vreemd genoeg twee wegenwerkers kortbij genoeg waren om om het leven te komen, is dan ook een freak accident en geen absolute en regelmatig voorkomend event.

Comment

• Natuurlijk, en ik had al helemaal geen benzine moeten verbruiken als ik thuis was gebleven. Met 'als' verander je de wereld. Zoals je zelf zegt, zijn het min of meer willekeurig vastgelegde cijfers die ons worden opgelegd onder gelijk welke omstandigheden.

Is 90 per uur gevaarlijk tijdens een mistige winteravond? Absoluut! Is 90 per uur gevaarlijk tijdens een zonnige lentemorgen met volledige visibiliteit? Absoluut niet! En laat het nu net die nuance zijn die volledig gemist wordt in het zogezegde streven naar verkeersveiligheid in ons landje.

Wat er met de arbeiders is gebeurd, is de grootst mogelijke zonde! Maar als er iemand me kan uitleggen hoe een slapende agent (mooi verdiende werkuren) in de middenberm bijdraagt tot verkeersveiligheid of die slachtoffers kan vermijden, be my guest. Het probleem en de mentaliteit moet van bij de basis worden aangepakt en niet op de huidige manier. Hoe je het ook draait of keert, de huidige queeste naar verkeersveiligheid is er een met een lucratieve verborgen agenda. Geen wonder dat je dan ook geen autoriteit uitstraalt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                          Er staan duidelijk en van 5km op voorhand borden dat er werken mét snelheidsbeperking aan de gang zijn.

De chauffeur die dan nog op eigen initiatief beslist van de snelheidsbeperking te gaan overtreden moet niet beloond worden met goed zichtbare flitsers.
                                          Als je het ok vindt om iemand "gevaarlijk" voorbij wegenwerken te laten rijden zodat je die persoon een boete kan geven, daar waar die persoon waarschijnlijk niet te snel zou rijden bij een zeer duidelijk zichtbare controle, dan gaat het flitsen inderdaad meer over geld dan over verkeersveiligheid. Of die persoon die boete had verdiend of niet is van veel minder belang dan de veiligheid.

Ja toch?

Comment

Working...
                                          X