Mededeling

Collapse
No announcement yet.

o))) Flits PartII o)))

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door cimonium Bekijk Berichten
    digitaal?

Eens het donker is rijd ik gewoon 100m achter iemand die ook wat sneller is.
    Da trucje gaat dan nimeer werken zeker?
    Jawel.

Het blijft een fototoestel he. Als het donker is moet er geflitst worden. Overdag bij genoeg licht is dat niet nodig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
      Jawel.

Het blijft een fototoestel he. Als het donker is moet er geflitst worden. Overdag bij genoeg licht is dat niet nodig.
      aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah

Comment

• Die flitspaal in Zwijnaarde staat er al sinds vorige donderdag...
        Uit heel goede bron weet ik dat die nog niet operationeel is, maar hoe het morgen zal zijn, dunno
        Die in Merelbeke flitst 100% zeker wél.

Het nut ontgaat me daar een beetje, zeker voor wie uit de richting van de kust komt want op die plaats vertraagt het verkeer sowieso door muttens die pas helemaal op het einde beseffen dat ze richting Antwerpen of Kortrijk moeten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
          mjah, geen domme of bruuske dingen doen.. maar je weet nooit als er op eens onverwacht een gladde plek is. als je bij DHL Merelbeke de ring wilt oprijden, moet je aan het water rechts afslaan. daar ligt de baan om een of andere reden heel slecht en vlieg je er heel makkelijk uit... besef je hoe snel het opeens kan mislopen.

wanneer je, komende van Ieper, de R8 oprijdt mag je maar 70, ter hoogte van de Kinepolis. de meeste mensen rijden er 50 terwijl ik er moeiteloos 90 rijd in de bochten. op de rechte stukken kun je toch wel makkelijk even tot 120 gaan. wanneer je vanuit Gent naar Brussel gaat, heb je een paar lange mooi bochten. niet zo lollig wanneer je 120 gaat en de bordjes van 60 ziet.
          Leuke bochtjes op 't Ei

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
            wanneer je, komende van Ieper, de R8 oprijdt mag je maar 70, ter hoogte van de Kinepolis. de meeste mensen rijden er 50 terwijl ik er moeiteloos 90 rijd in de bochten. op de rechte stukken kun je toch wel makkelijk even tot 120 gaan.
            Als je vanuit Ieper komt en de R8 op rijdt, ben je in Wevelgem. En daar mag je 120. Dat is toch nog een paar kilometer van de Kinepolis. Wanneer je de Kinepolis ziet, zit je op het "Ei", dat maar 1 kort recht stuk heeft, al de rest zijn flauwe en scherpe bochten.

Comment

• de R8 , ik ben daar veel te spotten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door crepusculum Bekijk Berichten
                Als je vanuit Ieper komt en de R8 op rijdt, ben je in Wevelgem. En daar mag je 120. Dat is toch nog een paar kilometer van de Kinepolis. Wanneer je de Kinepolis ziet, zit je op het "Ei", dat maar 1 kort recht stuk heeft, al de rest zijn flauwe en scherpe bochten.
                idd, ik snapte het ook al niet.

Wevelgem = 120 kmh
                Ei = 70 kmh

En op het ei heb ik al VEEL keer gezien dat een anonieme wagen of zelfs een politiewagen een hardrijder eruit plukte

de scherpste bocht (die je neemt om niet de condédreef in te rijden, maar terug te keren richting kinepolis) is een zaaaaaaaaaalige bocht, maar er belanden er verdorie toch wel veel in de vangrail ... gevaarlijk!
                1963 Land Rover Series IIa
                1994 Mercedes SL320
                2015 Land Rover Discovery SDV6
                2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Die tricky bocht ben ik al geslipt aan 70 per uur. Gelukkig kwam esp tussen of ik had het aan me rekker. Ik reed maar 70-80 ofzo.

Comment

• die ken ik niet, heb je er fotos van, of kun je die aanduiden op kaart?
                    1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cimonium Bekijk Berichten
                      digitaal?

Eens het donker is rijd ik gewoon 100m achter iemand die ook wat sneller is.
                      Da trucje gaat dan nimeer werken zeker?
                      of het nu al dan niet digitaal is, heeft niks te maken met het al dan niet moeten flitsen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                        of het nu al dan niet digitaal is, heeft niks te maken met het al dan niet moeten flitsen.
                        mmm, niet helemaal. Met de vrij extreme ISO waardes die nu al kunnen gehaald worden, kan je al redelijk lang werken zonder flits op erg korte sluitertijden.
                        Ik heb zelf een EOS5DMarkII en daar haal je op ISO25600 redelijke resultaten mee.
                        De flitscamera's hebben het nadeel dat ze met een klein diafragma (hoge F-waarde) moeten werken om het hele gezichtsveld scherp te krijgen. Daar verlies je een pak licht en moet je dus flitsen vanaf schemering.
                        Het flitsen overdag en bij schemering zou wel eens kunnen verdwijnen op termijn.

Aan de andere kant, ze kunnen bij het flitsen de nummerplaat doen oplichten en dus makkelijker leesbaar maken.

Bovendien moet dan de topictitel aangepast worden

Comment

• Correct. Ik was even vergeten dat ze digitaal al zo hoog zaten. In mijn analoge tijd kon je pushen tot 3200 en zwart wit misschien tot 6400 maar dan had je wel serieuze korrel

Comment

• OT: pushen naar 6400 is goed haalbaar dezer dagen, kodak TMZ (P3200) in Tmax, microphen of DDX
                            voorbeeldje
                            1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

• Staan er op de E40 van Brussel naar Gent soms vaste flitspalen? Of staan ze daar ze daar veel verscholen te flitsen?
                              Ik denk dat ik daar donderdagavond ben geflitst.
                              Ik reed niet meer dan 140 op teller.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Francis Bekijk Berichten
                                Staan er op de E40 van Brussel naar Gent soms vaste flitspalen? Of staan ze daar ze daar veel verscholen te flitsen?
                                Daar staan idd vaste flitspalen.

Comment

Staan er op de E40 van Brussel naar Gent soms vaste flitspalen? Of staan ze daar ze daar veel verscholen te flitsen?
                                  Hoe kan je daar nu aan twijfelen.

Vlaanderen staat toch vol met "als het maar opbrengt"-flitscamera's en 'weg in slechte staat'-borden.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• Pff, dat wordt dan m'n eerste boete sinds 3,5 jaar...
                                    Ik vind echt dat het niet meer te doen is om goed door te rijden op de Belgische autostrades. De kans dat je gepakt wordt, vergroot almaar.
                                    En uiteindelijk, als je dan eens doorrijdt moet je je keihard concentreren op de zijkanten van de baan om op tijd driepekkels, kasten, verdachte stilstaande wagens, etc op te merken. En onder bruggen mag je je ook al inhouden. Dan is de fun er voor mij ook al af.
                                    Heb m'n lesje geleerd eigenlijk, in het vervolg wordt het zoals vroeger weer met een rustig cd'tje cruisen aan 125km/u. Veel ontspannender.

Comment

• Groot gelijk, Francis!

Gisteren ook volle kracht moeten remmen voor een flitspaal op de E313 (voor de Total station nog) die ik uit het oog verloren was. Ik reed er zo'n 128 km/u voorbij, geen flits gezien.

Comment

Vandaag heeft m'n Inforad op het stuk tussen de ring van Brussel en de afrit Ninove toch een keer of 4 gepiept, meestal aan een brug.. ofwel vaste ofwel mobiele, ze staan er dus.

Comment

• Jups vandaag ook gezien. Staan in beide richtingen op dezelfde plaats. Volgens mij ter hoogte van Zwijnaarde.

Verder stonden ze nog te flitsen in Tielt-Winge achter dat welbekende bord.
                                          Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

Working...
                                          X