Mededeling

Collapse
No announcement yet.

o))) Flits PartII o)))

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Kweet idd gewoon niet waaraan ik me moet verwachten.. dat zien we morgen wel hé..
    het is zoals je zegt: kheb het gereden, kmoet niet zagen.. maar hoe minder 'k krijg.. hoe 'leuker' natuurlijk..

Ik vroeg me dus af of er nog iemand is die dat ooit heeft tegengekomen?

we zien wel.. fingers crossed, no geen nachtje slapen en we zullen het weten wat ze zeggen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Davidov Bekijk Berichten
      Kweet idd gewoon niet waaraan ik me moet verwachten.. dat zien we morgen wel hé..
      het is zoals je zegt: kheb het gereden, kmoet niet zagen.. maar hoe minder 'k krijg.. hoe 'leuker' natuurlijk..

Ik vroeg me dus af of er nog iemand is die dat ooit heeft tegengekomen?

we zien wel.. fingers crossed, no geen nachtje slapen en we zullen het weten wat ze zeggen
      De flikken hebben mijn pa onlangs gevolgd, nu ja, proberen volgen... , en konden geen bewijsmateriaal aanleveren van de gehaalde snelheden. Buiten een "zwaar onverantwoord meneer" zijn die vertrokken zonder iets, zelfs geen pv voor roekeloos rijgedrag. Mijn pa is tijdens het 'verhoor' koel gebleven en heeft enkel "ja" en "hmm" gezegd.

Comment

• Ga naar het verhoor en hoor wat ze te zeggen hebben. Antwoord geen vragen. Of ja, antwoord met "dat kan ik mij niet meer herinneren".

Op dat moment is de bewijskracht volledig aan hun kant.

Wat is overigens de verzwarende omstandigheden die de agenten op hun PV kunnen zetten als je niet kan antwoorden? "Verdachte werkte niet mee"? Nee, dat is een interpretatie van het feit dat je geen exacte antwoorden kan geven, en bijgevolg subjectief en hoort niet in het PV thuis.

Niks makkelijker te seponeren dan een PV van een dolgedraaide agent die bot vangt bij een verdachte die er zich niet wil inlullen en bijgevolg het PV aandikt met veronderstellingen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
          Ja, want uh... Jezelf erin lullen geeft strafvermindering?

Jij hebt niet helemaal de eerste post gelezen

Nobele daden zijn voor dommerikken.
          wat een mentaliteit, geen wonder dat de wereld naar de klo0ten gaat

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
          Ga naar het verhoor en hoor wat ze te zeggen hebben. Antwoord geen vragen. Of ja, antwoord met "dat kan ik mij niet meer herinneren".

Wat is overigens de verzwarende omstandigheden die de agenten op hun PV kunnen zetten als je niet kan antwoorden? "Verdachte werkte niet mee"? Nee, dat is een interpretatie van het feit dat je geen exacte antwoorden kan geven, en bijgevolg subjectief en hoort niet in het PV thuis.

Niks makkelijker te seponeren dan een PV van een dolgedraaide agent die bot vangt bij een verdachte die er zich niet wil inlullen en bijgevolg het PV aandikt met veronderstellingen.
          Waarom neem jij aan dat de agent dolgedraaid is? Jij hebt wel een speciale kijk op de wereld medunkt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
            wat een mentaliteit, geen wonder dat de wereld naar de klo0ten gaat
            Het is statistisch bewezen dat mensen met een egocentrische mentaliteit gelukkiger zijn en vaak meer verdienen. Geld maakt niet gelukkig, maar jezelf omwille van andermans moraal de shit in praten maakt je evenmin gelukkig .

Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
            Waarom neem jij aan dat de agent dolgedraaid is? Jij hebt wel een speciale kijk op de wereld medunkt.
            Een agent die niet krijgt wat ie wil, kan op 2 manieren reageren: hem kan het 'm ook niet schelen en hij stuurt het onvolledige PV in wat geseponeerd wordt, hij zal je verleiden met allerlei beloftes die hij niet kan waarmaken over strafvermindering en "de rechter houdt daar rekening mee" of hij gaat dreigen om je toch te overhalen jezelf erin te praten. Sommigen nemen dat persoonlijk en gaan er bij flippen als ze in die twee laatste scenario's toch niet krijgen wat ze willen: dat jij hun werk doet door jezelf erin te praten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
              Om van de bewijslast nog maar te zwijgen.

Comment

• Kerel, ik zat aan mijn ontbijt! Een fout kan dan wel eens voorkomen, en liever in een post op het internet dan in mijn ontbijt

Comment

• Jamaja, als iemand anders die fout had gemaakt had je hem al een domme idioot genoemd en gezegd dat je op zijn bakkes zou slagen.

Comment

• *leunt achterover en plooit z'n handen achter z'n hoofd*

2015 Volvo V60 D2 aut.
                    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• hij is aan het out-mellowen medunkt..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                        Zij zijn be-edigt.. jij niet. Ze hebben altijd gelijk als ze mekaar steunen. Hoe weet jij trouwens dat hun teller niet geijkt was?
                        Ik dacht ook dat het zo werkte, maar ik heb "geluk" gehad.

Ik zal het voorvalletje (dit is een serieus ingekorte versie van de realiteit) even schetsen:
                        In september 2008 sta ik in de file aan te schuiven op een gewone weg (70km/u). Beetje per beetje geraak ik vooruit en dan zie ik dat de flikken het verkeer aan het regelen zijn ter hoogte van het kanaal. Blijkbaar was er een fietsevenement langs het kanaal en hielden de politiemannen het verkeer tegen als er wielrenners aankwamen. Op dat moment wist ik dacht nog niet, dus ik zet mijn richtingaanwijzer naar links om de straat in te draaien die blijkbaar ook de wielrenners gebruikten (gewone openbare weg). Op het moment dat het mijn beurt is om door te rijden zie ik dat het een fietsevenement is. Er staan geen borden dat ik niet naar links mag afdraaien maar de politieman doet teken dat ik rechtdoor moet rijden. Ik wacht voor het kruispunt om te melden dat ik op familiebezoek ga bij mensen die in de straat aan de linkse kant wonen. Daarop krijg ik een vuistslag van de politieman op mijn auto met bijhorende uitbarsting dat ik maar moest wachten tot de volgende rij wielrenners voorbij zijn. Mss geen goede reactie maar ik claxonneer nogal hevig, en eis de naam van de pipo die op mijn motorkap slaagt zonder reden. Die krijg ik niet... De andere politieman op het kruispunt zegt me, meneer kan u aub doorrijden. Ik doe het dan maar...
                        Iets verder parkeer ik mij en ik zie dat er schade is aan mijn motorkap van het hand van de politieman, zijn ring en zijn horloge. Ik ga dus terug te voet om klacht in te dienen.

Resultaat:
                        De politieman wil niet van het kruispunt komen ook al waren er collega's die konden overnemen. De commissaris komt tussenbeide en zegt vlakaf: als jij het waagt om klacht in te dienen tegen een beëdigt persoon dan ga ik u zwaar terugpakken... Ik vertel de commissaris dat hij het verhaal ineens nog niet kent wat er gebeurd is... Dat maakte blijkbaar allemaal niet uit, de politieman had altijd gelijk...

Om een lang verhaal kort te maken
                        - de getuige die ik had van het wielerevenement zelf was een vriend van die flik. Hij ging in mijn voordeel getuigen maar deed dit uiteraard niet...
                        - de onpartijdige patrouille van een andere gemeente was bljkbaar van dezelfde gemeente
                        - de flik zelf beweerde dat ik hem net niet aangereden had en dat hij op mijn motorkap geslagen heeft omdat ik bijna een bende wielrenners omver gereden had
                        - ik had zijn bevelen genegeerd...

Ik had van mijn kant
                        - diezelfde dag comité P gewaarschuwd
                        - mijn klacht was er 1 week voor die van de politieman. Zijn klacht was een reactie nadat hij de mijne had gelezen. Gevolg was ik dat een PV met 3de graadsovertreding aan mijn been gesmaard kreeg

Resultaat:
                        - het moest voor de rechtbank komen
                        - ik heb een aanvullend schrijven van mijn klacht tegen de politieman verstuurd en de woorden van de politieman, de getuige en de commissaris tegen gesproken met hulp van een officier van de politie van een andere gemeente die mij wilde helpen

Eindresultaat vorige week:
                        de rechter heeft het PV van de politieman weggeveegd van tafel. Dat is op zich al een grote opluchting. Feit is natuurlijk dat ik met een lichtjes beschadigde motorkap blijf zitten... Momenteel is mijn rechtsbijstand bezig om deze schade vergoed te krijgen. Fingers crossed dat het allemaal rechtgezet w. Een zware opluchting alvast dat de flikken niet persé gelijk krijgen.
                        The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                        BMW F10 520da 2012
                        MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

• Ja, Uiteindelijk gegaan..

Heb er geen idee van wat volgt.. vond mij (al dan niet terecht) rijstijl niet echt te pruimen..

Hij ging zijn wagen laten ijken deze week en dossier met pv naar gerecht of weet'k veel wie sturen.. Ik heb in pv toegegeven dat ik 100km per uur reed, maar geen 140. Dusja..

(uiteindelijk heb ik wel te snel gereden en wil ik wel betalen voor die 100 maar niet voor meer, want 140 heb ik zeker nooit gehaald..)

Mijn mening is , als ik iets vroeger vertrek dan die agent en die zit zowat vast.. kan dat wel zijn dat hij 140 moet halen om mij bij te halen maar daarvoor moet ik er toch geen 140 rijden?

Het gaat hier ook over een afstand van ocharm.. 500-700m? khaal zeker de kilometer niet..

Comment

• denk dat ge beter had gezegd dat ge niet wist hoe snel ge reed.... en volgens mij moet zijn voertuig geijkt zijn op het moment van vaststelling van de overtreding, niet een week later...

nobele bedoelingen zenne maar ge gaat toch aan het kortste eind trekken

Comment

• Sjans gehad. Ik rij niet meer zonder camera rond...

Comment

Ik heb in pv toegegeven dat ik 100km per uur reed, maar geen 140. Dusja..
                                Daar hebt ge uzelf erin gelult. Gij gaat een OI krijgen voor 30 te hard, en daarmee de kous af. Had gij u van de domme gehouden, was het gratis geweest .

Comment

• In Mechelen stonden ze deze namiddag met een oude Astra te flitsen. Dit model

BMW E24 635csi 1985
                                  BMW F10 520da 2012
                                  MINI Clubman Cooper 2017

VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Is er iemand die me kan helpen?
                                    ik ben tegengehouden geweest door een anonieme wagen (zonder video en geijkte teller!) met de mededeling dat ik véél te snel reed.. (+100 waar ik 70 mocht). Heeft iemand idee of zij (ze waren met 2) véél kunnen doen?
                                    Ze kunnen me wel een bekeuring geven wat betreft roekeloos rijgedrag en misschien bumperkleven (volgens hen deed ik dat, ik vond van nt mabon..) ?

iemand die hier ervaring heeft? of waar ik me evt mag aan verwachten?
                                    Ik heb hetzelfde eens voorgehad; wel nog ietsje zwaardere overtredingen ..

Mannen waren met 4; uiteindelijk geen verhaal gehaald dankzij een advocaat en een aantal gerichte schrijvens.
                                    Als je wat meer info wilt moet je maar PM'en, ik zet dit liever niet op een forum
                                    1963 Land Rover Series IIa
                                    1994 Mercedes SL320
                                    2015 Land Rover Discovery SDV6
                                    2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                                      In Mechelen stonden ze deze namiddag met een oude Astra te flitsen. Dit model

dat is idd een van hun vaste flitswagens, staat dikwijls op de antwerpsesteenweg aan pauwels op de meest rare uren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dogzilla Bekijk Berichten
                                        dat is idd een van hun vaste flitswagens, staat dikwijls op de antwerpsesteenweg aan pauwels op de meest rare uren
                                        Hij stond deze keer aan de brusselsesteenweg ter hoogte van het "kippenkraam" voorbij de Passade. Normaal staat er altijd een zilvere Astra te flitsen van 2 generaties jonger.

BMW E24 635csi 1985
                                        BMW F10 520da 2012
                                        MINI Clubman Cooper 2017

Comment

• Zondagavond rond 22u-22u30 staat er dikwijls een zilvergrijze Golf Variant (denk MK IV) te flitsen in de middenberm van de E40 tussen Erpe-Mere en Wetteren richting Gent (zo waar het altijd stinkt als je passeert) .

Comment

Working...
                                          X