Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Gisterennacht, E313, richting Antwerpen, relaxed aan het cruisen tegen 170 km/u (had bericht gekregen dat er niks flits was onderweg) en opeens lichtte een van die grote verkeersborden over de snelweg 2x blauw (precies 2x verlichting aan uit). Vraag me af wat dat was, want ik heb geen flitslicht van achteren opgemerkt. Het was enkel van voor lichtblauw licht dat twee maal aan en uit of was dat toch een flits van achteren die weerkaatste op zo'n vreemd bord. Pffff echt raar
toen we in Antwerpen bij de lichten stil stonden naast een oud-model BMW X5 met 4 uitlaten en jonge gast achter het stuur en wouden trekken tegen hem, deed die zijn raam open en vroeg eerder hebben julle coke?
amai, hopelijk flitsen ze mij nooit op de bochten van de ring. Ring kortrijk mag je 70 en rijd ik 100-120 wanneer mogelijk. Wanneer ik vertrek vanuit Gent richting kortrijk mag je ook even maar 60, terwijl 100 perfect haalbaar is. Super bochtjes, hopelijk kosten ze nooit mijn rijbewijs.
Vandaag gezien dat ze er op de E40 na Merelbeke, er nu ook in St Denijs Westrem hebben gezet. Vannamiddag gezien. Stonden die er deze morgend ook al? Zoja hoop'k dat ze niet werkten
Vandaag gezien dat ze er op de E40 na Merelbeke, er nu ook in St Denijs Westrem hebben gezet. Vannamiddag gezien. Stonden die er deze morgend ook al? Zoja hoop'k dat ze niet werkten
Heb ik ook gezien maar ik pas daar altijd mijn snelheid aan dus was het geen probleem
Ik kom er daar elke dag op van Gent richting kust. Is ook de eerste keer dat ik ze zie staan. Ik moest toch een remmeke plasseren…
Een paar uur later moest ik er weer langs, er vloog mij iemand voorbij, maar ik heb toch niks zien flitsen. Iemand anders wel?
2004: Golf II 1.9 TDI — 2007: Ford Fiesta 1.4 TDCI — 2008: SEAT Altea 1.9 TDI — 2012: BMW 318d — 2016: BMW 430d Gran Coupé — 2021: ?
Ik kom er daar elke dag op van Gent richting kust. Is ook de eerste keer dat ik ze zie staan. Ik moest toch een remmeke plasseren…
Een paar uur later moest ik er weer langs, er vloog mij iemand voorbij, maar ik heb toch niks zien flitsen. Iemand anders wel?
Ik ben er deze morgend richting kust voorbij gereden tegen 140 km/h. Geen flits gezien (maar ook geen flitspalen). Vanavond heb'k toch ook ffkes moeten remmen
Euh, ze staan er al vijf dagen
Zie ook 3 blz terug
1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Pff, eerst het traject waar ik iedere dag de helft van mijn tijd aan spendeer van 120 naar 90, nu nog een flitser bij op de E40.
Als dat zo doorgaat, huur/koop ik mij een chauffeuse.
Hoe dan ook, een collega is er dit weekend aan 150 voorbij gereden zonder iets te zien. We krijgen dus nog even respijt…
2004: Golf II 1.9 TDI — 2007: Ford Fiesta 1.4 TDCI — 2008: SEAT Altea 1.9 TDI — 2012: BMW 318d — 2016: BMW 430d Gran Coupé — 2021: ?
Voorlopig nog met flits, maar ik zou mijn boontjes er niet op te week leggen. De mogelijkheid is er, maar ik veronderstel dat het toestel op handmatig flitsen staat, ipv automatisch. (naargelang de lichtsterkte).
Een Brit uit Coventry heeft toch wel voor een opmerkelijke stunt gezorgd. De man reed tegen 65 kilometer in een zone waar een snelheidslimiet is van 50 kilometer per uur.
Verrast
Dave Stanisfield t67) werd geflitst op weg naar een bijeenkomst voor oldtimers. Achteraf verklaarde hij dat hij nooit dacht dat zijn 86 jaar oude wagen nog zo snel rijden kon. "Ik ging ervan uit dat mijn 86 jaar oude wagen niet sneller dan 50 kilometer per uur kon rijden. Toen de wagen nieuw was, haalde het vehikel moeiteloos 75 kilometer per uur maar nu is de wagen bijna 90 jaar oud. Ik was dan ook verrast toen ik de snelheidsovertreding uit de brievenbus haalde", aldus Stanisfield.
"Ben geen racer"
De man, een gepensioneerde technicus stapte naar de politierechter. Hij wilde geen boete betalen en ook strafpunten op zijn rijbewijs vermijden. Hij dacht dat hij een kans maakte omdat zijn wagen niet uitgerust is met een snelheidsmeter en hij dus niet kon weten hoe hard hij aan het rijden was. "Ik wist gewoon niet hoe rap ik reed om de simpele reden dat er geen snelheidsmeter is aan boord van mijn Ford T. Bovendien ben ik een ervaren chauffeur en respecteer ik altijd de verkeersregels. Ik ben dus helemaal geen Lewis Hamilton maar een 67 jaar oude man in een 86 jaar oude wagen. Racen is dus helemaal niet aan de orde", luidt het.
Boete betaald
Maar toen hij extra rechtbankkosten riskeerde, besloot de Brit dan maar om de boete te betalen. "Uiteindelijk was het een slechte beslissing om naar de rechter te stappen. Ik heb de boete dan maar betaald en de strafpunten op mijn rijbewijs aanvaard", besluit de snelheidsduivel. Artikel
godverdomme... Ik denk dat de flikken mijn traject woon-werk hebben gevolgd de laatste jaren...
Vierde flitspaal erbij op 42km in een klein jaar tijd...
Nieuwe op E17 net na oprit De Pinte in middenberm, twee richtingen.
Ze zouden daar beter investeren in een beter wegdek en afwatering van het linkerrijvak als het wat regent....
edit: rabbit was me voor!
No shit, maar de flikken hebben me echt gevolgd
Twee nieuwe palen op het Stapelplein in Gent... Ofwel nr. 5 & 6 erbij op een halfjaar tijd op mijn 42km lang traject woon-werk... Dat wordt sprinten tussen de palen
mjah, geen domme of bruuske dingen doen.. maar je weet nooit als er op eens onverwacht een gladde plek is. als je bij DHL Merelbeke de ring wilt oprijden, moet je aan het water rechts afslaan. daar ligt de baan om een of andere reden heel slecht en vlieg je er heel makkelijk uit... besef je hoe snel het opeens kan mislopen.
Welke bocht op de ring mag je maar 70?? Je mag 70 vanaf harelbeke tot aan Kuurne-Barco (en omgekeerd) maar daar zijn toch maar bitterweinig bochten?
wanneer je, komende van Ieper, de R8 oprijdt mag je maar 70, ter hoogte van de Kinepolis. de meeste mensen rijden er 50 terwijl ik er moeiteloos 90 rijd in de bochten. op de rechte stukken kun je toch wel makkelijk even tot 120 gaan. wanneer je vanuit Gent naar Brussel gaat, heb je een paar lange mooi bochten. niet zo lollig wanneer je 120 gaat en de bordjes van 60 ziet.
Comment