Ja. Klinkklare onzin.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
o))) Flits PartII o)))
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Extra flitspalen aan overwegen
Er komen een 200-tal extra flitspalen aan spoorwegoverwegen. Dat heeft minister van Overheidsbedrijven Steven Vanackere (CD&V) beslist.
De bedoeling is niet alleen autobestuurders te betrappen die de gesloten slagbomen niet respecteren, maar ook fietsers en voetgangers te controleren.
Jaarlijks gebeuren er een zestigtal ongelukken - vaak met dodelijke afloop - aan overwegen omdat auto's, voetgangers en fietsers de signalisatie negeren en toch een gesloten overweg oversteken.
De extra controles met flitspalen zouden dat aantal moeten reduceren.
Er moeten er wel nog enkele wettelijke bepalingen aangepast worden voor er daadwerkelijk boetes op die manier kunnen uitgeschreven worden.
Men heeft toch weer een oplossing gevonden waar de staatskas mee gespekt wordt...
Hoe gaat men trouwens in godsnaam op die manier fietsers of voetgangers beboeten?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk BerichtenArtikel
Men heeft toch weer een oplossing gevonden waar de staatskas mee gespekt wordt...
Hoe gaat men trouwens in godsnaam op die manier fietsers of voetgangers beboeten?
Comment
-
Waarschijnlijk al vermeldt :
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk BerichtenArtikel Hoe gaat men trouwens in godsnaam op die manier fietsers of voetgangers beboeten?
De camera die in Mol staat, had bij mijn laatste bezoek een "afbeelding" van een fototoestel en een flitslamp gekleefd op de plaats waar normaal een écht toestel zou moeten zitten. Morgen eens langrijden of daar in die toestand iets veranderd is, anders zitten ze weer uit hun nek te lullen door te zeggen dat er al veel geflitst zijn. De mensen wat bang maken, daar zijn ze goed in.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenIk zie daar geen probleem in hoor. Aan kruispunten en spoorwegen mogen ze er zoveel zetten als ze willen.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Voor alle duidelijkheid, ik stop altijd aan een overweg wanneer dat moet. Maar ik vraag me af of dit werkelijk de veiligheid aan een overweg gaat verhogen. Ik vind het gewoon wat spijtig dat de laatste tijd precies voor elk verkeersprobleem de flitspaal als oplossing aangereikt wordt. Zeker in dit geval zijn er betere oplossingen die het probleem bij de wortel aanpakken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk BerichtenVoor alle duidelijkheid, ik stop altijd aan een overweg wanneer dat moet. Maar ik vraag me af of dit werkelijk de veiligheid aan een overweg gaat verhogen. Ik vind het gewoon wat spijtig dat de laatste tijd precies voor elk verkeersprobleem de flitspaal als oplossing aangereikt wordt. Zeker in dit geval zijn er betere oplossingen die het probleem bij de wortel aanpakken.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenTrue, maar dit is een oplossing met een beperkt budget. Niet ideaal, maar haalbaar op dit moment.
Comment
-
Ik kwam een overzicht tegen van alle flitsers in Nederland.
Handig gemaakt in Google Maps.
Comment
-
Oplossing?
Vlaanderen kent per inwoner, per kilometer weg en per vierkante kilometer oppervlakte inmiddels al drie keer zoveel flitspalen als flitspaalland Nederland. En er vallen ook drie keer zoveel doden als in Nederland.
Komt ervan als de enige afgestudeerde verkeerskunde in Vlaanderen er eentje is zonder rijbewijs, en alle politici zich laten adviseren door dergelijk soort miskunkels...
Resultaat voor de verkeersveiligheid zal 0,0 zijn, maar de invoerders van dergelijke palen doen gouden zaken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichtenbeperkt budget? Al eens opgezocht wat een flitspaal kost?'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenMisschien moeten ze terug volledige spoorwegbomen gebruiken, in plaats van die halfkes
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vista Bekijk BerichtenDaarnet geflitst
Ik deed zeker 110 waar maar 70 mocht.
Ik dacht dat ik er 90 mocht, maar dan nog was het te snelOorspronkelijk geplaatst door Vista Bekijk BerichtenEn nog niets gekregen
Wat is de gebruikelijke termijn waarin je je boete mag verwachten?
En wat is de max toegelaten termijn?
Ondertussen al week geleden van maandag...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vista Bekijk BerichtenEn nog altijd niets gekregen....
Ondertussen al week geleden van maandag...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door breyton1977 Bekijk BerichtenVroeger paste ik alleen op aan Lichtervelde. Om 8h05 in Loppem vertrekken en om 8h30 aan het vhti in Kortrijk
Nu kunnen ze echt overal staan.
Oprit Roeselare tot Katho Kortrijk duurt al een kwart vol gas.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichtenmiskunkels...
in zuiders landen rijden ze nonchalant, akkoord
mijn mening
(ben zelf ni de beste chauffeur, verre van)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenMisschien moeten ze terug volledige spoorwegbomen gebruiken, in plaats van die halfkes
maar das ook een dure affaire
Comment
Comment