Mededeling

Collapse
No announcement yet.

o))) Flits PartII o)))

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door iricky Bekijk Berichten
    Ik moet je gelijk geven. In Duitsland is het wat dat betreft een zooitje. Ik heb borden van 80, 100, 120 en 130 gezien. Daartussen stukken onbeperkt. Als je met hoge snelheid aankomt en het wordt opeens 100 dan moet je toch flink in de ankers. Ik vind het zonde geld

Is niet nodig, ik heb ze wel al weten staan in zo'n stukken maar ze geven je echt wel de tijd/afstand om je wat te laten afremmen, doorgaans minstens toch (ik zeg maar wat) 500 meter...tenzij je met een berg pks onderweg bent moet dat toch volstaan om je te laten uitbollen...
    Duitse flikken zijn algemeen vrij begripvol IMO...zullen altijd de situatie an sich bekijken en niet zwart/wit de letter van de wet volgen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
      Is niet nodig, ik heb ze wel al weten staan in zo'n stukken maar ze geven je echt wel de tijd/afstand om je wat te laten afremmen, doorgaans minstens toch (ik zeg maar wat) 500 meter...tenzij je met een berg pks onderweg bent moet dat toch volstaan om je te laten uitbollen...
      Duitse flikken zijn algemeen vrij begripvol IMO...zullen altijd de situatie an sich bekijken en niet zwart/wit de letter van de wet volgen.

Ik hoop dan maar dat het uiteindelijk allemaal mee zal vallen! Ik vond het toch vrij kort na de 100 indicatie. Dagje movie park was verder wel geslaagd
      sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

• Gisteren in 't Touring-magazine gelezen dat ze in het najaar zouden starten met een proef trajectcontrole op de viaduct in Gentbrugge (E17, richting Kortrijk). In tegenstelling tot Luik zullen bestuurders niet kunnen zien of ze al dan niet te snel reden.

Nog beter oppassen op dat stukje autosnelweg, dus

Comment

• ja, maar er stond ook on dat de trajectcontrole nog geen boetes kan meebrengen wegens nog niet in orde wettelijk

Comment

• We zouden beter gewoon eens da viaduct gaan blokkeren, landbouwer-style, om de erbarmelijke "herstelling" ervan aan te klagen die geleid heeft tot die hele flitspaalzever ginder

Comment

Ik hoop dan maar dat het uiteindelijk allemaal mee zal vallen! Ik vond het toch vrij kort na de 100 indicatie. Dagje movie park was verder wel geslaagd
              Volgens mij ben jij op dezelfde plaats als mij geflitst, dat was 2 jaar terug

Van 200 naar 130, naar 100, naar 80 en naar 60, dat lukt niet met uitbollen

Bij 80 was het *flits* aan 110, nooit iets gehad.

Comment

• Brusselse politie klist 252 hardrijders in twee dagen

Bij snelheidscontroles op twee plaatsen in Brussel heeft de Brusselse lokale politie in twee dagen tijd niet minder dan 252 hardrijders betrapt. Elf bestuurders, onder wie twee taxichauffeurs, moesten onmiddellijk hun rijbewijs inleveren en twee vreemdelingen kregen ter plekke een boete. Eén van de twee weigerde die te betalen en zag zijn wagen in beslag genomen. Dat meldt het Brusselse parket.

Van Praetlaan
                De snelheidscontroles vonden plaats op 4 en 5 juli aan de Van Praetlaan en de Haachtsesteenweg, twee plekken waar regelmatig zware ongevallen gebeuren. Op de Van Praetlaan, waar de snelheid beperkt is tot 70 kilometer per uur, controleerde de politie 1.537 wagens. 180 daarvan bleken te snel te rijden en de snelste van hen reed 118 kilometer per uur. Vier chauffeurs moesten hun rijbewijs onmiddellijk afgeven en één buitenlandse bestuurder moest ter plekke een boete van 210 euro betalen.

Haachtsesteenweg
                Op de Haachtsesteenweg, waar de maximumsnelheid 50 kilometer per uur bedraagt, controleerden de agenten 197 wagens en bleken er 72 te snel te rijden. Eén wagen haalde zelfs de 105 kilometer per uur. Zeven chauffeurs moesten hun rijbewijs inleveren en één buitenlandse bestuurder kreeg een boete van 320 euro. Hij weigerde die te betalen, waarop de politie zijn wagen in beslag nam en liet wegslepen.

Taxichauffeurs
                Bij de zeven chauffeurs die hun rijbewijs moesten afgeven, waren twee taxichauffeurs. De eerste van hen werd geflitst aan 89 kilometer per uur. Om zijn klanten toch ter bestemming te laten brengen, riep hij een collega op, maar die werd op zijn beurt geflitst, aan 105 kilometer per uur. (belga/ka)

07/07/09 11u00
                Daarvoor moet je toch wel een snuggere zijn...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                  Trajectcontrole werkt zeker al wel, ik heb m'n nummerplaat al zien staan bij het uitrijden... maar er wordt nog niet op beboet. de flitsers daarentegen, die werken wel
                  Oorspronkelijk geplaatst door J3nkins Bekijk Berichten
                  Gisteren in 't Touring-magazine gelezen dat ze in het najaar zouden starten met een proef trajectcontrole op de viaduct in Gentbrugge (E17, richting Kortrijk). In tegenstelling tot Luik zullen bestuurders niet kunnen zien of ze al dan niet te snel reden.

Nog beter oppassen op dat stukje autosnelweg, dus
                  wat bedoelen jullie?
                  kan je ergens je nummerplaat zien ofzo?
                  wimoptiek.be op

Comment

• yep, is altijd handig als je de jouwe vergeten bent. In de tunnels op de E25 in Luik.. Goed gassen en je komt in beeld

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dogzilla Bekijk Berichten
                      Ik ben vannacht geflitst tegen ~90 op een baan waar je 70 mag toen ik op weg was naar spoed... 't moest natuurlijk net lukken dat ze net dan daar staan te flitsen, maar soit. Is er een manier om hier vanonder te geraken, mensen met ervaring met zoiets? Ik heb een attest van de spoedgevallendienst.
                      ondertussen net geen 3 weken verder en nog steeds nix in de bus gehad, fingers crossed...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                        wat bedoelen jullie?
                        kan je ergens je nummerplaat zien ofzo?
                        Na het traject waarop ze controleren staat er normaalgezien zo'n lichtkrant bboven de autostrade (die ze bv op de Antwerpse ring gebruiken om de 100-zone aan te duiden). Op die lichtkrant verschijnen de nummerplaten van diegenen die te snel reden over het traject en dus een boete mogen verwachten. In Luik is dit naar 't schijnt al het geval, in Gentbrugge zal die lichtkrant er niet zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                          We zouden beter gewoon eens da viaduct gaan blokkeren, landbouwer-style, om de erbarmelijke "herstelling" ervan aan te klagen die geleid heeft tot die hele flitspaalzever ginder
                          Goed idee !

Heb jij een tractor ???

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                            We zouden beter gewoon eens da viaduct gaan blokkeren, landbouwer-style, om de erbarmelijke "herstelling" ervan aan te klagen die geleid heeft tot die hele flitspaalzever ginder
                            Ik zou in dit geval het woord "herstelling" zelfs niet in de mond durven nemen. En ik zie ook niet in waarom ze daar trajectmeting zouden toepassen? Die flitspalen doen daar toch prima hun werk? () Ik bedoel maar: ik zie daar maar weinig mensen boven de 90 gaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dogzilla Bekijk Berichten
                              Ik ben vannacht geflitst tegen ~90 op een baan waar je 70 mag toen ik op weg was naar spoed... 't moest natuurlijk net lukken dat ze net dan daar staan te flitsen, maar soit. Is er een manier om hier vanonder te geraken, mensen met ervaring met zoiets? Ik heb een attest van de spoedgevallendienst.
                              Oorspronkelijk geplaatst door dogzilla Bekijk Berichten
                              ondertussen net geen 3 weken verder en nog steeds nix in de bus gehad, fingers crossed...
                              beter gezwegen daarstraks, net thuisgekomen en de brief van onze beste vrienden stak in de bus!

toegelaten snelheid: 70
                              gemeten: 94
                              gecorrigeerd: 88
                              bedrag: 90 EUR

valt nog mee, had erger verwacht..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gillio Bekijk Berichten
                                Goed idee !

Heb jij een tractor ???
                                In Fleurus heeft iedereen een tractor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                                  Volgens mij ben jij op dezelfde plaats als mij geflitst, dat was 2 jaar terug

Van 200 naar 130, naar 100, naar 80 en naar 60, dat lukt niet met uitbollen

Bij 80 was het *flits* aan 110, nooit iets gehad.
                                  Ik heb al eens een bon uit Duitsland ontvangen. Dus ik vrees het ergste. Laten we het hopen.
                                  sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

Ik heb al eens een bon uit Duitsland ontvangen. Dus ik vrees het ergste. Laten we het hopen.
                                    Laten we wat hopen ? Dat je ergste vrees bewaarheid wordt of bedoel je "laten we hopen van niet" ???

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                      Laten we wat hopen ? Dat je ergste vrees bewaarheid wordt of bedoel je "laten we hopen van niet" ???
                                      Hahah ongelukkig uitgedrukt idd. Laten we hopen dat ik niks zal ontvangen
                                      sigpic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door J3nkins Bekijk Berichten
                                        Gisteren in 't Touring-magazine gelezen dat ze in het najaar zouden starten met een proef trajectcontrole op de viaduct in Gentbrugge (E17, richting Kortrijk). In tegenstelling tot Luik zullen bestuurders niet kunnen zien of ze al dan niet te snel reden.
                                        richting Kortrijk zijn bij het begin van de viaduct al de nodige camera's boven het wegdek geplaatst.

Comment

• Trajectcontrole viaduct Gentbrugge nog volop in aanbouw :

Comment

Working...
                                          X