Mededeling

Collapse
No announcement yet.

o))) Flits PartII o)))

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
    De vraag is niet of jij al dan niet onterecht voor het parket zal moeten komen. De vraag is of jij effectief te snel en roekeloos reed.
    Dat is mijn vraag niét!
    Ik reed sneller dan toegelaten ja, roekeloos niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
      Als ze een geijkte teller hebben, heb je prijs. Anders is het subjectieve informatie.
      Dat bestaat? Brugerauto's met geijkte teller?
      Lijkt mij sterk....
      Hoe leveren zij het ijkingsverslag dan als ernaar gevraagd wordt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
        Wat heb je gezegd? Alles wat je zegt, kan en wordt tegen je gebruikt . Dus als je je bek hebt gehouden zal dat een dun PV zijn, lul je erop los dan moet de rechter enkel oordelen op wat je hebt toegegeven
        Ze vroegen mij hoe snel ik dacht gereden te hebben. Ik heb daar een onnauwkeurig antwoord op gegeven. En dat hebben ze ook op mijn PV geschreven.

Heb wel gevraagd op welke 'meting' de boete ging berekend worden en daar zeiden ze mij:
        op basis van onze teller en uw verklaring....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
          Dat is mijn vraag niét!
          Ik reed sneller dan toegelaten ja, roekeloos niet.
          sneller dan toegelaten = roekeloos. Je moet uw frustratie hier niet komen afreageren. Je bent gepakt en je moet daar de consequenties van dragen.

Waarom zou een burgerauto niet geijkt kunnen zijn?

Comment

sneller dan toegelaten = roekeloos. Je moet uw frustratie hier niet komen afreageren. Je bent gepakt en je moet daar de consequenties van dragen.

Zever gezever.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
              Zever gezever.
              Ja ja ja we zullen wel zien.

Comment

sneller dan toegelaten = roekeloos.
                Dus jij vindt: 40 per uur in een vaste zone 30 omwille van een school om 3u 's nachts roekeloos?

HA - HA!
                Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• @ STA: Ik zou me niet teveel zorgen maken ... Als ze geen meetapparatuur hebben kunnen ze niks maken wat betreft snelheid (tenzij je zelf zou toegegeven hebben dat je die of die snelheid reed).
                  Voor de rest wens ik je veel succes want dergelijke patrouilles zijn meestal gasten die liefst zoveel mogelijk belachelijke overtredignen aanhalen om je toch maar te couilloneren.
                  1963 Land Rover Series IIa
                  1994 Mercedes SL320
                  2015 Land Rover Discovery SDV6
                  2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Waarom zou een burgerauto niet geijkt kunnen zijn?

Je weet duidelijk niet waarover je praat.
                    Roekeloos is voor mij: niet rekening houden met de anderen op de baan
                    Kijk naar het vb van Asserti, da's allesbehalve roekeloos rijden op zo'n moment.

Verder stelde ik gewoon wat vragen om proberen te weten te komen waaraan ik me kan/mag verwachten. Geen sprake van frustraties kwijt willen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                      @ STA: Ik zou me niet teveel zorgen maken ... Als ze geen meetapparatuur hebben kunnen ze niks maken wat betreft snelheid (tenzij je zelf zou toegegeven hebben dat je die of die snelheid reed).
                      Voor de rest wens ik je veel succes want dergelijke patrouilles zijn meestal gasten die liefst zoveel mogelijk belachelijke overtredignen aanhalen om je toch maar te couilloneren.
                      Dat leek mij ook, maar als ik moet geloven wat hier gezegd is geweest, zouden er ge-ijkte tellers bestaan bij burgerauto's en patrouilles....
                      Soit, 't kwaad is geschied, veel valt er niet meer aan te doen.
                      Ik hoop gewoon op een boete voor mijn rijgedrag en niet voor de snelheid...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten

Je weet duidelijk niet waarover je praat.
                        Roekeloos is voor mij: niet rekening houden met de anderen op de baan
                        Kijk naar het vb van Asserti, da's allesbehalve roekeloos rijden op zo'n moment.

Verder stelde ik gewoon wat vragen om proberen te weten te komen waaraan ik me kan/mag verwachten. Geen sprake van frustraties kwijt willen...

Ja, ik weet er niks van, maar ik ben ook niet gepakt hee.

Voor die mannen is het simpel, als het verboden is, is het roekeloos. En zij hebben de pan bij de steel. Daar kom je nog wel achter.
                        Dat van die ijking is hier een paar bladzijden geleden al eens gepasseerd. Zoek het maar op als je me niet gelooft.

Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
                        Dus jij vindt: 40 per uur in een vaste zone 30 omwille van een school om 3u 's nachts roekeloos?

HA - HA!
                        Ik niet, de politie, en dat is het wat telt. Jezus wat een bende is dat hier soms.

Comment

Ja, ik weet er niks van, maar ik ben ook niet gepakt hee.

Voor die mannen is het simpel, als het verboden is, is het roekeloos. En zij hebben de pan bij de steel. Daar kom je nog wel achter.
                          Dat van die ijking is hier een paar bladzijden geleden al eens gepasseerd. Zoek het maar op als je me niet gelooft.

Ik niet, de politie, en dat is het wat telt. Jezus wat een bende is dat hier soms.
                          Als jij typt: te snel = roekeloos, dan vind ik dat wij ervan mogen uitgaan dat jij dat vindt! Waarom zou je het anders typen.
                          Achteraf afkomen met: 'ik vind dat niet, maar de politie ja wel..."

En geloof me, ik weet heus wel dat als zij iets vinden, er weinig in de pap te brokken valt.

Maar soit, ik weet genoeg. Fijne dag AdriH!

Comment

• Ik speelde maar advokaat van de duivel, maar je leest het zoals je wilt natuurlijk.
                            ik zal de volgende keer quotes gebruiken zodat de halve verstaanders het misschien van de eerste keer snappen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk Berichten
                              Gisteren tussen 11 en 13uur in de middenberm tussen Waregem en Kruishoutem een opstelling gezien die ik nooit eerder had gezien. Fototoestel, afgedekt, nergens een wagen te bespeuren. Heb er niet op gelet of er een kabel liep over de snelweg, maar zal wel moeten zeker? Zoiets staat er toch niet onbemand?
                              Jawel, die opstelling komt nog regelmatig voor. In de middenberm staat het statief met batterij en bedieningsunit, de auto staat ergens in de buurt om toezicht te houden, maar is niet fysiek verbonden met het statief. Meest geniepige opstelling als er bijvoorbeeld 2 doorlopende betonnen middenbermen zijn, da's altijd prijs. In mijn definitie is dat geen "bemande" opstelling, omdat de bedieningsunit bij het statief blijft, en niet via kabel wordt meegenomen in de begeleidende auto.

Comment

• Het is geen probleem op op basis van een anoniem voertuig met niet-geijkte teller toch een meting te doen:
                                • Eerst rijden ze achter je aan en houden dezelfde afstand aan
                                • Dan schrijven ze de snelheid op de snelheidsmeter in het PV
                                • Vervolgens gaan ze op een vliegveld in de buurt aan dezelfde snelheid op de snelheidsmeter voorbij een Multanova of Gatso
                                • Tenslotte schrijft de agent achter de Multanova of Gatso aan hoe snel het anonieme voertuig op deze testbaan voorbij kwam
                                • - 6 km/u onder de 100km/u, - 6% boven de 100 km/u aan technische marge
                                • En bingo: uw snelheid is gemeten.

Een onduidelijk antwoord op wat uw snelheid was draait het parket feilloos om naar "gij zijt niet capabel om te rijden als gij uw snelheid nog niet eens kent". Beter ofwel geen antwoord geven, ofwel een antwoord geven dat overeen komt met de limiet en hun metingen in twijfel trekken .

Comment

• Zelfde al meegemaakt, maar ik deed 110 na een bord van 80 (toevallig op terugweg van Movieland? ), rode flits langsvoor en idd iets erna een bord van 60.
                                  Nooit niks van gehoord

Comment

• Gene stress, zal je wel niks van horen

Comment

• Mayo en mezelve zijn vorig jaar geflitst in DE en we hebben allebei mogen betalen
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                                      Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Ja Bralo zei ook dat die wel zou aankomen, maar 't is hier ondertussen al 3 jaar geleden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk Berichten
                                          Gisteren tussen 11 en 13uur in de middenberm tussen Waregem en Kruishoutem een opstelling gezien die ik nooit eerder had gezien. Fototoestel, afgedekt, nergens een wagen te bespeuren. Heb er niet op gelet of er een kabel liep over de snelweg, maar zal wel moeten zeker? Zoiets staat er toch niet onbemand?
                                          ook onlangs gezien. Stond zoiets in Deerlijk.

Tis gedaan met rap rijden voor mij toch

Comment

Working...
                                          X