Mededeling

Collapse
No announcement yet.

o))) Flits PartII o)))

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ja. Klinkklare onzin.

Comment

• waarschijnlijk 1 of andere flor of luc ofzo, die dat leuk vindt door te sturen

Comment

• Extra flitspalen aan overwegen

Er komen een 200-tal extra flitspalen aan spoorwegoverwegen. Dat heeft minister van Overheidsbedrijven Steven Vanackere (CD&V) beslist.

De bedoeling is niet alleen autobestuurders te betrappen die de gesloten slagbomen niet respecteren, maar ook fietsers en voetgangers te controleren.

Jaarlijks gebeuren er een zestigtal ongelukken - vaak met dodelijke afloop - aan overwegen omdat auto's, voetgangers en fietsers de signalisatie negeren en toch een gesloten overweg oversteken.

De extra controles met flitspalen zouden dat aantal moeten reduceren.
        Er moeten er wel nog enkele wettelijke bepalingen aangepast worden voor er daadwerkelijk boetes op die manier kunnen uitgeschreven worden.
        Artikel

Men heeft toch weer een oplossing gevonden waar de staatskas mee gespekt wordt...

Hoe gaat men trouwens in godsnaam op die manier fietsers of voetgangers beboeten?
        Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
          Artikel

Men heeft toch weer een oplossing gevonden waar de staatskas mee gespekt wordt...

Hoe gaat men trouwens in godsnaam op die manier fietsers of voetgangers beboeten?
          Ik zie daar geen probleem in hoor. Aan kruispunten en spoorwegen mogen ze er zoveel zetten als ze willen.

Comment

Artikel Hoe gaat men trouwens in godsnaam op die manier fietsers of voetgangers beboeten?
            Een ploeg wielerterroristen met Quick-Step-Energietic outfit , ff bij de sponsor aankloppen

De camera die in Mol staat, had bij mijn laatste bezoek een "afbeelding" van een fototoestel en een flitslamp gekleefd op de plaats waar normaal een écht toestel zou moeten zitten. Morgen eens langrijden of daar in die toestand iets veranderd is, anders zitten ze weer uit hun nek te lullen door te zeggen dat er al veel geflitst zijn. De mensen wat bang maken, daar zijn ze goed in.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
              Ik zie daar geen probleem in hoor. Aan kruispunten en spoorwegen mogen ze er zoveel zetten als ze willen.
              Als ge dat hier zo leest kan je alleen maar vaststellen dat die gewoon niet stoppen aan een overweg, anders zou je zo een maatregel moeten toejuichen
              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
              '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Voor alle duidelijkheid, ik stop altijd aan een overweg wanneer dat moet. Maar ik vraag me af of dit werkelijk de veiligheid aan een overweg gaat verhogen. Ik vind het gewoon wat spijtig dat de laatste tijd precies voor elk verkeersprobleem de flitspaal als oplossing aangereikt wordt. Zeker in dit geval zijn er betere oplossingen die het probleem bij de wortel aanpakken.
                Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

Voor alle duidelijkheid, ik stop altijd aan een overweg wanneer dat moet. Maar ik vraag me af of dit werkelijk de veiligheid aan een overweg gaat verhogen. Ik vind het gewoon wat spijtig dat de laatste tijd precies voor elk verkeersprobleem de flitspaal als oplossing aangereikt wordt. Zeker in dit geval zijn er betere oplossingen die het probleem bij de wortel aanpakken.
                  True, maar dit is een oplossing met een beperkt budget. Niet ideaal, maar haalbaar op dit moment.
                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                    True, maar dit is een oplossing met een beperkt budget. Niet ideaal, maar haalbaar op dit moment.
                    beperkt budget? Al eens opgezocht wat een flitspaal kost?
                    AutoMinded.be

Comment

• Ik kwam een overzicht tegen van alle flitsers in Nederland.
                      Handig gemaakt in Google Maps.

Comment

• Oplossing?

Vlaanderen kent per inwoner, per kilometer weg en per vierkante kilometer oppervlakte inmiddels al drie keer zoveel flitspalen als flitspaalland Nederland. En er vallen ook drie keer zoveel doden als in Nederland.

Komt ervan als de enige afgestudeerde verkeerskunde in Vlaanderen er eentje is zonder rijbewijs, en alle politici zich laten adviseren door dergelijk soort miskunkels...

Resultaat voor de verkeersveiligheid zal 0,0 zijn, maar de invoerders van dergelijke palen doen gouden zaken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                          beperkt budget? Al eens opgezocht wat een flitspaal kost?
                          Al eens opgezocht wat het kost om een overweg te overbruggen of te ondertunnelen
                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Misschien moeten ze terug volledige spoorwegbomen gebruiken, in plaats van die halfkes

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                              Misschien moeten ze terug volledige spoorwegbomen gebruiken, in plaats van die halfkes
                              exact mijn gedacht!! Pfff weer palen erbij.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vista Bekijk Berichten
                                Daarnet geflitst
                                Ik deed zeker 110 waar maar 70 mocht.
                                Ik dacht dat ik er 90 mocht, maar dan nog was het te snel
                                Oorspronkelijk geplaatst door Vista Bekijk Berichten
                                En nog niets gekregen

Wat is de gebruikelijke termijn waarin je je boete mag verwachten?
                                En wat is de max toegelaten termijn?
                                En nog altijd niets gekregen....

Ondertussen al week geleden van maandag...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vista Bekijk Berichten
                                  En nog altijd niets gekregen....

Ondertussen al week geleden van maandag...
                                  Hij komt wel normaal gezien. Ooh nie mee inzitten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door breyton1977 Bekijk Berichten
                                    Vroeger paste ik alleen op aan Lichtervelde. Om 8h05 in Loppem vertrekken en om 8h30 aan het vhti in Kortrijk

Nu kunnen ze echt overal staan
                                    WTF dan peer je echt wel zwaar.
                                    Oprit Roeselare tot Katho Kortrijk duurt al een kwart vol gas.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                      miskunkels...
                                      defenitie van de belgische chauffeur in feite, nergens rijden ze zo met het mes tss de tanden als hier

in zuiders landen rijden ze nonchalant, akkoord
                                      mijn mening

(ben zelf ni de beste chauffeur, verre van)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                        Misschien moeten ze terug volledige spoorwegbomen gebruiken, in plaats van die halfkes
                                        op het nieuws lieten ze een overgang zien waar er terug volledige stonden (allez, 2 halve per kant)
                                        maar das ook een dure affaire

Comment

Working...
                                        X