Mededeling

Collapse
No announcement yet.

o))) Flits PartII o)))

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ErikF Bekijk Berichten
    Weet er iemand of de flitspalen op de Kortrijksesteenweg in Gent werken?
    Het zijn die van enkele honderden m na de Sterre, richting St. Martens-Latem, aan die school.
    Sinds kort is het daar blijkbaar in deze richting nu ook zone 30, maar ik ben er met 50 doorgereden tot ik plots dat stom "einde zone 30"-bord zag.
    De rest van het verkeer reed ook ongeveer zo snel. Geen flits gezien.

Anders hoor ik het wel binnen een week of 2-3...
    Nog altijd niets gehad.

Oorspronkelijk geplaatst door Gillio Bekijk Berichten
    Die werken wel degelijk ...
    ( wist trouwens ook niet dat het nu zone 30 is ginder , merci voor de info ... )

Ik kwam eens van Gent , toen ik aan 50 kwam afgereden en er mij een 3 tal
    auto's inhaalden aan hogere snelheid , van 2 van de 3 werd een mooie foto getrokken.
    Hoe die 2e zo dom geweest is van ook nog geflist te worden begrijp ik nog altijd niet.

Misschien staan ze nog ingesteld op 50 en heb je geluk gehad ( en laten ze dit ook zo staan) Want als ze effectief op 30 zullen ingesteld worden dan kunnen ze ineens
    iemand van onze nationale vrienden erbij zetten om het rolletje constant te verwisselen.
    Oorspronkelijk geplaatst door Seth Bekijk Berichten
    Is dat geen 'dynamisch' bord dat kan swichen tussen 30 en 50?
    Eens op gelet en inderdaad. Ik weet wel niet welke uren. Schooluren misschien.

Comment

• Is bij mijn weten altijd 50km/u aan die lichten. Ik heb er al op quasi ieder uur doorgereden aan 50km/u en nog nooit geflitst geweest. Tenzij misschien juist als de school gedaan is dat het dan eventjes 30km/u is, geen idee.

Comment

• E40 Affligem-ternat

Ge rijd daar ergens halverwege zo onder een brug.Deze staat zo op een heuveltje.
        Achter de brug (waar het heuveltje dus afdaalt) gaat er zo parallel met de e40 een boerebaantje.
        NU stond daar in de afdaling een donkere Alfa Romeo zeer verdacht.had hem pas in spiegel gezien.
        Denk wel dat er niemand inzat.Weet het niet zeker.

Flitsen ze daar? En hebbe de flikke alfa's? of zeker niet?

Zou graag weten want had toch een aanzienlijke snelheid

Comment

• Als je Luik binnenrijdt zijn die flashen , flitsen van een flitspaal?

Comment

• niemand?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
              Als je Luik binnenrijdt zijn die flashen , flitsen van een flitspaal?
              Sommigen.

Andere zijn tellers

Comment

• 'k hang er misschien ook aan, al zal het nipt zijn.

Ik rij naar een verkeerslicht en het stond al even op groen, 't was al wat later en weinig verkeer.

Ik geef wat extra gas om het groen nog te halen en mee dat ik 10m voor de witte lijn ben springt het op oranje, ik rij door en los m'n gas op de meet en begin wat te remmen.

Ik ben pakweg 100 op de teller over de meet gegaan.

Wat denk je 2 flitsen in m'n spiegel.

De tweede gaat zeker niet veel meer geweest zijn als 90-95.

Voor het oranje gaat ie toch niet flitsen of wel?

De snelheidsboete zal toch maar kantje boordje zijn.

'k zal wel zien of er iets van komt ...

Comment

• roodlichtcameras flitsen enkel als het echt rood is, maar als ze ook de snelheid meten ben je eraan voor de moeite

Comment

• Maar meten roodlichtcamera's bij groen snelheid of niet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                      Maar meten roodlichtcamera's bij groen snelheid of niet?
                      die cameras kunnen idd ingesteld worden om beide te meten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                        die cameras kunnen idd ingesteld worden om beide te meten.

jaja die meten regelmatig ook sneheid.Zeker die op de ring van gent

iemand al antwoord op mijn vraagje?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                          roodlichtcameras flitsen enkel als het echt rood is, maar als ze ook de snelheid meten ben je eraan voor de moeite
                          Ze meten beide daar, ne kameraad is daar ook al geflitst voor snelheid.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                            Ze meten beide daar, ne kameraad is daar ook al geflitst voor snelheid.
                            das wat ik bedoelde. Snelheid meten ze constant, als ze het meten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                              Sommigen.

Andere zijn tellers
                              Hopelijk hebben ze me geteld .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                                Als je Luik binnenrijdt zijn die flashen , flitsen van een flitspaal?
                                Er staat een groot bord naast : "site de comptage".

RLC flitsen wel :
                                * wanneer de ingestelde snelheid overschreden wordt, ongeacht of het groen oranje rood is.
                                * wanneer je door het rood gaat als het licht langer dan 1 sec. op rood staat, ongeacht je snelheid.

RLC's flitsen NIET : als je al die dingen doet terwijl je niet sneller dan 30 km/u gaat.

Comment

• Ik heb het over de ring .

Comment

• Werkt die flitspaal op E313 Hasselt - A'pen? In Wommelgem ofzo?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirkbruijns Bekijk Berichten
                                      Er staat een groot bord naast : "site de comptage".

RLC flitsen wel :
                                      * wanneer de ingestelde snelheid overschreden wordt, ongeacht of het groen oranje rood is.
                                      * wanneer je door het rood gaat als het licht langer dan 1 sec. op rood staat, ongeacht je snelheid.

RLC's flitsen NIET : als je al die dingen doet terwijl je niet sneller dan 30 km/u gaat.
                                      site de comptage:
                                      (staat ook op de E429/A8 tussen Ath en Lessen en daarop nog eentje)
                                      Da's een telling voor spooktaks. Een privéfirma heeft dat stuk weg aangelegd omdat de overheid (of een ander bestuur) op dat moment niet de gepaste middelen had om die weg aan te leggen, terwijl het wel broodnodig was.
                                      En per voertuig dat passeert, betaalt die overheid een stukje weg terug aan die firma.

De installatie ziet er zo uit:

en flitst meestal met groene lampen op vangrailhoogte.
                                      Heeft dus niks te maken met snelheidsmeting noch trajectmeting.

Voor eens en voor altijd opgelost?

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Geluk gehad dan .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk Berichten
                                          Werkt die flitspaal op E313 Hasselt - A'pen? In Wommelgem ofzo?
                                          Tenzij ze er de laatste 2 dagen ééntje bijgezet hebben, waar staat die paal ergens ?

Comment

Working...
                                          X