Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Als je door 't rood rijdt, en geflitst wordt. Dit aan de max snelheid van 70
Wat staat je dan te wachten?
Een brief die bij je thuis aankomt, met antwoordformulier, waarop je schrijft dat je niet wilde dat de vrachtwagen die vlak achter je reed, op je inreed doordat je zou geremd hebben voor het oranje stoplicht ...
1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Dan moet die vrachtwagen toch ook nog doorgereden zijn en gefllitst zijn?
Misschien is die op het laatste nippertje nog wel gestopt (maar jij kon niet weten of hij wel zou kunnen stoppen) of misschien is hij al remmend aan een snelheid lager dan 30km/h door het rood gereden
Ik zou er toch mee opletten. Tenslotte heb je geen bewijzen dat die vrachtwagen achter je reed, en is er het feit dat je ogenschijnlijk niet afgeremd hebt, aangezien ik vermoed dat 70 km/u niet ver van de maximum toegelaten snelheid is. Ga door een rood licht aan 40, en een rechter zou je verhaal wel eens durven geloven ("ik remde, maar de vrachtwagen achter mij begon te slippen en heb ik terug geaccelereerd"). Zonder andere bewijzen is er nl. enkel een fotografisch bewijs dat je nauwelijks hebt afgeremd, en door het dieprode licht bent gereden.
Meestal vang je dan ook bot. Als men je een minnellijke schikking of onmiddellijke inning cadeau doet van 150 euro, zou ik niet twijfelen. Voor de politierechter ga je niet naar huis voor minder dan 300 euro, en is een rijverbod vaak een extra cadeau.
Er zijn er hier met veel fantasie. Als je een bekeuring aanvecht moet je met meer afkomen dan een mooi verhaaltje, anders vang je BOT .
Maar ik zou zeggen probeer het vooral eens maar kom achteraf niet janken
En die rechter is ook niet van gisteren, die krijg je met zulke kinderverhaaltjes heus niet aan je kant.
anderhalve maand terug een vreselijk rare situatie gehad. ik was redelijk aan het stressen om tijdig te raken op een afspraak bij Zaventem. een paar lichten van het rond punt met de gebalde vuist sta ik wat te dromen, als eerste in het middelste rijvak. de auto rechts van mij vertrekt, waarschijnlijk om rechts in te slaan. ik vertrek en de auto links van me is ook onmiddelijk mee. dan hoor ik de claxons achter ons, en zie dat iedereen achter ons blijft staan.
prolly zijn we door een rood licht gereden en was de chauffeur links van me even onoplettend. ik ben niet gaan kijken of er een camera zat in de flitspaal, maar ik ben wel vreselijk gelukkig dat ik van het leasingbedrijf geen PV kreeg doorgespeeld.
't zou een dure zaak zijn geweest. misschien raakte de politie niet wijs uit de fotos en lieten ze het maar zijn.
Zet routes naar meerdere locaties uit, ontvang routebeschrijvingen voor openbaar vervoer/auto/lopen, bekijk verkeersomstandigheden rechtstreeks, plan uitstapjes, bekijk satellietbeelden, luchtfoto's en straatweergaven. Doe meer met Bing Maps.
Zet routes naar meerdere locaties uit, ontvang routebeschrijvingen voor openbaar vervoer/auto/lopen, bekijk verkeersomstandigheden rechtstreeks, plan uitstapjes, bekijk satellietbeelden, luchtfoto's en straatweergaven. Doe meer met Bing Maps.
anderhalve maand terug een vreselijk rare situatie gehad. ik was redelijk aan het stressen om tijdig te raken op een afspraak bij Zaventem. een paar lichten van het rond punt met de gebalde vuist sta ik wat te dromen, als eerste in het middelste rijvak. de auto rechts van mij vertrekt, waarschijnlijk om rechts in te slaan. ik vertrek en de auto links van me is ook onmiddelijk mee. dan hoor ik de claxons achter ons, en zie dat iedereen achter ons blijft staan.
prolly zijn we door een rood licht gereden en was de chauffeur links van me even onoplettend. ik ben niet gaan kijken of er een camera zat in de flitspaal, maar ik ben wel vreselijk gelukkig dat ik van het leasingbedrijf geen PV kreeg doorgespeeld.
't zou een dure zaak zijn geweest. misschien raakte de politie niet wijs uit de fotos en lieten ze het maar zijn.
Comment